Jump to content

2006.10.28 Everton H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Som vi alle vet nå så er resepten for motstander laget på Ashburton Grove å få det første målet.

Everton greide biffen og vi skjønnte alle at dette ville bli vanskelig. Det er ikke enkelt å spille mot en mur av Everton-spillere innenfor egen 16 meter og kvaliteten i spillestilen vår bidrar heller ikke positivt.

 

Resepten er å presse inn ett mål men da må det fylles opp med nok spillere. Der er vi ikke flinke nok ennå....

 

Mega kort spillerbørs:

Lehmann, ikke skyld i målet. Lite å gjøre.........................................................................................6

Hoyte, blir bedre og bedre. Nå også positivt angrepsvillig Desverre tidlig ut med skade... ....................7

Toure, hele midtforsvaret passive ved Everton scoringen men bortsett fra det en utrolig god kamp.......8

Djourou, også han gjør en sterk kamp. Vil bli ett luksus problem når Gallas skal inn i midten................8

Gallas, sterk defensivt men ikke alltid like presise inlegg når han går i angrep. Er stopper....................7

Hleb, får ikke like mye til i dag som vi vet han kan. Ett uromoment for Everton men for upresis............7

Gilberto, gjør en av sine beste kamper år. Mindre feilpasninger og tackler bedre enn på lenge..............8

Fabregas, god kamp. Er blitt en strateg på midtbanen vår. Noen slurvepasninger trekker ned...............7

Rosicky, gir oss driv og "flair" i det opbyggende spillet. Den gutten er svært nære ei perle av et mål.....8

VanPersie, litt opp og ned men har ett fantastisk frispark mål som vi har sett før fra den kanten...........7

Henry, vår svakeste i dag. Har sine scoringer i år men noe har sagt meg hele tiden at han ikke er der..5

 

Flamini, får mye spilletid i dag og gjør sakene sine helt greit. Kunne deltatt litt mer offensivt.................7

Walcott, positivt inhopp. Skaper mye trøbbel fra sin vingposisjon men ingen til å ta vare på servene.....7

Aliadiere, godt å se han igjen. Virker som en mer moden spiller enn tidligere. For lite spilletid i dag........

 

Vanskelig å være misfornøyd med noe annet enn uttellingene i dag. MEN det er ikke lenger noen tilfeldighet at vi dominerer kamper totalt uten å få uttelling. Det bekymrer.

 

 

 

 

Og nå skriker enkelte etter Adebayor...

 

Gud, jeg må le.. <_<

 

Heny står for mye stille, og Everton har sin egen fullpakkede stadion inne i sin egen 5 meter.

 

vi kunne trengt en type som han i dag vi burde bytta han med hoyte

 

 

Til orientering: Adebayor er skadet. Hvis tanken din var å bytte ut Hoyte så ble jo han faktisk byttet ut tidlig i kampen pga skade.

Link to comment
Share on other sites

Som vi alle vet nå så er resepten for motstander laget på Ashburton Grove å få det første målet.

Everton greide biffen og vi skjønnte alle at dette ville bli vanskelig. Det er ikke enkelt å spille mot en mur av Everton-spillere innenfor egen 16 meter og kvaliteten i spillestilen vår bidrar heller ikke positivt.

 

Resepten er å presse inn ett mål men da må det fylles opp med nok spillere. Der er vi ikke flinke nok ennå....

 

Mega kort spillerbørs:

Lehmann, ikke skyld i målet. Lite å gjøre.........................................................................................6

Hoyte, blir bedre og bedre. Nå også positivt angrepsvillig Desverre tidlig ut med skade... ....................7

Toure, hele midtforsvaret passive ved Everton scoringen men bortsett fra det en utrolig god kamp.......8

Djourou, også han gjør en sterk kamp. Vil bli ett luksus problem når Gallas skal inn i midten................8

Gallas, sterk defensivt men ikke alltid like presise inlegg når han går i angrep. Er stopper....................7

Hleb, får ikke like mye til i dag som vi vet han kan. Ett uromoment for Everton men for upresis............7

Gilberto, gjør en av sine beste kamper år. Mindre feilpasninger og tackler bedre enn på lenge..............8

Fabregas, god kamp. Er blitt en strateg på midtbanen vår. Noen slurvepasninger trekker ned...............7

Rosicky, gir oss driv og "flair" i det opbyggende spillet. Den gutten er svært nære ei perle av et mål.....8

VanPersie, litt opp og ned men har ett fantastisk frispark mål som vi har sett før fra den kanten...........7

Henry, vår svakeste i dag. Har sine scoringer i år men noe har sagt meg hele tiden at han ikke er der..5

 

Flamini, får mye spilletid i dag og gjør sakene sine helt greit. Kunne deltatt litt mer offensivt.................7

Walcott, positivt inhopp. Skaper mye trøbbel fra sin vingposisjon men ingen til å ta vare på servene.....7

Aliadiere, godt å se han igjen. Virker som en mer moden spiller enn tidligere. For lite spilletid i dag........

 

Vanskelig å være misfornøyd med noe annet enn uttellingene i dag. MEN det er ikke lenger noen tilfeldighet at vi dominerer kamper totalt uten å få uttelling. Det bekymrer.

 

 

 

 

Og nå skriker enkelte etter Adebayor...

 

Gud, jeg må le.. <_<

 

Heny står for mye stille, og Everton har sin egen fullpakkede stadion inne i sin egen 5 meter.

 

vi kunne trengt en type som han i dag vi burde bytta han med hoyte

 

 

Til orientering: Adebayor er skadet. Hvis tanken din var å bytte ut Hoyte så ble jo han faktisk byttet ut tidlig i kampen pga skade.

 

hvis du leser nøye så står det type som ade

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har tydligvis et problem med å spille mot defensive lag! Hvordan vi kan gjøre om på dette vet jeg ikke. Men en mulighet er jo ade som noen har nevnt her nå, men han var skadet i dag! Vi har jo også beptista som en mulig målmann i slike kamper, stor og sterk! vet ikke om han er skadet eller hvorfor han ikke spilte i dag..

 

Her er i alle fall målet som noen har etterlyst: http://www.youtube.com/watch?v=PV_afEuJfBY

Link to comment
Share on other sites

Hadde ade hvert på banen så hadde ikke det gjort noe fra eller til. Vi hadde 25 skudd mot everton ufattlig at vi fikk bare ett mål. Everton hadde 2 skudd og ett mål. Vi rundspilte Everton gjennom 90 min. Tror ikke guds hånd hadde hjulpet heller. Neville handset jo i første omgang og Gilberto blir jo sparket i ansiket i andre og begge er jo straffer. Men dommeren ser jo ingenting. Skjønner egentlig heller ikke hvordan dommeren klarer å gi gult kort til Gallas etter han får en av Everton spillerene oppå ryggen og en hånd i hele ansiketet mens Gallas løper bortover og tilslutter faller om.

Ingenting som gikk Arsenals vei i dag.

Link to comment
Share on other sites

Min spillerbørs:

Lehmann: ikke skyld i målet, men likevel passiv på det. Blir hindret flere ganger ved utspill/utkast noe som ødelegger for kontringer. Riley klarte så klart ikke å slå ned på dette.6

Hoyte: God kamp. Kommer mere framover, men skadet tidlig....................7

Toure: Bomma på headingen på målet av en eller annen grunn (stuss foran han?) Ellers strålende.......8

Djourou: Kommer framover og skulle skaffet oss straffe. Meget god bakover. Spill for Elfenbenkysten isteden (han ble født der) og Afrika vil få et lag som kommer til å vinne mye!................8.5

Gallas, sterk defensivtog kommer med offensivt. Veldig sikker med ballen, men innleggene er ikke gode nok. Et håpløst skudd....................7

Hleb: Løper meget mye og jobber bra. Noen feilpasninger, men god ellers. Hvis Eboue hadde spilt i dag hadde vi fått mange gode innlegg fra høyre siden Hleb trakk mye innover og skapte rom på høyresiden. Mange fine raid............7.5

Gilberto: Mye bra defensiv jobbing. Ikke så mange feilpasninger. Begynner å komme i god form..............7

Fabregas: Viser at han er blitt mye bedre defensivt og vinner flere kroppsdueller! Løper mye, men har unormalt mange feilpasninger og bør egentlig score i dag. Men han skal ha for at han kom til sjansene. Bør lære seg å avslutte bedre. 7

Rosicky: For et driv! Nærme på en perle. Skyter flere ganger og prøver på flerefrekkiser. Det første PL målet hans kommer i neste kamp skal dere se!!!!.....8

VanPersie: Viser hvor mye bedre han er når han spiller på høyre, enn på venstre. På venstre spiller han til 5.5, men på høyre spiller han til en 8-er. Pluss for målet, men jeg er ikke fornøyd med cornerne hans............7

Henry: Blir mye loffing rundt på banen. Uvanlig mange dårlige pasninger / touch. Hadde et megret bra skudd i første, men hadde også noen dårlige. å bruke farten sin mere. Er på returer flere ganger, men er likevel mye usynlig. 5.5

Flamini: Som tidligere sagt meget god til å drible. Men feilpasninger og dårlige offensive ferdigheter ødelegger for han i dag.Burde skutt bedre ved en anledning. 7

Walcott: Veldig positiv. Han har skjønt hva han skal gjøre med farten sin: Bruke den hele tiden. Vinner alle løpsdueller og gjør mye bra. Burde turt å gå mere på løp uten ball.....7.5

Aliadiere: Velkommen tilbake. Viser at han blir sterkere og bruker det! Lite spilletid men positiv.......

 

Generelt kan jeg si at vi var gode defensivt. Framover ble det for mye høyt og vi tok ikke godt no vare på overgangsmulighetene våre. Ble mye trilling og skøyt fra for mange håpløse posisjoner. Vi ble utsatt for sabotasje og drøying av verste sort i dag, men Riley gjør som alltid ingenting. Til tross for bare uavgjort er jeg fornøyd med spillet vårt i dag. Dødballene er det eneste jeg ble dypt skuffet over idag. Hvis Chelsea hittil hadde hatt like mange dødballer som vi har hatt i år, ville de ha scort sikkert 13 mål mer. Skuffende at vi nok en gang slipper inn på dødball.

 

Hadde ade hvert på banen så hadde ikke det gjort noe fra eller til. Vi hadde 25 skudd mot everton ufattlig at vi fikk bare ett mål. Everton hadde 2 skudd og ett mål. Vi rundspilte Everton gjennom 90 min. Tror ikke guds hånd hadde hjulpet heller. Neville handset jo i første omgang og Gilberto blir jo sparket i ansiket i andre og begge er jo straffer. Men dommeren ser jo ingenting. Skjønner egentlig heller ikke hvordan dommeren klarer å gi gult kort til Gallas etter han får en av Everton spillerene oppå ryggen og en hånd i hele ansiketet mens Gallas løper bortover og tilslutter faller om.

Ingenting som gikk Arsenals vei i dag.

 

Djourou var også involvert i en straffesituasjon. Vi fikk noen billige frispark i dag må jeg innrømme, men det veier ikke opp for det vi fikk imot oss!!

 

Edit: En ting som irriterer meg mest med Henry er når keeperen på det andre laget skal skyte / kaste ut. Han står rett foran han. Det er ikke lovtil stjele ballen fra keeperen uansett, og Henry står i offside hvis vi får en rask kontring

Link to comment
Share on other sites

Og nå skriker enkelte etter Adebayor...

 

Gud, jeg må le.. <_<

 

Heny står for mye stille, og Everton har sin egen fullpakkede stadion inne i sin egen 5 meter.

 

vi kunne trengt en type som han i dag vi burde bytta han med hoyte

For 2-3 runder siden skulle man jo bytte Ade med Bendtner, og Ade var visst en total klovn...

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig? Fjerde gang i år vi ikke klarer å vinne en kamp vi fullstendig styrer!!

Kan vi ikke bare score på de forbanna cornerene? Sånn som alle andre lag..

Men vi viser igjen hvor gode vi kan være, men vi må score på de sjansene vi får!

Alle andre konkurrenter vinner også, så vi burde vunnet kampen, hadde fotballen vært rettferdig kunne vi hatt full pott!!

Vi kommer tilbake og knuser CSKA mafiane på onsdag!!

 

Får vel trøste meg med at Scum spilte uavgjort mot Watford!!

Link to comment
Share on other sites

Hadde ade hvert på banen så hadde ikke det gjort noe fra eller til. Vi hadde 25 skudd mot everton ufattlig at vi fikk bare ett mål. Everton hadde 2 skudd og ett mål. Vi rundspilte Everton gjennom 90 min. Tror ikke guds hånd hadde hjulpet heller. Neville handset jo i første omgang og Gilberto blir jo sparket i ansiket i andre og begge er jo straffer. Men dommeren ser jo ingenting. Skjønner egentlig heller ikke hvordan dommeren klarer å gi gult kort til Gallas etter han får en av Everton spillerene oppå ryggen og en hånd i hele ansiketet mens Gallas løper bortover og tilslutter faller om.

Ingenting som gikk Arsenals vei i dag.

Med alle dødballane Arsenal hadde i dag kunne Adebayor blitt ein viktig spelar, men ein kan ikkje tenke på alle 'what if`s' heller.

 

Forøvrig irriterer det meg at Wenger byrjar ein heimekamp med 4-5-1 formasjonen. På heimebane, spesielt i PL, skal me spele 4-4-2 etter mi meining. I tillegg passer van Persie så dårlig på ventrevingen at det er fælt i sjå på.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ade hvert på banen så hadde ikke det gjort noe fra eller til. Vi hadde 25 skudd mot everton ufattlig at vi fikk bare ett mål. Everton hadde 2 skudd og ett mål. Vi rundspilte Everton gjennom 90 min. Tror ikke guds hånd hadde hjulpet heller. Neville handset jo i første omgang og Gilberto blir jo sparket i ansiket i andre og begge er jo straffer. Men dommeren ser jo ingenting. Skjønner egentlig heller ikke hvordan dommeren klarer å gi gult kort til Gallas etter han får en av Everton spillerene oppå ryggen og en hånd i hele ansiketet mens Gallas løper bortover og tilslutter faller om.

Ingenting som gikk Arsenals vei i dag.

Med alle dødballane Arsenal hadde i dag kunne Adebayor blitt ein viktig spelar, men ein kan ikkje tenke på alle 'what if`s' heller.

 

Forøvrig irriterer det meg at Wenger byrjar ein heimekamp med 4-5-1 formasjonen. På heimebane, spesielt i PL, skal me spele 4-4-2 etter mi meining. I tillegg passer van Persie så dårlig på ventrevingen at det er fælt i sjå på.

 

Hvis RvP starter neste kamp som høyreving kan ingen klage på det. Husk: 4-5-1 er 4-3-3 når man har ballen, så defensivt er det ikke. RvP er forresten ett mål fra å score like mange mål som han putta i fjor!!

Link to comment
Share on other sites

Synes det er morsomt å se folk mase etter Adebayor. Spesielt når 90% av folka her har kalt han en klovn og bare kritisert han hele sesongen. Synes laget spiller bra, og vi styrer kampen helt - eneste som skulle vært forandret er posisjonen til RvP. Han skulle helt klart ha spilt høyre fra start, og heller brukt Hleb i en indre rolle. Alikevel er det flere spillere som overbeviser idag, deriblandt Hleb. Rosicky, Djourou og Gilberto spilte også meget bra idag.

Spillerene jeg er skuffa over idag er nok Henry og Fabregas... Henry viser at han ikke er matchfit - virker nesten som om han mangler motivasjon om dagen (?) og Fabregas virker litt urolig i sin posisjon. Spiller ballen ofte for tidlig eller for seint - sliter litt med å finne mellomtingen og den perfekte pasningen som han gjorde så mange ganger forrige sesong.

 

alikevel skal gutta ha for at de styrer kampen og vi ser at vi begynner å bli godt vant til ei større bane!

Link to comment
Share on other sites

Syns det er utrulig at vi ikke klarte å putte mer enn ett mål i dag... Men det har jo noe med effektivitet å gjøre og da... om Henry er i toppform blir det nok mere mål... Men noen spurte om hvorfor vi ikke scorer på cornere? Svaret er vel at vi kansje har fem spillere over 180cm på banen, og de eier ikke spenst, bortsett fra henry som da tar cornerene

Link to comment
Share on other sites

Ikkje mykje å sei om denne kampen, anna enn det som er sagt. Det var ein kamp som rett og slett ikkje var ment å bli tre poeng. Surt, sjølvsagt, men det er i alle fall ingenting som tyder på at vi er ute av form!

 

Eg følte et sterkt Deja Vu i dagens kamp. Dette har eg sett før, og eg sa det før baklengsmålet, og enda meir etter. Typisk oss å sleppe inn ett tullemål tidlig. Med litt fokus i arbeidet defensivt så hadde vi unngått baklengset i dag. Vi har MANGE cornerar som er like gode som den Everton scorar på i dag, men dei gjer ikkje juniorfeil som oss. Ka er det Toure gjer på?

 

Vi må vere kliniske, kyniske og meir fokuserte både offensivt og defensivt, sjølv om vi er dei andre totalt overlegne.

Link to comment
Share on other sites

Største ran siden NOKAS

 

En skam at Everton tilstadighet fikk lov å hale ut tiden ved en hver anledning....

 

Eneste forskjellen fra Reading kampen, er at vi setter 5% av mulighetene i stedet for 50%.

Og selvsagt tidlig mål i mot, som gir motstanderen mulighet til å legge seg tilbake med 10 mann.

Link to comment
Share on other sites

En av de største grunnene til at vi sliter mot lavt forsvarer er at 45 graderne langt ifra er like effektive. Vanligvis er det ikke så mange forsvarsspillere bak, så det er nesten alltid noen ledige å sende til. Men når forsvaret ligger så lavt som de gjorde er det bare en ting å gjøre: SKYT inn i klynga. Enten går ballen i beina på en motspiller som lager selvmål eller så kommer den faktisk til en medspiller som bare trenger å få en tå på ballen. Så klart det vil ikke lykkes hver gang, men jeg er hundre prosent sikker på at det er mer effektivt enn å legge inn høyt. Det at vi legger inn høyt i feltet når spillerne i tilegg står stille blir bare mat for forsavret og keeperen, særlig når ikke engang Ade eller Udyret spiller. Se på Chelsea og Barca: Hvor mange mål har vel ikke de fått av at Deco eller Lampard skyter i en spiller som gjør at ballen skifter retning, finter ut keeperen og går i mål?

 

På dødballene er det meste blitt nevnt. Det faktum at vi har hatt over 100 cornere i år uten å score sier vel sitt! Det må være bedre timing mellom løpene og innlegget. ofte står folk bare stille i feltet, noe som gjør at spensten blir dårligere og den eventuelle headingen løsere. innleggene MÅ også bli bedre. Man trenger bare én spiller for å score på hodet!!!!

Link to comment
Share on other sites

dette var en kamp vi difinitivt burde ha vunnet.. vi hadde overtaket hele kampen, det sier sitt når vi går tl pause med 91-9 i ballbesittelse. men det er målene som teller i fotball, og everton putett en av sine to målsjanser, mens vi putett en etter litt om og men. kampenkunne vi ha avgjort allerede etter 1 omgang, men henry var ikke helt på topp, og det vi manglet i går var en som klarer å putte mulightene som vi får. men vi har no klart 6 starke uten og tape, så det begynner og ligne på noe, det er bare det lille som mangler, det er og få ett eller flere mål mere enn motstanderen, noe som vihar slit litt med i jevne opgjør.

Link to comment
Share on other sites

91-9 i ballbesittelse var de siste 5 min av 1 omg.

Ellers positivt at vi utspiller og dominerer så fullstendig.

Negativt at vi ikke klarer å avgjøre slike kamper.

Er en av de 10% som har positivt å si om Ade,men synd både

han og Baptista er skada for Henry var svak.

Meget positiv til Djorou...han er en fantastisk atlet.

Link to comment
Share on other sites

En av de største grunnene til at vi sliter mot lavt forsvarer er at 45 graderne langt ifra er like effektive. Vanligvis er det ikke så mange forsvarsspillere bak, så det er nesten alltid noen ledige å sende til. Men når forsvaret ligger så lavt som de gjorde er det bare en ting å gjøre: SKYT inn i klynga. Enten går ballen i beina på en motspiller som lager selvmål eller så kommer den faktisk til en medspiller som bare trenger å få en tå på ballen. Så klart det vil ikke lykkes hver gang, men jeg er hundre prosent sikker på at det er mer effektivt enn å legge inn høyt. Det at vi legger inn høyt i feltet når spillerne i tilegg står stille blir bare mat for forsavret og keeperen, særlig når ikke engang Ade eller Udyret spiller. Se på Chelsea og Barca: Hvor mange mål har vel ikke de fått av at Deco eller Lampard skyter i en spiller som gjør at ballen skifter retning, finter ut keeperen og går i mål?

Vi hadde 25 skudd mot Everton. Trur ikkje antal skot var problemet her.

Link to comment
Share on other sites

En av de største grunnene til at vi sliter mot lavt forsvarer er at 45 graderne langt ifra er like effektive. Vanligvis er det ikke så mange forsvarsspillere bak, så det er nesten alltid noen ledige å sende til. Men når forsvaret ligger så lavt som de gjorde er det bare en ting å gjøre: SKYT inn i klynga. Enten går ballen i beina på en motspiller som lager selvmål eller så kommer den faktisk til en medspiller som bare trenger å få en tå på ballen. Så klart det vil ikke lykkes hver gang, men jeg er hundre prosent sikker på at det er mer effektivt enn å legge inn høyt. Det at vi legger inn høyt i feltet når spillerne i tilegg står stille blir bare mat for forsavret og keeperen, særlig når ikke engang Ade eller Udyret spiller. Se på Chelsea og Barca: Hvor mange mål har vel ikke de fått av at Deco eller Lampard skyter i en spiller som gjør at ballen skifter retning, finter ut keeperen og går i mål?

Vi hadde 25 skudd mot Everton. Trur ikkje antal skot var problemet her.

 

Det er ikke antall skudd som teller. Henry, Gallas og Toure hadde alle håpløse skudd som ville gått inn 1 av 1000 tilfeller. Du misforstår nettopp det jeg skal fram til. Det var ikke mange av de 25 skuddene som kom fra en god posisjon. Det at vi hadde 25 skudd på mål viser hvor mange angrep vi hadde og hvor mye vi dominerte. Men 25 skudd betyr ikke at vi hadde 25 sjanser. og det er det som er problemet: Det blir for mange halvsjanser der den siste "cutting edge" mangler, for å si det som Wenger alltid sier.

Link to comment
Share on other sites

Og alle Lampard sine skot som går inn er i betre posisjonar? Vi hadde i alle fall 15 skot frå gode posisjonar. Det er kvaliteten på avslutningane som vi må betre, ikkje skotfrekvensen.

Link to comment
Share on other sites

Og alle Lampard sine skot som går inn er i betre posisjonar? Vi hadde i alle fall 15 skot frå gode posisjonar. Det er kvaliteten på avslutningane som vi må betre, ikkje skotfrekvensen.

 

Har du sett hvor mange av målene til Lampard som går inn som følge av at skuddet treffer en motspiller og skifter retning?? Det er også en god del vanskeligere å skyte på mål når det står 10 motspillere foran deg enn bare 4!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...