Jump to content

2006.11.01 CSKA Moskva H


Andain

Recommended Posts

Nå såg ikke eg kampen siden eg var på vei til Hammerfest, men det er tydeligt at Arsenal burde vunnet kampen i går. Snart er det Liverpool hjemme om 10 dager og som en jobb kompis av meg sier det er stor forskjell på Liverpool hjemme og Liverpool borte, men hvis vi fortsetter i samme "duren" på hjemmebane er det klart at vi ikke kommer til å vinne den kampen. Men eg tror at den kampen vinner vi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Det er i disse tider jeg savner en Ian Wright. En som kan stå innenfor 16-meteren i en hel kamp, for så å pirke ballen i mål(ikke at Wright gjorde det hele tiden) Det vi ikke har pr.dags dato er en spiss i form. Henry spilte strålende i går, men han hadde 2-3 100% sjanser som han brente. Spillet var fantastisk og hele laget var sultne på en seier. Men jeg er redd at denne kampen gjør laget litt demotiverte og at de på en måte gir opp. Ballen vil jo ikke i mål! Jeg tror faktisk 99 av 100 her på forumet hadde scoret på den sjansen til Rosicky, men det er som om det er en slags forbannelse over det å få ballen i mål. Måtte faktisk le litt da Rosicky ikke scoret på åpent mål, når han ellers dundrer ballen i krysset fra 25-30 meter.

 

En liten tankevekker fra Henry!

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kommet hjem fra London og Ashburton, med mange tanker i hodet.

Først: Alle som ikke har vært der, ta en tur fortere enn svint!

 

Så kampen.

Det var en litt annen verden å lese forumet her, kontra å prate med folk i england. Tro meg, alle er like frustrerte over at det ikke var mulig å score i går, særlig de 55-57.000 på tribunene. MEN, alle som en har vært dypt imponert over hva laget presterte av spill i første omgang. Personlig ble jeg svært stolt over å følge Wengerball på sitt ypperste, live og tilstede.

1. omgang var stort sett five-a-side fotball hele veien igjennom. Fortsetter dette spillet kommer vi helt klart til å vinne MANGE kamper og score MANGE mål framover. Å begynne å prate om skandale og dritt og lort, er repektløst piss, spør dere meg.

Ja, scoringene manglet, og det ser ut til å ha blitt et problem i endel kamper denne sesongen. Tror dette stort sett sitter i hodet, alle gutta scorer på de sjansene de hadde i går i 9 av 10 tilfeller.

 

Noe må gjøres!

Javel, jeg har et forslag. Fortsett som i går, sjanser er der plenty av, og de kommer man til å score på.

 

2 omgang var jo noe tammere, men med store sjanser likevel. Mener noe av lufta gikk ut av laget når Hleb forlot banen til fordel for Theo. Theo er nok flinkere til å holde bredden, men Hleb kjenner klikk-klakk spillet godt og linker fantastisk opp med Rosiscky og Cesc. Og må ha driblet hver eneste russer en tre-fire ganger i går.

 

Vi slår Hamburg, og da holder det med uavgjort i Porto, og det greier gutta!

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Frustrerende for oss som ser på, og de som spiller. Første omgangen var sykt underholdende, og eg syns de spilte utrolig bra fotball, men det lille ekstra mangler i avslutningene. Håper ikke det blir uavgjort eller tap mot Porto, da kan sluttspillet bli i fare for å nå. Hamburg SKAL kjøres over når den tid kommer.

 

 

En ting jeg ikke likte utenom at det ikke ble mål, var at Hleb ble byttet ut. Hleb og Fabregas var kjempegode, og skulle noen bli byttet var det Rosiscy som jeg syns hadde en noe svak kamp sammenlignet med tidligere kamper.

 

Neste kamp skal ballen i nettet førr svarte!! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Mener noe av lufta gikk ut av laget når Hleb forlot banen til fordel for Theo.

 

Theo er nok lenger unna dette nivået enn hva vi liker å innrømme. Desverre.

 

Er nok sant det.

I tillegg var vel ikke heller dette en kamp for Theo som innbytter. Man hadde kanskje kunnet ønske litt muskler på det tidspunktet, men Senderos som høyreving blir vel litt i overkant.. Get back Cygan!

 

Ellers var det nesten litt skremmende med forventingene som møter unge Theo. Jubelen hadde neppe vært større om Wenger selv hadde entret banen.

17 år og frelser, engelskmennene vet å legge lista høyt..

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Det kan så være, men vi må også innse at han vil bruke himla

lang tid på å nå "dette nivået" om han aldri får spille på det...

Jeg tror nok også at engelskmenn ser en ny frelser i ham, og

viktigere: jeg tror de kommer til å få det. Dessuten tror jeg ikke

gutten er så langt unna som det antydes over her heller :angry:

 

I selvironiens navn må jeg si jeg etter hvert klarte å le av denne blogtittelen:

Arsenal Literally Fail To Pass Ball Into Net…Twice

Link to comment
Share on other sites

Nå er det seg slik at målene teller i en fotballkamp, og uendelig mange vil klage og syte etter en slik kamp pga dette. Jeg velger å heve hodet og gå så stolt jeg er etter en slik forestilling.

 

Dette er kanskje den beste kampen jeg har sett Arsenal spille de siste 10årene, og da tenker jeg på hvordan Arsenal spilte igår. Passninger i ypperste klasse, løp i ypperste klasse, tempo i ypperste klasse, og en spillestil som får den mest ihuga spurs supporteren til å applaudere.

En magisk forestilling for alle fotballelskere.

 

Dette var en dag som ballen ikke ville inn, men skjit au. Tror ikke vi skal skylde på hodet eller lignende, siden Arsenal er den klubben de siste 8-10 årene som har scoret mest i England og bevisst gang på gang at de scorer i bøtter å spann. (eller har Utd flere mål??)

Om vi skal skylde på inneffektivitet, mangel på avsluttninger på treninger (noe som virker merkelig med den offensive fotballen) eller lignende, vil jeg heller gi honnør til at laget presterer så fin og god offensiv fotball i 90minutter.

 

Nei, vi skal være stolt at klubben er så gjennomført på det å spille god fotball som får alle til å misunne oss, eller rett og slett glede seg over å se kampene våre.

Vi hadde kanskje ikke gjort det noe bedre med en litt mer defensiv spillestil, for makan til suksess med Wenger sin fotballfilosofi er vanskelig å overgå.

 

Nei, la oss nyte spillet, for målene kommer....og det er ikke mange mnd siden at vi HADDE suksess i CL.

 

Stolt dagen derpå, MEGET stolt.

Link to comment
Share on other sites

Dette er for dårlig Arsenal. Bommer på, er det ikke 3 åpne mål? Men den til Rosicky er værst. Åssen er det mulig å bomme på den? Treffer keeper som ligger utenfor mål. :D Men det er ikke bare derfor vi ikke vinner den kampen her. Etter min mening gjør vi det alt for lett for CSKA forsvaret. De får ligge tett og kompakt hele kampen, og vi bruker sidene for lite. Kan det være så vanskelig å få en ball ut på en side? Hleb var kjempe god, men trakk litt for mye inn i banen. Henry er langt ifra toppform, og det er noe vi trenger.

Men en ting Fabregas kan øve på er avslutninger... Hehe :D

 

Men det er en tett gruppe, og jeg trur vi fortsatt kan klare det. og håper det blir bedre mot West Ham i uttelling.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikkje korleis vi gjorde det for lett for CSKA-forsvaret i denne kampen. Dei blei ut- og rundspelt etter alle kunstens reglar.

 

De ble det inntil vi kom til 16 meteren. Det var der vi gjorde det for enkelt for dem!

Du meiner at vi gjorde det for enkelt alle gongane vi var aleine med keeper, og dei gongane vi hadde ope mål? Hadde vi scora på desse, som ofte var enklare enn å bomme, så hadde vi ikkje høyrt det du sa i dag.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikkje korleis vi gjorde det for lett for CSKA-forsvaret i denne kampen. Dei blei ut- og rundspelt etter alle kunstens reglar.

 

De ble det inntil vi kom til 16 meteren. Det var der vi gjorde det for enkelt for dem!

Du meiner at vi gjorde det for enkelt alle gongane vi var aleine med keeper, og dei gongane vi hadde ope mål? Hadde vi scora på desse, som ofte var enklare enn å bomme, så hadde vi ikkje høyrt det du sa i dag.

 

Det jeg mener er at de burde bruke sidene mer en de gjør. Er greit at de prøver å spille seg igjennom, men de kan jo også bruke sidene som de gjorde hele tida for noen år siden. Blir mye farligere da!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikkje korleis vi gjorde det for lett for CSKA-forsvaret i denne kampen. Dei blei ut- og rundspelt etter alle kunstens reglar.

 

De ble det inntil vi kom til 16 meteren. Det var der vi gjorde det for enkelt for dem!

Du meiner at vi gjorde det for enkelt alle gongane vi var aleine med keeper, og dei gongane vi hadde ope mål? Hadde vi scora på desse, som ofte var enklare enn å bomme, så hadde vi ikkje høyrt det du sa i dag.

 

Det jeg mener er at de burde bruke sidene mer en de gjør. Er greit at de prøver å spille seg igjennom, men de kan jo også bruke sidene som de gjorde hele tida for noen år siden. Blir mye farligere da!

 

Altså skapte ikke Arsenal nok sjanser, er det poenget? Har du sett kampen i det hele tatt?

Problemet var ikke spillet, men utførelsen av avslutningene. Det spiller ingen rolle om du spiller gjennom midten eller fra kantene når man bommer på åpent mål!

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikkje korleis vi gjorde det for lett for CSKA-forsvaret i denne kampen. Dei blei ut- og rundspelt etter alle kunstens reglar.

 

De ble det inntil vi kom til 16 meteren. Det var der vi gjorde det for enkelt for dem!

Du meiner at vi gjorde det for enkelt alle gongane vi var aleine med keeper, og dei gongane vi hadde ope mål? Hadde vi scora på desse, som ofte var enklare enn å bomme, så hadde vi ikkje høyrt det du sa i dag.

 

Det jeg mener er at de burde bruke sidene mer en de gjør. Er greit at de prøver å spille seg igjennom, men de kan jo også bruke sidene som de gjorde hele tida for noen år siden. Blir mye farligere da!

 

Problemet i går var har ikke noe med spillemåten å gjøre, men det å bare sparke ballen i mål! Det at det er lite spill på kantene, har noe med at f.eks Eboue er borte. Han er utrolig flink til å ta de tunge overlappsløpene helt opp.

 

Kampen igår burde vi bare legge bak oss og se fremover mot West-Ham borte.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikkje korleis vi gjorde det for lett for CSKA-forsvaret i denne kampen. Dei blei ut- og rundspelt etter alle kunstens reglar.

 

De ble det inntil vi kom til 16 meteren. Det var der vi gjorde det for enkelt for dem!

Du meiner at vi gjorde det for enkelt alle gongane vi var aleine med keeper, og dei gongane vi hadde ope mål? Hadde vi scora på desse, som ofte var enklare enn å bomme, så hadde vi ikkje høyrt det du sa i dag.

 

Det jeg mener er at de burde bruke sidene mer en de gjør. Er greit at de prøver å spille seg igjennom, men de kan jo også bruke sidene som de gjorde hele tida for noen år siden. Blir mye farligere da!

 

Makan.Mer sjanser enn Arsenal hadde igår tror jeg det er lenge siden jeg har sett.Moskva forsvaret

ble til de grader utspilt at det var utrolig å se på.

Måten vi spilte oss fram til soleklare målsjanser var utrolig.

Hadde vi hatt sistetouchen kunne dette fort blitt 7-8 mål.

Derfor er jeg helt uenig i det du sier her for stort farligere sjanser enn det vi hadde mot Moskva går det ikke an å ha!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikkje korleis vi gjorde det for lett for CSKA-forsvaret i denne kampen. Dei blei ut- og rundspelt etter alle kunstens reglar.

 

De ble det inntil vi kom til 16 meteren. Det var der vi gjorde det for enkelt for dem!

Du meiner at vi gjorde det for enkelt alle gongane vi var aleine med keeper, og dei gongane vi hadde ope mål? Hadde vi scora på desse, som ofte var enklare enn å bomme, så hadde vi ikkje høyrt det du sa i dag.

 

Det jeg mener er at de burde bruke sidene mer en de gjør. Er greit at de prøver å spille seg igjennom, men de kan jo også bruke sidene som de gjorde hele tida for noen år siden. Blir mye farligere da!

 

Makan.Mer sjanser enn Arsenal hadde igår tror jeg det er lenge siden jeg har sett.Moskva forsvaret

ble til de grader utspilt at det var utrolig å se på.

Måten vi spilte oss fram til soleklare målsjanser var utrolig.

Hadde vi hatt sistetouchen kunne dette fort blitt 7-8 mål.

Derfor er jeg helt uenig i det du sier her for stort farligere sjanser enn det vi hadde mot Moskva går det ikke an å ha!

 

Jeg gir meg, men det eneste jeg mente er at de burde bruke sidene mer!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...