Jump to content

Når begynte du å "følge" Arsenal ?


Guest GuanXi

Når begynte du å "følge" Arsenal ?  

178 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest GuanXi

Vi som liker Arsenal er kjent for å være ganske så oppegående personer :D

 

Men hvem er vi ??? Når begynte vi å interessere oss for klubben... og hvorfor ?

 

*** Ble i mine yngre dager "tvunget" til å like Leeds, men tok etterhvert til fornuften (ca 1978) ... valgte Arsenal. Hovedårsaken til det er nok at jeg hadde stor sans for spissen Frank Stapleton, som sammen med Liam Brady og David O'Leary, skulle sørge for at Arsenal skulle bli 80- åras store lag i England (???)

"Vi" hadde de stiligste draktene, det kuuleste navnet og det tøffeste emblemet.

 

Kan kanskje være interessant å vite litt om dere andre her.

 

Når begynte dere å "følge" Arsenal... og hvorfor ???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Jeg begynte å holde med Arsenal i 94/95-sesongen, da var jeg 8-9 år gammel men engasjementet var stort allerede da.

Grunnen til at Gunners ble klubben i mitt hjerte husker jeg ikke helt klart men jeg husker at jeg så på tippkamp på NRK og ble facinert av Ian Wright. Draktene var nok også en grunn tror jeg.

Følelsene mine steg betraktelig da jeg fikk ManU caps og skjerf til jul i 1995. Verre skivebom da det gjelder julegaver og meg skal man lete lenge etter. Det var da jeg åpnet den pakken med de stygge klubbeffektene til Manure at jeg skjønte at jeg elsket Arsenal, det føltes så jævlig feil. Da gikk det nøyaktig fem dager før jeg var i Oslo og kjøpte min første Arsenal-drakt, med nummer 10 Bergkamp, som forøvrig alle mine drakter har! To måneder senere meldte jeg meg inni i supporterklubben og en ny Arsenalsupporter var født! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

hehe jeg er født i 90, og begtynte ikke å drive med og intressere meg for fotball før i 96/97.. da begynte jeg å holde med Arsenal, men kan ikke si jeg var ekte supporter... var en liten "medgangssupporter", som alle 6-åringer er omtrent... hoppa fram og tilbake 2 år siden det var mange på skolen som holdt med manshiter.... hehe.. men i 99' tok jeg til fornuften og lærte meg stalllen utenat, og fulgte littegranne mer med :P

Så en gang i 2001, da pappa hadde vært med jobben til Nice, kom han hjem med en FAKE Arsenal-drakt... jeg var fornøyd jeg... SELV OM det sto bakpå:

 

HENRY

 

15(!) :o :rolleyes:

 

HEHE....

 

Men jeg er aldri mer engasjert i noe enn når jeg ser en Arsenal-kamp.... dere skulle sett så sint jeg var etter tapet mot manshiter i februar :lol:

 

Tente på et lagbilde av manshiter i et fotballblad og greier :P

hehe.. så det er ingen tvil... Arsenal er i mitt hjerte ;)

Link to comment
Share on other sites

Begynte å følge Arsenal våren-sommeren 1970, i kjølvannet av den første sesongen med tippekamper på NRK. De andre guttene i gata holdt med Leeds, Pool eller ManU, men jeg var allerede da 'sær' og måtte finne mitt 'eget' lag. Valget falt på klubben med de fineste draktene og den mest spennende historien. At klubben tok The double det første året jeg fulgte dem gav meg en flying start som supporter, men etter det ble det mye nedturer. Men at jeg valgte rett er det jo ingen som helst tvil om!! :rolleyes: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest larsenal

Var sånn passe interessert i engelsk fotball da jeg satte meg ned for å se cupfinalen mellom Crystal Palace og Manure i 1990. Fikk en sjokkopplevelse da jeg så Ian Wright komme inn og dominere kampen.

Makan til spilleglede har jeg hverken sett før eller siden. Ble Ian Wright-fan og tapetserte rommet med bilder og utklipp fra norske og engelske aviser. Var veldig skeptisk da han signet for Arse. Husker at jeg ikke kunne fordra Tony Adams og spesielt Lee Dixon. Tok ikke lang tid før Adams var en av mine favoritter og Arsenal var klubben i mitt hjerte.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunho

jeg var 8 år gammel da en viss Allan Sunderland dukket opp på bakerste stolpe......

Forøvrig min seksuelle debut :lol:

 

Siden den gangen har livet bare blitt bedre å bedre :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Jeg er en veldig fersk supporter. Falt pladask for Arsenal i 03/04 sesongen. Pappa har holdt med laget i snart 20 år, og storebroren min har holdt med dem i 6 år.

 

Jeg pleide ofte å se på kampene sammen med dem, men har aldri hatt noen stor intresse for fotball, før 03/04. Jeg vet ikke hva som skjedde, jeg så på 3-4 kamper på rad sammen med pappa og broren min. Og jeg syntes at alle var så gode og hadde så fantastisk lagmoral.

 

Da jeg fortsatte å følge med de neste kampene også, klarte jeg bare ikke å slutte. Det var spesielt man u kampen som fikk meg til å skjønne at mitt hjertet banker for Arsenal.

 

Arsenal spilte 1-1 men jeg vet ikke.....jeg var SÅ engasjert. Nei....jeg har ikke mer å si jeg.

 

Jeg er jenta som falt for laget i 03/04 og kommer til å elske dette laget, ARSENAL, HELE LIVET UT :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

En varm forsommerdag i -79 kom min far hjem fra London etter noen møter med britiske forretningsforbindelser. De hadde i britisk ånd smurt hele bedriften med middager og gode seter på Highbury. Min far, som selv var en meget habil spiller noen år tidligere, har aldri hatt et favorittlag. Da de etter kampen ble presentert for noen av lederne i klubben samt noen av spillerne skjønte min far at dette var noe spesielt. Fikk deretter overrakt en drakt som siden ble gitt som gave til en spent 6 åring. Kan man etter en slik behandling unngå å elske klubben??

 

-min far husket forøvrig ikke hvilke spillere som ble presentert og han har fortsatt ikke en favorittklubb..

Link to comment
Share on other sites

Guest Torgis

Har fulgt Arsenal helt siden jeg begynte og intressere meg fotball93/94seongen og måtte finne meg et lag og holde med...Det ligger i familien og holde med Arsenal...Bestefar,far onkler osv...så valget var vel enkelt...selv om jeg ville være med i "gjengen" på skolen(ManU og Pool fans..) jeg var den eneste var "unormal" ifølge de andre...men etterhvert ser jeg fler og fler barn med Arsenal effekter på seg.

 

Noen søskenbarn nådde bunnen da de i 99 begynte og holde med ManU(husker onkelen min var VELDIG skuffet)

 

 

 

 

Torgis

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

I 1995 da arsenal endte opp som nr 13 hvis jeg husker rett, begynte jeg å holde med arsenal. Men den største grunnen var at jeg fikk et fotballkort av Ian wright i rød og hvit drakt den sesongen. And ever since it's always been the gunners..

Link to comment
Share on other sites

Fikk Arsenal-bag og Arsenal t-skjorte til jul 1970 da jeg var 7 år. Ble så utrolig fasinert av kanonen / emblemet og syntes også draktene var kjempetøffe. Da de tok the double like etter var det bare ett lag for meg. Charlie George var første helten.

Link to comment
Share on other sites

Januar/februar 1970.

3988[/snapback]

 

 

For å fylle ut dette litt:

 

Da som nå var det Manchester United som var "moteriktig". George Best var idolet over alle idol. En tåpelig saueflokk!! Så kom Peter Marinello til Arsenal (januar 1970) med tittelen "den nye George Best" og som et opprør mot den moteriktige saueflokken ble Arsenal og Peter Marinello oppnevnt som den eneste sanne lære. Det var fødselen. 3 pokaler gjorde det lett å hevde sin rett de første årene. Jeg begynte å få vimpler, bager, drakt etc. i gaver. Det bygget stadig opp under identiteten og kan vel karakteriseres som dåpen. Konfirmasjonen kom høsten 1972 under en tippekamp. Der ble på en måte ringen sluttet. Peter Marinello var virkelig "bedre enn Best". Arsenal ble oppgradert fra interesse til religion.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble vel Gunners supporter for godt under den glimrende 90/91 sesongen.

 

Tror også at det var 6 av 9 gutter i klassen min på skolen som var Arsenal supportere, det var en fryd å være Arsenal supporter i den klassen. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble Arsenal-fan i en alder av ti år. Året var 90, mor kom hjem fra London med en Gunners drakt i koferten. Jeg bar drakten med stolthet :), det var ikke mange jenter på den tiden som hadde fotball-drakt.

Det begynte med at min fetter holdt med Manu, min bror med Livvan og da var valget enkelt for meg. Har ikke angret ett sekund, selvom det har gått endel opp og ned på 90-tallet.

 

Jeg er like ivrig den dag i dag :D

Link to comment
Share on other sites

Guest knoed

starta følge arsenal i 1974.

 

i første omg var det ikke kvaliteten på spillet som lokket men den flotte kanonen på drakta :D

 

men det varte ikke lenge før jeg ble grepet av det mere eksestensielle -

 

stemningen

 

highbury

 

spellera

 

london

 

og ikke minst den herlige fansen og vennligheten arsenal har.

Link to comment
Share on other sites

Dobbelen mot Wednesday i 93 var vel første gang jeg for alvor fikk opp øynene for engelsk fotball og Arsenal. Smudger i Køben året etter var liksom spikern i kista ;-) Overlevde Blackburn bølgen i kjølevannet av ligagullet deres, og da var det gjort! :-)

Link to comment
Share on other sites

jeg ble supporter i 1993 da jeg var to år gammel satt jeg som klistret til tv skjermen når Arsenal spilte og siden det har pappa kjøpt Arsenal ting til meg hele tiden og nå kjøper jeg de selv. ;)

Link to comment
Share on other sites

I 88-89 tenker jeg. Så sikkert en del kamper før det også, men kan ikke huske noe spesielt før denne sesongen. Arsenal-interessen ble "påtvunget" i meget ung alder av en Arsenal-gal far. Forresten en helt OK sesong å bli Arsenal-fan i. It`s up for grabs now....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...