Jump to content

røsler sparker


Martin Aasen

Recommended Posts

tror røsler går til manc eller til tyskland nå

"manc" er det Manchester City?

Tviler på at noen i England vil ha han hvis ikke LSK vil ha han!

 

han er jo sparka i lsk

Ja, jeg sier jo det at, hvis ikke LSK vil ha han da tror jeg ikke engelske PL klubber vil ha han!

 

å ja. Men kansje en liten tysk klub eller å bli ast i en stor en

Link to comment
Share on other sites

Det kom ikke som noen bombe på meg at det er blitt sparket så mange trener fra Eliteserieklubber i år, for med pengene, stiger også ambisjonene. Og når klubbene ikke når ambisjonene sine må man evaluere seg selv og året som har gått. I de fleste tilfeller er det vel treneren og trenerapparatet som får det meste av smellen, noe som igjen er naturlig, siden det er de som BØR ta hovedansvaret.

 

Om det er riktig å sparke treneren etter 1-2 sesonger, er derimot et annet spørsmål, akkurat i Grodås sitt tillfeller skjønner jeg hvorfor han ble sparket; han forandra Solbakkens fintspillende mannskap til en dårlig utgave av Drillos 94-årgang. Lange baller og rett og slett rævvafotball. Dette og i tillegg det at resultatene uteble holder ikke for et krevende Hedmarkspublikum.

Arild Stavrum har vel aldri levert noe som ligner et bra resultat i Molde? Kanskje med unntak av 1-2 kamper, jeg tror spillerene liker han fordi han er en likanes fyr, men det er ikke dermed gitt at han er en god trener. Noe som skinner igjennom hele hans korte trenerkarriere.

 

Trener som Rekdal, Rösler og Nordlie er krevende typer, ofte fremstilt i media som sure, grinete og lite joviale. Alle tre er typer som mediene liker og som helt klart har oppnådd ting i karrierene sine, men jeg tror slitasjen de etterlater seg og alt de krever kan bli veldig mye på en spillerstall over tid. Ingen tvil om at de er gode trener, men de bør kanskje også jobbe med det medmennesklige og fordele slitasjen litt.

 

Jeg tviler ikke på at noen av de sparkede trenerene får jobbtilbud i fremtiden, også da med en erfaring mer i ryggsekken, noe som helt sikkert vil gjøre dem bedre trenere i fremtiden.

Lykke til! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dette er latterlig. Blir aldri noe kontiunitet da. Bare usikre spillere osv. Synes ikke Lsk gjorde seg bort denne sesongen. Også har han jo ført laget til en cupfinale og en royale leaugue finale. Så synes han har gjort en god jobb. Jeg er ikke noe Lsk fan eller generelt noe fan av norsk fotball, men tror nå Lsk tar 2 steg tilbake neste sesong

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje alltid trenaren sin feil at det går dårlig med laget. Slik som Viking, det var ikkje Tom Nordli som var "frelseren" til Viking. Tom Prahl hadde mye av æren for at Viking berga plassen! Og Lillestrøm som sparker Uwe Rösler, hva i huleste er de di tenker på???! Er ikkje de ein av tippeligaens beste trenere?!

 

Håper inderlig ikke at Nordlie går til Lillestrøm dei kan bare ha de så godt!

Viss Nordlie forsetter i Viking. Tror jeg at Viking kan havne blant di 5 beste neste år :)

Link to comment
Share on other sites

Det kom ikke som noen bombe på meg at det er blitt sparket så mange trener fra Eliteserieklubber i år, for med pengene, stiger også ambisjonene. Og når klubbene ikke når ambisjonene sine må man evaluere seg selv og året som har gått. I de fleste tilfeller er det vel treneren og trenerapparatet som får det meste av smellen, noe som igjen er naturlig, siden det er de som BØR ta hovedansvaret.

 

Om det er riktig å sparke treneren etter 1-2 sesonger, er derimot et annet spørsmål, akkurat i Grodås sitt tillfeller skjønner jeg hvorfor han ble sparket; han forandra Solbakkens fintspillende mannskap til en dårlig utgave av Drillos 94-årgang. Lange baller og rett og slett rævvafotball. Dette og i tillegg det at resultatene uteble holder ikke for et krevende Hedmarkspublikum.

Arild Stavrum har vel aldri levert noe som ligner et bra resultat i Molde? Kanskje med unntak av 1-2 kamper, jeg tror spillerene liker han fordi han er en likanes fyr, men det er ikke dermed gitt at han er en god trener. Noe som skinner igjennom hele hans korte trenerkarriere.

 

Trener som Rekdal, Rösler og Nordlie er krevende typer, ofte fremstilt i media som sure, grinete og lite joviale. Alle tre er typer som mediene liker og som helt klart har oppnådd ting i karrierene sine, men jeg tror slitasjen de etterlater seg og alt de krever kan bli veldig mye på en spillerstall over tid. Ingen tvil om at de er gode trener, men de bør kanskje også jobbe med det medmennesklige og fordele slitasjen litt.

 

Jeg tviler ikke på at noen av de sparkede trenerene får jobbtilbud i fremtiden, også da med en erfaring mer i ryggsekken, noe som helt sikkert vil gjøre dem bedre trenere i fremtiden.

Lykke til! :)

 

 

Bra innlegg, men du glemmer en: Ivar Morten Nordmark.

 

Og han bør vel nevnes som en som virkelig fortjente sparken... For meg virker det som han er mer interessert i å stå fram som en tøffing i media enn å oppnå resultater på banen. Som TIL-henger er jeg gla vi er kvitt han. Og jeg tviler litt på at han kommer tilbake i TL igjen. sansynligvis blir det bare gjeste opptredner på samelandslaget og Mjølner...

Link to comment
Share on other sites

Skummel trend i Norsk fotball for augneblinken. Må vere ein håplaus jobbsituasjon for einkvar trenar.

 

Ja, dette er håpløst. OK, kanskje mange trenere har litt for høye tanker om seg selv, men det er ikke derfor de blir sparket. Det skyldes ren og skjær utålmodighet. Hvis man har så kortsiktig perspektiv som de fleste norske klubber tydeligvis har, ja da er det ikke rart at man aldri blir noe bedre. Og hvis det skal være slik at investorene til syvende og sist blander seg borti det fotballfaglige, og skal bestemme hvem som skal være trener, hvorfor har de da et styre? Hadde jeg sittet i Lillestrøm-styret ville jeg trukket meg med øyeblikkelig virkning. Denne overstyringen som nå har skjedd er prinsippielt helt feil. Og det har INGENTING å gjøre med trenerens kvaliteter å gjøre. Det kan hende at det som nå har skjedd er den beste løsningen på sikt, men måten det har skjedd på er helt forkastelig. For å understreke det; jeg holder ikke med noen norsk klubb, men jeg bare rister på hodet over hvor amatørmessig styringsprosessene i klubbene tydeligvis er, og hvor lite tålmodighet det er... For å bli god i fotball tar tid.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Tom Prahl mye av æren for at Viking berget plassen - eeeeeh? Hvem var det som klarte å putte Viking nedi den sumpa egentlig??

'

 

Eit lag endre seg ikke over natta! Tenk litt :)

Det er ikke bare Prahls feil, men mye av den.

Styret i Viking var òg med på dette; isteden for å tilby Basso ny kontrakt, så kjøper de verdens galneste keeper, Mathias Asper :o

Men nei, Prahl hadde ikke karriere i Viking!

BASTA!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare Prahls feil, men mye av den.

Styret i Viking var òg med på dette; isteden for å tilby Basso ny kontrakt, så kjøper de verdens galneste keeper, Mathias Asper :)

Men nei, Prahl hadde ikke karriere i Viking!

BASTA!

 

Enig med deg der :o Og at styre solgte Nhelko og Kovac(eller hvordan de skrives) var galt. Men når Viking vant over Stabæk, den første kampen til Nordli. Jeg tror prahl hadde klart de like godt ;) Det var spillerene som var skjerpet :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...