Jump to content

2006.09.09 Middlesborough H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Herregud Imers, du kommer til å bli en stor manager!!! Skulle han byttet ut to sidebacker, og en stopper? Jeezuz christ.....

Jeg mener at Wenger burde byttet ut Baptista med Fabregas. Da kunne vi fått 3 spisser og 3 midtbanespillere. I tillegg kunne han satt Rosicky i en mer offensiv rolle da han kom inn. Da kunne vi kanskje fått uttelling.

Men Når han setter inn Adebayor for Vp, Baptista for Gilberto og Rosicky for Freddie, da er man AKKURAT like langt.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke klandre Wenger for at spillera ikke gjør jobben sin - han kan ikke gå ut på bana og skyte for dem heller, Det må de nesten gjøra sjøl.

 

Synes Gallas overbeviste på venstre sida og gjorde joben sin bra. Rosicky burde kanskje starte neste kamp istedefor Hleb, også kan Ljungberg ta sin mere vante posisjon på høyre og rosicky spille venstre. Ellers synes jeg laget overbeviser med masse ballbesittelse, og mye bra spill. Eneste som mangler er den forløsende scoringa, og når den kommer så skjer det store ting på Emirates Stadium.

Link to comment
Share on other sites

Enda en frustererende kamp sett med Arsenaløyne. Vi skaper på nytt mange sjanser, som i seg selv er et postivt tegn. Men vi har ikke hatt flaksen og marginene på vår side i de tre kampene så langt. Kan ikke skjønne annet enn at dette må snu snart.

 

Når det er sagt, savner jeg mer variasjon i angrepsspillet vårt. Det ser ut som om motstanderne har skjønt at vi kun spiller gjennom midten, og de har med hell klart å demme opp for våre angripere ved å ligge kompakt og dypt. Det har vi sett i alle de tre første ligakampene. Hadde vi i slike situasjoner klart å variere med litt mer kantspill med innlegg, ville det vært en fordel. Når det er sagt, har vi ikke de beste hodespillere blant våre angripere og midtbanespillere. Mulig Bapista kan bidra med dette? Men verken Henry, V Persie eller noen av de andre offensive spillerne er luftens baroner. Det er nok grunnen til at vi i så liten grad satser på kantspill. Ikke har vi typiske kantspillere heller, dersom vi ser bort fra sidebackene.

 

Jeg, som mange andre her, ser at vi skyter for lite på avstand. For langskyttere har vi, når sant skal sies. Van Persie, Henry, Rosicky, Fabregas har alle bra skuddfot. Så mer skudd utenfra 16 -meteren, samt at vi i større grad kan breie ut spillet offensivt når vi stanger, tror jeg kan være en nøkkel til suksess. For forutsigbart angrepsspill vil bli forholdsvis enkelt å forsvare seg mot. Nå skal det sies at vi har klart oss bra i tidligere sesonger med denne spillestilen (gjennom midten). Men kanskje vi mangler spilletypene som var med å bidra til at denne stilen ble en suksess? Jeg tenker da spesielt på spillere som Vieira, Pires og Bergkamp... Vi får håpe de nye spillerne, samt de unge fremadstormende kan vokse inn i tilsvarende roller som nevnte spillere hadde. Men inntil så skjer, bør vi i større grad enn nå variere mer når vi angriper.

 

Mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Skuffet over å se nok en tre poenger forsvinne.

Vi må lære oss å putte på de første sjansene, det går allt ting mye lettere... selvfølgelig.

Vi mister også kosentrasjonen bak av og til, og det er derfor lag som Middelsbrough kommer opp å scorer på sin første sjanse..

 

Eller var jeg litt skuffet over persie og cesc i dag.

Cesc hadde uvanelig nok en del feilpasninger, men var den eneste som skjøt utenfor 16 meter.

persie, ser bare ut som han ikkje får det til å stemme på topp, men det skal sies at det ikkje er så lett med seks mann mot deg med en gang.

 

Synes Gallas gjør en meget bra debut.

Kommer mye med offensivt og gjør det han skal defensivt.

Man kan se at han ikkje er sin beste form enda, men det kommer.

 

Baptista kom inn etter min eller noe.

Han hadde ikkje så mange berøringer, men når han først hadde det gjorde han det enkelt å greit.

Hadde en fantastisk pasning til henry, og hadde en farlig skudd på mål.

 

Er litt skuffet nå, og det hjelper ikkje at Chelsea og Man u vinner.

Men vi kommer nok sterker tilbake.

 

En ting vi må trene på denne uken er å sette ballen i mål...

Link to comment
Share on other sites

En god ting idag er at det blir dømt bra av dommer , ivertfall i viktige øyeblikk som da Eboue fikk straffe og da han ga rødt kort .

 

 

Uenig. Styles har en dårlig dag på jobben og gir oss "the benefit of the doubt" ved hver eneste anledning. Stakkars Boro. Terningkast 2.

Fikk med meg at han gjorde feil , men som sagt så var straffen riktig og utvisningen riktig , og det er de to viktigste avgjørelsene i dag . Det skjedde noen ganger at vi fikk et billig frispark , men ellers var det grei dømming . Det e no mi meining ivertfall .

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser mange har skreve svaret på og det er: SKYT!!!

De skyter jo ikke!

Arsenal spiller jo så vakkert, da mener alle utenom midtstopperene.

Forsvaret er ikke godt nok.

 

Men nøkkelordet er: SKYT!!!!

 

Arsenal har vært best i alle kamper....

Ingen kan si at de er dårlige.....de har rett og slett ikke peiling, Boro hadde en sjanse, EN!!!

 

Det som mangler er marginer og mer skudd!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser mange har skreve svaret på og det er: SKYT!!!

De skyter jo ikke!

Arsenal spiller jo så vakkert, da mener alle utenom midtstopperene.

Forsvaret er ikke godt nok.

 

Men nøkkelordet er: SKYT!!!!

 

Arsenal har vært best i alle kamper....

Ingen kan si at de er dårlige.....de har rett og slett ikke peiling, Boro hadde en sjanse, EN!!!

 

Det som mangler er marginer og mer skudd!!!!

Kan du være så snill å fortelle meg en genial måte å trene på marginer?

Link to comment
Share on other sites

Er forferdelig skuffa over spesielt 2 spillere.. Hleb og van Persie.. van Persie viser igjen ingenting, og det er så irriterende etter landskampen i midtuka.. Hleb spilte dritdårlig. Det eineste han gjer er å senke tempoet i angrepsspillet, og spre usikkerhet.. Skjønner ikkje at Wenger ikkje tar ut han.. I tillegg var det ingen bevegelse idag.. Greit at vi dominerer spillemessig, men då må det gå an å skape fleire store sjanser! Det blir det ikkje pga at alle står og venter på å få ballen i beina.. Iriterende!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen hadde sett omtrent lik ut selv om vi hadde vunnet 5-0. Vi spiller stort sett en knallkamp, men dessverre mangler vi litt i avslutningsfasen fortsatt. Hva kan man gjøre? Selvfølgelig, det å skyte litt mer skader ikke, men der viser vi klar forbedring fra de forrige kampene. Cesc, Henry og Rosicky har i hvert fall flere forsøk på langskudd. Tror ærlig talt ikke det er stort annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet, før eller siden løsner det.

 

La oss se på det positive: det er ytterst få av våre antatt verste konkurrenter som har fått en riktig god start på sesongen. Vi har rundspilt de tre lagene vi har møtt så langt, og vi har fortsatt 35 kamper å spille og 105 poeng å kjempe om. Vi ender i topp fire til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Herregud Imers, du kommer til å bli en stor manager!!! Skulle han byttet ut to sidebacker, og en stopper? Jeezuz christ.....

Jeg mener at Wenger burde byttet ut Baptista med Fabregas. Da kunne vi fått 3 spisser og 3 midtbanespillere. I tillegg kunne han satt Rosicky i en mer offensiv rolle da han kom inn. Da kunne vi kanskje fått uttelling.

Men Når han setter inn Adebayor for Vp, Baptista for Gilberto og Rosicky for Freddie, da er man AKKURAT like langt.

 

Jeg er uenig i at man er like langt, greit at Adebayor for vanPersie er bytte spiss mot spiss. Men Rosicky og Baptista er spillere med mye mer offensive fibre enn Gilberto og Ljungberg.

 

 

 

 

Evju har et godt poeng,

kampen mot Boro i fjor da vi vant svimlende 7-0 var veldig lik denne kampen. Men forskjellen er at da hadde vi marginene på vår side , det har vi definitivt IKKE nå.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen hadde sett omtrent lik ut selv om vi hadde vunnet 5-0. Vi spiller stort sett en knallkamp, men dessverre mangler vi litt i avslutningsfasen fortsatt. Hva kan man gjøre? Selvfølgelig, det å skyte litt mer skader ikke, men der viser vi klar forbedring fra de forrige kampene. Cesc, Henry og Rosicky har i hvert fall flere forsøk på langskudd. Tror ærlig talt ikke det er stort annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet, før eller siden løsner det.

 

La oss se på det positive: det er ytterst få av våre antatt verste konkurrenter som har fått en riktig god start på sesongen. Vi har rundspilt de tre lagene vi har møtt så langt, og vi har fortsatt 35 kamper å spille og 105 poeng å kjempe om. Vi ender i topp fire til slutt.

 

Fint å se en som fortsatt har hodet på plass, og som skjønner at et dårlig resultat ikke nødvendigvis betyr at man spilte dårlig og skapte få sjanser. Jeg skrev mye av det samme litt tidligere i tråden, og må si meg fullstendig enig det andre du har å si!

Link to comment
Share on other sites

Er forferdelig skuffa over spesielt 2 spillere.. Hleb og van Persie.. van Persie viser igjen ingenting, og det er så irriterende etter landskampen i midtuka.. Hleb spilte dritdårlig. Det eineste han gjer er å senke tempoet i angrepsspillet, og spre usikkerhet.. Skjønner ikkje at Wenger ikkje tar ut han.. I tillegg var det ingen bevegelse idag.. Greit at vi dominerer spillemessig, men då må det gå an å skape fleire store sjanser! Det blir det ikkje pga at alle står og venter på å få ballen i beina.. Iriterende!!!!!!!

 

Er vel mye enig med deg men syns Fabregas var utrolig dårlig også han tapte alt av dueller og hadde masse feil pasninger. Henry kjenner jeg ikke i gjen tragisk dårlig han er, så klarte han ikke putte ballen i åpent mål på det raske frisparke heller, han var så mye bedre på frispark før. Gallas er høyre bent og ikke så lett å spille som venstre beck da, blir så mye stopp når han heletiden må stoppe opp og vende tilbake for å slå inn med høyre ben i stede for å bruke venstre. Djourou syns jeg var utrolig dårlig da han tabba seg ut på boroughs mål, spørs om han er go nok til å spille det øverste nivået enda? mente han var tabba seg ut da Villa fikk staffe også da vi spilte gjemme første kampen. Greit Hoyte takla men Djourou var ikke i nærheten som sikrigs man heller, han var lagt unna da Villa kontra. Van Persie tror jeg er så mye bedre som ving en som spiss, han driver med for mye tull og drillinger, nei er ikke som å se Overmars og Pires nei, de gutta der satt fart med en gang og fant måle mye oftere ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Måtte vente ei stund før jeg begynte på noe etter denne kampen.

 

Greit nok at vi kjører kampen, og selvsagt burde vi ha vunnet, klart med to tre mål i hvertfall, satt og venta på ett stormløp når Henry satte straffa, men syntes ikke det kom i det hele tatt, og det som skuffer meg mest er når vi stopper opp gode overgangsmuligheter, og lar boro komme seg tilbake, hvorfor kjører vi de ikke som i "gode gamle dager" for tre fire år siden, vi har jo utrolig mye mer plass og gjøre det på nå også. Trodde vi skulle utnyttet det bedre på den store matta. og en spiller som Hleb er ikke god nok per i dag, han som imponerte så veldig i østerike om jeg ikke husker feil, må si jeg har sett fint lite til det til nå i år.Føler han stopper opp spillet litt for ofte, og da blir bevegelsen som var i forkant mislykket

Cesc hadde en elendig kamp idag, men må ha lov til og ha en day off. men som det blir sagt, vi kjører i hvertfall kampen og har egentlig kjørt alle kamper i år, så burde stått med 9 poeng og 10 +. men føler meg trygg på at det snur, forhåpentligvis til midtuka nede i tyskland, en ny oppvisning alla Werder for noen år siden, bare så synd ikke Romfords pele er der for og putte tre fine ;)

Men det tyngste i dag er at det virker så utrolig lenge til vi får muligheten til og snu trenden, hater og måtte vente ei uke på å få sjangsen til og snu trenden, men det deilige med Arsenal er at uansett hvor skuffa jeg er over de rett etter kampen så er det ikke lange stunde jeg trenger før jeg kan smile over det som kommer og det som har vært, det er godt og ha season review filmer i hylla etter en sånn dag ;)

 

Like stolt over å være gooner idag som jeg var da Vieira løfta unbeaten pokalen, og vil alltid være like stolt.

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer med Arsenal? Er vi ikke comf med ny bane enda? Tør vi ikke skyte på mål fra 10 m? Skal vi alltid drible til linja for så å pirke ballen pent i nettet? Hva skjer? Må det alltid se pent ut???? I krig ser ingen på hvordan man gjør det, kun på resultat. Nå MÅ vi vinne mot Man U.

Link to comment
Share on other sites

selvsagt er de ikke helt komfertabelt med banen enda, tar tid, de fleste gutta her har jo mer erfaring fra lane, trafford, goodison, anfield osv. men det kommer det kommer, Wenger sa de ville nok ta noen kamper, og som han sier idag, de er ikke helt på nett om hvordan de skal utnytte banen, men det kommer, det viktige er og ikke falle for langt bak, nå tar vi europa først og med ett godt resultat der, så kommer vi inn til manure kampen med god selvtillitt, og som underdogs, og med ett manure lag som tror de skal valse over oss, og bare se da...good things happens to good people ;) og da er vi bare syv poeng bak med en kamp mindre, og plutslig med seier der så er det bare fire poeng opp, og vi er med for fullt igjen. som flere har sagt, bare vi vinner og får den første scoringa så tror jeg mye vil komme, vi har ikke tapt på Emirates enda, det vil blir ett fort

Det er bare ett eller annet med måten Wenger er på, han greier og berolige meg på en eller annen måte uansett, vet ikke hvordan men han greier det. Og han ser ting på trening som ingen andre gjør, kan ikke annet enn og stole på han

Link to comment
Share on other sites

selvsagt er de ikke helt komfertabelt med banen enda, tar tid, de fleste gutta her har jo mer erfaring fra lane, trafford, goodison, anfield osv. men det kommer det kommer, Wenger sa de ville nok ta noen kamper, og som han sier idag, de er ikke helt på nett om hvordan de skal utnytte banen, men det kommer, det viktige er og ikke falle for langt bak, nå tar vi europa først og med ett godt resultat der, så kommer vi inn til manure kampen med god selvtillitt, og som underdogs, og med ett manure lag som tror de skal valse over oss, og bare se da...good things happens to good people ;) og da er vi bare syv poeng bak med en kamp mindre, og plutslig med seier der så er det bare fire poeng opp, og vi er med for fullt igjen. som flere har sagt, bare vi vinner og får den første scoringa så tror jeg mye vil komme, vi har ikke tapt på Emirates enda, det vil blir ett fort

Det er bare ett eller annet med måten Wenger er på, han greier og berolige meg på en eller annen måte uansett, vet ikke hvordan men han greier det. Og han ser ting på trening som ingen andre gjør, kan ikke annet enn og stole på han

 

Bra han beroliger deg, for han stresser meg!!

Link to comment
Share on other sites

Dett er er ikke noe og ta på veie for. selvsagt er det kjipt med kamper som denne, men vi kommer igjen. vi fortjente og vinne, men på den andre siden, det er ikke mange som har spilt like bra fotball som oss til nå i år. Så dette vi løsne og ordne seg.

 

Nå vil jeg heller oppfordre alle til og bli fadder i sos barnebyer, det programmet der gjorde inntrykk ass, det er folk som har det kjipt det. Gjorde jeg i hvertfall noe fornuftig idag, og det er ikke hver dag. Men noen fortjener det mer enn andre ;)

 

God natt alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Dett er er ikke noe og ta på veie for. selvsagt er det kjipt med kamper som denne, men vi kommer igjen. vi fortjente og vinne, men på den andre siden, det er ikke mange som har spilt like bra fotball som oss til nå i år. Så dette vi løsne og ordne seg.

 

Nå vil jeg heller oppfordre alle til og bli fadder i sos barnebyer, det programmet der gjorde inntrykk ass, det er folk som har det kjipt det. Gjorde jeg i hvertfall noe fornuftig idag, og det er ikke hver dag. Men noen fortjener det mer enn andre :)

 

God natt alle sammen.

 

Hæ?!

 

Ikke noe å ta på vei for?!

Er du på rett forum? ;)

 

Hvis dette møkka-dritt-piss-greiene her ikke tar slutt, med at vi aldri klarer å trykke den støgge ballen mellom stengene, så skal jeg si deg at jeg tar mer enn på vei!!! ;)

 

Dette var bare tragisk!

Link to comment
Share on other sites

Dett er er ikke noe og ta på veie for. selvsagt er det kjipt med kamper som denne, men vi kommer igjen. vi fortjente og vinne, men på den andre siden, det er ikke mange som har spilt like bra fotball som oss til nå i år. Så dette vi løsne og ordne seg.

 

Nå vil jeg heller oppfordre alle til og bli fadder i sos barnebyer, det programmet der gjorde inntrykk ass, det er folk som har det kjipt det. Gjorde jeg i hvertfall noe fornuftig idag, og det er ikke hver dag. Men noen fortjener det mer enn andre :)

 

God natt alle sammen.

 

Hæ?!

 

Ikke noe å ta på vei for?!

Er du på rett forum? ;)

 

Hvis dette møkka-dritt-piss-greiene her ikke tar slutt, med at vi aldri klarer å trykke den støgge ballen mellom stengene, så skal jeg si deg at jeg tar mer enn på vei!!! ;)

 

Dette var bare tragisk!

 

 

Vi speler til tider god fotball, men som sagt av den fantastiske kommentatoren; det blir ikkje delt ut stilpoeng.

For å vinne ein fotballkamp må ballen i mål.

Og dette verker på noverande tidspunkt veldig vanskeleg.

 

 

For å drage fram noko positivt, så imponerte eboue meg stort offansivt. Fortsett han slik så kjem Lauren ALDRI til å få tilbake plassen han hadde før han blei skada.

Eboue var heile tida ein trussel med hurtigheita og innlegga sine.

 

Slik som formasjonen har virka i det siste, så har ikkje vi vanlege vingar, men backar som går heilt til kortlinja. Dette såg vi også av Gallas, som hadde ein del halvgode innlegg.

 

Men skal vi spele slik, så bør vi fylle opp boksa med dei som er på midtbana i tillegg til spissane.

Altfor ofte blir det slått innlegg i ei boks med kun etpar raudkledde, dette er rett og slett for dårleg.

Når vi ikkje greier å trenge gjennom i midten, så bør vi greie å skape sjansar når vi kjem rundt på kantane..

Link to comment
Share on other sites

Det er etter kvart blitt rutine at me overkøyrer motstandar, og så scorar dei på sin fyrste og einaste sjanse.

Slo ikkje feil denne gongen heller. Det er ei mental greie, og det skremmande er at dette mønsteret no går att også på heimekampane. Det var den sterke heimestatistikken som redda oss i fjor, og sviktar den risikerer me å ende opp som middelhavsfarar. I beste fall.

Ein kan få inntrykket av at det er skapt ei frykt innad i laget, og at ein rett og slett manglar mental styrke til å overvinne motgang (jfr. det puslete angrepsspelet, og den nærmast totale mangelen på vilje til å ta ansvar framfor motstandarens mål). Og maktar ein ikkje å overvinne motgangen vert det til slutt dårleg med sjølvtillit, spesielt blant dei yngre spelarane. Forståeleg nok. Dermed er det skapt ein nedadgåande spiral det er vondt å komme ut av.

 

Henry og van Persie kan knapt kallast noko radarpar. Forståelsen og samspelet er ikkje der, like lite som den var der mellom Reyes og Henry. Van Persie er ein individualist, og Henry er kanskje ikkje den enklaste å spele saman med. Baptista er ikkje akkurat noko hurtigtog, men fortset dette i same sporet kan det vel hende han får prøve seg som spiss.

 

Neste kamp mot Man. Utd. har fått ein betydning me ikkje kunne drøymt om for få veker sidan. Det er vel ikkje akkurat vinn eller forsvinn, men med eit tap her ser det ikkje lyst ut.

Men det er typisk Arsenal å slå attende i ein slik kamp. Og eg halvt ventar at det vil skje.

Då må imidlertid Henry få ræva i gir, og vise at han er ein verdig kaptein for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om det bare er jeg som har lagt merke til at Dagbladet og Nettavisen i de siste 15 kampene har hatt 100% like arsenal-vurderinger som www.arsenal-world.co.uk? Bruker alle samme "rating-system" som er basert på pasningsprosent, taklinger vunnet o.s.v.? Uansett må jeg si at børsen for gårsdagens kamp er skikkelig trynefaktor. (link --> http://www.dagbladet.no/pls/dbprod/fotball...841&ligaid=108).

 

- Personlig synes jeg Eboue skulle hatt 8 mens Gallas skulle hatt 7. Det var Eboue som skaffet oss straffen samtidig som at han ikke hadde skyld i målet og skapte mere enn Gallas. I tilegg måtte Gallas hele tiden snu seg for å bruke høyrebeinet, noe som ødela ofte rytmen i angrepet. Men han spilte en god kamp og kom faktisk enda mer fram enn Eboue.

 

- Hvordan Fabregas kan få 8 skjønner jeg ikke. Han burde skutt bedre på skuddmulighetene sine, tapte mange dueller og hadde mange feilpasninger. Svak kamp for han å være. Det jeg ikke skjønner er hvordan han kan få 8 nå når han vanligvis får 7 når han spiller mye bedre?

 

- Hleb, Ljungberg, RvP og Henry burde alle fått minst en karakter mindre. Jeg vil se at RvP gå mer ut på høyresiden, mens Henry går mer ut på venstresiden. Videre vil jeg også se at midtbanen kommer oftere inn i boksen! Hvis spissene våre er flinkere til å gå ut på sidene, kan vingene (les: kantspillerne som alltid går innover i banen) traske innover i banen uten at de klumper seg sammen med andre spillere. Jeg sier at de skal gjøre det hele tiden, men det er bra for uforutsigbareheten vår. En annen ting jeg mislikte med alle disse spillerne i dag var at de ikke aldri prøvde på en god gammel arsenal-kontring. For all del de gjorde alle mye bra, men de kan gjøre det enklere iblant og viktigst av alt: Skyte og det kontrollert i hjørnene istedenfor hodeløse alt-jeg-klarer-skudd som er helt uten presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Spillerbørs i det som ble frustrerende Arsenalforestilling nok en gang...

 

Gallas, syndebukk ved Middbro målet, ellers en god debut. Bedre offensivt enn Eboue... 7

Gallas var ikke syndebukken der. Det var Djourou. Idiotisk av han å ikke ta den ballen!!

 

 

Da synes jeg du skal se situasjonen om igjen ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...