Jump to content

Blir Arsenal kjøpt opp?


ted_uh

Recommended Posts

neeeei, vi skal ikke bli en klubb som che£$kiy ;) .. elsker arsenal for den sjelen vi har i klubben, vi skal ikke bli et ynkelig kjøpelag.. men må huske at dette rykte kommer fra the sun, ikke den mest troverdige kilden :P ..tror heller ikke styre går med på dette heller, heldighvis ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå har chelsea, manure og Villa solgt seg ,og etter min mening deler av sjela si, til utenkandske investorer. Hvis dette skulle skje med Arsenal også ville det være en tung dag i mitt liv. Alle rublene, eller annen valuta for den saks skyld, i verden kan ikke få meg til å godta å komme i samme situasjon som de ovennevnte. Slik som chelsea herjer i markedet og en slik familiebedrift som manure har blitt virker fortsatt frastøtende for meg.

 

Hvor skal dette ende hvis alle klubbene skal bli kjøpt opp av "utlendinger"? Vil mannen i gata fortsatt gå på kamp og se sitt "engelske" favorittlag? Et annet spørsmål som melder seg igjen er hvor alle pengene som brukes til slike oppkjøp og som sprøytes inn i klubbene kommer i fra. Mye blodpenger tror jeg... Liker slett ikke dette!

Link to comment
Share on other sites

Nå har chelsea, manure og Villa solgt seg ,og etter min mening deler av sjela si, til utenkandske investorer. Hvis dette skulle skje med Arsenal også ville det være en tung dag i mitt liv. Alle rublene, eller annen valuta for den saks skyld, i verden kan ikke få meg til å godta å komme i samme situasjon som de ovennevnte. Slik som chelsea herjer i markedet og en slik familiebedrift som manure har blitt virker fortsatt frastøtende for meg.

 

Hvor skal dette ende hvis alle klubbene skal bli kjøpt opp av "utlendinger"? Vil mannen i gata fortsatt gå på kamp og se sitt "engelske" favorittlag? Et annet spørsmål som melder seg igjen er hvor alle pengene som brukes til slike oppkjøp og som sprøytes inn i klubbene kommer i fra. Mye blodpenger tror jeg... Liker slett ikke dette!

 

 

Her er det bare å krysse fingrene for at dette er oppspinn. Her må vi bare sette vår lidt til at styret og eierne viser tilsvarende god dømmekraft som vi er vant til.

 

Skulle Arsenal bli ett nytt Chelsea må jeg si jeg er meget skeptisk. Min umiddelbare reaksjon er at veldig mye av mitt engasjement vil forsvinne over natten. At pengene styrer dagens fotball er jo noe alle er klar over, men Arsenal har for meg fremstått som en av de beste i klassen på økonomi. Her drives det ihvertfall etter sunne verdier og reel drift.

 

Russiske blod rubler kan fort være slutten på den Premier League vi kjenner nå. En enkel løsning er å få inn regler på den økonomiske driften. Omsetning mot underskudd etc.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...plc+-+statement

 

 

Kommer aldri til å skje. Se link der arsenal har lagt ut statement om dette. bare et dumt rykte

 

TAKK for det!! Hadde vært en tung dag for alle som elsker fotball om vi skulle får enda et C€£$ky i PL. Og enda værre ville det vært om det var Arsenal det gjaldt. Med så mye historie og sjel kan man ikke bare selge seg til Russland for "en neve rubler"

Link to comment
Share on other sites

Håper da for all del at dette aldri skjer. Bra at klubben har gått ut med sin melding. Men vi må ikke være så naive at vi ikke tror dette aldri KAN skje! Plutselig kan jo en av storaksjonærene finne ut at nok er nok, og cashe inn. Men hvis dette skulle skje vil mitt forhold til klubben settes på harde prøver.... Å vinne noe blir ikke det samme hvis klubben blir et nytt Chelsea, ja kan man ha noe glede av en seier da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir ikke veldig beroliget av Arsenals dementi. Utviklingen på eiersiden i engelsk fotball har tatt en uhyggelig vending de siste par årene. Chelsea, Man U, Aston Villa, Portsmouth og nå West Ham er alle eid av søkkrike enkeltindivider eller syndikater.

At Arsenal er "utsatt" for interessenter er opplagt. Det er få personer som sitter med store aksjeandeler og så hvem vet hva framtida vil bringe.

Link to comment
Share on other sites

Ville blitt en forferdelig dag hvis noe sånt skjer en gang. Jeg håper at vi klarer å unngå det, men med det populære stemplet som Premier League har fått og slik som fotball er i dag så kan man aldri være sikker på noenting her i verden.

 

Jeg håper de som styrer klubben avfeier alle som kommer og prøver seg. Ikke interessert i å få inn russere eller andre mennesker med masse penger som bare vil ødelegge fotballen.

 

Vi supportere burde kjøpt oss opp til 51% av aksjene, slik at vi kunne hatt kontroll på hva som skjer med klubben vår.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke lenge siden....vel årene går fort. men for 30 - 35 år siden kom det ikke på tale med reklame rundt banen, og reklame/sponsor på draktene var helt utenkelig.

 

Idag er det helt nødvendig med reklame både rundt banen, på draktene ,og i tillegg bærer fotballstadion navn på multikapitalistiske konsern.

 

Visjon: Om 10 år heter klubben Emirates Arsenal FC.

 

.....og at klubben kan bli solgt. Ikke utopisk iallefalll! Her handler det om penger, mye penger.

 

Det er så kommerst det hele, at det er til å spy av.

 

Hvor er alle helter, kom tilbake!

 

Heller Sammy Nelson enn William Gallas.

Heller Hill-Wood enn Oleg Igorjanjev.

Heller navnet Highbury enn navnet Emirates.

 

Storkapitalen, pampene og snylterne dominerer og regjerer i fotball-Europa.

 

Selges Arsenal, kutter jeg av meg arma med tatooen.og setter meg i godstolen og ser gamle Arsenal-videoer da mannfolk med hjerte for klubben spilte!

Du er tilfeldigvis ikke han som er i The Gunners Post med tattoveringen med kanonå? :P

Link to comment
Share on other sites

Dette er helt absurd.

 

Det vi har sett så langt, er nok bare starten på hva vi har vi vente. Dypt tragisk, men ganske så realistisk. Virker som det er en trend at folk med for mye penger skal ”drive” fotballklubber rundt om i verden. Vi har tydelig sett det i England. Også i Norge har vi sett dette fenomenet, dog i mer beskjedne skala.

 

Chelsea fremstår som det mest tragiske. En ”bakgårdsklubb” som over natten har blitt et av verdens beste lag, takket være en mann som spytter inn milliarder.

 

Håper og tror at dette ikke skjer Arsenal. Om så skulle skje, så kommer jeg trolig til å grave meg ned for godt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...