Jump to content

Ashley Cole


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply
  • 1 year later...

Husker jeg riktig sa han at nå hadde han endelig vunnet CL - og ingen kunne kritisere han for valget han tok da han gikk til Chelsea.

 

Forsåvidt sant nok, han har et særdeles imponerende trofeskap. Synd at det gikk som det gikk, han er fortsatt verdens beste venstreback. Fenomenal spiller. Tror ikke han bryr seg så veldig om statusen blant Arsenalsupporterne lengre.

Link to comment
Share on other sites

Link? Kva var det han sa?

Samme som Nasri, dette jeg kom hit for og ingen kan klage på avgjørelsen min. Kanskje ikke en grov ting å si, men han kunne bare sagt at det var drømmen hans som gikk i oppfyllelse eller noe enkelt.

 

Skal dog sies at han er den eneste av invincibles som VIRKELIG har hatt suksess etter å ha dratt fra Arsenal. Ikke det at f.eks Henry har gjort en dårlig karriere, men Cashley var vel den eneste som ble en større stjerne når han gikk fra oss.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Samme som Nasri, dette jeg kom hit for og ingen kan klage på avgjørelsen min. Kanskje ikke en grov ting å si, men han kunne bare sagt at det var drømmen hans som gikk i oppfyllelse eller noe enkelt.

 

Skal dog sies at han er den eneste av invincibles som VIRKELIG har hatt suksess etter å ha dratt fra Arsenal. Ikke det at f.eks Henry har gjort en dårlig karriere, men Cashley var vel den eneste som ble en større stjerne når han gikk fra oss.

 

har mindre problemer med Cole enn med Nasri, egentlig. Mulig dette skyldes at det er lengre tid siden Cole dro. Mye av det Cole sier er uproblematisk og sant, men det er et par ting som skurrer. For det første var det jo en ren tilfeldighet som gjorde at Chelsea vant CL, og den gangen Cole forlot Arsenal var det knapt noe som tilsa at sjansene for å vinne nettopp CL ville være større enn å bli i Arsenal. Ingen kan spå slik om fremtiden, særlig ikke så langt frem i tid. Så det står fortsatt ved lag at Cole reiste fordi han primært var pengegrisk. Selv om han har hatt en flott karriere i Chelsea, endrer ikke det på dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Forhåpentligvis blir Ashley synnonymt med å bomme på straffe i mange år framover

Hadde Cashley Cole bomma først hadde folk husket Ashley Young, men siden Cole bomma på den siste straffa til England er det han som vil bli husket, som Southgate fra 96' :)

Link to comment
Share on other sites

Cole er jo vanligvis en god straffeskytter. Kan ikke huske å ha sett han bomme på et straffespark før igår. Men om England først skulle ryke så er jeg egentlig glad det ble Cole som endte opp som syndebukken. Enda bedre hadde det jo vært om det hadde blitt Rooney, men men...

Link to comment
Share on other sites

Han bommet mot Everton i FA Cupen forrige sesong, men han er fast inventar når Chelsea og England har straffesparkkonkurranser, så helt horribel er han ikke.

Handler om psyke i straffekonk, mange "dårlige" straffetakere som har satt inn mål i straffekonker og er som regel de store stjernene som ryker når straffene skal settes. Overnevnte Gareth Southgate er selvfølgelig unntaket som bekrefter regelen, mens Shevchenko i 2005, Beckham(under flere anledninger) og Roberto Baggio er navn som popper opp i hodet når jeg tenker stjerner som har bomma under en slik konkurranse.

 

Uansett: Cashley ble valgt fordi han var en av de som det forventes at klarer holde hodet kaldt og selv om jeg holdt med England i den kampen var det digg å få han til å sparke ut England av EM.

 

Selvfølgelig bonus at Gigi Buffon tar ballen fast, til tross for en svak straffe er det glitrende å ta en straffe fast under hvilke som helst omstendigheter.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...