Jump to content

Fabrice Muamba


The Gunner

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Ble meget glad når jeg hørte han var stabil og at det var positive nyheter. Ufattelig kjedelig at noe som det her skal skje med en såpass ung mann som Muamba, men vi vet alle at han er en fighter så forhåpentligvis kommer han seg gjennom dette uten varige mén, men er redd for at karrieren hans dessverre kan være over etter i kveld, men det viktigste er uansett helsa.

Link to comment
Share on other sites

Kommer han fra det med livet i behold, så er det et aldri så lite mirakel. Hjerte-/lungeredning pågikk i 10 minutter ute på banen, og derefter i ambulansen på vei til sykehus. Sjokkerende scener! Livet er skjørt!

 

Come on, Fabrice! Og takk til dommer, supportere og redningsarbeidere, som oppførte seg eksemplarisk.

Link to comment
Share on other sites

Kommer han fra det med livet i behold, så er det et aldri så lite mirakel. Hjerte-/lungeredning pågikk i 10 minutter ute på banen, og derefter i ambulansen på vei til sykehus. Sjokkerende scener! Livet er skjørt!

 

Come on, Fabrice! Og takk til dommer, supportere og redningsarbeidere, som oppførte seg eksemplarisk.

 

Han begynte visstnok å puste på egenhånd i ambulansen, men det kan ha vært etter 1 minutt eller 10. Heldigvis så skjedde dette på fotballbanen med massevis av medisinsk personell i nærheten. Hadde dette skjedd hjemme eller på treningsfeltet f.eks. så ville vi trolig sørget over han akkurat nå så slik sett er det et lite mirakel at det skjedde akkurat der og da.

 

God bedring Fabrice! Dette kommer du deg gjennom!

Link to comment
Share on other sites

Stabil? Kanskje, men "critically ill" er ikke spesielt gode nyheter.

Er to motstridende beskjeder som har kommet ut, tror mest på den siste selv om jeg skjønner at noen aviser faktisk kunne postet den for å få flere klikk.. Frykter det verste, men håper det beste for Fabrice som i sin tid var u21-kaptein og sammen med Bendtner og Lupoli de spillerne jeg så mest frem til å se på a-laget vårt!

Link to comment
Share on other sites

Er to motstridende beskjeder som har kommet ut, tror mest på den siste selv om jeg skjønner at noen aviser faktisk kunne postet den for å få flere klikk.. Frykter det verste, men håper det beste for Fabrice som i sin tid var u21-kaptein og sammen med Bendtner og Lupoli de spillerne jeg så mest frem til å se på a-laget vårt!

 

"Critically ill" er fra den offisielle uttalelsen fra sykehuset og klubben selv. Forhåpentligvis klarer han seg, fæle scener å se på. Johan Djourou skrev nettopp på twitter at han har vært innom han på sykehuset også:

 

Just left the hospital to see my BRO faba love you so much man!keep fighting. everybody please pray for him he s an amazing man and friend

 

Det er forøvrig fint å se hele fotballfamilien mobilisere seg sånn, når en Arsenalgutt får en sånn behandling på White Hart Lane ser vi at fotballen blir meningsløst i forhold. Fantastisk god jobb av det medisinske apparatet på stadion der som forhåpentligvis reddet livet hans før det var for sent.

Link to comment
Share on other sites

The 23-year-old remains critically ill

 

Owen Coyle: "It's very serious. There's no getting away from that. God willing, he makes it through." "Fabrice is critically ill. The next 24 hours are going to be absolutely crucial."

 

Ikke så mye nytt, altså. Det kan se ut som Skysports var litt for raskt ute i går og slapp en "halv" historie - selv om det ikke nødvendigvis er noen motsetning mellom kritisk og stabil. BBC på sin side, presiserte samtidig at de ikke hadde fått noen flere nyheter efter Muamba var kjørt til sykehus.

Link to comment
Share on other sites

Pearcesport

Hospital say Muamba's heart is beating without the help of medication. "His long term prognosis will remain unclear for some time"

 

Pearcesport

Great news. Update on Muamba. Hospital say he's showing "small signs of improvement" and is moving his arms and legs

Link to comment
Share on other sites

dette var sjokkerende. Vi får bare krysse fingrene, og det er jo oppløftende å se små steg i riktig retning. Det mest kritiske er at hjernen har vært uten oksygen så lenge. Det øker risikoen for varige hjerneskader.

 

god bedring Muamba!

Jeg har ikke hørt mer om episoden enn det som står her på forumet, men hvis han fikk tilført oksygen tidlig så hjelper det godt på. Om han pustet selv i den perioden han evt fikk tilført oksygen er i såfall ikke så viktig.

Jeg regner med at førstehjelperne kom med oksygenmaske ganske tidlig? I såfall skal vi ikke se bort i fra at Muamba er tilbake på fotballbanen igjen neste sesong. Jeg krysser iallefall fingrene og håper på det beste.

Link to comment
Share on other sites

Nå ble jo førstehjelp satt igang nærmest øyeblikkelig så tror det er gode muligheter for at hjernen har klart seg bra

 

Det er begrenset hvor lenge man an holde på uten å få hjerneskade uansett. 2 timer er i drøyeste laget, og sjansene for en eller annen hjerneskade - men man må alltid håpe på det beste.

 

En kamerat av meg fikk strømgjennomgang og fikk hjertestans av dette- han sliter idag med språk. HLR ble satt igang umiddelbart, og det tok 40 minutter før hjertet slo på egenhånd (hjertestarter kom med ambulansen - da først slo det selv).

 

Så man vet aldri...

Link to comment
Share on other sites

Eit skremmeskot ja, og eit hjarte stoppar ikkje opp på denne måten utan at det er eit alvorleg underliggjande problem. Utan nokon kjent diagnose skal ein aldri sei aldri, men eg tvilar sterkt på at han kjem attende som fotballspelar på høgt nivå. Det er da heller ikkje det viktigaste, og helsa gamblar ein berre ikkje med. Både Ståle Solbakken og Carl-Erik Torp fekk operert inn hjartestartarar, og Torp har i tillegg hatt ein hjartestans i ettertid. Skulle Muamba trengje ein hjartestartar vil karriera i realiteten være over. Synd, men ingen katastrofe. Etter ein slik opplevelse endrar perspektiva seg uansett. Lukke til vidare, og velkommen attende til Emirates, Fabrice!

 

Litt ros til Tottenham er på sin plass. Dei har alle, også supportarane, handtert denne situasjonen med ei verdigheit det står respekt av.

Link to comment
Share on other sites

Litt ros til Tottenham er på sin plass. Dei har alle, også supportarane, handtert denne situasjonen med ein verdigheit det står respekt av.

 

Ros skal en ha når en gjør seg fortjent til det. Herved avsendes en hjertelig takk for måten dette ble håndtert på av alle involverte.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Litt ros til Tottenham er på sin plass. Dei har alle, også supportarane, handtert denne situasjonen med ei verdigheit det står respekt av.

 

Ikke litt Good Old, MYE ros fortjener både Tottenham som klubb, for at ALT faktisk talt var på G når det verste kunne skje, og ikke minst supporterne som fremstod, slik jeg/vi kan oppfatte det, på en særdeles fin måte. Æres de som æres bør.

 

Velkommen tilbake til livet, Fabrice. :proud:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...