Jump to content

2006.10.28 Everton H


Andain

Recommended Posts

Akkurat! Men ein må skyte, for at det skal kunne skifte retning. Tidleg i sesongen blei vi beskyldt for å skyte for lite, no for at dei skyt for mykje? Du skreiv at dei berre skulle skyte inn i klynga. Det gjorde dei då også.

 

Trur kampen mot Everton var just one of those days, men at vi må vere meir fokuserte i siste del av bana i og i avslutningsøyeblikket enn vi var i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Akkurat! Men ein må skyte, for at det skal kunne skifte retning. Tidleg i sesongen blei vi beskyldt for å skyte for lite, no for at dei skyt for mykje? Du skreiv at dei berre skulle skyte inn i klynga. Det gjorde dei då også.

 

Trur kampen mot Everton var just one of those days, men at vi må vere meir fokuserte i siste del av bana i og i avslutningsøyeblikket enn vi var i denne kampen.

 

Jeg tenker på å skyte inn når vi skal ha 45 grader, ikke når spillerne står stillestående og skyter fra vanskelige posisjoner. Uansett skulle vi putta flere og vunnet kampen lett. og som du sier er det i den siste delen av banen det svikter. Neste kamp er mot West Ham, som typisk nok ser ut til å skjerpet seg. Vi får sette dem ned på jorda igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke klage på skuddene våre i går, fordi de syns jeg var bedre enn noen gang! Allikevel så er det ikke lett for skudd å gå inn når Everton ligger med hundre folk baki der, og det er ikke såå ofte at ballen går via en spiller og i mål. Det hender i blandt, men det skal litt til for at den går i mål også.

 

I går skapte vi nok av sjanser, men hadde uflaks med å få uttelling for det. Tror CSKA får merke det til uka...

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kommet hjem fra London og jeg har en del på hjertet!

 

For det første må jeg si at det er et fantastisk flott stadionanlegg vi har fått oss. Fikk gåsehud nedover ryggen av å gå over den nordlige brua for å ta meg en tur rundt hele stadion. I tillegg var det en fantastisk fin butikk vi har fått oss (Jeg var ikke på The Armoury, bare All Arsenal). Veldig stor og fin, og nå trenger vi ikke å vise hva vi vil ha i en katalog, som vi måtte på Highbury.

 

Over til kampen: Fantastisk stemning og et fantastisk publikum som overdøver de stusselige tilreisende fra Liverpool. Evertonfansen yppa seg i blandt, men da kunne ikke goonerne være noe dårligere så da hadde bortefansen rett og slett ikke en sjanse mot 60.000. Alt i alt er jeg fornøyd med kampen. Vi rundspiller Everton totalt og burde vel egentlig vunnet 7-1. Målet til van Persie var et nydelig plassert frispark, som jeg kunne nyte fullt ut, da jeg satt rett bak målet på Clock End.

 

Litt skuffa er jeg jo over at Arsenal ikke vant da jeg var tilstede, men det gjør ingenting, da det jeg garantert kommer til å dra over til balløya ørten ganger til før jeg dør! :)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke til å tro! Her er en liten statistikk (Premier League) om hvor dårlig det går an å bli på cornere!

Arsenal- 86 cornere, 0 mål

Motstander- 36 cornere, 2 mål

 

Villa: 18-1, skåret på deres eneste corner, vi misbrukte 18.

City: 8-2, kunne fått mer ut av disse cornerene.

Boro: 15-0, utrolig det også til 1-1 å være.

Everton: 16-3, de skårte på 1/3 vi på 0/16.

Kampene vi mistet poeng i var 57-6 i cornere og 0-2 i mål, dette MÅ gjøres noe med!!

 

Kan ikke bare Wenger ta noen minutter med hjørnespark-øvelser?

Vi kunne hatt 27 poeng på ni kamper om vi bare hadde vært gode nok på cornere!

Vi må bli bedre(går nok ikke an å bli dårligere)!

Jeg vet ikke om det er tilfeldigheter eller hva det kan være, men da jeg så på RBK-Viking hadde Viking større sjanser på 2-3 cornere enn vi har hatt i hele år!

Det vil si at Toure, Gallas og Gilberto må begynne å skåre på cornerene, og van Persie, Cesc og Rosicky, altså de som slår pasningene må være presise!!

Rett og slett forferdelig statistikk!!!

Link to comment
Share on other sites

Er ikke enig i at vi skyt for lite i denne kampen.

Presisjonen og kvaliteten må bli bedre men sånn

skjer av og til.

Cornere er det som bekymre mest.Der er vi svake.Men syns

VP sine cornere var et skritt i riktig retning.Verre er det at det ikke er bevegelse i boksen på cornerne våre.

Det må gå an å utnytte hodekvalitetene til Gallas,Gilberto og Toure bedre.

Ellers en honnør til Tim Howard som vartet opp med mange bra redninger.Spesielt 2 så jeg i mål.Henry's heading og en redning liggende etter corner.

 

Ellers er det synd for fotballen at lag som Everton ligger så høyt oppe med sin antifotball.

Dette er skuffende å se av et topplag i PL.

Link to comment
Share on other sites

Trur kampen mot Everton var just one of those days

 

Er nok redd at dette ikke bare var 'one of those days', men heller 'the same old story'! :blink: :) Nå har Arsenal rundspilt Aston Villa, Manch C, Middelsboro og Everton, lag Arsenal har pleid å kjøre over med tildels enorme seierssifre. I år har man rent spillemessig dominert mer enn noen gang mot disse lagene, men sitter altså igjen med 0-3-1 og 3-4 i målforskjell. På disse kampene burde man ha hatt minst 15 mål etter spill og sjanser, og det forteller at disse resultatene ikke bare er tilfeldig. En viktig del av forklaringen er at disse klubbene endelig har lært hvordan de skal spille mot Arsenal. Antifotball med 10 mann i forsvar er den eneste løsningen når alternativet er at du blir "spist" levende hvis du selv forsøker å spille positiv fotball. Selv om det er frustrerende for oss, og ødeleggende for fotballen at slik destruktivitet kommer seirende ut, så må man jo berømme våre motstandere for at de faktisk har lært. Å tro noe annet ville jo faktisk være å undervurdere dem. Så oppgaven for Wenger nå blir jo å knekke koden, og finne ut av lag som spiller slik møkkafotball! Som alt annet er dette en høk over høk situasjon, der alle lag må fornye seg og bringe spillet sitt et stykke videre for å komme motstandernes grep i møte.

 

Og ser man det som nå skjer i et enda lenger tidsperspektiv, så er det ihvertfall grunn til å snakke om the same old story, for hvis det er et inntrykk som sitter igjen etter over 36 år som gooner, så er det at effektiviteten har vært for dårlig. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Arsenal er blant de lagene som har dårligst uttelling på sjansene, både i nåtid og fortid. Her har man noe å lære av kyniske lag som Chelsea og ManU, som pleier å vinne 1-0 selv om de bare skaper en sjanse i kampen. Arsenal må gjerne ha fem-seks sjanser - og ofte mye mer ( :( ) - for hvert mål de scorer.. Og det er viktig å merke seg at dette ikke er noen unnskyldning, her er det et område Arsenal er dårligere enn sine rivaler. Det hjelper ikke å spille den vakreste og beste fotballen dersom man ikke setter sjansene. Det deles som kjent ikke ut stilkarakterer i fotball. Men samtidig forteller dette noe positivt om Arsenal også. For når man tross alt klarer å vinne så mye som Arsenal her gjort under Wenger, og score såpas mye mål, PÅ TROSS AV denne ineffektiviteten, så forteller det noe om Arsenals enorme potensiale....

 

...det gjelder "bare" å få det "ut"...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kommet hjem fra London og jeg har en del på hjertet!

 

For det første må jeg si at det er et fantastisk flott stadionanlegg vi har fått oss. Fikk gåsehud nedover ryggen av å gå over den nordlige brua for å ta meg en tur rundt hele stadion. I tillegg var det en fantastisk fin butikk vi har fått oss (Jeg var ikke på The Armoury, bare All Arsenal). Veldig stor og fin, og nå trenger vi ikke å vise hva vi vil ha i en katalog, som vi måtte på Highbury.

 

Over til kampen: Fantastisk stemning og et fantastisk publikum som overdøver de stusselige tilreisende fra Liverpool. Evertonfansen yppa seg i blandt, men da kunne ikke goonerne være noe dårligere så da hadde bortefansen rett og slett ikke en sjanse mot 60.000. Alt i alt er jeg fornøyd med kampen. Vi rundspiller Everton totalt og burde vel egentlig vunnet 7-1. Målet til van Persie var et nydelig plassert frispark, som jeg kunne nyte fullt ut, da jeg satt rett bak målet på Clock End.

 

Litt skuffa er jeg jo over at Arsenal ikke vant da jeg var tilstede, men det gjør ingenting, da det jeg garantert kommer til å dra over til balløya ørten ganger til før jeg dør! ;)

 

 

Det var nok litt av en opplevelse.. Drar over til Portsmouthkampen 16 des jeg. Ser veldig fram mot det!

 

Men hørte du noe av den "buinga" som skulle vært til Henry? Leste litt om det noen steder.. Det stod en del i dag om det på arseblog.. Hvor det blir avvist.. Men du var jo der.. Hva skjedde egentlig?

Link to comment
Share on other sites

Trur kampen mot Everton var just one of those days

 

Er nok redd at dette ikke bare var 'one of those days', men heller 'the same old story'! ;) ;) Nå har Arsenal rundspilt Aston Villa, Manch C, Middelsboro og Everton, lag Arsenal har pleid å kjøre over med tildels enorme seierssifre. I år har man rent spillemessig dominert mer enn noen gang mot disse lagene, men sitter altså igjen med 0-3-1 og 3-4 i målforskjell. På disse kampene burde man ha hatt minst 15 mål etter spill og sjanser, og det forteller at disse resultatene ikke bare er tilfeldig. En viktig del av forklaringen er at disse klubbene endelig har lært hvordan de skal spille mot Arsenal. Antifotball med 10 mann i forsvar er den eneste løsningen når alternativet er at du blir "spist" levende hvis du selv forsøker å spille positiv fotball. Selv om det er frustrerende for oss, og ødeleggende for fotballen at slik destruktivitet kommer seirende ut, så må man jo berømme våre motstandere for at de faktisk har lært. Å tro noe annet ville jo faktisk være å undervurdere dem. Så oppgaven for Wenger nå blir jo å knekke koden, og finne ut av lag som spiller slik møkkafotball! Som alt annet er dette en høk over høk situasjon, der alle lag må fornye seg og bringe spillet sitt et stykke videre for å komme motstandernes grep i møte.

 

No har det vel heller vore unntaket, enn regelen, at vi har dominert slik som vi har gjort i desse kampane og ikkje vunne, dei seinare åra. At unntaka har vert hyppige, er no så. Uansett utelukkar ikkje setninga: just one of those days, at det har hendt før. Snarare tvert i mot. Dagar står i fleirtal ;)

 

Uansett hadde eg ei distinkt kjensle av deja vu når eg såg denne kampen. Eit tidlig, svært unødig, mål i mot, som blei oppfulgt av bombardement mot Everton-målet. Eg tykkjer likevel det var ein viss skilnad i forhold til dei andre kampane du nemner. Vi syner ei langt større villigheit til å avslutte enn før, noko som i seg sjølv ikkje er positivt, så lenge vi ikkje får mål, men som er ei tvingande nødvendigheit om vi skal få mål.

 

Eg er ikkje ueinig i det du skriv, og at dette må jobbast med. Framfor alt må det jobbast med å unngå dei tullete måla i mot, før vi har fått hol på byllen, og dette er kanskje enklare enn å score på ein mur av ti forsvarar...

 

Det var nok litt av en opplevelse.. Drar over til Portsmouthkampen 16 des jeg. Ser veldig fram mot det!

 

Skal over på same kampen. Juleshopping, bursdagsfeiring og fotball i eitt. Gler meg, ja.

Link to comment
Share on other sites

No har det vel heller vore unntaket, enn regelen, at vi har dominert slik som vi har gjort i desse kampane og ikkje vunne, dei seinare åra. At unntaka har vert hyppige, er no så. Uansett utelukkar ikkje setninga: just one of those days, at det har hendt før. Snarare tvert i mot. Dagar står i fleirtal ;)

 

Uansett hadde eg ei distinkt kjensle av deja vu når eg såg denne kampen. Eit tidlig, svært unødig, mål i mot, som blei oppfulgt av bombardement mot Everton-målet. Eg tykkjer likevel det var ein viss skilnad i forhold til dei andre kampane du nemner. Vi syner ei langt større villigheit til å avslutte enn før, noko som i seg sjølv ikkje er positivt, så lenge vi ikkje får mål, men som er ei tvingande nødvendigheit om vi skal få mål.

 

Eg er ikkje ueinig i det du skriv, og at dette må jobbast med. Framfor alt må det jobbast med å unngå dei tullete måla i mot, før vi har fått hol på byllen, og dette er kanskje enklare enn å score på ein mur av ti forsvarar...

 

Joda, laget har pleid å vinne likevel de senere årene, rett og slett fordi de har vært så overlegne. Så der er det en viktig forskjell fra gamledager. Men det forandrer ikke det gamle inntrykket om at effektiviteten er og har vært for dårlig, og at den også har vært det når laget har vunnet de senere årene. I mange kamper man har vunnet knepent under Wenger har man gjort det ulidelig og unødvendig spennende for både seg selv og fansen. Som regel burde man jo ha "drept" kampen før halvspilt første omgang...

 

Forskjellen nå er at de ikke en gang klarer å vinne knepent... Og jeg er enig med deg Paddy at det er en viss forskjell fra kampen mot Everton i forhold til de første kampene denne sesongen, selv om resultatet ble like dårlig. Det er mer skuddvillighet, det er bra. Men kvaliteten på avslutningene må bli bedre. Og helt klart viktig å unngå at motstanderen får det første målet, for da vil de ihvertfall legge seg bakpå med ti mann...

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kommet hjem fra London og jeg har en del på hjertet!

 

For det første må jeg si at det er et fantastisk flott stadionanlegg vi har fått oss. Fikk gåsehud nedover ryggen av å gå over den nordlige brua for å ta meg en tur rundt hele stadion. I tillegg var det en fantastisk fin butikk vi har fått oss (Jeg var ikke på The Armoury, bare All Arsenal). Veldig stor og fin, og nå trenger vi ikke å vise hva vi vil ha i en katalog, som vi måtte på Highbury.

 

Over til kampen: Fantastisk stemning og et fantastisk publikum som overdøver de stusselige tilreisende fra Liverpool. Evertonfansen yppa seg i blandt, men da kunne ikke goonerne være noe dårligere så da hadde bortefansen rett og slett ikke en sjanse mot 60.000. Alt i alt er jeg fornøyd med kampen. Vi rundspiller Everton totalt og burde vel egentlig vunnet 7-1. Målet til van Persie var et nydelig plassert frispark, som jeg kunne nyte fullt ut, da jeg satt rett bak målet på Clock End.

 

Litt skuffa er jeg jo over at Arsenal ikke vant da jeg var tilstede, men det gjør ingenting, da det jeg garantert kommer til å dra over til balløya ørten ganger til før jeg dør! ;)

Det var nok litt av en opplevelse.. Drar over til Portsmouthkampen 16 des jeg. Ser veldig fram mot det!

 

Men hørte du noe av den "buinga" som skulle vært til Henry? Leste litt om det noen steder.. Det stod en del i dag om det på arseblog.. Hvor det blir avvist.. Men du var jo der.. Hva skjedde egentlig?

Mulig jeg kan ha gått glipp av det isåfall. Så vidt jeg husker har det ikke vært noe buing på Henry. Eneste buinga som kom var hver gang Neville hadde ballen og da Everton fansen ikke ga tilbake ballen til Howard da han skulle ta utspark sent i kampen. Everton fansen kastet ballen ut på banen igjen idet Howard hadde hentet en ny ball var på vei til å ta utspillet. Da ble det buing da! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...