Jump to content

2007.02.03 M'boro B


Imerslundinho

Recommended Posts

dere får mene hva dere vil så gjør jeg akkurat det samme, jeg synes ikke senderos og flamini er god nok for arsenal, det kunne jeg fortalt dere før denne kampen og

 

det er ikke derved sagt at det de to sinn feil at vi ikke vinner kampen, men at vi spiller uten høyre kant rosicky cesc ikke har noen god dag på jobben har litt med saken og gjøre, spissene får mye mindre og jobbe med når vi ikke klarer og etablere spill med midtbanen..

adebayor var svak og henry det samme, og at forsvaret ikke er på sitt beste har sikkert med det og gjøre at vi gir vekk ballen på midten alt for ofte...

senderos moser ballen til helvete hver gang han får den når vi spiller ballen i den bakre fireren..

flamini mister den 7 av 10 ganger han har den..

de to tingene går stort sett igjen hele tiden

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Det betyr minimum 3 kamper for Djourou/Gallas. Som den evige optimist ser jeg kun positive ting!!

 

Enig med deg i dette :P Always look at the bright side of life :P

En vet jo aldri hva som hadde skjedd hvis Johan "Alltid Rolig" Djourou hadde fått sjansen fra start. Tror i alle fall ikke han hadde tapt en løpsduell mot Yakubu for så å legge han i bakken på en ekstremt keitete måte. Men man vet jo aldri hva som hadde skjedd hvis Lehmann hadde fått starte som spiss heller da. Men jeg synes i alle fall Wengers vurderinger om å prioritere Flamini foran Denilson på høyrekant og Senderos foran Djourou på stopperplass er helt horrible. Dette sa jeg før kampen og(At jeg ville valgt Djourou og Denilson).

 

Forøvrig synes jeg det er to betenkeligheter med hvordan Riley velger å dømme i den avgjørende situasjonen: 1. Forseelsen er ferdig før 16-meteren, dette skulle Riley sett og dømt frispark og rødt kort. ha kunne og ha snakket med assistentdommeren sin som hadde en bedre vinkel for å se hvor forseelsen inntraff. Jeg vil si at det er idiotisk av Riley å ikke benytte seg av assistentdommeren når han åpenbart hadde bedre mulighet for å se situasjonen. 2. Grunnen til at Senderos skal få rødt kort er at han fratar Yakubu en stor målsjans. Men det blir dobbelstraff å først gi Senderos rødt kort for å frata Yakubu en stor målsjans for så å gi han en større målsjans tilbake. Jeg synes i alle fal at regelverket bør være sånn at man ikke skal få rødt kort hvis det angripende laget får igjen målsjansen ved et straffesparket. Jeg vet ikke hvordan regelverket er, mulig det er der feilen ligger.

 

Uansett vet jeg ikke om vi fortjente noe mer enn et poeng i dag, vi spilte dårlig over hele linjen og det er tydelig at utmattelsen etter "eventyret"i Mikke Mus-cup i midtuken nok gjorde det vanskelig for oss. Wenger må prioritere ligaen hardere hvis vi skulle hatt sjanse til å vinne ligaen, vi kunne vært 9 poeng bak med seier i dag(Hvis ManU taper da). Skal ikke legge all skylden over på Wenger heller. En spiller som Henry som ikke spilte i midtuken skuffer meg stort. Hvorfor hvilte vi han egentlig?Sånn at han kunne jogge rundt utpå der hele kampen og være sinnsykt fornøyd når han utlikner mot et drittlag vi SKAL slå. Synes Henry burde hentet ballen ut av nettet og løpt tilbake med den, som et signal om at vi SKAL ha tre poeng, ikke feire egoistisk fordi han er så sykt god å sentre ballen inn fra noen meter.

 

I dag kunne vi ha sikret grepet om tredjeplassen, men det klarte vi altså ikke. Hver gang vi tar litt innpå topplagene(Kan ikke kalle oss selv det nå dessverre <_< ) så driter vi på draget. Vi har en utrolig lovende spillerstall og jeg tror vi kan ta gullet hjem neste år, men det som er så tungt er at jeg var sterk i troen på akkurat det samme i fjor :)

Link to comment
Share on other sites

Utruleg skuffa etter denne kampen! Me har slått Manure 2 gonger i år, Scousers 3, 1-1 på Stamford Bridge, og me har slått Scum både i carling cup og Pl. Men det hjelp fryktelig lite når me gong på gong kastar vekk poeng mot Everton, Boro, Villa, Bolton, Fulham osv. Er så utruleg lei desse kampane. Manure grusar desse motstandarane kvar einaste runde. Vist ikkje me startar å slå desse laga, har me ingen kjangs til å vinne PL igjen.

 

Ein skandale at Henry og Ade står å tar den drittdansen sin, i staden for å spurte til nettet og hente ballen! Ein skal ikkje vere fornøyd med 1-1 mot Boro.

 

Ser at folk her inne seier at Flamini og Senderos ikkje er gode nok for Arsenal. Det har eg forsåvidt forståing for, men det er viktig å huske på at ingen av dei er første valg! Gallas er ute, og Djourou er rusten. Me har ingen stopparar som er bedre å setje inn en Senderos då.

Flamini er longt i fra noko 1 valg på kanten, noko han med glans bevisar i dag. Hadde me hatt Hleb, Eboue eller ein Walcott i form, hadde han ikkje spelt høyre kanten.

 

I dag skal me vere skuffa over Ade, Rosicky, Cesc og Henry. Det er desse spelarane me skal forvente at skal slå Boro. Ikkje Senderos og Flamini.

 

Det me kan glede oss over i dag, er at me har fått ein ny venstre back av klasse, Clichy leverer nok ein god kamp, og har vore blant våre beste ein god periode no. Saknet av Cashley eksisterer ikkje lenger!

 

Helsing skuffa gooner!!!

Link to comment
Share on other sites

Fikk dessverre ikke sett kampen men har nå fått med meg måla. Virker som en rimelig billig straffe, og rødt kort er iallefall helt håpløst. Målet vårt syns jeg var nydelig. Glimrende hodeduell av Adebayor, og iskald neddemping og avslutning av Kongen. Kan bli et heftig radarpar disse to og, i tillegg til Henry/RVP.

Når det er sagt er det selvsagt skuffende med 1-1, men taper Utd mot bunnlaget imorgen, har vi nå knappet inn med 1 poeng. Alt kan skje!

Link to comment
Share on other sites

Fikk dessverre ikke sett kampen men har nå fått med meg måla. Virker som en rimelig billig straffe, og rødt kort er iallefall helt håpløst. Målet vårt syns jeg var nydelig. Glimrende hodeduell av Adebayor, og iskald neddemping og avslutning av Kongen. Kan bli et heftig radarpar disse to og, i tillegg til Henry/RVP.

Når det er sagt er det selvsagt skuffende med 1-1, men taper Utd mot bunnlaget imorgen, har vi nå knappet inn med 1 poeng. Alt kan skje!

 

 

Alt kan skje, tross alt spilles kampen i London.

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, Lars Tjernås er blant de største bedreviterne, etterpåkloke, makalause f*ttene jeg noensinne har sett på en TV-skjerm og det er et under at han får vise ansiktet sitt på en kanal som sender fotball. Råder ingen til å høre på et ord hva han sier, da han etter min mening ikke gjør annet enn å prate piss. Omtaler ALLE mål som en eller annen tabbe.

 

Å sier du det? Min påstand er som følger; Lars Tjærnås går de aller, aller fleste på dette forumet en høy gang når de gjelder fotballkunnskaper.

Link to comment
Share on other sites

Der har du helt rett Chaz. Men det kan føles at han bare hakker. Men sett deg ned å se på en kamp som han skal analysere målene til f.eks Livepool-Blackburn. Da vil du syns det er ganse fornuftig det han sier. Det er bare supporterinnstingt som slår til.

Link to comment
Share on other sites

Mye supporterdreide meninger ja, men skal vel være sånn. Selvom det blir kjedelig å lese for mye gufs på en gang. Det som slår meg er at det er mye meninger fra magen som dessverre ikke får anledning til å gå via hjernen.

Det slenges ut grufs uten å se viktige nyanser.

 

La meg ta et eksempel. At gutta ikke gir alt. Kan det ikke heller være at de er slitne. For det var det jeg så i går. Ja Fabregas hadde fler feilpasninger enn ellers. Men det har ingenting med dårlig vilje å gjøre. Vi har hatt mange skader noe som har gitt store belastninger på enkelte spillere. Vi har spilt tøffe cupkamper og vi har et tett program. Enkelte av spillerne i går har vært borte med skader. Dette er bakteppe som glemmes i de hodeløse utfall som vitner om at man tenker mer som supporter med stort hjerte for klubben, enn at man tenker mer fotballfaglig, som vel Lars Tjernås gjør. Selv om vi ikke alltid liker det han sier.

 

Senderos gir alt. Han har nok ikke flere feil enn mange andre. Men feilene har en tendens til å bli tydeligere enn andre sine feil. Husk tilbake til Lehmanns tendens til å feile for et par år siden. Det var tydelig det. Kritikken mot Senderos er noe urettferdig. Spørsmålet slik jeg ser det handler mer om han er en arsenalspillertype. Passer han inn i den raske enberøringsfotballen vi ønsker å spille.

Link to comment
Share on other sites

Riley er den verste av dem alle!!!

Jeg glemmer aldri straffen Manu fikk mot Arsenal for to år siden på Old Trafford og det var nettopp Riley.

Sol Campell var så vidt i Babyface (om han var i det i det hele tatt???) og det ble straffe.

 

Jeg er sikker på at hvis det hadde vært på andre siden hadde han enten vinket spillet videre, eller i verste fall gitt gult kort for filming...så crazy tror jeg han kan vær.

 

Og hvis vi går på det som skjedde igår, så var det to grunner til at det ikke skulle blitt straffe.

1. Senderos var jo så vidt i Yakubu, og så kaster han seg som en annen ball.

2. Og etter min mening så ble han "tatt" av Senderos utenfor/på streken.

 

Og rødt kort var det difinitivt ikke!!!

 

 

Noen som har klipp fra Youtube av situasjonen før straffen??

 

 

 

Ut med Riley inn med kua <_<

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig synes jeg det er to betenkeligheter med hvordan Riley velger å dømme i den avgjørende situasjonen: 1. Forseelsen er ferdig før 16-meteren, dette skulle Riley sett og dømt frispark og rødt kort. ha kunne og ha snakket med assistentdommeren sin som hadde en bedre vinkel for å se hvor forseelsen inntraff. Jeg vil si at det er idiotisk av Riley å ikke benytte seg av assistentdommeren når han åpenbart hadde bedre mulighet for å se situasjonen. 2. Grunnen til at Senderos skal få rødt kort er at han fratar Yakubu en stor målsjans. Men det blir dobbelstraff å først gi Senderos rødt kort for å frata Yakubu en stor målsjans for så å gi han en større målsjans tilbake. Jeg synes i alle fal at regelverket bør være sånn at man ikke skal få rødt kort hvis det angripende laget får igjen målsjansen ved et straffesparket. Jeg vet ikke hvordan regelverket er, mulig det er der feilen ligger.

 

 

1. For alt vi vet, kan det godt tenkes at han konferer med linjedommeren via headset. Kanskje det er linjedommeren som forteller Riley at det opplagt skal være straffe?

 

2. Regelverket er nok dessverre slik. Ingen grunn til å klage på Riley angående dette...

 

Riley er den verste av dem alle!!!

Jeg glemmer aldri straffen Manu fikk mot Arsenal for to år siden på Old Trafford og det var nettopp Riley.

Sol Campell var så vidt i Babyface (om han var i det i det hele tatt???) og det ble straffe.

 

 

Det var Væjn Runi... Og det glemmer heller ikke jeg. Satt øverst på tribunen og så at det var filming... Muligens gjennom noen ikke helt nøytrale briller :P

Link to comment
Share on other sites

Men er det noen her som virkelig mener det skulle vært straffe, og ikke frispark?

 

http://www.youtube.com/watch?v=71RH1X4D4tE

 

Det er ikke tvil om at hendelsen skjer på utsiden. Han detter lett, og han detter inn i 16 meteren, fra utsiden. Skal innrømme at det skjer en forseelse der, og at det røde kortet utvilsomt kan forsvares, til tross for at Yakubu detter som en potetsekk. Men noe straffe var det aldri.

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, Lars Tjernås er blant de største bedreviterne, etterpåkloke, makalause f*ttene jeg noensinne har sett på en TV-skjerm og det er et under at han får vise ansiktet sitt på en kanal som sender fotball. Råder ingen til å høre på et ord hva han sier, da han etter min mening ikke gjør annet enn å prate piss. Omtaler ALLE mål som en eller annen tabbe.

 

Å sier du det? Min påstand er som følger; Lars Tjærnås går de aller, aller fleste på dette forumet en høy gang når de gjelder fotballkunnskaper.

Ja det sier jeg. Min påstand er som følger; Min bestemor kunne gjort den jobben han har. Han sier helt åpenbare ting, som hvilken som helst annen person i verden kunne sagt og lat merke til. Det er så mye "Da skulle han gjort sånn". Det er "tøft" å være etterpåklok. Og han er vel den som bruker noe slikt til det ytterste.

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, Lars Tjernås er blant de største bedreviterne, etterpåkloke, makalause f*ttene jeg noensinne har sett på en TV-skjerm og det er et under at han får vise ansiktet sitt på en kanal som sender fotball. Råder ingen til å høre på et ord hva han sier, da han etter min mening ikke gjør annet enn å prate piss. Omtaler ALLE mål som en eller annen tabbe.

 

Å sier du det? Min påstand er som følger; Lars Tjærnås går de aller, aller fleste på dette forumet en høy gang når de gjelder fotballkunnskaper.

 

Absolutt enig der.Etterpåklokskapen å kritisere Senderos nå etter det røde kortet er

rett og slett talentløst.Vi satt en gjeng og diskuterte nemlig Senderos etter 1 omg

hvor godt han har spilt de siste kamper.

En feil så er etterpåklokskapens gribber på banen. Det var et helt greit

resultat.

Vi har en haug urutinerte spillere og det er nokså normalt prestasjonene

varierer i en så ung alder.

Det mest skuffende etter kampen er de etterpåkloke luringene på forumet.....

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, Lars Tjernås er blant de største bedreviterne, etterpåkloke, makalause f*ttene jeg noensinne har sett på en TV-skjerm og det er et under at han får vise ansiktet sitt på en kanal som sender fotball. Råder ingen til å høre på et ord hva han sier, da han etter min mening ikke gjør annet enn å prate piss. Omtaler ALLE mål som en eller annen tabbe.

 

Å sier du det? Min påstand er som følger; Lars Tjærnås går de aller, aller fleste på dette forumet en høy gang når de gjelder fotballkunnskaper.

Ja det sier jeg. Min påstand er som følger; Min bestemor kunne gjort den jobben han har. Han sier helt åpenbare ting, som hvilken som helst annen person i verden kunne sagt og lat merke til. Det er så mye "Da skulle han gjort sånn". Det er "tøft" å være etterpåklok. Og han er vel den som bruker noe slikt til det ytterste.

 

Da har du en bestemor som har UTROLIG god peiling på fotball! Og spør du meg så finnes ikke slike bestemødre!

Link to comment
Share on other sites

jeg skal bli en sånn bestemor!

 

ang lars tjærnås - mannen kan mye fotball, uten tvil. men å sitte og være en slags populærkommentator, samtidig som han liksom skal være "ekspert".. det blir to roller som er vanskelig å kombinere.. har btw ikke sett\hørt akkurat det det er snakk om, ser ikke canal+ for tiden..

 

kampen. tja. hvorfor scorer vi ikke før utvisningen? og hvorfor gjør senderos sånt, når jeg endelig hadde fått litt tro på ham igjen? lekkert mål av henry da..

Link to comment
Share on other sites

1. forseelsen var på utsiden

2. forseelsen var ikke en forseelse det hadde blitt blåst på midt på banen(PGA der hadde yakubu plutselig klart å stå på beina)

3. med andre ord IKKE rødt kort.

4. IKKE straffe

5. Mike Riley skulle vært .. (ikke første gang han blåser ihjel en Arsenal kamp)

 

alle som kjefter på Senderos mener jeg dere ikke har grunnlag for, han var god igår..

ikke Senderos sin feil at Riley ikke liker Arsenal..

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, Lars Tjernås er blant de største bedreviterne, etterpåkloke, makalause f*ttene jeg noensinne har sett på en TV-skjerm og det er et under at han får vise ansiktet sitt på en kanal som sender fotball. Råder ingen til å høre på et ord hva han sier, da han etter min mening ikke gjør annet enn å prate piss. Omtaler ALLE mål som en eller annen tabbe.

 

Å sier du det? Min påstand er som følger; Lars Tjærnås går de aller, aller fleste på dette forumet en høy gang når de gjelder fotballkunnskaper.

 

 

 

Tjærnås har da virkelig ikke noe og vise til av resultater, ødla wibledon sammen med drillo, rykka ned med kamma i år sammen med grodås, var vel i hønefoss også ei stund??ødla de også. Jeg kan også sitte og spole i en kamp etter den er ferdig og se store rom hvor ballen bør spilles. Og kalle han en fotballekspert blir for dumt! Ut fra hans merittliste så virker det ikke som han ve hvordan det skal spilles. Måtte den mannen få fyken NÅ!!!

 

 

Over til kampen, som mange sier her, det er ikke Senderos og Flamini som skal vinne kampen for oss, men du verden hvor dårlige de er, de hjelper ikke akkurat til. ( og noe som irriterer meg er folk som alltid skal forsvare folk, fordi de er Arsenal spillere og man er jo nærmest ikke en god supporter hvis man ikke liker allle spilleren, og sier man noe negativt om folk så er det ikke måte på, som supporter er det min rett og si hva jeg mener om spillerne, og når jeg mener de to bør hives ut av klubben så er ikke jeg en dårligere supporter enn en som har trua på de!) de var ikke de værste i går, men har vært det stort sett gjennom hele denne sesongen nå de har fått sjangsen.

 

 

Dette ser ut til og kunne bli en middels sesong igjen, med noe magi i cupan så blir det ikke så galt alikavel, men vi MÅ være med helt der oppe i toppen til neste år.....

 

alle kan ha en day off, men det var den andre på ei uke, på tide med skjerpings nå gutter!!!!

 

 

Allways proud to be a Gooner

Link to comment
Share on other sites

for meg så er det ikke snakk om senderos er god eller ikke,for han er uten tvil en solid spiller.

Føler meg rimelig sikker på at han kunne spilt seg til fast plass i klubber som.fulham,watford,spurs og manchester united;)

Tingen er om han er god nok for arsenal?

Jeg er veldig i tvil for å si det sånn,og mener senderos mangler noe av det viktigste en forsvarspiller har idag,nemelig fart!

En annen ting er at jeg til stadighet synes han bommer på klareringer og passningsfoten er rett å slett elendig,noe den ikke skal være på en topp forsvarer.

Kan godt hende han blir bedre etter vært,men jeg tror ikke han blir noen fast figur dær bak i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

 

Tjærnås har da virkelig ikke noe og vise til av resultater, ødla wibledon sammen med drillo, rykka ned med kamma i år sammen med grodås, var vel i hønefoss også ei stund??ødla de også. Jeg kan også sitte og spole i en kamp etter den er ferdig og se store rom hvor ballen bør spilles. Og kalle han en fotballekspert blir for dumt! Ut fra hans merittliste så virker det ikke som han ve hvordan det skal spilles. Måtte den mannen få fyken NÅ!!!

 

 

Tjærnås har mer peiling på fotball enn både du, meg og sansynligvis hele forumet til sammen. End of story.

Link to comment
Share on other sites

 

1. For alt vi vet, kan det godt tenkes at han konferer med linjedommeren via headset. Kanskje det er linjedommeren som forteller Riley at det opplagt skal være straffe?

 

2. Regelverket er nok dessverre slik. Ingen grunn til å klage på Riley angående dette...

 

 

 

1. Tviler på at han konfererte med assistentdommeren via headset. Nesten før Yakubu hadde falt ned i bakken sprintet han mot 16-meteren pekende på 11metersmerket. Om han konfererte med assistenten sin er i tilfelle helt fantastisk hvordan assistentet som ser situasjonen fra beste vinkel kan dra den innenfor.

 

2. Da synes jeg virkelig regelverket bør endres. At man skal få rødt kort for "fine" taklinger som fratar motstanderlaget stor målsjans blir helt feil når dommeren gir den store målsjansen igjen. Det blir som å betale to trafikkbøter for å ha kjørt for fort en gang.

Link to comment
Share on other sites

Selv om man kan teorien er det ikke alltid lett å sette den ut i praksis, Korslundinho. Hvertfall ikke når du har rimelig begrenset spillermateriale å ta av.

 

Jeg synes også at Tjærnås er dyktig og tror nok han gå de fleste her en god gang når det gjelder fotballteori og forståelse =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...