Jump to content

2006.10.22 Reading B


Andain

Recommended Posts

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Vi vant fortjent, selv om 0 - 4 kanskje ikke gir det beste bildet av kampen. Likevel gjør vi en strålende kamp, og selv om vi dabber av etter byttene kan vi se framover mot neste kamp med stor selvtillit.

 

Naturligvis fullt fortjent, og en meget god kamp totalt sett, men sifrene var vel litt flatterende? Reading kunne vel fort ha redusert et par ganger (pga ukonsentrert forsvarsspill av Arsenal), men samtidig kunne naturligvis Arsenal ha putta på noen ekstra de også. Selv om laget viste angrepsfotball som knapt noen gjør etter dem, bør vi være forsiktig med å ta av. Arsenal ville trolig blitt straffet defensivt mot bedre lag, noe som ville gjort kampen mer spennende. Slik det ble nå kunne laget senke skuldrene og slippe seg løs. Da er det mye lettere å spille god fotball. Gallas var den i den bakre fireren som virket mest ukonsentrert, og selv om RvP scorer et mål, og gjør mye bra, synes jeg han generelt sett spiller litt for mye på egenhånd, og sliter å være med i den kollektive bevegelsen i angrepet. Det sier jeg vel vitende om at han absolutt tok del i det kollektive ved 3-0 scoringen, som var Arsenal på sitt beste. Så hurtig, presist, nådeløst og vakkert! Med andre ord KUNST på øverste hylle! :)

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett strålende!! :)

 

Det 3-0 målet kommer jeg til å huske lenge! Helt fantastisk!

 

Nå var vel Reading noe uklok i sin defensive organisering i denne kampen, men det skal ikke dekke over for strålende angrepsspill av Arsenal. Her var det full kontroll og det gikk på skinner.

Den midtbanetrioen Rosicky, Cesc og Hleb herjer villt om dagen og de ser ut til å funnet en bra kjemi.

Men hva annet kan man vente når vi har de tre beste tekniske midtbanespillerne i Premier League??

Prøv å ta ballen liksom..hehe..

 

jeg syns Hleb var best i dag, men hele laget var gode og viste at de ville ha revansje for tapet mot CSKA.

 

Lekkert! :)

Link to comment
Share on other sites

Det 3-0 målet kommer jeg til å huske lenge! Helt fantastisk!

 

Sakset fra The Sun:

If that was tasty, Arsenal’s third goal, five minutes after the interval, was sex on legs.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Meget oppløftende av Arsenal! Kampen ble noe helt annet enn hva jeg hadde forestilt meg. En bekjent av meg beskrev Reading-spillerne som rugbyspillere. Hadde forventet en mye mer fysisk kamp der Arsenal ville slite betraktelig.

 

Hele laget imponerer, vanskelig å trekke frem noen. Synes dog at Hleb bør nevnes. Gøy at det virkelig begynner å gå på skinner for den gutten.

 

4-0 på bortebane er solide siffer. Har også i bakhodet at andre storklubber har slitt mer mot Reading enn hva vi gjorde.

Link to comment
Share on other sites

 

 

jeg syns Hleb var best i dag, men hele laget var gode og viste at de ville ha revansje for tapet mot CSKA.

 

Lekkert! :)

 

Kampen i Moskva viste vel den siden av Hleb som vi ikke ønsker. Feilpasninger og defensiv rotete. Godt å se at han kan få det til som i går! Håper dette er den standarden han vil legge seg på fremover.

Fab viser også at han kan hvis han får litt mer rom. Også han viste seg fra en helt annen side enn mot Moskva der han ble tatt ut av kampen til tider. Det som er skremmende for å ta den delen så er det mangelen på rokkeringer/formasjonsendring/taktisk endring når dette skjer.

Ferdig med den kampen for lenge siden, nå gleder vi oss kun over den flotte seieren i går!

Fem på rad!! Herlig...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vant vi denne kampen? Fordi vi eide midtbanen totalt. Fabregas har fått muskler i sommer, GIlberto var trygg helt til 4-0 da kampen daffet av og vi lot Reading kontrollere inn tapet sitt. Rosicky og Hleb løper en 5-mil hver, og Djourou er tryggheten selv bak der sammen med Toure. Noen som la merke til den lekre tunnelen hvor han sparket den opp i kneet sitt, og rett mellom bena på Readingspilleren? :)

Ronaldinho, gå å sov!!! :)

Det var vel neppe med vilje, men lekkert var det. ;)

Noen som har det klippet forresten?

Link to comment
Share on other sites

 

Hele laget imponerer, vanskelig å trekke frem noen. Synes dog at Hleb bør nevnes. Gøy at det virkelig begynner å gå på skinner for den gutten.

 

 

Ser ut som Rosickys inntreden har gjort Hleb godt.

 

Alt i alt en meget godt gjennomført kamp og defensivt var vi langt bedre enn mot Watford, noe som i og for seg bare skulle mangle.

Gallas' inntreden på venstreback har også gitt oss sårt tiltrengt luftstyrke på dødballer. Noen som husker hvor shaky vi var på hver eneste dødball i fjor?

 

Ellers synes jeg Gilberto må fremheves. På en dag hvor resten av midtbanen briljerer og går i angrep gang etter gang, er Gilbertos innsats og grovarbeid uvurderlig for balansen i laget. Legg til at Gallas og Hoyte også ofte blir med fram og at Toure går i offside på overtid, så er det nesten utrolig at Reading ikke produserer flere store målsjanser. Hatten er herved tatt av.

Link to comment
Share on other sites

Siden amnge har mast på målene så har jeg nå giddi å tatt meg tid til å legge ut disse :D

 

Alle mål kan ses i YouTube:

 

0-1 Thierry Henry - http://www.youtube.com/watch?v=TZZCtDsrbOU

 

0-2 Alexander Hleb - http://www.youtube.com/watch?v=gNid1ohvP3E

 

0-3 Robin Van Perise - http://www.youtube.com/watch?v=9zLaIMmEEKA

 

0-4 Thierry Henry - http://www.youtube.com/watch?v=pX3u3eCxkCQ

 

 

Her er Djourou tunnelen din Korslund! :)

Johan Djourou tunnel på motspiller - http://www.youtube.com/watch?v=WnSdMQY3GW8

Link to comment
Share on other sites

Sier bare to ting her: Cesc Fabregas & Alex Hleb

 

Grunn?

 

Fabregas er høyt og lavt, og opptrer som sentral midtbane, spiss, forsvarer, defensiv midtbane og playmaker på en gang.

 

Hleb skaper alle målene.

0-1 - Spiller glitrende gjennom til Fabregas, og blir 3. på ballen før mål.

0-2 - Hans eget. Strålende samspill med Tòmas, og er 3. på ballen selv.

0-3 - Målgivende. Gir bort et mål definitivt. Kunne satt den selv.

0-4 - Løper opp en Reading-spiller og stanser et angrep samt. som han blir 4. på ballen før straffen.

 

Må også si at dette er noe av den beste fotballen jeg har sett. Svært bra fotball til tider, og dette var en typisk hjemmekamp, bare at den ble spilt på bortebane.

 

Dette laget har potensiale, og bred stall. Gleder meg fremover i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...