Jump to content

Våre barn


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Jeg har to barn. Datteren går på skolen og har det helt klart for seg at Arsenal er best. Den var enkel, da hun egentlig ikke bryr seg så mye.

 

Men så var det minsten. Tre år og hektet på fotball...

 

Han har pysj og drakt med bilde av Adams på. Han vet at her er det snakk om universets beste fotballspiller gjennom alle tider. Han klipper i fotballblad og henger dem opp på soverommet og løper etter alle baller han ser.

 

Jeg bad kona om å kjøpe en skikkelig fotball til ham, i forbindelse med en hyttetur vi skulle på. Hun gjorde det. Jeg kom hjem fra jobb og lukket opp døra. Rett innenfor låg den. Det rykket i pannen, noen svetteperler dannet seg i rynkene som strammet seg til mellom øyebrynene. Frustrert og uten varhet for hvordan hjemmesituasjonen var i forhold til trette barn etter barnehage og skole, sa jeg: "hjelp, en ball med Man U - badge!!!!".

 

Jeg bad kona om å bytte ballen, sporenstraks! Opplæringen fortsetter, og det viktigste blir å sette grenser???!

Link to comment
Share on other sites

Det ser vel egentlig ut som om du har lyktes bedre med opplæringa av ungene enn av kona ;)

 

Har selv tre barn, hvorav den største er klar på at det "Arsenal er best, ja også Rosenborg da, pappa!".

Alle har selvfølgelig sine favorittkosedyr, bamser med arsenaldrakt. Men da svigerfar gikk til innkjøp av Chelsea- og Liverpool badehådduker ble det til min store misnøye populært hos gutta på 2 og 4. Men jeg har gitt tillatelse til at de kan tørke seg en viss plass med dem...

 

Så det er nok omgivelsene som må bearbeides i større grad, ja!

Link to comment
Share on other sites

Tidlig krøkes... Poden min på 11 mnd. har allerede sengesett til sin fremtidige seng, jubileumsdrakt m/shorts og sokker, 2 pysjamaser, 2 par sko (!), smekker, smokkholder, 1 body, genser m/bukse, Arsenalbamse og ikke minst terminlista hengende over senga...

 

Og selvfølgelig er han medlem av ASCN.

 

Alt dette for selvfølgelig å glede pappa :P Vil jo poden kun det beste..

Link to comment
Share on other sites

Det ser vel egentlig ut som om du har lyktes bedre med opplæringa av ungene enn av kona :P

 

Har selv tre barn, hvorav den største er klar på at det "Arsenal er best, ja også Rosenborg da, pappa!".

Alle har selvfølgelig sine favorittkosedyr, bamser med arsenaldrakt. Men da svigerfar gikk til innkjøp av Chelsea- og Liverpool badehådduker ble det til min store misnøye populært hos gutta på 2 og 4. Men jeg har gitt tillatelse til at de kan tørke seg en viss plass med dem...

 

Så det er nok omgivelsene som må bearbeides i større grad, ja!

 

Det er noe med å forholde seg til utgangspunktet. Dersom uhellet først er ute, må man jo gjøre det beste ut av det. Ønsker deg lykke til, men kan ikke la være med å gi deg et råd!

 

La dem få tørke seg hvor de vil. Det blir bråk av "bare der, ikke der" osv....

Og, kjøp straks Arsenaleffekter som overgår de råtne klutene! Barn er sårbare i forhold til tilknytning. De er ukritiske og plutselig en dag er toget gått!

Link to comment
Share on other sites

Ja vi har stor påvirkningskraft er det liten tvil om.Vet fra min barndom så ble

jeg prakka på Tottenham ting av fattern,men det var liksom ikke tingen for meg så

det er ikke alltid det går. :P

 

Selv har jeg 2 barn.Guttungen spiller fotball med selvfølgelig Arsenaldrakt.I sommer ville

han ha Frankrike sin drakt,men kun med Henry på.

 

At Ronaldinho er hans store helt lar jeg heller være,men Henry er en god nummer 2.

 

Datteren min vet bare at Arsenal er best.Sånn er det bare. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo kanske ung, så har ikke noen barn ( er jo ca barn selv)

 

Og her går det i ARSENAL...

 

bor jo her i kina, og her er det masse, masse, masse Arsenal ting ( og ManU , Liverpool og Chelsea)

så her blir det litt ;)

Bor du i Kina? :P

 

Går nok mye i Arsenal her hjemme også, men når jeg får barn (Noen år til ;)) Skal nok ikke de heie på noen andre enn Arsenal og LSK!

Link to comment
Share on other sites

Har sagt til min tilkomende fru at eventuelle barn kan få bli det de vil, bare de heier på Arsenal. der er jeg urokelig. Hvis Jr kommer hjem en dag fra barnehagen og nynner på en solskjær sang eller liknende, så kommer jeg til å bortadoptere han/hun(kødda) men det blir trussel om det ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en sønn på 1 1/2 år nå. Rett etter han ble født suttet han på Arsenal smukken og brukte Arsenal smekka jeg hadde kjøpt til han. Arsenal drakt hadde han også før han ble født selv om den var størrelse 2 år :huh: På rommet er det viktig å ha Arsenal effekter så han ser hva han skal like når han blir litt større, henger en Ljungberg plakat på veggen og har små figurer av Arsenal spillere på hyllen. Tror han skal ha veldig god grunn for å ikke like Arsenal når han blir stor, her i huset er det Arsenal som er klubben. Til og med samboeren har skjønt det nå.

Link to comment
Share on other sites

Min sønn på 5 har har fått sin tredje arsenaldrakt og har en del annet supporterutstyr. Han har også en diger Arsenalplakat på veggen, men Arsenalinteressen er ikke den helt store ennå. Men at han kommer til å bli Arsenalfan er det ingen tvil om. Regner med min andre sønn på 9 mnd også kommer til å følge i sin fars fotspor, slike jeg og mine to brødre gjorde for en del år tilbake :huh:

Link to comment
Share on other sites

Hadde en slektning fra Amerika på besøk i sommer, eneste laget han hadde hørt om før var woMan(....) da han dro hadde han med seg to Arsenal-drakter, et titalls postere og Arsenal som favorittlag. Han lovte meg også og fortelle hvor dårlig woMan var/er til vennene sine og hvem som egentlig er best.....

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg så heldig/uheldig at jeg har fått noen barn enda, og har vel tenkt å vente noen år, gi og med at jeg er 20år. Har allikevel lyst til å fortelle litt om hvordan jeg har brukt min påvirkningskraft!

Mitt engasjement for Arsenal blir bare større og større, og i familien og vennegjengen er jeg "berømt" for et noe overdrevet engasjement, iallefall i kampsituasjon.

 

Mitt engasjement har virket noe motsatt i forhold til det som var meningen med denne tråden: Jeg har nemlig påvirket min far. Faren min har aldri vært interessert i fotball, og heller ikke spilt fotball annet enn i gymmen, men ble veldig facinert av engelsk fotball da jeg presenterte det for han i ganske ung alder.

Etterhvert som mitt engasjement har vokst, så har også han i økende grad begynt å følge med aviser og internettsider. Min misjon ble avsluttet da han var med på sin første kamp live i sommer, nemlig Bergkamp Testimonial. Han er allerede i gang med å planlegge ny tur, han har meldt seg inn i supporterklubben, og går med drakt nesten daglig!

 

Min lillesøster har også begynt å interessere seg, og er i ferd med å melde seg inn i supporterklubben nå!

Jeg får stadig tilbakemeldinger på heftige diskusjoner på Ungdomsskolen hvor hun er sterkt innblandet!

Mangler bare min mor nå! Det virker å være et håpløst prosjekt, selvo m hun brukte Arsenal-treningstrøyen, som Fattern kjøpte i England på jobben forleden, det er kanskje håp?? :D

 

Ellers kan jeg nevne at jeg påvirket eksen (som aldri har rørt en ball, og heller ikke interessert i fotball fra før), og det noe grenseløst. Jeg gjorde det slutt for tre-fire år siden og bare et halvt år senere levde hun ut min drøm: Hun dro til England for å se Arsenal live på Highbury- før meg!!! Jeg for min del hadde min debut så sent som i april i år mot Aston Villa, for så å dra på den nevnte Testimonialkampen tre måneder senere! Kan trygt si at jeg er "bitt av basillen" !

 

Min kamerat, som kanskje mest av alle skal ha æren for at mitt hjerte banker for Arsenal meldte seg ut av supporterblubben så tidlig som i 1999! Han mistet interessen, men etter å ha blitt med meg til England en tur, så skal han nå melde seg inn igjen. Liker å tenke at dette også er mitt verk! Også hans far er blitt hodestups forelsket i denne klubben, og var med på reisefølget til testimonialen!

 

Utenom disse så har jeg også påvirket noen naboer og søskenbarn, som jeg dog mangler litt arbeid med enda! En tur til Emirates gjør nok susen! :D

 

Jeg hadde en drøm om å få spille for Arsenal, som jeg ikke var i nærheten av! Istedet prøver jeg å gjøre en god innsats på supportersiden! ;)

 

 

 

Mvh

 

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Mine barn skal få bestemme selv hvilket lag di ønsker å holde med.

Det fikk heldigvis jeg,ellers kunne jeg ha vært Ipswich fan :lol:

Så klart skal de få bestemme selv, men det gjør jo ikke noe å forklare hvem som er best....... :lol:

 

 

Selvfølgelig skal de ikke få bestemme selv. Det er ikke noe å diskutere en gang. Min datter skal heie på Arsenal. End of story.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...