Jump to content

2006.09.09 Middlesborough H


Andain

Recommended Posts

Jeg ser mange har skreve svaret på og det er: SKYT!!!

De skyter jo ikke!

Arsenal spiller jo så vakkert, da mener alle utenom midtstopperene.

Forsvaret er ikke godt nok.

 

Men nøkkelordet er: SKYT!!!!

 

Arsenal har vært best i alle kamper....

Ingen kan si at de er dårlige.....de har rett og slett ikke peiling, Boro hadde en sjanse, EN!!!

 

Det som mangler er marginer og mer skudd!!!!

Kan du være så snill å fortelle meg en genial måte å trene på marginer?

Hvis du leser godt nok så skrev jeg ikke at vi skulle trene på marginer, jeg sa faktiskt at vi mangla marginer

 

Les før du begynner å klage

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Det virker som om det bare er jeg som sitter med en følelse av at vi er i ferd med å bygge opp et lag som kan slå 49 kamper på rad uten tap.

 

Nå har vi spilt 3 kamper og knapt nok hatt 5 sjanser mot oss tilsammen. I tillegg har vi sikkert hatt 50 cornere og 50 målsjanser. Det er bare en ting som skiller himmel og helvete nå og det er Henry. Hadde Henry vært i form fra starten av denne sesongen hadde vi hatt 9 poeng og 10 scorede mål. Henry er ikke ordentlig i gang enda, og jeg synes synd på motstanderne når Henry våkner. Det Arsenal laget vi ser nå er ikke mindre enn fantastisk defensivt. Vi har lauren, clichy og senderos skadet likevel har vi premier leagues beste forsvar. Midtbanen vår er eksepsjonell. Når henry kommer ordentlig i gang og samspillet med henry og vp fungerer kommer vi til å ha hleb, rosicky, freddie, cesc som alle er i stand til å ha den forløsende pasningen. Hvilket annet lag på denne kloden har en så kreavtiv offensiv midtbane? Ingen så vidt jeg vet. På topp har vi Henry (uten tvil verdens beste spiller) og VP, ade, lupoli, bendtner, mm. altså verdens beste spiller på topp sammen med verdens største spiss talenter. Dette kan bare gå en vei og det er oppover. Det er mulig det tar litt tid før samspillet fungerer og at vi kan slite litt denne sesongen, men når maskineriet her blir samspilt blir vi uslåelige. Skal vi gå for 100 unbeaten? Kanskje litt vel overdrevet men er det noe lag i england som har potensiale til det så er det denne stallen til arsenal.

 

 

Ben elfen (ikke en smule bekymret)

 

PS! Å kreve wengers avgang på grunn av festfotball er for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Spillerbørs i det som ble frustrerende Arsenalforestilling nok en gang...

 

Gallas, syndebukk ved Middbro målet, ellers en god debut. Bedre offensivt enn Eboue... 7

Gallas var ikke syndebukken der. Det var Djourou. Idiotisk av han å ikke ta den ballen!!

 

 

Da synes jeg du skal se situasjonen om igjen :huh:

 

Jeg føler også at det var Djorou som var skyldig. Så kanskje du skal se situasjonen om igjen? Djorou hadde forøvrig flere elendige avklaringer i 1. omgang, men spilte seg heldigvis opp i 2. omgang. Personlig håper jeg det er Flamini som er back i Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Spillerbørs i det som ble frustrerende Arsenalforestilling nok en gang...

 

Gallas, syndebukk ved Middbro målet, ellers en god debut. Bedre offensivt enn Eboue... 7

Gallas var ikke syndebukken der. Det var Djourou. Idiotisk av han å ikke ta den ballen!!

 

 

Da synes jeg du skal se situasjonen om igjen ;)

 

Kan vel ikke laste noen for baklengsmålet, meeeeen om noen skal lastes litt så må det bli Djourou etter det jeg ser..... Men målet kom mere ut av godt Borospill enn dårlig Arsenalforsvar :huh:

Link to comment
Share on other sites

er enig i at kampen kunne sett helt lik ut og vi vunnet 3-0, men det er boro som scorer og det klarer jo ikke vi, skaper mye sjanser men det er ikke alene med keeper sjanser vi skaper mest av..

 

at vi har marginer i mot skal jeg være enig i, men marginer jevner seg ut på en sesong, udyktighet er bare udyktighet, hører liksom ikke en manager si at vi hadde så mye marginer i mot denne sesongen, da må det være skader i så fall..

 

vil rose wenger for trippel bytte, det er noe han aldri gjør, han viser tydelig at han ikke var fornøyd og ville vinne kampen.

 

fabregas minner meg mer og mer om en luksus spiller alla det zidane var, en sinnsykt god spiller men fungerer ikke så godt i et 4-4-2 system, tror også at det var litt av grunnen til at han var så sinnsykt god i CL fjor at vi spilte en formasjon som passet han bedre..

 

ljungberg har rett og slett mistet det, løper, jobber og sliter men er ikke god nok lenger, scorer ikke mål lenger.. hadde sikkert hatt godt av et klubb bytte..

 

djourou er et stort stort talent, 19 år og spiller stopper i PL, ikke mange av de..

 

eboue kommer til og bli verdens beste høyre back, han har litt småting igjen og lære men fortjener sinn plass på laget allerede nå.. tror også han kunne gjort en meget god jobb på kant...

 

hleb må snart få lov til og bli kalt et bomkjøp, han har stort potensial, men gjør alt for mye rart og holder for lenge på ballen og bommer på de enkleste pasningene..

 

adebayor gidder jeg ikke si så mye om, blir rett og slett irritert hver gang jeg ser han i lagoppstillingen...

 

rosicky har store sko og fylle hvis det er han som skulle erstatte pires (ikke pires fra i fjor men fra årene før det) , savner MANN OFF THE MATCH PERFORMANCE fra de som spiller på kantene våre og det hadde pires, han dominerte kamper fra vingen sinn.. håper rosicky kan gjøre den samme, men tror vi skal bli fornøyd hvis han blir nesten like god, han er tross alt ingen ving... det han gjør på slutten av kampen i går og chippe den ballen inn i feltet fra en så god skuddposisjon er håpløst

 

RVP er opprinnelig ingen spiss, begynner og tvile på om han blir en spiss for oss som skal score 15 mål per sesong.. kansje det løsner snart ikke vet jeg, kansje han skulle hvert prøvd på kanten.. men han har en teknikk og gjør ting med ballen som bare han kan.. han er ung enda, og potensialet er der..

 

gallas skal være klasse han, men håper clichy er frisk snart sånn at han kan danne et stopper par med toure som skal være helt i verdens klasse..

 

toure virker nesten som det er han som er vokst opp i klubben og ikke cole, aldri skadet, syter aldri, går altid foran med godt eksempel..

 

gilberto er en ok spiller og en viktig mann for laget, men er det godt nok?? ka tror dere??? tror ikke sentrale midtbane motstandere frykter midtbanen vår lenger..

 

henry pleier og levere varene ingen tvil om det, men han spiller ikke bare gode kamper og det er sjelden arsenal spiller bra når ikke han gjør det, for mye press på en mann??? ikke så mange som hjelper han med og score mål lenger heller, pires og ljungberg pleide og få inn mellom 10-15 mål hver fra sine kanter.. det har ikke vi lenger..

 

walcott må få mer spilletid, han setter fart i laget..

 

håper at man u kampen kan gi en lingnende effekt på oss som real madrid kampen hadde i fjor..

 

men kan ikke si at jeg har troen

Link to comment
Share on other sites

At vi ikke vant denne kampen er bare for dårlig ass... sikkert 30-2 i sjanser 15-0 i cornere og 80-20 i ballbesittelse

 

det var og overdrive litt, men 17 avslutninger totalt er ikke så jævlig bra med tanke på hvor mye vi hadde ballen,mange av de som var tilbakespill, og skudd langt utenfor..

 

mange som har snakket om marginer her inne men er mye udyktighet ute og går her as..

 

Arsenal Team Name Middlesbrough

1 Goals 1

9 Shots on target ( Inc Goals ) 1

8 Shots off Target (inc woodwork) 1

6 Blocked Shots 0

16 Corners Won 0

8 Total Fouls Conceded 17

0 Offsides 1

1 Yellow Cards 5

0 Red Cards 1

69% Possession 31%

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om det bare er jeg som sitter med en følelse av at vi er i ferd med å bygge opp et lag som kan slå 49 kamper på rad uten tap.

 

Nå har vi spilt 3 kamper og knapt nok hatt 5 sjanser mot oss tilsammen. I tillegg har vi sikkert hatt 50 cornere og 50 målsjanser. Det er bare en ting som skiller himmel og helvete nå og det er Henry. Hadde Henry vært i form fra starten av denne sesongen hadde vi hatt 9 poeng og 10 scorede mål. Henry er ikke ordentlig i gang enda, og jeg synes synd på motstanderne når Henry våkner. Det Arsenal laget vi ser nå er ikke mindre enn fantastisk defensivt. Vi har lauren, clichy og senderos skadet likevel har vi premier leagues beste forsvar. Midtbanen vår er eksepsjonell. Når henry kommer ordentlig i gang og samspillet med henry og vp fungerer kommer vi til å ha hleb, rosicky, freddie, cesc som alle er i stand til å ha den forløsende pasningen. Hvilket annet lag på denne kloden har en så kreavtiv offensiv midtbane? Ingen så vidt jeg vet. På topp har vi Henry (uten tvil verdens beste spiller) og VP, ade, lupoli, bendtner, mm. altså verdens beste spiller på topp sammen med verdens største spiss talenter. Dette kan bare gå en vei og det er oppover. Det er mulig det tar litt tid før samspillet fungerer og at vi kan slite litt denne sesongen, men når maskineriet her blir samspilt blir vi uslåelige. Skal vi gå for 100 unbeaten? Kanskje litt vel overdrevet men er det noe lag i england som har potensiale til det så er det denne stallen til arsenal.

 

 

Ben elfen (ikke en smule bekymret)

 

PS! Å kreve wengers avgang på grunn av festfotball er for dumt.

 

Jeg har summert sammen statsen fra våre 3 første kamper (ifølge stats fra arsenal-world.co.uk):

 

Oss |||| Motstander

57 Goal Attempts 17 (Fikk 11 mot Manc, så det sier hvor mye vi dominerte i de to andre kampene)

30 On Target 8

24 Off Target 9

3 Hit Woodwork 0

5 Offsides 10

41 (!) Corners 3 (Likevel har vi sluppet inn 1 mål på corner, men ikke scoret selv --> MÅ BEDRES!!!!)

23 fouls 50

 

SOm dere ser av statsen så er vi overlegne på skudd på og utenfor, goalattempts, treverkeskudd og ikke minst cornere. Vi kommer mindre i offside og får under halvparten så mange frispark mot oss. I tillegg har vi mange blokka skudd som det ikke kommer fram i statsen.

Link to comment
Share on other sites

Er det noe jeg ikke er så er det bekymret.

Et forsvar som slipper til motstanderen en gang i løpet av en kamp er mer enn godkjent.

Midtbanen dominerer,mot et lag som er totalt uintressert i å spille fotball.

Avslutningene våre er det som er under pari.Der har vi mye å gå på,men tross alt dette er festfotball sammenlignet med...akkurat 80 tallet.

Link to comment
Share on other sites

Vi må slutte å suttre! Meg inkludert.

Var skikkelig frustrert etter nok en kamp med totaldominans uten 3p 2 show 4.

Vi spiller fortsatt fantastisk fotball og jeg mener faktisk at vi har den mest spennende stallen i PL om ikke i hele verden. Når vi får skrudd opp tempoet et lite hakk til, blir vi ustoppelige.

Har flere kompiser (Leeds, Manu, Pool-fans) som er overbevist om at Arsenal vinner serien denne sesongen, på grunnlag av hva de har sett so far. Jeg er ikke like overbevist, men er rimelig sikker på at vi kommer til å bite godt fra oss. La oss starte med å gi Hamburg (onsdag) og Manure en leksjon på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Litt flaut å være Arsenal faan nå, forsetter vi slik framover å brenne så mye sjangser så burde Wenger begyne å spille på en annen måte as, er ikke mye hode spill på treningen forstår jeg. Fotball går ut på å skore mål ikke hvem som klare å spille finest fram til 16 meteren :P

 

En som er flau av å være Arsenalfan bør gjerne vurdere sitt forhold til klubben.

Makan!

Fotball er også underholdning og der er Arsenal nummer 1 hvis en da ikke liker 10 mann i forsvar

som både O'Neill og Southgate hadde mot oss.

Vil nesten påstå at slike managere er det som ødelegger fotballen.

Link to comment
Share on other sites

Håpløst å si at man er flau over å være supporter. Naturligvis er det vi har sett så langt denne sesongen et gufs fra fortiden; et lag som spiller klart bedre enn motstanderne, men som ikke får uttelling som står i stil med spillet. Men samtidig er det ingen grunn til panikk; går man bak resultatene ser man at Arsenal er nesten enda mer dominerende spillemessig enn de var i sine beste år resultatmessig. Det er små marginer som skal til før den berømte ketchup-effekten slår til for fullt. Naturligvis er ikke alt som det skal være, men forhåpentligvis klarer Wenger å finne ut av det snarest. det jeg er mest bekymret for er at denne motgangen skal gå inn på det unge laget psykisk. I denne situasjonen har spillere som Henry, Lehmann, Gilberto, Ljungberg mfl et særlig stort ansvar.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke å bli bekymret enda. Spillet vårt er til tider enormt bra og det er så utrolig lite som skiller oss fra 3 seiere sålangt. Hvis man hører på intervjuene av de 3 lags managere etter kampene er alle sjeleglade for resultatene og føler seg til tider utspilt av et utrolig godt lag. Wenger nevnte også etter denne kampen at han aldri har hatt så mye kvalitet i laget som nå. Resultatene kommer, alt annet vil være naturstridig. Får vi det første målet vil kampene endres fullstendig.

I de første kampene har det vært skytevegring. Mot `boro ble det skutt mer enn noen gang og bare gode redninger og blokkeringer hindret scoring fra distanse. Vi spilte også endel bredere enn sist med flere gode sjanser etter innlegg fra kant. Innlegg trenger ikke være høye baller til hodespillere, det vi så denne gangen var pass fra Eboue til RvP, Hleb til Gilberto, Henry til Fabregas, Henry til Hleb og Rosicky til Fabregas. Alle situasjonene endte med store sjanser, men desverre uten tellende resultat. Syns vel mange hyler og skriker det samme refrenget etter hver kamp uansett hvordan spillet har vært. Man vinner ikke alle fotballkamper og til nå har ManU vært gode, men også heldige. Liverpool til tider direkte dårlige, Chelsea tapte mot `boro og vant litt heldig mot Charlton. Tottenham har hatt en enda dårligere start enn oss. Føler virkelig, og helt ærlig, at vi har vært det beste laget så langt i sesongen. Ting vil endre seg og normalisere seg etterhvert.

 

Som en siste trøst til dere som fortviler: Har en kollega som er spursfan og virkelig misliker Arsenal. Vi diskuterer ofte fotball (og ofte i en nokså nedsettende tone om hverandres lag :P ), i går måtte han uoppfordret si at han aldri har sett så bra fotball av et engelsk lag som det vi har prestert så langt i sesongen. Skal love at det satt langt inne.. Tror nok våre øyne er nokså preget av de uteblivende resultatene og derfor ikke helt klarer å se hvor godt vi egentlig har spilt i disse 3 kampene.

Link to comment
Share on other sites

Synes enkelte her på forumet er ganske raskt ute med noen utrolige merkelige kommentarer! Som f.eks "spark Wenger" eller "litt flaut å være Arsenal-supporter". Det er kun spilt 3 kamper, og det er fortsatt over 100 poeng å spille for, så hvorfor i all verden skal man begynne å sutre allerede nå? Er ikke bekymret i det hele tatt, og det trenger heller ikke noen av dere å være! Som Wenger sa: Vi trenger ca. 10 kamper for å få "hjemmebane-følelsen på emirates". Jeg tror det løsner snart, og da synes jeg synd på det laget som møter oss!

Link to comment
Share on other sites

At vi ikke vant denne kampen er bare for dårlig ass... sikkert 30-2 i sjanser 15-0 i cornere og 80-20 i ballbesittelse

 

Jøss! Du så tydeligvis ikke statistikken etter kampen, gjorde du vel? Gudbedre.......

 

jeg gjetta... var det ikke no sånt a???

 

Synes enkelte her på forumet er ganske raskt ute med noen utrolige merkelige kommentarer! Som f.eks "spark Wenger" eller "litt flaut å være Arsenal-supporter". Det er kun spilt 3 kamper, og det er fortsatt over 100 poeng å spille for, så hvorfor i all verden skal man begynne å sutre allerede nå? Er ikke bekymret i det hele tatt, og det trenger heller ikke noen av dere å være! Som Wenger sa: Vi trenger ca. 10 kamper for å få "hjemmebane-følelsen på emirates". Jeg tror det løsner snart, og da synes jeg synd på det laget som møter oss!

 

er helt enig med deg... stadion er jo nesten dobbelt så stor som highbury så det er klart at det blir no helt annet for spillerene...

Link to comment
Share on other sites

Fotball er også underholdning og der er Arsenal nummer 1 hvis en da ikke liker 10 mann i forsvar

som både O'Neill og Southgate hadde mot oss.

 

Desverre så vinner man ikke trofeer på bakgrunn av underholdning.

Link to comment
Share on other sites

Litt flaut å være Arsenal faan nå, forsetter vi slik framover å brenne så mye sjangser så burde Wenger begyne å spille på en annen måte as, er ikke mye hode spill på treningen forstår jeg. Fotball går ut på å skore mål ikke hvem som klare å spille finest fram til 16 meteren ;)

 

Det som er flaut er å være med-arsenal fan med en som deg... kan ikke være flau over laget ditt vettu... gutta gjør det beste de kan og vi er fornøyd med det :P

Link to comment
Share on other sites

Litt flaut å være Arsenal faan nå, forsetter vi slik framover å brenne så mye sjangser så burde Wenger begyne å spille på en annen måte as, er ikke mye hode spill på treningen forstår jeg. Fotball går ut på å skore mål ikke hvem som klare å spille finest fram til 16 meteren :)

 

Det som er flaut er å være med-arsenal fan med en som deg... kan ikke være flau over laget ditt vettu... gutta gjør det beste de kan og vi er fornøyd med det :huh:

 

Amen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...