Jump to content

Anthony Stokes solgt til Sunderland


Evju

Recommended Posts

2 millionar pund for ein 18åring som strengt tatt ikkje har vist noko særleg tykkjer eg er ein bra deal. I alle fall om Wenger har sett han og dømd han til å ikkje lukkast. Gjort det bra i Falkirk, javisst - det er eit langt steg derifrå til toppen av PL.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo godt tenkes at £2m bare er utgangspunktet, og at avtalen inneholder en haug med klausuler til Arsenals fordel. Mer penger hvis Sunderland rykker opp, hvis Stokes scorer et visst antall mål, spiller en viss andel kamper, spiller på landslaget, prosent av evt videresalg, tilbakekjøpsavtale. Og å si at han ikke har bevist noe, blir litt feil: han har vel strengt tatt bevist mer enn Theo Walcott som ble kjøpt for £5m!

Link to comment
Share on other sites

Får ikke håpe dte blir en ny ANDY Cole greie.Syns dt ar dumt at han og ble solgt tidlig.Var som Stokes god på utlån men fikk ikke skikkelig sjans hos Arsenal.

Denne dealen er jeg absolutt ikke sikker på er noe suksess.

 

Og merkelig hvorfor alle ungutta som går er britiske...

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo godt tenkes at £2m bare er utgangspunktet, og at avtalen inneholder en haug med klausuler til Arsenals fordel. Mer penger hvis Sunderland rykker opp, hvis Stokes scorer et visst antall mål, spiller en viss andel kamper, spiller på landslaget, prosent av evt videresalg, tilbakekjøpsavtale. Og å si at han ikke har bevist noe, blir litt feil: han har vel strengt tatt bevist mer enn Theo Walcott som ble kjøpt for £5m!

Bevist meir enn enn Theo Walcott?? På U-landslagsnivå? Neppe. Theo har i tillegg spelt på det engelske landslaget. Theo herja i førstedivisjon, som eg vil samanlikne med SPL, med unntak av Glasgowlaga. I tillegg så har "alle" sett at Theo blir stor. Ikkje ein storklubb som har løfta på eit augnelok no når dei visste at Stokes skulle selgast. Det fortel litt for meg. Theo har synt at han har det vesle ekstra, og "alle" har sett det.

 

Er det nokon som faktisk har sett han spele i SPL? Vi må huske på at han hadde fire hattrick, og det er ein stor andel av måla hans... Når det er sagt skulle eg gjerne ha sett han fekk sjansen, for Ali, til dømes.

Link to comment
Share on other sites

Nå må folk her inne gi seg!!! Ha tro på det Wenger gjør. Hadde det vært i en PL-klubb eller til og med en Championship-klubb han hadde overbevist, hadde jeg vært enig med dere, men dette er altså en klubb i et land med bare èn klubb som holder et godt nivå (Celtic, ikke Rangers). Skotsk PL har jevnt over dårligere nivå enn tippeligaen, så...

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo godt tenkes at £2m bare er utgangspunktet, og at avtalen inneholder en haug med klausuler til Arsenals fordel. Mer penger hvis Sunderland rykker opp, hvis Stokes scorer et visst antall mål, spiller en viss andel kamper, spiller på landslaget, prosent av evt videresalg, tilbakekjøpsavtale. Og å si at han ikke har bevist noe, blir litt feil: han har vel strengt tatt bevist mer enn Theo Walcott som ble kjøpt for £5m!

Bevist meir enn enn Theo Walcott?? På U-landslagsnivå? Neppe. Theo har i tillegg spelt på det engelske landslaget. Theo herja i førstedivisjon, som eg vil samanlikne med SPL, med unntak av Glasgowlaga. I tillegg så har "alle" sett at Theo blir stor. Ikkje ein storklubb som har løfta på eit augnelok no når dei visste at Stokes skulle selgast. Det fortel litt for meg. Theo har synt at han har det vesle ekstra, og "alle" har sett det.

 

Er det nokon som faktisk har sett han spele i SPL? Vi må huske på at han hadde fire hattrick, og det er ein stor andel av måla hans... Når det er sagt skulle eg gjerne ha sett han fekk sjansen, for Ali, til dømes.

 

sikkert vanskeligere og score de målene for falkirk en celtic for eksempel, han hadde 3 hattrick på en halv sesong og han er den eneste som har hatt det i SPL siden den ble startet..når ble det negativt med hattrick egentlig??

det han har bevist er jo at han er en målscorer, statestikken taler for seg...

 

ikke enig med at han har bevist mer enn theo, theo har noe helt spesielt med seg.. men sammenlingner du den halve sesongen theo spilte i championship med stokes sinn halve i SPL vil jeg si at stokes sinn ser mer imponerende ut..

 

skulle jeg velge hadde jeg uansett valgt theo 10 av 10 ganger...

 

bare synes det er rart at vi låner ut spiller for og se om de er god, så er det en som slår ut i full blomst og så skynder vi oss og selge han, hvor er logikken???

Link to comment
Share on other sites

 

ikke enig med at han har bevist mer enn theo, theo har noe helt spesielt med seg.. men sammenlingner du den halve sesongen theo spilte i championship med stokes sinn halve i SPL vil jeg si at stokes sinn ser mer imponerende ut..

 

skulle jeg velge hadde jeg uansett valgt theo 10 av 10 ganger...

 

Det var vel i grunn det jeg mente: Walcott spilte en halv sesong i Championship, Stokes spilte en halv sesong i SPL. På papiret har Stokes imponert klart mest, men for all del, Walcott viser at han er et kjempetalent. Men når Wenger kjøper Walcott for potensielt £12m, og selger Stokes uten å gi han en sjanse synes jeg det virker som om han ikke er helt konsekvent...

Link to comment
Share on other sites

Menmen, har vel sett dette før, er merkelig at ingen med engelsk pass kan få sjangsen....

 

Han er ire, pirk pirk :P

 

Vi får bare håpe han slår gjennom, slik at han kan bli hentet tilbake til Arsenal på et eller annet tidspunkt. Hadde vært veldig synd hvis han ender opp hos en av rivalene våre, som en god spiller...

 

Pikpirk ja, det er riktig gjort av deg og si ifra :o

Som Nick Hornby sier, vi har en irreterende trang til og si ifra når vi tar andre i og si noe feil, men samtidig hate og være densom blir retta på...

 

Får vel sjekke ting nøyere før jeg skriver noe neste gang.... ;)

Link to comment
Share on other sites

sikkert vanskeligere og score de målene for falkirk en celtic for eksempel, han hadde 3 hattrick på en halv sesong og han er den eneste som har hatt det i SPL siden den ble startet..når ble det negativt med hattrick egentlig??

det han har bevist er jo at han er en målscorer, statestikken taler for seg...

For all del: det er bra av Stokes. Eg har ikkje sagt noko anna. Det syner derimot ikkje så mykje. At han har scora tre hattrick på en halv sesong betyr ikkje at han er betre enn Henrik Larsson, sjølv om han aldri klarte det. Til dømes.

 

Det eg meinte med "hat-trick"kommentaren var rett og slett at om du ser vekk frå desse, så er det ikkje så mange mål, per kamp. No er det sjølvsagt urettferdig ovanfor Stokes å ta vekk måla hans, men; eg vil heller ha ein spelar som scorar eitt mål i 16 av 18 kampar, enn ein som scorar mål i totalt 8 av 18 kampar.

 

Eg veit ikkje kor god Stokes er, og for å vere ærlig, det trur eg få andre her veit heller.

Link to comment
Share on other sites

Har desverre sett Stokes for lite til å uttale meg om han, men ut fra hans opptreden på utlån så

synes jeg det er synd Arsenal velger å selge han..

Han er brite og jeg mener som mange andre her at Ali burde vært spilleren som ble solgt og Stokes kunne

ha fått muligheten videre..

Men vi får håpe Arsene veit hva han gjør..

 

Ønsker han lykke til videre.

 

Har leita litt på Youtube og fant noen klipp av han..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

sikkert vanskeligere og score de målene for falkirk en celtic for eksempel, han hadde 3 hattrick på en halv sesong og han er den eneste som har hatt det i SPL siden den ble startet..når ble det negativt med hattrick egentlig??

det han har bevist er jo at han er en målscorer, statestikken taler for seg...

For all del: det er bra av Stokes. Eg har ikkje sagt noko anna. Det syner derimot ikkje så mykje. At han har scora tre hattrick på en halv sesong betyr ikkje at han er betre enn Henrik Larsson, sjølv om han aldri klarte det. Til dømes.

 

Det eg meinte med "hat-trick"kommentaren var rett og slett at om du ser vekk frå desse, så er det ikkje så mange mål, per kamp. No er det sjølvsagt urettferdig ovanfor Stokes å ta vekk måla hans, men; eg vil heller ha ein spelar som scorar eitt mål i 16 av 18 kampar, enn ein som scorar mål i totalt 8 av 18 kampar.

 

Eg veit ikkje kor god Stokes er, og for å vere ærlig, det trur eg få andre her veit heller.

 

Jermaine Pennant scoret vel hattrick i sin første kamp fra start i PL, og han er vel ikke kjent som en måltjuv i dag av den grunn...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hehe :P

Tror nok det og komme for sent var siste gangen på en god stund for dem... :blink:

Men føller ikke så mye med på Sunderland,hvordan går det med Stokes???

 

Hadde han vært megaviktig så hadde han vel ikke blitt frakjørt, antar jeg..^^

 

Men etter litt research, finner jeg ut at Stokes har kun fått spilt 4 kamper fra start, og 3 som innbytter. Det har resultert i 1 mål.

Link to comment
Share on other sites

Snakket med en engelsk Sunderland fan idag og spurte han litt ut om Stokes.

Han sa at det største problemet var at Stokes var for sein til treninger flere ganger.

Forstod det også slik at han var glad i utenomsportslige aktiviteter og at Keane allerede var lei av Stokes.

Link to comment
Share on other sites

Så var det meir med Stokes som vi ikkje visste, men som Wenger visste. Vi veit alle kva Le Boss meinar om utsvevande liv. Trur også tålmodet hans med slike ting er relativt begrensa, etter alle sjansane han gav Pennant.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok alltid noe Le Boss vet som ikke vi vet, han selger vel aldri et talent uten en ordentlig god grunn. Og utenomsportslige elementer hos gode spillere har han vel brent seg på før ja og etter hva jeg har hørt har han satt en så og si nulltoleranse på slikt.

 

Med dette kan man også kanskje gå inn på Wengers historie på transfermarkedet? Jeg føler at utenomportslig bråk ofte er mer relatert til britiske spillere enn de fra f.eks Afrika eller visse land i Europa med mindre økonomiske ressurser innenfor fotballen. Kan det hende disiplin rett og slett er et problem for mange engelske spillere?

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...