Jump to content

Hva er ditt drømmelag?


taugooneren

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply
  • 2 years later...

Satt å tenkte på dette i forbindelse med de siste dagers "storm" rundt kvaliteten i Arsenal-laget. Hvor mange av de vakre røde draktene hadde fått inpass på mitt drømmelag per dags dato. Svaret var tre..

 

Buffon

 

Alves - Gallas - Vermaelen - Klarte ikke

 

Ronaldo - Fabregas - Essien - Messi

 

Villa - Drogba

 

Mange vil kanskje påstå at stopperparet var litt vel patriotisk og jeg skal ikke nekte for det.. Venstreback - for mange jævlige alternativer til at jeg klarte å føre de ned (les Evra, Cole osv..).

Link to comment
Share on other sites

Iker Casillas

Dani Alves - Nemanja Vidic - William Gallas - Patrice Evra

Cesc Fabregas - Michael Essien - Steven Gerrard

Lionel Messi - Didier Drogba - Thierry Henry

Bytt ut Gallas med Vermaelen, og kanskje Henry (er ikke hva han var) med Torres/Ribery så snakker vi.

Keeperplassen er vanskelig. Både Casillas, Buffon og Cech har vel vært bedre enn hva de er nå, så vanskelig å si

Link to comment
Share on other sites

Iker Casillas

Dani Alves - Nemanja Vidic - Thomas Vermaelen - Ashley Cole

Cesc Fabregas - Xavi Hernandez - Andres Iniesta

Lionel Messi - Wayne Rooney - Cristiano Ronaldo

 

Ville muligens ikke fungert i praksis, men på papiret ser det aldeles nydelig ut, til tross for et par-tre stygge navn.

Link to comment
Share on other sites

Shay Given

 

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Ashley Cole

 

Cesc Fabregas - Xabi Alonso - Tomas Rosicky

 

Robin van Persie - David Villa - Andrey Arshavin

 

 

Hadde klart meg lenge med dette. Etter min mening er Liverpools Pepe Reina den beste keeperen i PL, tett fulgt av van der Sar, Given og Cech i den rekkefølge. Spiller egentlig ingen rolle hvem, avstanden til det nivået vi sliter med er ekstrem. Shay Given var kjøpbar for £8M i januar 2009. Link.

 

Så har vi hatt bedre alternativer på venstreback. Hvis vi hadde opprettholdt den avtalen DD hadde gjort muntlig med Ashley Cole ville vi så langt ha brukt £1M mer i lønn enn hva han faktisk ble tilbudt til slutt (og som han takket uhøflig nei til). Så kan en si at da hadde vi ikke hatt William Gallas. Kanskje, men han ville i teorien vært tilgjengelig på free transfer kort tid etter. Link.

 

Mye har vært sagt om Arsenals midtbane. Sommeren 2008 var Xabi Alonso kjøpbar for £16M, men Arsenal sa stopp på £12M. Om Alonsos bidrag resultatmessig kunne medført nesten £4M på inntektssiden alene kan diskuteres, men et stykke på vei hadde det blitt i alle fall. Spilleren ble også anbefalt på det varmeste av Cesc. Link.

 

Foran Euro 2008 var David Villas kontaktstid i ferd med å gå inn i sitt siste år. Cesc mer enn hentydet at dette var noe Arsenal burde benytte seg av. £20M hadde trolig vært tilstrekkelig (i alle fall den summen som ble referert i spekulasjonene som pågikk) på det tidspunkt, da dette var før supersuksessen i Euroen og før ny kontrakt ble undertegnet. Link.

 

Forskjellen på dette scenarioet og dagens realitet er ca. £44-45M fordelt på 2008 og 2009, altså 2 år. Det er £6M mer enn vi fikk inn på salgene av Toure og Adebayor. Salg som overhodet ikke var planlagt, men som etterhvert ble en nødvendighet for å rydde opp i gnissninger i garderoben, og over to år er det også godt innenfor driftsoverskuddet til klubben. For ikke å snakke om hva styret har uttalt.

 

Mye penger javel, men så mye at klubbens eksistens ville være truet? Så kan man til fratrekk på denne summen ta lønnsjusteringer og potensielle alternative spillersalg blandt de som da ville være til overs i stallen (Almunia, Clichy/Traore) for ikke å snakke om kjøp som ikke ville vært nødvendig (Silvestre). Det oppveies kanskje igjen av høyere lønninger til disse stjernene.......

 

Hva dette hadde gitt oss av mental verdi i hodene til spillerene kan det bare spekuleres i, men noen skadevirkninger ville det ikke hatt i så måte. Du er alltid litt tøffere i trynet når du har med deg andre tøffe gutter som akrever repekt.

 

Uansett. Bra lag hadde det vært - drømmelag eller ikke. Nå er dette bare tall og tankerekker som raser ut fra fremst i pannebrasken. Det er sikkert fullt av logiske brist, men et like tankekors er det likevel. Det er ikke uten grunn det er noe som heter "å spare seg til fant". Her er mye, men sett at det kun var fremst og bakerst.......!!!

Link to comment
Share on other sites

Buffon

Dani Alves - Chiellini - Vidic - Ashley Cole

 

C.Ronaldo - Cesc - Essien - Messi

 

David Villa - F. Torres

 

Sub: Cech, Eboue, Vermaelen, Evra, Lass, Robben, Ribery, Lampard, Dezko

 

Manager: Mourinho, (Wenger)

 

Vondt og si det, men er bare en av dagens Arsenal spillere som jeg ser på som aktuel for ett slikt lag.

Men han er også veldig utsatt, er mange som kan komme inn å gjøre en god jobb der, Xavi, Iniesta, feks..

Link to comment
Share on other sites

Iker Casillas

Dani Alves - Nemanja Vidic - Thomas Vermaelen - Ashley Cole

Cesc Fabregas - Xavi Hernandez - Andres Iniesta

Lionel Messi - Wayne Rooney - Cristiano Ronaldo

 

Ville muligens ikke fungert i praksis, men på papiret ser det aldeles nydelig ut, til tross for et par-tre stygge navn.

 

Ei ei, det holder med 1 man u spiller :(

Link to comment
Share on other sites

Bytt ut Gallas med Vermaelen, og kanskje Henry (er ikke hva han var) med Torres/Ribery så snakker vi.

Keeperplassen er vanskelig. Både Casillas, Buffon og Cech har vel vært bedre enn hva de er nå, så vanskelig å si

Ja, mulig Vermaelen er bedre enn Gallas. Men helt siden han fikk drakt nummer 10 har dette vært min "number one". :(

 

Henry er nok ikke like god lenger, men valgte å ta med Arsenals beste spiller gjennom alle tider, etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

---------------Lloris---------------

Eboue-Gallas--Vermaelen-Clichy

-----Fabregas-Song-Rosicky-----

--van Persie-Dzeko-Arshavin--

 

Tror dette er det som skal til, og realistisk er det også.

 

van Persie - Chamakh - Arshavin er heller ikke så verst :)

Link to comment
Share on other sites

Slik det ble - YACK!!

 

Historien er imidlertid et resultat av valg mennesker gjør. Andre valg - en annen historie.

Derfor Cashley Cole for min del.

 

Ideèn med dette er vell å sette opp det beste laget uavhengig av hva man eventuelt har gjort utenom, "so I suppose it`s alright" :D Men jeg mener Evra er en bedre back en drittsekken Cashley. Og for tiden er jo faktisk vår egen John Arne et litt uortodoks alternativ, men han imponerer stort! Faktisk litt utfordring å komme på mange kandidater, Abidal har aldri imponert meg nevneverdig.

Link to comment
Share on other sites

Mine valg begrunnes en alternativ rute for Arsenal gjennom de siste årene som ender opp i et lag jeg skulle ønske det hadde blitt ut fra faktiske muligheter. Muligens urealistisk grunnet økonomi, men jeg er ikke overbevist om det. Derfor Ashley. Forøvrig er jeg enig i Evra. Han er abdolutt en av de aller beste venstrebackene.

Link to comment
Share on other sites

Mine valg begrunnes en alternativ rute for Arsenal gjennom de siste årene som ender opp i et lag jeg skulle ønske det hadde blitt ut fra faktiske muligheter. Muligens urealistisk grunnet økonomi, men jeg er ikke overbevist om det.

 

Interessant "tankeeksperiment" dette Sir John, og det er vel omtrent noe sånt jeg hadde endt opp med hvis jeg skulle se på hvordan det hypotetisk sett kunne ha sett ut i dag. Og ja, jeg er heller ikke overbevist om at en slik løsning ville være umulig økonomisk. Og selv om dette ville vært et fantastisk lag ville det likevel vært et stykke unna det "historiske" drømmelaget med Safe Hands i kassa, fab four (Dixon-Adams-Bould-Nutty) bak, Rocky-Vieira-Brady-Pires på midten og DB10 og Henry foran.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Seaman

 

Dixon-Adams-Keown-Winterburn

 

Pires-Fabregas-Vieira-Overmars

 

Bergkamp-Henry

 

 

 

Hadde glatt kommet gjennom et par unbeaten seasons på rad med det laget der :)

Link to comment
Share on other sites

Vel, Parsifal: Herlig lag, ingen tvil om det, men Vieira og Fabregas fungerte visstnok ikke på midten i det hele tatt i følge Wenger, og å bytte ut en av de to vil være vanskelig, ville vurdert å kjøre Fabregas sammen med Parlour hvis jeg skulle brukt det laget der :)

Link to comment
Share on other sites

Hugo Lloris

 

 

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Gael Clichy

 

 

Cesc Fabregas - Michael Essien

 

 

Lionel Messi - Abou Diaby - Andrey Arshavin

 

 

Robin van Persie

 

 

Begrunnelse:

 

Valgte Lloris pga. sin alder og ferdigheter. Fransktalende er også en fordel i dette laget.

 

Jeg valgte denne forsvarsfireren, på grunn av at de har et fantastisk sammarbeid.

 

Jeg velger også Sagna fremfor Eboue, fordi jeg har Messi på ving. Med Sagna på back, slipper Messi å ha et så stort defensvt ansvar.

 

Fabregas og Essien tror jeg kunne blitt en fantastisk duo. Messi og Arshavin på vingene sier seg nesten selv; fart, teknikk og god lag moral.

 

Diaby er en fantastisk spiller, spesielt i denne posisjonen. Trenger litt forandring fra småtassene Messi og Arshaivn. Han gjør også laget mer uforutsigbart.

 

Jeg mener Diaby er en type spiller som veldig få lag har, men som kommer til å bli viktig i fremtiden.

 

van Persie har jeg på topp, fordi han passer godt inn i laget, og er en av verdens beste spisser når han er i form. Dzeko på benken.

 

Kan også tilføye at dette er nesten det laget jeg har på FM, ihvertfall det laget jeg ønsker meg.

 

Messi er et unntak, siden han er så dyr. Og Arshavin og Gallas har blitt litt gamle.

Link to comment
Share on other sites

Med dagens spillere, så hadde dette vært mitt drømmelag.

 

 

Akinfeev

 

Daniel Alves - Vidic - Vermaelen - Marcelo

 

Essien

 

C.Ronaldo - Fabregas © - Messi

 

Rooney - Drogba

 

 

Med spillere som allerede har lagt opp, så hadde dette vært drømmelaget:

 

 

Lev Yashin

 

Baresi - Beckenbaur - Moore© - Maldini

 

Cruijff - Hagi - Van Basten - George Best

 

Maradona - Pele

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...