Jump to content

Jeg var på Emirates


RuneC

Recommended Posts

Hyggelig lesing det der. Bringer minner fra min første tur, kjenner igjen mye av spenningen.

 

Selv etter å ha sett mange bilder og TV overføringer fra ES blir jeg mektig imponert over bygget. Virker fantastisk stort, estetisk vakkert og alt virker "ferdig" også rundt stadionet. Ikke mye som minner om en nylig avsluttet byggeplass. Syns ofte at man finner området rundt uferdig i lang tid etterpå. Har du noen kommentarer til det?

Hadde du billetter på Club Level siden dere fikk gratis drikke i pausen, og hvor mye kostet isåfall denne type billetter?

 

Gleder meg stort til første tur over som forhåpentligvis ikke blir lenge til.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig lesing det der. Bringer minner fra min første tur, kjenner igjen mye av spenningen.

 

Selv etter å ha sett mange bilder og TV overføringer fra ES blir jeg mektig imponert over bygget. Virker fantastisk stort, estetisk vakkert og alt virker "ferdig" også rundt stadionet. Ikke mye som minner om en nylig avsluttet byggeplass. Syns ofte at man finner området rundt uferdig i lang tid etterpå. Har du noen kommentarer til det?

Hadde du billetter på Club Level siden dere fikk gratis drikke i pausen, og hvor mye kostet isåfall denne type billetter?

 

Gleder meg stort til første tur over som forhåpentligvis ikke blir lenge til.

 

 

Var på Zagrebkampen. Den ser ikke ut som en byggeplass på utsiden. Den er helt fantastisk fra ende til annen

 

Ben Elfen

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig lesing det der. Bringer minner fra min første tur, kjenner igjen mye av spenningen.

 

Selv etter å ha sett mange bilder og TV overføringer fra ES blir jeg mektig imponert over bygget. Virker fantastisk stort, estetisk vakkert og alt virker "ferdig" også rundt stadionet. Ikke mye som minner om en nylig avsluttet byggeplass. Syns ofte at man finner området rundt uferdig i lang tid etterpå. Har du noen kommentarer til det?

Hadde du billetter på Club Level siden dere fikk gratis drikke i pausen, og hvor mye kostet isåfall denne type billetter?

 

Gleder meg stort til første tur over som forhåpentligvis ikke blir lenge til.

 

 

Var på Zagrebkampen. Den ser ikke ut som en byggeplass på utsiden. Den er helt fantastisk fra ende til annen

 

Ben Elfen

 

 

Var på Villa kampen og kan slutte meg til at Ashburton Grove er bare helt utrolig fantastisk både utenfor og innenfor portene. Har sett en del TV og foto fra stadion men det er bare mye flottere enn det bildene gir uttrykk for.

 

Imidlertid, de betong skillerne mellom tribune etasjene virker litt uferdige. Murpussen trenger en siste finish men det er bagateller og kommer sikkert snart på plass. Leste ett eller annet sted at det stod igjen enkelte detaljer hist og her.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig lesing det der. Bringer minner fra min første tur, kjenner igjen mye av spenningen.

 

Selv etter å ha sett mange bilder og TV overføringer fra ES blir jeg mektig imponert over bygget. Virker fantastisk stort, estetisk vakkert og alt virker "ferdig" også rundt stadionet. Ikke mye som minner om en nylig avsluttet byggeplass. Syns ofte at man finner området rundt uferdig i lang tid etterpå. Har du noen kommentarer til det?

Hadde du billetter på Club Level siden dere fikk gratis drikke i pausen, og hvor mye kostet isåfall denne type billetter?

 

Gleder meg stort til første tur over som forhåpentligvis ikke blir lenge til.

 

 

Var på Zagrebkampen. Den ser ikke ut som en byggeplass på utsiden. Den er helt fantastisk fra ende til annen

 

Ben Elfen

 

 

Var på Villa kampen og kan slutte meg til at Ashburton Grove er bare helt utrolig fantastisk både utenfor og innenfor portene. Har sett en del TV og foto fra stadion men det er bare mye flottere enn det bildene gir uttrykk for.

 

Imidlertid, de betong skillerne mellom tribune etasjene virker litt uferdige. Murpussen trenger en siste finish men det er bagateller og kommer sikkert snart på plass. Leste ett eller annet sted at det stod igjen enkelte detaljer hist og her.

 

Enig i at betonskillerne kan virke uferdige. Jeg innbilte meg at det eneste som manglet der var reklameskilter, uten at jeg sikker

 

Ben Elfen

Link to comment
Share on other sites

Grattis med å ha vært der, det skulle vært meg. Vet ikke om det er frekt og spørre men hvor mye kosta det, har tenkt meg en tur etterhvert, ikke i år tror jeg da. Det er en nice stadion

Link to comment
Share on other sites

Grattis med å ha vært der, det skulle vært meg. Vet ikke om det er frekt og spørre men hvor mye kosta det, har tenkt meg en tur etterhvert, ikke i år tror jeg da. Det er en nice stadion

 

 

Fly tur/retur kr 1350,-

Kampbilletter kr 450,-

Hotell 2 netter(d.rom) kr 1300,-

T-bane/flytog kr 500,-

 

Totalt kr 3600,-

 

Jeg vet at det kan gjøres rimeligere men det var det jeg betalte.

Link to comment
Share on other sites

Grattis med å ha vært der, det skulle vært meg. Vet ikke om det er frekt og spørre men hvor mye kosta det, har tenkt meg en tur etterhvert, ikke i år tror jeg da. Det er en nice stadion

 

 

Fly tur/retur kr 1350,-

Kampbilletter kr 450,-

Hotell 2 netter(d.rom) kr 1300,-

T-bane/flytog kr 500,-

 

Totalt kr 3600,-

 

Jeg vet at det kan gjøres rimeligere men det var det jeg betalte.

 

Flere lurer på hvor mye det kostet. Vel, kampbillett inklusiv 2 netter på bra hotell kom på kr 2000,-. (kjøpt på QXL).

 

JA, det var på Club Level. Deilig med litt VIP-kjänsla ;)

 

Flybilletten ble litt dyr (2400,- t/r), men det var fordi dette ble bråbestemt. Man kan få langt billigere flyreiser dersom man planlegger i god tid.

Link to comment
Share on other sites

Veldig interessant innlegg,Rune! At ingen har tenkt på å legge ut et sånt før. Leste reisebrevet ditt og var ålreit å kunne lese det og mimre tilbake til 22.juli da jeg satt ringside på dette utrolige stadiumet og ta farvel med DB10. All kreditt,Rune ;)

Link to comment
Share on other sites

Grattis med å ha vært der, det skulle vært meg. Vet ikke om det er frekt og spørre men hvor mye kosta det, har tenkt meg en tur etterhvert, ikke i år tror jeg da. Det er en nice stadion

 

 

Fly tur/retur kr 1350,-

Kampbilletter kr 450,-

Hotell 2 netter(d.rom) kr 1300,-

T-bane/flytog kr 500,-

 

Totalt kr 3600,-

 

Jeg vet at det kan gjøres rimeligere men det var det jeg betalte.

 

Flere lurer på hvor mye det kostet. Vel, kampbillett inklusiv 2 netter på bra hotell kom på kr 2000,-. (kjøpt på QXL).

 

JA, det var på Club Level. Deilig med litt VIP-kjänsla :)

 

Flybilletten ble litt dyr (2400,- t/r), men det var fordi dette ble bråbestemt. Man kan få langt billigere flyreiser dersom man planlegger i god tid.

 

 

Hvordan var stemningen på Club Level? Jeg skal dit snart og er veldig spent på akkurat det!

Link to comment
Share on other sites

Grattis med å ha vært der, det skulle vært meg. Vet ikke om det er frekt og spørre men hvor mye kosta det, har tenkt meg en tur etterhvert, ikke i år tror jeg da. Det er en nice stadion

 

 

Fly tur/retur kr 1350,-

Kampbilletter kr 450,-

Hotell 2 netter(d.rom) kr 1300,-

T-bane/flytog kr 500,-

 

Totalt kr 3600,-

 

Jeg vet at det kan gjøres rimeligere men det var det jeg betalte.

 

Flere lurer på hvor mye det kostet. Vel, kampbillett inklusiv 2 netter på bra hotell kom på kr 2000,-. (kjøpt på QXL).

 

JA, det var på Club Level. Deilig med litt VIP-kjänsla :)

 

Flybilletten ble litt dyr (2400,- t/r), men det var fordi dette ble bråbestemt. Man kan få langt billigere flyreiser dersom man planlegger i god tid.

 

 

Hvordan var stemningen på Club Level? Jeg skal dit snart og er veldig spent på akkurat det!

 

Det var ikke der det var mest stemning, desverre. Dersom jeg hadde sunget der, hadde min stemme kommet tydelig frem for å si det slik. Hardcore Arsenalsupportere er plassert bak målet - under, til venstre for der vi satt (vi satt i hjørnet). I tribunedelen under oss var motstanderfansen plassert. Litt mer avventende stemning der vi satt... men så tror jeg det er mye "turister" og slikt på Club Level? Var i hvertfall flere nordmenn der vi satt.

Link to comment
Share on other sites

Grattis med å ha vært der, det skulle vært meg. Vet ikke om det er frekt og spørre men hvor mye kosta det, har tenkt meg en tur etterhvert, ikke i år tror jeg da. Det er en nice stadion

 

 

Fly tur/retur kr 1350,-

Kampbilletter kr 450,-

Hotell 2 netter(d.rom) kr 1300,-

T-bane/flytog kr 500,-

 

Totalt kr 3600,-

 

Jeg vet at det kan gjøres rimeligere men det var det jeg betalte.

Hvordan fikk du tak i biletter så billig??

 

Jeg var på Arsenal-scum med familin min i fjor

og jeg måtte betale ca. 3000kr for at Reiseshop.no

skulle skaffe meg billetter, og dettet påsto de at var det billigste alternativet :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

No har eg laga eit lite reisebrev på spacet mitt, frå min tur til London 15-18. Desember der inbefatta Arsenal-Portsmouth. Av den grunn det er mykje som ikkje handla om sjølve kampen, vel eg ikkje å publisere heile her, men om nokon vil lese finn du den her: London Volume II

 

Fleire bilder kjem etterkvart!

 

Utdrag:

"Enno meir imponerande var den infrastrukturen som var bygd opp omkring den nye stadion til Arsenal. Berre 2-300 meter frå gamlestadion reiste byggverket stadionen i seg sjølv, og det er imponerande. Med plass til 60 000 personar er det utvilsomt den største innelukka forsamlingsplassen eg har vore på. Estetisk vakkert er det også, i tillegg til at det er gjennomført. Vel så imponerande var måten det tømte seg på etter kampslutt. Minimalt med ventetid, mest uansett ka retning du skulle i. Litt må det jo bli, sjølvsagt, det er trass alt 12 gongar Eid kommune si befolkning, og nesten to tredjedelar av Sogn og Fjordane sitt innbyggartal, som er samla innafor eit område som er relativt lite.

 

Før kampen måtte likevel rivinga av Highbury inspirerast. Rart å sjå North Bank, der eg sat på Arsenal-Liverpool vere heilt vekke. Vidare gikk turen til The Gunners Pub. Det er nærast obligatorisk føler eg. Ein god feit hamburger blei fortært, før det var på tide å gå inn på det enorme stadionanlegget.

 

Sjølve kampen var ei merksnodig oppleving. Arsenal låg under 2-0 og det heile såg ganske mørkt ut, før dei i løpet av ein tominuttersperiode snudde kampen og det såg ut til å få ein lukkeleg slutt. 2-2 var ikkje betre enn det må vere likevel, men langt betre enn at dei skulle tapt.

 

Stemninga var nok også betre på denne måten enn ved uavgjort der Arsenal leia først, eller enno verre: tap. Eg satt rett over Pompey-fansen, og på Club Level, med mange turistar. Som meg sjølv kanskje. Derav blei stemninga litt dårligare, eller opplevinga av stemninga litt dårlegare enn om eg hadde sotte heilt på motsett side, der det verka som hard-core Arsenal-fansen satt. Stemninga var likevel det eg vil karakterisere som bra, i same klasse med det eg opplevde på Highbury. Likevel skal vi hugse på at det var eit mykje større oppgjer, med Arsenal-Liverpool, enn dette, sjølv om tabellposisjonane var omtrent like.

 

Kun ein liten periode på 0-2 var det stille blandt heimefansen, men i perioden rundt og etter måla og utlikninga var det elektrisk. Det var eit brøl og ei stemning utan like. Kun slutten av kampen mot Liverpool, då Arsenal leia 2-1 og Gerrard hadde drite seg ut, var det like stor stemning. Det er mitt einaste referansegrunnlag, så det må vere det eg går ut frå. Fleire samanlikningsmoglegheiter kjem.

 

Det mest negative opplevde eg likevel før pause, etter pause og før kampslutt. Folk byrjar altså gå frå plassane sine, og det såg glissent ut på tribunene med fem minutt igjen av første omgang. Då scora Pompey. Fem minutt ut i andre omgang var det fortsatt glissent blandt heimefansen, og jammen scora ikkje Pompey igjen? Tilfeldig? Kanskje. Men det leggast merke til blandt spelarane. Pauseøla (fleirtal ja) kan då vel ikkje vere SÅ viktig? Ikkje derfor eg går på kamp i alle fall. Øl kan eg drikke andre stader."

Link to comment
Share on other sites

Hei! Dette er mine første strofer her på forumet. Jeg vil starte med å si at gårsdagen var helt fantastisk!

 

Jeg var nemelig for første gang på vår nye storstue. Jeg startet dagen med å kjøpe en drakt med Toure 5 bak på. Det var faktisk utsolgt for bokstavene H og Y takket være et massivt salg med Hoyte drakter ;).

Da jeg først gikk opp til stadion fra Arsenal-shoppen ble jeg helt målløs. for en stadion! Den var faktisk større en jeg hadde ventet meg og det sier ikke rent lite. Vi hadde billetter høyt oppe og etter en liten tur opp trappene på Emirates var vi på toppen. Der gikk jeg og min far rett inn for å se hvordan det så ut, før vi gikk ut for og ta oss en Øl. Kampen var som vi alle hvet en ren en veis kjøring.

 

Ellers vil jeg si at synet av Highbury var trist, men vi har uansett flyttet til det bedre. :(

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

Knallbra blog. Dette er noe jeg har lyst til. Og jeg vil til London før Highbury blir revet, men man får se hva det blir til. Er det en kamp jeg skal på er det en stor kamp, eller er egentlig det samme, men en storkamp er den store drømmen :D

 

 

Da må du skynde deg veldig.. Er ikke mye igjen av Highbury.. Det var ganske lite igjen 16 desember da jeg var en tur i Avenell Road.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...