Jump to content

2007.02.03 M'boro B


Imerslundinho

Recommended Posts

Yakubu er en stor cheat. Senderos legger armen såvidt på skulderen hans, og får du en hånd på deg bakfra på skulderen, i stor fart, hvor stor sjanse er det for at man faller FREMOVER. Jeg kunne inssett det hvis han hadde falt litt mer mot siden eller noe, men han stuper jo RETT FREM.

 

Det røde kortet er greit, det står i reglene, men da burde kanskje albuen til en eller annen spiller i førsteomgang vært rødt også, da Riley tydelig viste albuen som et tegn på at han så hva som skjedde.

 

Ja, Yakubu jukser, han faller fremover og inn i boksen, hvilket er helt ulogisk når man blir dratt bakfra. Og straffe burde ikke vært dømt som mange andre her er inne på; forseelsen skjedde tross alt utenfor. Likevel var det et greit rødt kort; dette var rutinert gjort av Yakubu, og tilsvarende urutinert og amatørmessig gjort av Senderos, uten at jeg derved vil si Senderos var dårlig før utvisningen. Han spilte på det jevne. Jeg er likevel tilbøyelig til å være enig med Paddy og Sir John. Jeg tviler på om Senderos har det som skal til for å gå helt til topps som det heter. Han har for mange naturgitte begrensninger.

 

Sett kampen under ett var det greit med uavgjort; dette var en dårlig forestilling mellom to uinspirerte lag, og ingen fortjente å vinne. Må ikke glemme at Arsenals utlikning kom ut av intet, riktignok på en kontring i kjent stil. Og førsteomgangen er vel det dårligste jeg noen gang har sett av Arsenal; jeg sovnet på slutten av omgangen... :blink: :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

for meg så er det ikke snakk om senderos er god eller ikke,for han er uten tvil en solid spiller.

Føler meg rimelig sikker på at han kunne spilt seg til fast plass i klubber som.fulham,watford,spurs og manchester united;)

Tingen er om han er god nok for arsenal?

Jeg er veldig i tvil for å si det sånn,og mener senderos mangler noe av det viktigste en forsvarspiller har idag,nemelig fart!

En annen ting er at jeg til stadighet synes han bommer på klareringer og passningsfoten er rett å slett elendig,noe den ikke skal være på en topp forsvarer.

Kan godt hende han blir bedre etter vært,men jeg tror ikke han blir noen fast figur dær bak i årene som kommer.

 

tror du at senderos kunne spilt seg til fast plass på moan u??? du tror det men samtidig sier at han ikke er god nok for oss, moan u er et bedre lag en vi er per dags dato, grunnen til det er at de klarer og spille gode kamper mot 95 prosent av lagene de spiller mot..

vi klarer kun og spille gode kamper mot de som ikke gidder og kjempe oss ut av stilen..

 

hvem skulle du tatt ut da ferdinand eller vidic???

Link to comment
Share on other sites

 

hvem skulle du tatt ut da ferdinand eller vidic???

No er det vel slik at Senderos ikkje er vårt førsteval heller. Han er kanskje ein delt tredjeplass med Djorou, bak Toure/Gallas. Han hadde ikkje vore så langt unna det i ManU heller.

Link to comment
Share on other sites

Her var det skrale saker. Ikke mange som får godkjent i denne kampen.

Muligens var det ligacupkampen som satt i beina ennå...?

 

At Senderos får "hvile" er helt ok. Jeg foretrekker heller Djouro. Han har hurtughet, bedre teknikk og er mer komplett enn Senderos.

 

Og Flamini er helt mini-mal. Det blir som å spille med en mindre i kampene...

Han tackler ikke (løper kun ved siden av), treg, pasningssvak og plasseringssvak.

Hva Wenger ser i Fla-mini, når han har alternativer som Walcott og Alliadiere på flanken er ubegripelig.

 

Å bli blant d 4 er målsettingen nå, og full satsing på cupene og CL.

Var vel ganske åpenbart at Flamini ble valgt av defensive årsaker i en på papiret vanskelig og tøff bortekamp. Alternativet var vel muligens 4-5-1....

 

At Hoyte knapt er nevnt her synes jeg er meget rart. Han hadde en knall kamp, og må si jeg ble ganske overrasket da han ble byttet fremfor Flamini. Sånn jeg ser det er Hoyte minst like god fremover på kanten som Flamini og selvfølgelig kjappere og bedre bakover.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen MÅ vi vinne for å hålde følge med Chelski og evt. Man Shit.

 

Håper dette laget stiller:

 

Lehmann/Almunia

 

Hoyte-Toure-Djourou* - Clichy

 

Walcott/Denilson-Fabregas-Gilberto-Rosicky

 

Adebayor/Walcott-Henry

 

 

*Hvis han ikke er fit for fight så blir det Senderos

 

Hadde vært kjekt å se Denilson i en Premier League kamp fra start. Tviler på at det kommer til å skje, men hadde vært artig. Ellers tror jeg resultatet blir 0-4. Walcott, Henry, Henry og Baptista.

 

Baptista var nok skada da gitt =)

Link to comment
Share on other sites

for meg så er det ikke snakk om senderos er god eller ikke,for han er uten tvil en solid spiller.

Føler meg rimelig sikker på at han kunne spilt seg til fast plass i klubber som.fulham,watford,spurs og manchester united;)

Tingen er om han er god nok for arsenal?

Jeg er veldig i tvil for å si det sånn,og mener senderos mangler noe av det viktigste en forsvarspiller har idag,nemelig fart!

En annen ting er at jeg til stadighet synes han bommer på klareringer og passningsfoten er rett å slett elendig,noe den ikke skal være på en topp forsvarer.

Kan godt hende han blir bedre etter vært,men jeg tror ikke han blir noen fast figur dær bak i årene som kommer.

 

tror du at senderos kunne spilt seg til fast plass på moan u??? du tror det men samtidig sier at han ikke er god nok for oss, moan u er et bedre lag en vi er per dags dato, grunnen til det er at de klarer og spille gode kamper mot 95 prosent av lagene de spiller mot..

vi klarer kun og spille gode kamper mot de som ikke gidder og kjempe oss ut av stilen..

 

 

 

hvem skulle du tatt ut da ferdinand eller vidic???

 

Glemte at man må være minst 6 år for å forstå ironi,selfølgelig er han ikke god nok for man u...lol

Link to comment
Share on other sites

 

1. For alt vi vet, kan det godt tenkes at han konferer med linjedommeren via headset. Kanskje det er linjedommeren som forteller Riley at det opplagt skal være straffe?

 

2. Regelverket er nok dessverre slik. Ingen grunn til å klage på Riley angående dette...

 

 

 

1. Tviler på at han konfererte med assistentdommeren via headset. Nesten før Yakubu hadde falt ned i bakken sprintet han mot 16-meteren pekende på 11metersmerket. Om han konfererte med assistenten sin er i tilfelle helt fantastisk hvordan assistentet som ser situasjonen fra beste vinkel kan dra den innenfor.

 

2. Da synes jeg virkelig regelverket bør endres. At man skal få rødt kort for "fine" taklinger som fratar motstanderlaget stor målsjans blir helt feil når dommeren gir den store målsjansen igjen. Det blir som å betale to trafikkbøter for å ha kjørt for fort en gang.

 

 

Linjedommer hever ikke engang flagget sitt for å marke at det skjer noe ulovlig så en konferanse med ham hadde ikke gitt mye.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...