Jump to content

William Gallas


9Reyes

Recommended Posts

http://home.skysports.com/list.asp?hlid=40...+monitor+Gallas

 

Etter at Gallas ikkje har møtt opp til pre-season for Chelsea og i tillegg har mistet nr.13 til Ballack, er Gallas sin framtid i Chelsea i fare..

Det nå ryktet at vi er interessert i han, og jeg mener han ville vært den perfekte spilleren å kjøpe.

Er best som midtstopper, men kan også spille på høye og venstre... den eneste negative er at han ikkje er engelsk!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 687
  • Created
  • Last Reply

Veldig enig med deg der, Imers!

Trenger en erfaren og rutinert spiller bak der, nå som Sol forsvinner! Er også for at vi skal bytte Cole mot Gallas, men: Arsenal bør kreve penger ved siden av! Nå som Mourinho har tatt drakta (13) fra Gallas og gitt den til til Ballack, tyder dette på uroligheter i Chelski leier'n. Gallas har jo blitt brukt på back plass hos Chelski, noe han ikke ønsker. Kanskje Wenger kan lokka han til oss ved at han får spille stopper med Toure? :D Er veldig for at vi skal prøve å hente Gallas! ;):D

Link to comment
Share on other sites

Toure og Gallas ville i alle fall blitt en knallsterkt midtstopperpar. Gallas ønsker jo å spille midtstopper og han ville i alle fall fått gjort det helt til Senderos er tilbake. Hadde vært veldig bra om vi hadde hentet han. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skrevet dette i en annen tråd, men jeg velger å gjenta meg selv. Jeg 99,99% sikker på at Gallas ikke kommer til å bli inkludert i noen handel hvor han kommer til oss, og Cole går til Chelsea. Chelsea har ikke noe problemer med å betale det Arsenal krever. Chelsea har ingen interesse av å sende en av sine beste spillere til konkurrenten. Problemet til Arsenal, er at akkurat nå, så er Chelsea eneste interesserte kjøper. Og Arsenal er ikke tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å spille i troppen. Problemet med Gallas, er at det er mange klubber som kommer til å ville kjøpe han hvis han blir tilgjengelig.

 

Det eneste som kan få en slik avtale gjennom, er hvis Arsenal sier at eneste måten Chelsea kan få Cole, er ved Gallas i bytte

Link to comment
Share on other sites

Du har kanksje rett i det du sier at Chelsea ikke vil selge en så god spiller til en av de største rivalene i engelsk fotball. Men jeg håper alikvel at Wenger klarer å hente han enten ved å overtale Gallas selv eller ved å få han i en byttehandel med Cole+penger. Cole er en god venstreback som jeg selvsagt ville hatt i klubben selv men jeg føler at han ikke fortjener sin plass i Arsenal laget etter sånn som han har oppført seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at Gallas kommer. Bytte Cole mot Gallas er bra og. Gallas er bedre enn Cole, men vi blir da nødt å bruke Clichy eller andre unge spillere på backen. Gallas vil helst være midstopper og vil ikke nøye seg med venstreback-plassen. Uansett utgjør Kolo og Gallas et utrolig godt par sammen. Lauren og Eboue er høyreback, mens Clichy er eneste venstrebacken som er god nok. Blir kanskje også Lauren eller Eboue som får prøve seg der i fraværet hans

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at Gallas kommer. Bytte Cole mot Gallas er bra og. Gallas er bedre enn Cole, men vi blir da nødt å bruke Clichy eller andre unge spillere på backen. Gallas vil helst være midstopper og vil ikke nøye seg med venstreback-plassen. Uansett utgjør Kolo og Gallas et utrolig godt par sammen. Lauren og Eboue er høyreback, mens Clichy er eneste venstrebacken som er god nok. Blir kanskje også Lauren eller Eboue som får prøve seg der i fraværet hans

Må ikke glemme Flamini da? Han gjorde en bra jobb i fjor! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at Gallas kommer. Bytte Cole mot Gallas er bra og. Gallas er bedre enn Cole, men vi blir da nødt å bruke Clichy eller andre unge spillere på backen. Gallas vil helst være midstopper og vil ikke nøye seg med venstreback-plassen. Uansett utgjør Kolo og Gallas et utrolig godt par sammen. Lauren og Eboue er høyreback, mens Clichy er eneste venstrebacken som er god nok. Blir kanskje også Lauren eller Eboue som får prøve seg der i fraværet hans

Må ikke glemme Flamini da? Han gjorde en bra jobb i fjor! :)

Heller tvilsomt hvor interessert Mathieu er i akkurat det, da han har uttalt at backplassen var bare midlertidig og at det var midtbanespiller han er.

Link to comment
Share on other sites

Liker dette ryktet svært godt. Med Gallas på plass hadde vi fått en meget solid stopper som også kan anvendes annerledes.

 

Problemet er Chelsea. Har vondt for å tro at de villige blidgjøre Arsenal. Men slik situasjonen ser ut nå, så virker det som Chelsea ligger et stykke unna kravet som Arsenal har satt på Cole. Med andre ord så kanskje Arsenal skal sette ”hardt mot hardt”? Forlange de påståtte 290 millionene, eller bytte Cole mot Gallas?

Link to comment
Share on other sites

Dette er mannen vi trenger bak. Hurtig, sterk og god i lufta. I tillegg har han en bra spilleforståelse. Og det faktum at han ikke er britisk, gjør det litt lettere for han å kunne gå fra en london-klubb til en annen!

 

Vel talt :). Med Toure og Gallas på stopperplassene har vi sammen med Chelsea det klart beste stopperparet i ligaen. Hvis vi også skulle hente inn Abidal hadde forsvaret vårt blitt meget solid. Jeg håper bare at vi også hadde fått en liten slump med penger sammen med Gallas for Cashley......

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skrevet dette i en annen tråd, men jeg velger å gjenta meg selv. Jeg 99,99% sikker på at Gallas ikke kommer til å bli inkludert i noen handel hvor han kommer til oss, og Cole går til Chelsea. Chelsea har ikke noe problemer med å betale det Arsenal krever. Chelsea har ingen interesse av å sende en av sine beste spillere til konkurrenten. Problemet til Arsenal, er at akkurat nå, så er Chelsea eneste interesserte kjøper. Og Arsenal er ikke tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å spille i troppen. Problemet med Gallas, er at det er mange klubber som kommer til å ville kjøpe han hvis han blir tilgjengelig.

 

Det eneste som kan få en slik avtale gjennom, er hvis Arsenal sier at eneste måten Chelsea kan få Cole, er ved Gallas i bytte

 

 

Tviler sterkt på at Chelsea vil slippe Gallas, men hvis Gallas sier han kun vil til Arsenal, og Cole kun vil til Chelsea skal du ikke se bort fra at det skjer en avtale. Det er hvertfall ingen tvil om at Gallas vil heve laget vårt. Føler vi har gode kort på hånd. Hvis det kun er Chelsea som er interessert og de ikke vil legge nok penger på bordet, simple ass that!!

 

HVIS cole i det hele tatt vil vekk fra klubben, jeg er fortsatt optimist:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skrevet dette i en annen tråd, men jeg velger å gjenta meg selv. Jeg 99,99% sikker på at Gallas ikke kommer til å bli inkludert i noen handel hvor han kommer til oss, og Cole går til Chelsea. Chelsea har ikke noe problemer med å betale det Arsenal krever. Chelsea har ingen interesse av å sende en av sine beste spillere til konkurrenten. Problemet til Arsenal, er at akkurat nå, så er Chelsea eneste interesserte kjøper. Og Arsenal er ikke tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å spille i troppen. Problemet med Gallas, er at det er mange klubber som kommer til å ville kjøpe han hvis han blir tilgjengelig.

 

Det eneste som kan få en slik avtale gjennom, er hvis Arsenal sier at eneste måten Chelsea kan få Cole, er ved Gallas i bytte

 

 

Tviler sterkt på at Chelsea vil slippe Gallas, men hvis Gallas sier han kun vil til Arsenal, og Cole kun vil til Chelsea skal du ikke se bort fra at det skjer en avtale. Det er hvertfall ingen tvil om at Gallas vil heve laget vårt. Føler vi har gode kort på hånd. Hvis det kun er Chelsea som er interessert og de ikke vil legge nok penger på bordet, simple ass that!!

 

HVIS cole i det hele tatt vil vekk fra klubben, jeg er fortsatt optimist:)

 

tror ingen av lagene vil selge de spillerne til en konkurent. problemet for Chelsea er at de har en klassestopper som benkesliter og som att på til har mista draktnummeret sitt til en annen spiller og dette har ført til at han skulker treninger og ikke er verdens blideste kar. jeg tror de må selge han. men jeg tror ikke han går til Gunners. Fordi:

1. Gunners er en konkurent og Chelsea har råd til å si nei til oss.

2. han er for gammel. mener sikkert at Le Boss aldri kjøper spillere over 28. Gallas er 29.

 

jeg tror ikke Arsenal vil selge Ashley til Chelsea heller. i så fall blir han snabla dyr.

1. Chelsea har lovet Wayne Bridge førsteretten på venstrebackplassen og hvis han ikke får den, vil han også vekk og da står de igjen med bare ett alternativ på venstrebacken.

2. det ville i så fall være en rådyr Ashley Cole som har gitt en av hovedkonkurentene masse kjøpekraft på transfermarkedet. vi kunne kjøpt en ny stopper og en back up for Clichy (hvilket jeg egentlig tror Wenger ikke ville gjort)

3. tror Ashley spiller mot Dinamo Zagreb i Cl kvalik'en og da kan han ikke spille Cl for noe annet lag denne sesongen hvilket gjør Mourinho mindre sugen på han.

 

konklusjon:

1. Ashley blir og må skjerpe nepa si og si "sorry" til klubben som laget han.

2. Gallas blir tuppa ut av Chelski, med et stort lettet glis rundt munnen, men til en klubb utenfor England.

 

det ultimate hadde uansett vært om Wenger berga karrieren til Gallas og Ash skjerpa seg.

Link to comment
Share on other sites

Gallas e ein glimrande midtstoppar. Ein perfekt partner t Toure... Gallas e ein kraftigare stoppar, å ville vært et supert kjøp. E litt enige me enkelte så meine me ikkje bør selga Cole t Chelsea. Har truen på at me slår dei neste år, men me bør ikkje gi verdens beste venstre back i gave t "fienden" Gallas går antageligvis uansett, så eg trur me får an for en ikkje så alt for stor sum... Samtidigt blir Cole shippa t Spania å me får masse penger igjen... :)

Link to comment
Share on other sites

Håper dette stemmer... Det stod i hvertfall på thedailystar.net

 

 

Gallas wants to be a Gunner

Afp, London

 

France international central defender William Gallas relations with Premiership champions Chelsea deteriorated further on Sunday when his agent revealed he would like to move to Arsenal.

Pierre Frelot told the News of the World that Gallas was determined to leave despite being offered a new four year contract of 80,000 pounds a week.

 

The 28-year-old - a six million pounds signing from Marseille five years ago - has been keen to leave since May because he does not like playing at fullback, instead of his preferred central defensive role in which he excelled at the World Cup where France reached the final and lost to Italy in a penalty shootout.

 

"William has decided to leave," Frelot said.

 

"Arsenal are interested and we have to find an agreement with Chelsea, even if I know they will do everything to keep him.

 

"Chelsea have made us a very good offer to sign a new contract but William would like to go and we will see what happens.

 

"However, I don't know if Chelsea will agree to sell him to one of their greatest rivals."

 

Should Chelsea give way and let Gallas, who has played over 200 times for Chelsea and was pivotal in their two title wins, go he could be used as part of a deal with Arsenal over their England international right back Ashley Cole, who has been a long time target of the Blues manager Jose Mourinho.

 

Gallas, who has also been linked with Italian giants AC Milan, provoked a wider rift earlier this week when he failed to arrive on time for their tour of the United States and was told not to bother turning up atall.

 

Mourinho has condemned the player's "lack of respect" and stripped him of his number 13 shirt, giving it to newcomer Michael Ballack, who had originally been give the No 19 shirt.

 

Speaking in Los Angeles last Wednesday, Mourinho said the whole team were upset at Gallas's actions.

 

"Everybody is upset because we had a strong family and a strong group and this has shown a lack of respect to everybody and I don't like that," he said.

Link to comment
Share on other sites

Får virkelig håpe at dette stemmer. Jeg er helt sikker på at Wenger prøver å få Gallas hvis han velger å selge Cole. Chelsea ønsker Cole og Wenger ønsker nok Gallas, så da får man bare sette hardt mot hardt. To klubber som ikke vil selge til en konkurrent, men når tilstanden er slik den har blitt nå og at begge to vil bort så kan det hende begge klubbene er nødt til å si ja for å få igjennom avtalene.

 

Jeg tror også at hvis Wenger skulle klare å sikre seg Ribery før en evt handel med Gallas blir gjort, så vil nok det bare styrke Gallas sin lyst på å komme til oss. Da blir vi jo en skikkelig fransk klubb igjen! Føler at det er lenge siden nå. Har jo ikke hatt så mange franskmenn i det siste. :D

Link to comment
Share on other sites

Får virkelig håpe at dette stemmer. Jeg er helt sikker på at Wenger prøver å få Gallas hvis han velger å selge Cole. Chelsea ønsker Cole og Wenger ønsker nok Gallas, så da får man bare sette hardt mot hardt. To klubber som ikke vil selge til en konkurrent, men når tilstanden er slik den har blitt nå og at begge to vil bort så kan det hende begge klubbene er nødt til å si ja for å få igjennom avtalene.

 

Jeg tror også at hvis Wenger skulle klare å sikre seg Ribery før en evt handel med Gallas blir gjort, så vil nok det bare styrke Gallas sin lyst på å komme til oss. Da blir vi jo en skikkelig fransk klubb igjen! Føler at det er lenge siden nå. Har jo ikke hatt så mange franskmenn i det siste. ;)

 

Gallas hadde vært en sinnsykt bra signing. Men jeg er fremdeles veldig i tvil om det kommer til å skje. Chelsea har råd til å la Gallas råtne på benken i ett år. Arsenal har ikke råd til å beholde Cole i 2 år, for at han så forsvinner på free transfer. Chelsea sitter dermed med de sterkeste kortene.

 

Når det gjelder Ribery, så ser jeg ikke noe poeng med å signe han, så lenge vi har Reyes. Det er ikke på det offensive plan vi trenger spillere. Og jeg tror at hvis Ribery kommer, så må det bety at en eller annen er på vei ut. Og hvis Reyes selges, så blir det til Real Madrid, og da kunne jeg heller tenke meg Robinho i bytte

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir særdeles overrasket hvis Gallas kommer til Arsenal.

 

Sånn jeg har forstått det har han lyst til å finne seg en klubb i Spania eller Italia etter fem år i London.

Ville han blitt i byen tror jeg han hadde signert ny kontrakt rimelig kjapt. Og siden han er mye bedre enn Carvalho tror jeg også Mourinho hadde brukt han som stopper slik Gallas ønsker.

Nå har ikke Gallas akkurat noe høy stjerne i Chelsea lenger, så da er nok han ferdig der.

 

Positivt at Wenger har tenkt å hente en eller to spillere. Definitivt på tide!

Er nok en forsvarer han har på blokka, så det vil nok komme noen snart. Men neppe Gallas tror jeg.

Han holder kortene tett til brystet som vanlig godeste Arsene...

 

Ribery hadde vært et bra kjøp, men syns ikke vi trenger han. Vi ha Freddie, Hleb, Reyes, Rosicky, Van Persie og Walcott som alle kan spille på kant.

Men hvis Ribery kjøpes er nok Freddie eller Reyes først ut døra..

 

Defensiv midtbane, midtstopper og venstreback er det som bør prioriteres!

Link to comment
Share on other sites

Defensiv midtbane, midtstopper og venstreback er det som bør prioriteres!

 

Er enig med deg i at deffensiv midtbane og midtstopper bør prioriteres, men mener at vi har en grei oppdekning på venstreback, der vi har spillere som Clichy, Hoyte, Flamini og Traore. Derfor mener jeg at venstreback ikke bør være førsteprioritet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...