Jump to content

Nå er det nok!!!


Ravenghost

Recommended Posts

De øver ihvertfall ikke nok på avslutninger!!!!!

Jeg tror ikke at Henry er ute av form lenger siden han scorte for Frankrike og spilte veldig bra mot Liverpool.

Og med å få spissene våre i form mener jeg da ikke bare Henry

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis du leste TGP 1 Jørn, så ser du faktisk at redaktørene kommenterte at det ble trent overraskende lite på avslutninger under oppholdet i Østerrike

 

Jeg leser alltid TGP, vettu. Fra perm til perm. ;)

 

En treningsleir, den første skikkelige samlingen før en ny sesong, er ikke stedet hvor man praktiserer avslutningstrening i stor grad. Det er en treningscamp hvor man først og fremst skal riste løs feriemuskler, og bygge opp stamina.

 

De øver ihvertfall ikke nok på avslutninger!!!!!

 

Nei, nei. Vi får sende en avslutningsekspert her fra steinrøysa, og kontrollere kvaliteten. Seriøst; hvordan kan du vite at Arsenal "ikke trener nok på avslutninger"? Jeg blir litt matt......

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis du leste TGP 1 Jørn, så ser du faktisk at redaktørene kommenterte at det ble trent overraskende lite på avslutninger under oppholdet i Østerrike

 

Jeg leser alltid TGP, vettu. Fra perm til perm. ;)

 

En treningsleir, den første skikkelige samlingen før en ny sesong, er ikke stedet hvor man praktiserer avslutningstrening i stor grad. Det er en treningscamp hvor man først og fremst skal riste løs feriemuskler, og bygge opp stamina.

 

De øver ihvertfall ikke nok på avslutninger!!!!!

 

Nei, nei. Vi får sende en avslutningsekspert her fra steinrøysa, og kontrollere kvaliteten. Seriøst; hvordan kan du vite at Arsenal "ikke trener nok på avslutninger"? Jeg blir litt matt......

 

 

 

At vi har hatt usedvanlig dårlig uttelling på sjanser er hevet over all tvil. Hva grunnen er kan helt klart diskuteres.

Er det typene i laget? Er det 4-5-1 formasjonen? Er det psykiske årsaker? Eller er det som antydet over at vi rett og slett ikke prioriterer avsluttninger på treninger?

 

Personlig synes jeg at eksplosiviteten og at for mange trekk tar bort noe av stinget i det avsluttende spillet.

Vi bruker for lang tid og motstander får samlet seg. Kunne tenke meg en som er mer uforutsigbar og i enkete situasjoner mer ego. Den siste (unødvendige) pasningen har kostet oss mange mål denne høsten.

Link to comment
Share on other sites

Vi er i chlig og vi er med i plig ph i begge cupene. Vi bruker 10 prosent av det andre bruker på å handle spillere. Allikevel er det ingem lag som spiller fotball som oss. Alle nøytrale foretrekker oss fremfor lag vi naturlig skal sammenlikne oss med. Vi snakker om marginer vi skårer lite, men vi kunne skåret en hel haug mål. Snart kolmmer de og vi er igjen det beste laget.

 

Så til alle dere som sutrer fordi ikke resultatene våre går akkurat slik som vi vil:

Skift klubb hold med chelski, da vil dere bare få gevinster, i hvert fall for en tid, men med et utgangspunkt hvor en har alt å tape. Jeg og mange med meg har støttet gutta fra charlie g og Radford sine dager. Andre kom til med Liam B. Vi er vant til mye. Nedgangstiden var lang. Men slik klubben fremstår i dag: Aldri har vi fått holde med en klubb som har vunnet så mye, sjarmert så mange, spilt så fantastisk og hatt så mange positive profiler. Så dere må skamme dere for deres klager og dette med "nok er nok". Vi har et fantastisk lag som mange misunner oss. Det å klage fordi vi ikke vinner bestandig lar tankene mine flyte til mganfssupportere, eller hva Helmik`n. Er du ikke enig?

 

Makalause ord Ben Lakris ;)

 

Hva er dette tullet med langodsen for tiden? Når jeg trykker 809 for å se hvordan det har gått med kampene så står noen kamper dobbelt (sikkert pauseresultater). Den øverste viste 1-1 mens den under viste 1-2. Forvirrende opplegg..

 

Vi er nå 12 poeng bak Man U med en kamp mindre spilt, så det blir 9 poeng, det klarer vi! YEA!!

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis du leste TGP 1 Jørn, så ser du faktisk at redaktørene kommenterte at det ble trent overraskende lite på avslutninger under oppholdet i Østerrike

 

Jeg leser alltid TGP, vettu. Fra perm til perm. ;)

 

En treningsleir, den første skikkelige samlingen før en ny sesong, er ikke stedet hvor man praktiserer avslutningstrening i stor grad. Det er en treningscamp hvor man først og fremst skal riste løs feriemuskler, og bygge opp stamina.

 

De øver ihvertfall ikke nok på avslutninger!!!!!

 

Nei, nei. Vi får sende en avslutningsekspert her fra steinrøysa, og kontrollere kvaliteten. Seriøst; hvordan kan du vite at Arsenal "ikke trener nok på avslutninger"? Jeg blir litt matt......

 

Vi får sende en fra Tuftegjengen da.Da borger det kvalitet.

 

Selvfølgelig trener ikke en stor klubb som Arsenal mye på avslutninger.

 

Dette er en kjempetråd....

Link to comment
Share on other sites

Her ble det mye syting. Nå så jeg personlig ikke kampen mot Newcastle, men om den ligner så mye som en brøkdel på de andre uavgjorte kampene i år, så skjønner jeg bildet.

 

Det er alt for gæli at de mange sjansene ikke omsettes i mål, men jeg henger meg likevel på Wengers uttalelser om at gullet ABSOLUTT ikke er tapt enda. Gullfokuset kan ødelegge mye, vi vinner ikke krigen uten å vinne slagene. Skjønt, vi kan ikke vinne alle slagene heller. Wenger påpeker så greit at andre lag også kan "slip up", DERFOR er ikke gullet tapt enda. Vi får bare vinne neste kamp og se hvor det tar oss.

 

Vi seier i hengekampen er vi bare tre seire bak WoMan. Skål for en fantastisk opphenting!

Link to comment
Share on other sites

I tråden etter West Ham-kampen så skreik de fleste etter at Henry og Fab måtte hviles, kanskje settes på benken litt for å bevise ovenfor dem at de ikke har klippekort på laget. Og når det endelig skjer, så kommer reaksjonene.

 

Personlig tror jeg det var veldig lurt av Wenger å hvile Henry, men så mange matcher han spiller i løpet av en sesong skader det ikke å ha et par kamper der han starter på sidelinja. Dette gjør han kanskje også mer sulten, noe som kanskje resulterte i det vanvittige målet.. for sånn jeg har oppfattet det har ikke de siste frisparkene hans vært på mål en gang? ;)

 

Ellers så synes jeg ikke Flamini gjorde seg bort, Baptista var litt svak, men hva kan forventes etter mange uke ute med skade? Jeg tror Julio blir stooor.

 

Når det kommer til Adebayor, så mener jeg også at han er en veldig bra fotballspiller. Han passer kanskje ikke inn i alle type kamper, men mot lag som Newcastle synes jeg han gjør det. Dette er et valg Wenger gjorde og jeg synes spillet var helt på det reine.

 

Vi som supportere burde ikke skrike "Nå er det nok!!!" etter et par "dårlige" kamper (heller dårlige resultater), hvis vi heller stiller oss bak laget og treneren som har gitt oss tiår med glede og sorg, gjør vi det nok bedre.

 

 

 

So

Link to comment
Share on other sites

I tråden etter West Ham-kampen så skreik de fleste etter at Henry og Fab måtte hviles, kanskje settes på benken litt for å bevise ovenfor dem at de ikke har klippekort på laget. Og når det endelig skjer, så kommer reaksjonene.

 

Personlig tror jeg det var veldig lurt av Wenger å hvile Henry, men så mange matcher han spiller i løpet av en sesong skader det ikke å ha et par kamper der han starter på sidelinja. Dette gjør han kanskje også mer sulten, noe som kanskje resulterte i det vanvittige målet.. for sånn jeg har oppfattet det har ikke de siste frisparkene hans vært på mål en gang? ;)

 

Ellers så synes jeg ikke Flamini gjorde seg bort, Baptista var litt svak, men hva kan forventes etter mange uke ute med skade? Jeg tror Julio blir stooor.

 

Når det kommer til Adebayor, så mener jeg også at han er en veldig bra fotballspiller. Han passer kanskje ikke inn i alle type kamper, men mot lag som Newcastle synes jeg han gjør det. Dette er et valg Wenger gjorde og jeg synes spillet var helt på det reine.

 

Vi som supportere burde ikke skrike "Nå er det nok!!!" etter et par "dårlige" kamper (heller dårlige resultater), hvis vi heller stiller oss bak laget og treneren som har gitt oss tiår med glede og sorg, gjør vi det nok bedre.

 

 

 

So

 

Well said.Syns det var meget fornuftig å hvile Henry etter et hardt kampprogram for han.

Jeg tror Fabregas og hadde hatt godt av en hvile,men det er ikke flust med spillere som

kan ta hans plass nå når Rosiscky har vært skadet.

Link to comment
Share on other sites

Altså Henry begyner å bli gammel han også slik er fotball livet, vi ser jo alle at han er ikke den spilleren han han var før, før så levde han på at han løp fra det som var av forsvar spillere. Men det måle vi fikk mot oss var jo helt lattelig Eboe gadd jo ikke gå opp i Dyer han fikk jo all værdens av tid til å å plasere ballen i mål.

Alltså teit å si at Henry måtte vile? alle stor spillere tåler å spille landskamp og så for klubblaget noen dager etter på. Alle som spilte på England spilte for klubblaget sitt noen dager etter på, er det bare Henry som ikke tåler det da eller? trodde det var de unge spilleren som måtte vile mest, se på Roony og Ronaldo har spillt i Ligcupen, for lanslaga sine og i seriekamper heletiden nå, de tåler det hvorfor skulle ikke Henry som tåle det? Henry har da vilt dobbelt så mye som alle de andre toppspilleren i england er bare å le av sier jeg bare, han skal være værdens beste spiller så må han vile dobbelt så mye som andre toppspilleren det er bare å *leeeeav* er jo så og si Bare Arsenal som stiller med B lag i ligcupen også mens alle de andre kjører med flere av de beste, men ser jo Chelsea og Man utd er klart de beste fortiden og de stiller alltids med de beste i alle kamper også. Stakars Henry må vile så mye blir kvalm :)

Link to comment
Share on other sites

Altså Henry begyner å bli gammel han også slik er fotball livet, vi ser jo alle at han er ikke den spilleren han han var før, før så levde han på at han løp fra det som var av forsvar spillere. Men det måle vi fikk mot oss var jo helt lattelig Eboe gadd jo ikke gå opp i Dyer han fikk jo all værdens av tid til å å plasere ballen i mål.

Alltså teit å si at Henry måtte vile? alle stor spillere tåler å spille landskamp og så for klubblaget noen dager etter på. Alle som spilte på England spilte for klubblaget sitt noen dager etter på, er det bare Henry som ikke tåler det da eller? trodde det var de unge spilleren som måtte vile mest, se på Roony og Ronaldo har spillt i Ligcupen, for lanslaga sine og i seriekamper heletiden nå, de tåler det hvorfor skulle ikke Henry som tåle det? Henry har da vilt dobbelt så mye som alle de andre toppspilleren i england er bare å le av sier jeg bare, han skal være værdens beste spiller så må han vile dobbelt så mye som andre toppspilleren det er bare å *leeeeav* er jo så og si Bare Arsenal som stiller med B lag i ligcupen også mens alle de andre kjører med flere av de beste, men ser jo Chelsea og Man utd er klart de beste fortiden og de stiller alltids med de beste i alle kamper også. Stakars Henry må vile så mye blir kvalm :)

noe er det som ikke stemmer med Titi. han var skadet etter vm og mista preseason, det teller nok en del. men du nevner Rooney som jo var i samme situasjon, da er det kanskje noe med at han begynner aa komme oppi aara og trenger lengre tid for aa komme i form. han har sikkert flere kamper over lengre perioder uten hvile ogsaa en Rooney uten at jeg vet noe sikkert. i form kommer han nok etterhvert og da blir nok en annen lyd i luren paa noen av oss her.

 

en annen viktig ting jeg (og andre her) har nevnt noen ganger er at fyren ikke trives i 4-5-1. det har han aldri gjort, selv ikke naar resten av laget har gjort det. Henry maa komme rettvendt i fart og ikke fungere som oppspillspunkt eller fox in the box. han er en veldig bevegelig playmakerspiss naar han er i form, men han maa ha noen og spille ballen med inne i boksen. ikke en RvP ute paa sidelinja, men inne i foran 16 slik at han kan spilles igjennom eller brukes som vegg.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt må Henry hvile engang i mellom.

En fotballkamp tar på like mye fysisk som å gå en tremil på ski.

Hvor mange tremiler går Frode Estil i løpet av en sesong?

 

 

Med samme lønn som Henry skal vi ikke se bort fra at selveste Estil hadde gått en 3 mil hver jævla dag

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt må Henry hvile engang i mellom.

En fotballkamp tar på like mye fysisk som å gå en tremil på ski.

Hvor mange tremiler går Frode Estil i løpet av en sesong?

 

 

Med samme lønn som Henry skal vi ikke se bort fra at selveste Estil hadde gått en 3 mil hver jævla dag

 

BE

 

Er ikke bare å gå en 3 mil hver jævla dag, men du skal også gjøre det med kvalitet. Henry har vel som alle andre lov til å føle seg sliten i kroppen, og få en velfortjent hvile for å holde prestasjonene på høyt nivå i fremtiden?

Støtteapperatet og Wenger har sikkert mer info/rapporter/tester om NÅR det er lurt å spare/hvile spillere, enn det vi har.

 

Om avsluttninger blir trent nok på i Arsenal er vel også et merkelig spørsmål å stille, når wenger sin filosofi handler om offensiv fotball. Ja, vi har ikke hatt bra uttelling sålangt, men det har også mye å gjøre med keeperprestasjoner og uflaks, og ikke bare UDYKTIGHET.

 

Dette er faktorer hverken Wenger, Henry eller andre i laget kan noe for.....ting kan skje.

Vi er fortsatt et ungt lag, og det er mange nye fjes inn i spillergruppa og mange har forsvunnet de siste to sesongene som har vært gode å ha år etter år.

 

Eboue kom for under 1år siden, Glichy er vår venstreback etter Cole, Gallas er ny, det samme er Rosicky, og Walcott. Det er mange spillere som har kommet inn i laget den siste tiden, og som kanskje gjør at laget trenger litt tid med å forstå hverandre på alle områder.

Med det fantastiske fotballspillet vi har sett frem til nå, og samtidig det potensialet laget har....ja da skal man ikke frykte at Arsenal er under feil hender.

 

Vi har fortsatt mulighetene til å nå helt til topps denne sesongen, så gi gutta litt tid......(lenge igjen)

Link to comment
Share on other sites

 

Om avsluttninger blir trent nok på i Arsenal er vel også et merkelig spørsmål å stille, når wenger sin filosofi handler om offensiv fotball. Ja, vi har ikke hatt bra uttelling sålangt, men det har også mye å gjøre med keeperprestasjoner og uflaks, og ikke bare UDYKTIGHET.

 

Dette er faktorer hverken Wenger, Henry eller andre i laget kan noe for.....ting kan skje.

Vi er fortsatt et ungt lag, og det er mange nye fjes inn i spillergruppa og mange har forsvunnet de siste to sesongene som har vært gode å ha år etter år.

 

Eboue kom for under 1år siden, Glichy er vår venstreback etter Cole, Gallas er ny, det samme er Rosicky, og Walcott. Det er mange spillere som har kommet inn i laget den siste tiden, og som kanskje gjør at laget trenger litt tid med å forstå hverandre på alle områder.

du har nok helt sikkert rett i at de trener avslutninger saa det jomer etter spesielt i hoest, men nettopp derfor gaar det ikke an aa skylde paa uflaks og gode keepere. det er likt for alle i fotball og det har baade Chelsea, ManU og Portsmouth ogsaa sin dose av, allikevel er de foran oss paa tabellen. mest av alt er det nok p.g.a Henry's (og andre erfarne noekkelspilleres) daarlige form og som du sier mange unge spillere (noe Wenger snakker om paa hjemmesiden i dag) med varable formkurver og mange nye spillere den siste sesongen.

 

de to siste faktorene er det lite for oss fans aa gjoere med annet enn og vente og gni seg i henda paa at det ikke skal bli forgjeves. den foerste er meg en gaate. man kan ikke bare skylde paa at Henry gaar en 3 mil hverdag. seff, boer han hvile, roe ned og faa fokus tilbake, men jeg lurer meg graa paa hvorfor ikke han velger bedre alternativer i bevegelsene sine for aa finne rom, lage rom og viderebringere eksplosiviteten i overgangene. driter Wenger i dette og skjoenner ikke Titi bedre?

Link to comment
Share on other sites

 

Om avsluttninger blir trent nok på i Arsenal er vel også et merkelig spørsmål å stille, når wenger sin filosofi handler om offensiv fotball. Ja, vi har ikke hatt bra uttelling sålangt, men det har også mye å gjøre med keeperprestasjoner og uflaks, og ikke bare UDYKTIGHET.

 

Dette er faktorer hverken Wenger, Henry eller andre i laget kan noe for.....ting kan skje.

Vi er fortsatt et ungt lag, og det er mange nye fjes inn i spillergruppa og mange har forsvunnet de siste to sesongene som har vært gode å ha år etter år.

 

Eboue kom for under 1år siden, Glichy er vår venstreback etter Cole, Gallas er ny, det samme er Rosicky, og Walcott. Det er mange spillere som har kommet inn i laget den siste tiden, og som kanskje gjør at laget trenger litt tid med å forstå hverandre på alle områder.

du har nok helt sikkert rett i at de trener avslutninger saa det jomer etter spesielt i hoest, men nettopp derfor gaar det ikke an aa skylde paa uflaks og gode keepere. det er likt for alle i fotball og det har baade Chelsea, ManU og Portsmouth ogsaa sin dose av, allikevel er de foran oss paa tabellen. mest av alt er det nok p.g.a Henry's (og andre erfarne noekkelspilleres) daarlige form og som du sier mange unge spillere (noe Wenger snakker om paa hjemmesiden i dag) med varable formkurver og mange nye spillere den siste sesongen.

 

de to siste faktorene er det lite for oss fans aa gjoere med annet enn og vente og gni seg i henda paa at det ikke skal bli forgjeves. den foerste er meg en gaate. man kan ikke bare skylde paa at Henry gaar en 3 mil hverdag. seff, boer han hvile, roe ned og faa fokus tilbake, men jeg lurer meg graa paa hvorfor ikke han velger bedre alternativer i bevegelsene sine for aa finne rom, lage rom og viderebringere eksplosiviteten i overgangene. driter Wenger i dette og skjoenner ikke Titi bedre?

 

 

I perioder så kan marginene/flaksen være med lag eller mot, så akkurat nå føler jeg at vi har slitt litt mer enn de lagene du nevner. Kanskje om 2mnd er det motsatt, så slik er fotballen. Fotballen går opp og ned akkurat som livet generelt.

 

Tror nok helt klart Wenger driter i det du nevner, og at tidenes mestscorende spiss i Arsenal og kanskje vår beste og mest stabile spiller gjennom tidene IKKE skjønner bedre........

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...