Jump to content

"Tidenes" dårligste?


Evju

Recommended Posts

Okei, skal ikke påstå tidenes dårligste, men sett i et rimelig perspektiv er vel denne kampen mot Sheffield United noe av det dårligste jeg har sett av Arsenal. Hva i all verden er grunnen til at 11 profesjonelle fotballspillere (hvorav flesteparten var med på å ta Arsenal til CL-finale for 7 måneder siden), kollapser kollektivt og totalt i en kamp mot et dårlig Premier League-lag som i tillegg sliter med skadeproblemer?

 

Det skal ikke være mulig, og alle skal ha refs for den pinlige forestillingen her. Hvem som har "skylda" er meg revnende likegyldig, alt jeg lurer på er: Hvordan kan det skje? For dette skal faktisk ikke skje.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette var tidenes dårligste. Akkurat som kampane mot Fulham, Bolton, Man City osv osv...

 

Nei, nei, nei. Denne kampen er i en HELT annen kategori enn de nevnte kampene. Dette begynner å bli latterlig. Du klarer vel se at Arsenal i dag er langt dårligere enn hva de har vært ellers i høst?

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette var tidenes dårligste. Akkurat som kampane mot Fulham, Bolton, Man City osv osv...

 

 

Nei, dette var MYE værre. Denne gangen tapte vi mot et lag som ikke kan spille fotball. Det låg egentlig i kortene at dette kom til å bli en svett kveld. Slostkamp mot et drittlag på en drittbane med Senderos bak og Aliadiere framme er ikke et ideelt utgangspunkt. I mine øyne er det som Jeff Blockley og John Hawley. På samme lag!! At dette kunne ende i tap var jeg i grunn forberedt på, men veien til tapet var rett og slett deprimerende.

 

Tidenes dårligste? Jeg kommer i alle fall ikke på noen motkandidater sånn i farten. Sitter med den samme følelsen i dag som etter cupfinalen i 1980. Har ingen problemer med å tape, men på denne måten da...!!

 

Her er det bare å ta rev i seilene og gi gass. Gud hjelpe Charlton på golfgreenen kommende tirsdag!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger må gjøre noe. Og det kjappt..

Dette var enda et tap, og enda 3 poeng tapt. Nå er det 17 poeng opp til ManUtd, og dette blir rett og slett umulig å rette opp.

 

Wenger må gjøre noe med laget. Jeg er klar over at vi sliter med skader på sentrale spille, men uansett.. Alidiere (?) må ut. Flamini KAN ikke spille sammen med Silva på midten. Baptista er for dårlig og for ustabil.

Personlig synes jeg han burde hatt Silva og Baptista/Fabregas på sentralen, og Rosicky og Fabregas/Walcott på kantene.. Og RvP og Walcott/Baptista på topp (kommer ann på midten).

Uansett, Alidiere (?) er ALT for dårlig for dette nivået. Dette viste han i dag og mot Watford. Han sløser altfor mange sjanser, har dårlig kontroll på ballen (kanskje pga. underlaget, ikke vet jeg) og har en ræva fot. UT!

Angående byttene Wenger gjør under kampen er merklige.

I stede for å tatt ut Rosicky og satt inn på Denilson, burde han tatt ut Alidiere (?) og satt inn Walcott. Rosicky har en fantastisk skuddfot, som han burde brukt mer og burde fått lov til på en UTESPILLER i mål. Jeg synes også at Wenger venter alt for lenge med å gjøre bytter i kamper hvor vi ligger under. I dag gjorde han sitt første bytt etter 80 min ca. 60 minutt hadde vært bedre.

Vi alle vet at Wenger er en bra fyr, som har mye kunnskap inne. Men hvorfor bruker han ikke det han kan bedre?!

 

Nei, i dag fungerte rett og slett ingenting... Synd og si det, men i dag røyk gullet (selv om det kanskje har gjort det for lenge sia :D)

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å sette inn Walcott da han ikke var i byen.

 

Trodde han var rask jeg... :D :(

Link to comment
Share on other sites

Banen inviterte ikke til festfotball, det gjorde heller ikke dommeren ettersom han ikke tok tak i skitne triks og taklinger. Men dette skal likevel ikke hindre laget i å skape noen skikkelige angrep! Så mange langpasninger, og enda flere tapte dueller. Feilpasningene kom som perler på en snor og tempoet lignet mer på bedriftsfotball. Når vi først skøyt, var det for det meste skudd som var dømt til å gå alle andre steder enn mot mål. Når en utespiller stepper inn som keeper må da spillerne utnytte dette ved å skyte mye. En spiller som vanligvis ikke er keeper er dårligere til å posisjonere seg, gjør lettere feil og vil gi flere returer - særlig når banen er så ujevn som den var i dag.

 

Spillere som var veldig svake i dag var Ali, Flamini og Baptista. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke Ali og Baptista gir mere når de klager over hvor lite spilletid de får. Når de først får sjansen må de gripe den.

Link to comment
Share on other sites

Hva er poenget med å opprette en ny topic når vi har en kamptråd? Greit nok hvis man skal ta opp konkrete ting, men kampen og dens omfang kan vel diskuteres i kamptråden?

Er ikke meningen å leke moderator, men er lei av at folk i frustrasjon lager en ny topic hvor man kan elge ut dritt til lag og manager.

 

Skal sies at kampen i dag var veldig dårlig, men ikke så dårlig at den fortjener TO topicer B)

Link to comment
Share on other sites

Skal sies at kampen i dag var veldig dårlig, men ikke så dårlig at den fortjener TO topicer B)

 

Spørsmålet i tråden er: Hvordan er det mulig? Kan nok tenkes at det kom litt dårlig fram, og at det glir litt over i kamp-tråden.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette var tidenes dårligste. Akkurat som kampane mot Fulham, Bolton, Man City osv osv...

 

 

Nei, dette var MYE værre. Denne gangen tapte vi mot et lag som ikke kan spille fotball. Det låg egentlig i kortene at dette kom til å bli en svett kveld. Slostkamp mot et drittlag på en drittbane med Senderos bak og Aliadiere framme er ikke et ideelt utgangspunkt. I mine øyne er det som Jeff Blockley og John Hawley. På samme lag!! At dette kunne ende i tap var jeg i grunn forberedt på, men veien til tapet var rett og slett deprimerende.

 

Tidenes dårligste? Jeg kommer i alle fall ikke på noen motkandidater sånn i farten. Sitter med den samme følelsen i dag som etter cupfinalen i 1980. Har ingen problemer med å tape, men på denne måten da...!!

 

Her er det bare å ta rev i seilene og gi gass. Gud hjelpe Charlton på golfgreenen kommende tirsdag!!

 

Med senderos bak og Aliadiere fremm sier du, etter min mening kom begge dem mye bedre fra det en Baptista. Etter min mening var det nesten ikke vits å ha han utpå der.

Link to comment
Share on other sites

Vist det er noen jeg kan godta hadde en dårlig kamp idag så er det nettopp baptista!

Grunnen til det er bla..1hans mangel på førstelagsfotball,har ikke hatt mange kampene å vende seg til premier league på,og vi vet det kan ta minst 6 mnd,vist du spiller fast.

2:han har sikkert aldrig spilt på verre baneforhold enn dette,synes det er en skam at banen kan se slik ut!

3:At wenger plasserer han på vingen er meg et mysterium,det vet jo til og med jeg at han ikke er komfortabel der.

4:Det røffe spillet som ble brukt mot arsenal idag tok nok baptista litt på senga,tror han kommer til å gi litt mere bank tilbake etter vært.Tenk dere selv vist han skulle ta i slik motstanderene gjorde mot han idag når han var i spania,da hadde han nok ikke blitt værende lenge på banen.

 

 

baptista kommer nok sterkt tilbake,det er di andre spillerene våre som har vært en sesong eller to i klubben jeg er skuffet over.

Di vet nøyaktig hva som venter,men klarer likevel ikke å omstille seg etter motstanderen.

Link to comment
Share on other sites

Vist det er noen jeg kan godta hadde en dårlig kamp idag så er det nettopp baptista!

Grunnen til det er bla..1hans mangel på førstelagsfotball,har ikke hatt mange kampene å vende seg til premier league på,og vi vet det kan ta minst 6 mnd,vist du spiller fast.

2:han har sikkert aldrig spilt på verre baneforhold enn dette,synes det er en skam at banen kan se slik ut!

3:At wenger plasserer han på vingen er meg et mysterium,det vet jo til og med jeg at han ikke er komfortabel der.

4:Det røffe spillet som ble brukt mot arsenal idag tok nok baptista litt på senga,tror han kommer til å gi litt mere bank tilbake etter vært.Tenk dere selv vist han skulle ta i slik motstanderene gjorde mot han idag når han var i spania,da hadde han nok ikke blitt værende lenge på banen.

 

 

baptista kommer nok sterkt tilbake,det er di andre spillerene våre som har vært en sesong eller to i klubben jeg er skuffet over.

Di vet nøyaktig hva som venter,men klarer likevel ikke å omstille seg etter motstanderen.

 

Du skal i alle fall ha at du er sterk i troen når du ikke mister troen på en spiller som utrettet INGENTING positivt og brente to gigasjanser med elendige førstetouch- dette var gjennomgangsmelodien.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette var tidenes dårligste. Akkurat som kampane mot Fulham, Bolton, Man City osv osv...

 

Nei, nei, nei. Denne kampen er i en HELT annen kategori enn de nevnte kampene. Dette begynner å bli latterlig. Du klarer vel se at Arsenal i dag er langt dårligere enn hva de har vært ellers i høst?

Meiner då så sannelig at det kom en liknande tråd etter kampen mot Fulham. At vi aldri har vore dårligare? Uansett var det i alle fall nevnt. Det var meir det eg sikta til, enn kva eg tykkjer om kampen. Nok ein gong går jorda under. Eg fekk berre ein merkeleg følelse av deja vu, både av kampen og av forumet.

 

Det er moglegens det dårlegaste eg har sett Arsenal prestere, mot eit dårlig lag. Dog trur eg ikkje vi huskar denne kampen om 5 år...

Link to comment
Share on other sites

Vist det er noen jeg kan godta hadde en dårlig kamp idag så er det nettopp baptista!

Grunnen til det er bla..1hans mangel på førstelagsfotball,har ikke hatt mange kampene å vende seg til premier league på,og vi vet det kan ta minst 6 mnd,vist du spiller fast.

2:han har sikkert aldrig spilt på verre baneforhold enn dette,synes det er en skam at banen kan se slik ut!

3:At wenger plasserer han på vingen er meg et mysterium,det vet jo til og med jeg at han ikke er komfortabel der.

4:Det røffe spillet som ble brukt mot arsenal idag tok nok baptista litt på senga,tror han kommer til å gi litt mere bank tilbake etter vært.Tenk dere selv vist han skulle ta i slik motstanderene gjorde mot han idag når han var i spania,da hadde han nok ikke blitt værende lenge på banen.

 

 

baptista kommer nok sterkt tilbake,det er di andre spillerene våre som har vært en sesong eller to i klubben jeg er skuffet over.

Di vet nøyaktig hva som venter,men klarer likevel ikke å omstille seg etter motstanderen.

 

Du skal i alle fall ha at du er sterk i troen når du ikke mister troen på en spiller som utrettet INGENTING positivt og brente to gigasjanser med elendige førstetouch- dette var gjennomgangsmelodien.

 

 

Ja troen er sterk hos meg,og jeg kommer til å være like tolmodig med han ,som jeg var i di 9 kampene som gikk før en viss henry og bergkamp skåret for oss!

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette var tidenes dårligste. Akkurat som kampane mot Fulham, Bolton, Man City osv osv...

 

Nei, nei, nei. Denne kampen er i en HELT annen kategori enn de nevnte kampene. Dette begynner å bli latterlig. Du klarer vel se at Arsenal i dag er langt dårligere enn hva de har vært ellers i høst?

Meiner då så sannelig at det kom en liknande tråd etter kampen mot Fulham. At vi aldri har vore dårligare? Uansett var det i alle fall nevnt. Det var meir det eg sikta til, enn kva eg tykkjer om kampen. Nok ein gong går jorda under. Eg fekk berre ein merkeleg følelse av deja vu, både av kampen og av forumet.

 

Det er moglegens det dårlegaste eg har sett Arsenal prestere, mot eit dårlig lag. Dog trur eg ikkje vi huskar denne kampen om 5 år...

 

Ser poenget ditt. La oss virkelig håpe vi husker denne kampen om 5 år, for jeg ønsker ikke å se noen kamper av samme karakter som visker ut denne fra hukommelsen. Men legg merke til at jeg ikke henger ut en eneste spiller, "sparker" ikke Wenger eller hyler etter Torres eller andre. Lagmessig var dette bare alt for dårlig, og jeg har ingen gode forslag til hvordan det her kan forhindres. Men jeg forventer at både trenerteamet og spillerne har det.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen kommer til å bli husket lenge.Det er noe av det svakeste Arsenallaget jeg har sett på lang lang tid.

Tom pasningsnivået lå til tider på et nivå en ikke trodde gikk an for betalte fotballspillere.

De andre kampene vi har tapt spilte vi nå fotball.Det dette laget gjorde i går var skremmende å se på.

Som jeg har sagt før...dette var en kollektiv svikt med kun et par spillere som leverer.

Det er tydelig at vi har spillere som ikke er så gode som forventa.

Her har Wenger en kjempejobb foran seg.Og noe må gjøres...som jeg ser det er det rutine vi trenger noe av.

Link to comment
Share on other sites

Etter noen gylne år har de to siste sesongene vært preget av ett generasjonsskifte... mye pga økonomien i forbindelse med byggingen av (hate to say it) Emirates. Salgene av Vieira og andre har om vi vil det ikke hatt økonomiske motiver og ikke sportslige.

 

Altså vi befinner oss i en Arsenal periode der Wenger forsøker å bygge ett nytt storlag for en mindre penge.

Det er ikke rart at ung gutta varierer i prestasjoner. Vi har hatt mange skuffelser i år og vi hadde flere også i fjor. Med jevne mellomrom har betegnelsen "tidenes dårligste" kommet. Vi som har levd noen år vet at det var det ikke mot Fulham og heller ikke mot Sheff.Utd. Slike kamper har vi hatt noen av de siste par årene og kansjke mer enn hundre av i løpet av mitt liv som Arsenal-fan.

 

Problemet er at vi er blitt så bortskjemte under Wenger at vi ikke evner å ta disse nederlagene med fattning.

Jeg tror snart vinden vil snu. Ung guttene blir eldre og med den vil stabiliteten komme. Målet i år må bli å få en minst like sterk sesong i år som i fjor. Det vil være en kjempeprestasjon av laget og Wenger når vi vet hvor mye klasse vi mistet i sommer.

 

Så jeg opfordrer alle til å ta de få nederlagene som måtte komme utover våren med litt fattning. Det vil bli bedre skal dere se.... :)

Link to comment
Share on other sites

hahaha nå måtte jeg faen meg le litt her, wenger gir ikke opp kampen om PL trofeet i år..

e det mulig og være så lite realistisk, tror han har litt for store håp og for stor tro på egne og laget sine evner...

mannen blir bare mer og mer komisk for hver kamp som går nå

 

 

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...1809578,00.html

 

Wenger still chasing Premiership crown

Arsenal manager Arsene Wenger is refusing to throw in the title towel, despite seeing the Gunners fall 17 points behind Manchester United.

 

The 1-0 reverse at Sheffield United on Saturday was the Gunners' fifth on the road this season.

 

But the Frenchman refuses to accept that the title is an impossibility.

 

"It is difficult to deal with the consequences of the defeat at Sheffield United," he said.

 

"I agree it is a long distance now (to United), but the defeat is tough enough to take, so we will deal with the consequences later.

 

"But it is never over. We will fight until the last second of the season."

 

For that to happen, Wenger needs his big names to return as he was without nine in Sheffield.

 

Thierry Henry, Alexander Hleb, Theo Walcott, Emmanuel Adebayor, Johan Djourou, Freddie Ljungberg, William Gallas, Emmanuel Eboue and Abou Diaby were all missing.

 

Wenger has no idea if any of that group will be fit to face Charlton on Monday, but he refused to make it an excuse for losing to the Blades.

 

"We had 11 good, strong players on the pitch and they fought very hard," insisted Wenger.

 

"They are as strong as the players who are out, so I give them a lot of credit for their spirit, but we lacked a little bit of imagination and finishing."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...