Jump to content

2006.12.23 Blackburn H


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Jeg må le av det statistikk-systemet som Dagbladet og Nettavisen bruker. Her er den håpløse ratingen:

Jens Lehmann 7

Justin Hoyte 7

Kolo Toure 7

Johan Djourou 7

Gael Clichy 5

Alexander Hleb 7

( Theo Walcott i 1 min. )

BB Francesco Fabregas 9

Gilberto Silva 7

Tomas Rosicky 7

( Mathieu Flamini i 19 min. )

Emmanuel Adebayor 8

( Julio Baptista i 1 min. )

Robin van Persie 7

 

Hvorfor får Clichy 5? Syns han fortjener minst 6, han spilte en ganske bra kamp. Lehmann fortjener ikke mer enn 6 selv om han spilte seg opp etterhvert i kampen. Men han blir bare dårligere og dårligere. Virker veldig usikker i det han foretar seg. Ellers må jeg benytte muligheten til å rose Fabregas! For en fantastisk spiller han er, for noen fantastiske pasninger og taklinger den "lille" magikeren har! Måtte bare le da han rundlurte Savage.

 

Dommeren var forøvrig mildt sagt elendig idag.

 

GOD JUL!!!!

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne så var gilberto vår dårligste idag.Desverre så er han tilbake med gamle synder etter en fantastisk kamp mot chelsea :D

Idag så gir han motstanderen mulighet til å angripe oss på nytt å på nytt pågrunn av disse feilpassningene.

Noen ganger bør han og endel andre prøve å få ballen langt pokker ut,istedenfor dette småspillet dær bak!

Og når gilberto legger ballen på kassa og ned i beina på gamst,ja da ber du om bråk.

Bra kamp av våre angripere idag,di redder et vaklende å nølende forsvar.

 

 

God jul folkens :(

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp hvor vi overkjører blackburn totalt. Skjønner egentlig ikke hvordan vi presterer å la dem komme tilbake, 6-1 burde vært før det 80.minutt:P

Uansett veldig bra kamp, spesielt av Fabregas og Ade. Hleb må skyte litt mer da hadde han vært to-måls scorer, RvP kunne lett vært 4 måls scorer, men fikk i det minste to veldig fine mål til slutt. Vi scorer på corner, og det er ikke måte på! Vi er igang for fullt nå!

Link to comment
Share on other sites

Dagbladet: Aleksandr Gleb

Nettavisen: Aleksander Gleb

VG: Alexander Hleb :(

 

Av 3 store nettaviser er det bare VG som greier å skrive det rett. Fantastisk!;P

 

Leste et sted at det hvis man skulle følge norsk nettskrivingsnorm så var det riktig å skrive Gleb ikke Hleb :D

Link to comment
Share on other sites

Gilberto var ikkje så ruvande som han har vore i det siste, men han var ikkje dårlig i dag. Det var vel ikkje akkurat så lett å kontrollere den ballen han fekk brått på seg, før Gamsten sitt skot. Ikkje så mange feilpasningar heller, men eit par farlege - men det hadde Hleb og.

 

Vi var veldig gode offensivt i dag, men Blackburn var då også alt for åpne til å spele mot oss. Vi takkar og bukkar og tar våre moglegheiter i dag, og det er positivt.

 

Defensivt er vi ikkje like solide, og sjølv om vi ikkje blir så hardt pressa, så kjem Blackburn til farligheiter. 3-2 målet er også totalt unødig å sleppe inn. Vi har full kontroll på kampen. Slurv og litt uflaks, men til slutt klarer vi det tross alt.

 

Fabregas er banens beste, med Adebayor og RvP ganske nært etter.

Link to comment
Share on other sites

Dagbladet: Aleksandr Gleb

Nettavisen: Aleksander Gleb

VG: Alexander Hleb :(

 

Av 3 store nettaviser er det bare VG som greier å skrive det rett. Fantastisk!;P

 

Leste et sted at det hvis man skulle følge norsk nettskrivingsnorm så var det riktig å skrive Gleb ikke Hleb :D

 

Det har jeg osgå lest, men tror man kan velge og vrake på hva man vil skive.

Link to comment
Share on other sites

Dagbladet: Aleksandr Gleb

Nettavisen: Aleksander Gleb

VG: Alexander Hleb :D

 

Av 3 store nettaviser er det bare VG som greier å skrive det rett. Fantastisk!;P

Da er det noe dem har fikset nå, de sisste gangene jeg har sett, har det stått Gleb! Det er sykt svakt av VG, men bra dem har fått fiksa det nå!! :(

Link to comment
Share on other sites

En særdeles morsom fotballkamp og et fantastisk resultat for oss!

Syns vi var shaky defensivt i dag igjen og Blackburn hang bra med i perioder, men kremspill offensivt redda dagen. Rett og slett vanvittig bra! B)

 

Jeg må få lov å spesielt trekke fram Cesc og Adebayor som var strålende i dag.

 

 

Ønsker alle gooners på forumet en riktig God Jul med håp om flere gode Arsenal-kamper fremover! :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo helt fantastisk! Utrolig at vi slår tilbake på denne måten, fra kampen mon Pompey[?] som ikke gikk helt etter planene!

 

Vi spiller helt ekstrem fotball, og scorer noen fantastiske mål som jeg kommer til å huske i laang tid fremover!

Helt sykt!

 

Spillervurdering

 

Lehmann: Bra! Kan ikke gjøre noe med straffen, og heller ikke det andre målet. Veldig god på strek! [7]

Hoyte: Ja.. viser at han er god allikevel i dag. Er mye med frem og kommer på en del initiativer. [7]

Toure: Litt slurv, og lager straffe. Ellers god. [7]

Djourou: Passiv på 3-2 målet, og en del slurv han også. Ellers grei. [6,5]

Clichy: En outsider til BB. Viser ekstrem hurtighet, og initiativer opp på kanten sin. Løper veldig mye og gjør seg spillbar. [9]

Hleb: Fantastisk i første omgang. Kanskje banens beste da. Viser herlig teknikk, og genialitet. Også god i andre, men ikke like god som i første. [8]

Fabregas: Hva kan jeg si? Jeg gir meg ende over for denne ekstreme gutten. Han er bare syk. For et hode for fotball! Spiller så geniale pasninger at det er sjukt. [10]

Gilberto:Hva har skjedd med ham? Fin teknikk og scorer jo hele tiden! Litt slurvefeil også dog. [8]

Rosicky: Jaja.. huff. Har ikke hatt en spesiellt bra start på Arsenal-karrieren. God med ball i beina, og fin touch på ball, men blir desverre for uheldig til tider. [7]

RvPersie: Svært bra i dag. God til å holde på ball, og god teknikk. Scorer to mål. Filming trekker ned. [8]

Adebayor: Veldig, veldig bra i dag! Holder veldig bra på ball, og setter opp et par av målene i dag. Får merkelig mange feil frispark mot seg. Har ikke noe spesiellt mer konstruktivt å si. [10]

 

Denne dagen er nå offisiellt endret til store julaften!!

Link to comment
Share on other sites

vil bare si at jeg også gleder meg over at vi endelig har midtbanespillere som scorer. Både Gilberto og Flamini viser seg som storscorere:P Vil også si at jeg ble mektig irritert over bentley's kjepphøyhet gjennom hele kampen, fader så irriterende, arrogant var han å. Glad vi blei kvitt han.

Link to comment
Share on other sites

vil bare si at jeg også gleder meg over at vi endelig har midtbanespillere som scorer. Både Gilberto og Flamini viser seg som storscorere:P Vil også si at jeg ble mektig irritert over bentley's kjepphøyhet gjennom hele kampen, fader så irriterende, arrogant var han å. Glad vi blei kvitt han.

Hørte du hva kommentatoren sa under kampen om Bentley. At han aldri hadde skikkelig følelser for Arsenal, og at alle vennene hans var Yids. Men Bentley skal ha for at han spilte en god kamp i dag. Men jeg savner han ikke. Jeg liker ikke spillere med hans holdninger!

Link to comment
Share on other sites

vil bare si at jeg også gleder meg over at vi endelig har midtbanespillere som scorer. Både Gilberto og Flamini viser seg som storscorere:P Vil også si at jeg ble mektig irritert over bentley's kjepphøyhet gjennom hele kampen, fader så irriterende, arrogant var han å. Glad vi blei kvitt han.

 

Glad vi ble kvitt han?

Synes du det er bra at vi mistet et veldig bra engelsk talent? Hadde nok vært mye bedre om vi hadde fått skrevet ny kontrakt med han og lånt han ut til en Premier League klubb.

Link to comment
Share on other sites

Er den beste lille juleaften noen sinne..

Morro at van Persie endelig scorer igjen, dermed har han 7 ligamål og er klubbens toppscorer. Gilberto og Adebayor følger tett med 6 hver..

Fabregas med nok en assist og er oppe i 7, best i PL..

 

Synes vi er litt slurvete på begge målene, men vi spillte en fantastisk kamp og vi hadde fortjent å vinne 10-2..

Strålende fornøyd og får håpe det varer sånn i juleprogrammet... ja i hele neste år..hehe

 

Watford neste..der tipper jeg vi hviler spillere som hleb, fabregas og van persie??

 

Den beste lille julaften var det nok ikke. Den fant sted i 1978. Da slo vi Spurs 5-0 på WH. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Er den beste lille juleaften noen sinne..

Morro at van Persie endelig scorer igjen, dermed har han 7 ligamål og er klubbens toppscorer. Gilberto og Adebayor følger tett med 6 hver..

Fabregas med nok en assist og er oppe i 7, best i PL..

 

Synes vi er litt slurvete på begge målene, men vi spillte en fantastisk kamp og vi hadde fortjent å vinne 10-2..

Strålende fornøyd og får håpe det varer sånn i juleprogrammet... ja i hele neste år..hehe

 

Watford neste..der tipper jeg vi hviler spillere som hleb, fabregas og van persie??

 

Den beste lille julaften var det nok ikke. Den fant sted i 1978. Da slo vi Spurs 5-0 på WH. :D

 

siden noen av oss ikke var født da, og alikevel gjøre deg fornøyd, så sier vi nest beste då!!!!! B)

 

hadde selfølgelig hver gøy og hvert med på den dagen du snakker om ;)

 

god jul :xmas:

Link to comment
Share on other sites

vil bare si at jeg også gleder meg over at vi endelig har midtbanespillere som scorer. Både Gilberto og Flamini viser seg som storscorere:P Vil også si at jeg ble mektig irritert over bentley's kjepphøyhet gjennom hele kampen, fader så irriterende, arrogant var han å. Glad vi blei kvitt han.

 

Glad vi ble kvitt han?

Synes du det er bra at vi mistet et veldig bra engelsk talent? Hadde nok vært mye bedre om vi hadde fått skrevet ny kontrakt med han og lånt han ut til en Premier League klubb.

 

sa jeg var glad for det ja, jeg bryr meg ikke altfor mye om passet heller. Forresten er Bentley blitt 22 år, veit ikke hvor langt vi skal gå med å kalle han talent, men han er ikke god nok for Arsenal slik jeg ser det, selvom han absolutt ikke var dårlig idag.

Link to comment
Share on other sites

vil bare si at jeg også gleder meg over at vi endelig har midtbanespillere som scorer. Både Gilberto og Flamini viser seg som storscorere:P Vil også si at jeg ble mektig irritert over bentley's kjepphøyhet gjennom hele kampen, fader så irriterende, arrogant var han å. Glad vi blei kvitt han.

Hørte du hva kommentatoren sa under kampen om Bentley. At han aldri hadde skikkelig følelser for Arsenal, og at alle vennene hans var Yids. Men Bentley skal ha for at han spilte en god kamp i dag. Men jeg savner han ikke. Jeg liker ikke spillere med hans holdninger!

Bentley var United-fan og la aldri skjul på det, etter det eg har forstått.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke mange lag i verden som får til den angrepsfotballen Arsenal viste i går.. Det går fort på en og to touch når Hleb, Rosicky, Fab, Van P og Adebayor drar det i gang.. Utrolig underholdning!

 

Skulle bare ønske Baptista fikk mer spilletid! Utrolig at han ikke får sjansen tidligere i kamper.. 2 min før slutt.. Hva er det a?

Link to comment
Share on other sites

god kamp..

 

er det en som er manisk negativ til alt Arsenal gjør, så er det iallefall "fotball-eksperten" hos canal +..

husker ikke hva han heter, men det er ingen som er så negativ og pirkete som han. bare se på straffen vi fikk...

mens komentatoren var helt i hundre :) presterte han å si: øøøøblablaøøøø offside øøøøøblablaøøø

Sjokkerende :)

Link to comment
Share on other sites

Min børs:

 

Lehmann(9): Mange klasseredninger.

 

Hoyte(7): Løp aldri tilbake igjen etter å ha vært på et offensivt løp.

 

Clichy(9): Kom på offensive løp hele tiden, pluss at han var feilfri bakover.

 

Tourè(7):Han var god, men et par slurvefeil ødela så han ikke fikk 8.

 

Djourou(9): Han har is i magen ved enhver situasjon, dominerende i lufta. Denne gutten blir stor.

 

Hleb(8): Han har en helt syk teknikk, tofotsdragningenene hans er sinnsykt gode. et minus, han burde skutt selv på den ene sjansen han hadde. pluss at han scoret et nydelig mål.

 

Rosicky(7): Fikk nesten et mål, han har fortsatt en del å gå på. jeg vil se han skyte og drible litt mer.

 

Gilberto silva(9): Han gjorde grovjobben i dag og, vi kan takke han for at vi kom tilbake i kampen. Fortsetter han med storspillet kan han nesten bli årets spiller.

 

Fabregas(10): Ikke en eneste feil. Han har et fantastisk overblikk og

touchene hans er jo av ypperste klasse. Nydelige pasninger, scoret nesten et mål.

 

RvP(9): Han hadde et par sjanser han burde gjort det bedre på, men han skaffet oss en straffe pluss at han scoret to mål på tampen som avgjorde for oss.

 

Adebayor(9): Han fortsetter og med storspillet. han viser oss blendene teknikk og finter som vi aldri kunne tenkt at han kunne gjøre. han har også stor fart, noe som de fleste midtstoppere undervurderer. Han løper nok mer i en kamp enn Henry gjør et helt år.

 

Jeg velger å ikke ta med Flamini, Walcott eller Baptista, fordi de hadde så lite spilletid. Selv om Flamini scoret.

Link to comment
Share on other sites

Min børs:

 

Lehmann(8.5): Mange gode redninger. Veldig god på å sette igang spillet. Kunne kanskje tatt straffen?

 

Hoyte(7): Gjør en grei jobb som Eboues erstatter. Gjør ingen store feil som jeg kan huske, men var ganske usynlig. Var bra oppe noen ganger. Kunne tatt headingen i forkant av det andre målet.

 

Clichy(8.5): Jobbet hele kampen og viste sin ekstreme fart. Skaper flere overganger ved at han snapper ballen foran spilleren han markerer. God framover og gjorde få feil bakover.

 

Tourè(7): Kampen hans ble nok preget av at han lagde straffe så tidlig i kampen. Etter det jeg har sett detter han over lander uheldig over Bentley. Ellers synes jeg han gjorde det bra. Men jeg ønsker å se at han kommer mer framover slik han får skutt et par skudd pr. kamp. -

 

Djourou(7): Er sikker med ballen i beina og er god i lufta. Til tider feilposisjonerer han seg og stoler for mye på farten sin. var litt for passiv ved det andre målet. Han har vært så stabil i år at man fort glemmer at han faktisk er 19!

 

Hleb(8): Dribler osm alltid veldig bra. Scoret et bra mål, men burde scort i en tilsvarende situasjon litt senere. Som alltid god bakover. Men har noen unødvendige feilpasninger.

 

Rosicky(8.5): Kommer tilbake fra skade og spiller i mine øyne en strålende kamp. Jobber og sliter, og årets redning hindrer han fra å få hull på bylla. Gode cornere.

 

Gilberto Silva(8): Alle goonere i hele verden er vel enige om at denne herremannen bør være vår faste kaptein. Ikke bare tar han kommando, han scorer også en haug med mål - har LIKE mange mål som ADE og HENRY! Som alltid er han viktig defensivt, men han holdt på å gi gamsten en gavepakke der det kunne blitt 3 - 3. Neon feilpasninger trekker også ned.

 

Fabregas(9.5): Fantastisk overblikk. Viser at han også kan slå strålende langpasninger. Jobber mye og strør rundt seg med herlige pasninger. Tuttisen på Savage oppsummerer kampen hans :). Fin assist, men burde scoret da han kom alene mot Friedel tiligere i kampen.

 

RvP(9): Scoret to, skaffet oss straffe og hadde en assist. Hadde et skudd i andre han meide over som burde vært bedre. i en god kontring i første burde han gjort noe annet enn å avslutte med HØYREFOTEN fra 20 meter. Var nærme med en volley i andre og to 45 gradere fra Ade i første og andre, men alle var veldig teknisk vankselig å utføre. hadde flere gode pasninger.

 

Adebayor(9): Viser ekstrem teknikk, arbeidskapasitet og styrke. Dribler som Henry på en god dag. Scorer bare på straffe, men er veldig mye involvert. Viser at han også har stor fart, og bruker den hele tida til å parkere motstanderne. Ade har også mange herlige flikker og pasninger. Hadde en rar avslutning etter innlegg fra Hoyte i andre :)

 

Resten hadde for lite spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...