Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Men Wenger holder jo aldri på spillere som ønsker å bytte klubb.

 

Han gjorde det med Vieira to somre. Første sommeren var det Sir Alex som vridde hodet hans forhørte seg (lite publisert pga at selv United opererer ikke som spanjoler i pressen). Andre sommeren ble Real Madrid avvist. Tredje sommeren slapp han Vieira til Real Madrid (men Vieira kom hjem fordi han oppdaget at det grønne gresset ikke hadde nok sedler i seg). Fjerde sommeren fikk Vieira en tupp i ræva og endte opp i Juve.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Cesc om Cesc. Virker ikke som dette i hans verden på død og liv MÅ skje nå. Det har vært diskutert, men ikke konkludert.

 

Det eneste som er litt vansklig å forstå Cesc, det er hvordan noen kan ønske seg bort fra det eldoradoet som du beskriver i ditt forhold til Arsenal og Wenger. Skurr, skurr skurr!!!

er sikkert bare meg, men er det noen flere som ikke liker at han snakker om klubben som fortid i dette sitatet, eller bare forsnakka han seg?

 

"Sometimes not even in my house I felt more love than I felt at Arsenal."

Link to comment
Share on other sites

er sikkert bare meg, men er det noen flere som ikke liker at han snakker om klubben som fortid i dette sitatet, eller bare forsnakka han seg?

 

"Sometimes not even in my house I felt more love than I felt at Arsenal."

 

Jeg la merke til det jeg også. Og selv om det i seg selv er et fint sitat, bortsett fra en liten gramatikk feil fra Cescs side, så kjente jeg at jeg fikk en vond klump i halsen.

Link to comment
Share on other sites

<_<-->

QUOTE(Stefan B @ May 26 2010, 12:23 PM) 199227[/snapback]

http://www.sport.co.uk/news/Football/38754...ng_Arsenal.aspx

 

Enda en spiller om Cesc.

 

Forøvrig latterlig av Cesc's far å blande seg inn i dette, NEI Arsenal kommer ikke til å la gullgutten din gå til Barcelona bare fordi dette er noe han ønsker. Først må Barcelona by noe lignende som de gjorde for Zlatan Ibrahimovic, ikke mindre enn hva de ga for David Villa.

 

Sammenlign dette med Fabregas, og man kan lure på hvor mye han er verdt. (Nå skal det selvfølgelig sies at engelske spillere er overpriset som fy dog, but still).

 

Heilt enig, det må ikkje bli sånn at Arsenal gir vekk Fabregas for ein slikk og ingenting. For deretter å bruke opp pengane på Stephen Ireland. Det blir berre for latterlig, det er på tide å kreve det spelaren er verdt iht den kontrakten han har med Arsenal i dag. Det vil sei 600 mill+ me kan ikkje risikere å kun få nok til ein squad spelar og nokre kjegler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor Barcelona mener at de ikke skal betale så mye for Fabregas fordi han ikke har vunnet så mye. Det er helt feil måte å tenke på, og de får jaggu betale for seg. At Fabregas er verdt langt opp i mot det Ronaldo gikk for til Real er det ingen tvil om etter min mening. Han er en av de aller beste playmakerne i verden i tillegg til at han fortsatt kun er 23, vanligvis er det 5 år til han er på høyeste nivå. Hans nivå på dette tidspunktet er etter min mening verdt 500 millioner sett i forhold til en god del andre overganger. Og om vi da skal ta med i beregninga at han fortsatt har uutløst potensiale i seg. Så ville jeg lett lagt på 300 millioner i regnestykke, om ikke mere.

 

Det Barcelona får ved et kjøp av Fabregas er en spiller som allerede er i nærheten av det nivået Xavi er i dag, i tillegg til at han garantert vil utvikle seg videre. Om vi også tar med i alt dette at en spillertype som Fabregas kan være på ypperste nivå helt fram til han når en alder på imellom 33-35 år. Alt dette taler for en enorm overgansum. Det er på tide at Arsenal står på sitt i en overgangssak, og det er på tide at de andre lagene betaler det spillerne våre er verdt!

 

Nei, skal Fabregas vekk, skal vi ha pengene han er verdt, enough said!

Link to comment
Share on other sites

Drar Cesc nå, er han langt fra en legende. Han har jo praktisk talt ikke vunet en dritt med laget (bortsett fra FAcup 05)

Jeg gidder ikke følge med lenger på hva han foretar seg. Det får skje det som skjer.

 

Uansett, mange som spør seg hva Arsenal skal gjøre om Cesc drar, men tallene er jo ganske klare:

Lenge siden Arsenal har hatt en slik tørkeperiode (trofeer) som med Cesc på laget.

Cesc har faktisk ikke bidratt til seriegull.

 

Dette tilbakeviser jo ikke det faktum at Cesc har vært viktig, men det viser jo at Arsenal fint klarer seg uten han.

Link to comment
Share on other sites

Drar Cesc nå, er han langt fra en legende. Han har jo praktisk talt ikke vunet en dritt med laget (bortsett fra FAcup 05)

Jeg gidder ikke følge med lenger på hva han foretar seg. Det får skje det som skjer.

 

Uansett, mange som spør seg hva Arsenal skal gjøre om Cesc drar, men tallene er jo ganske klare:

Lenge siden Arsenal har hatt en slik tørkeperiode (trofeer) som med Cesc på laget.

Cesc har faktisk ikke bidratt til seriegull.

 

Dette tilbakeviser jo ikke det faktum at Cesc har vært viktig, men det viser jo at Arsenal fint klarer seg uten han.

 

Er jo langt ifra Cesc sin feil at vi ikke har vunnet noe da!

Latterlig og si at han ikke er legende hvis han ikke har vunnet så mye..

Link to comment
Share on other sites

Eg er av ein litt annan oppfatning, utan Fabregas har vi framstått som ganske tannløst, og langt fra noko topplag. Aston Villa-kampen i romjula er vel det beste eksempelet på det.

 

Han har mykje av æra for at vi klarte direkte kvalik til CL i år, forsvinner han blir det lite ekstraordinært av oss, og vi tar eit steg tilbake i forhold til lag som City, Tottenblæh, Liverpool og Villa. Og forsterkar dei ytteregare i sumar blir det fort to steg tilbake. Det utan at han blir erstatta, eventuelt kven som erstattar han, naturlegvis, og det å erstatte Fabregas er ingen enkel oppgave. Det er nesten så man må forsterke flere ledd i dragsuget av at han (les: hvis) forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas burde slutte å trimme øyebryna sine ass...Det ser verken bra eller naturlig ut..

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/t...nal/8690067.stm

 

Alle stjerner gjør det. Man kan se at han trimmer litt, men heldigvis ikke som Ronaldo. Fabregas passer med skjegg :P

 

Med tanke på intervjuet med Cesc, så er jo alt under Wengers kontroll.

 

Og det er det selvfølgelig ikke. Wenger vil jo at han skal bli. Det er Fabregas som har lyst å dra til Barcelona.

 

Slutten så spurte en om kan bekrefte om han blir eller ikke, og Fabregas ja ikke ed ordentlig svar.

Link to comment
Share on other sites

Eg er av ein litt annan oppfatning, utan Fabregas har vi framstått som ganske tannløst, og langt fra noko topplag. Aston Villa-kampen i romjula er vel det beste eksempelet på det.

 

Han har mykje av æra for at vi klarte direkte kvalik til CL i år, forsvinner han blir det lite ekstraordinært av oss, og vi tar eit steg tilbake i forhold til lag som City, Tottenblæh, Liverpool og Villa. Og forsterkar dei ytteregare i sumar blir det fort to steg tilbake. Det utan at han blir erstatta, eventuelt kven som erstattar han, naturlegvis, og det å erstatte Fabregas er ingen enkel oppgave. Det er nesten så man må forsterke flere ledd i dragsuget av at han (les: hvis) forsvinner.

 

Akkurat som om Fabregas er første spiller til å komme inn å snu en kamp. Var en periode bendtner avgjorde 2 kamper for oss med mål helt i sluttminuttene etter å ha blitt byttet inn. Mot spurvene den ene tror jeg, med første touch på ballen. Legende?

Link to comment
Share on other sites

Dette ser lovende ut!

 

A report in the Daily Mirror today claims Barcelona have finally contacted Arsenal about Fabregas but were immediately told the Spanish playmaker is not for sale at any price.

 

John Cross reports: "Arsenal have told Barcelona that they are wasting their time, that they will not even enter negotiations or discussions of any kind and that Fabregas is going nowhere. They also made it clear not to bother contacting them again."

http://www.imscouting.com/global-news-arti...any-price/7965/

Link to comment
Share on other sites

Kommentarene fra Fabregas om at det er opp til Arsenal kan jo tolkes dithen at han vil være fornøyd samme hva som skjer. Om han blir i Arsenal eller går til Barcelona virker ikke å være så stress for han nå, men det kan være lagkamerater på det spanske landslaget, samt familie og venner som har lagt dette ekstra presset på han nå.

 

Når han legger det i armene til Wenger og Arsenal å avgjøre så kan jo vi glatt avvise alle tilbud og da vil jeg jo tro at Fabregas vil være fornøyd med å fortsette hos oss hvertfall enda en sesong.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat som om Fabregas er første spiller til å komme inn å snu en kamp. Var en periode bendtner avgjorde 2 kamper for oss med mål helt i sluttminuttene etter å ha blitt byttet inn. Mot spurvene den ene tror jeg, med første touch på ballen. Legende?

eh, eg vet ikkje korleis eg skal svare på dette. Eg gav ein kamp som eit eksempel, mens eg seier at utan han framstår vi som tannløse, det har ingenting med at han kom inn halvskada scorte to mål og gjekk ut att etter ein halvtime det var berre eksempelet. Vi framstår som to forskjellige lag med og uten Fabregas. At du prøver å "arrestere" meg med å liste opp eit Bendtner eksempel holder ikkje vatn sidan Bendtner ikkje har samme innflytelse på korleis laget presterer som Fabregas har.

 

Og kor kom legendespørsmålet fra?

EDIT: Eg gjekk tilbake til det opprinnelege innlegget mitt, og ser at det har kommet eit svar mellom mitt svar som skulle vært adressert til Ravenghost, ikkje Stian96.

Link to comment
Share on other sites

I dagens medieverden tar jeg det meste som står på trykk med mange klyper salt. Cesc er i en ganske håpløs situasjon. Uansett hva han sier eller gjør blir han betraktet som en "sviker light".

 

Dersom han sier at han ønsker å gå kontrakten ut hos Arsenal, blir han en slags sviker for familie, venner og Barcafans. Dersom han går til Barcelona denne sommeren (min mening: svært usannsynlig) får han nok et lite svikerstempel hos endel Arsenalfans.

 

Strengt tatt er det vel bare tre troverdige sitater fra Fabregas den siste tiden:

 

- Jeg ønsker å spille på Barcelona EN GANG.

- Jeg ønsker å få avklart min situasjon før VM.

- Jeg har full tillit til Wenger, og min situasjon er i hans hender.

 

På bakgrunn av disse uttalelsene synes jeg det er overilt av enkelte Arsenalfans å slakte hans svik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke det virker på Fabregas at han ønsker seg på død og liv til Barcelona. Jeg tror tankegangen hans er følgende:

 

- Jeg vil til Barca iløpet av karrieren min, nå? Det er egentlig det samme, men Arsenal vil tjene på meg nå.

Link to comment
Share on other sites

Følgende faktum er etablert. We will NOT be bullied. Cesc koster flesk så det holder. Our way or no way. Ferdig med det. Da er alt greit. Cesc kan gå for et lastebillass med Euro eller han kan spille skjorta av Chelseaforsvaret neste sesong. Uansett - Arsenal vinner.

Link to comment
Share on other sites

Når det er opp til oss, og når det kanskje ikke er så viktig for Cesc om det skjer nå eller senere så gir jo det oss muligheten til å presse prisen så høyt vi ønsker i såfall. Det er jo veldig bra. Hadde vært litt annerledes hvis Cesc ønsket seg bort og at det ikke var noen tvil om at han hade ønsket seg bort i sommer.

Link to comment
Share on other sites

eh, eg vet ikkje korleis eg skal svare på dette. Eg gav ein kamp som eit eksempel, mens eg seier at utan han framstår vi som tannløse, det har ingenting med at han kom inn halvskada scorte to mål og gjekk ut att etter ein halvtime det var berre eksempelet. Vi framstår som to forskjellige lag med og uten Fabregas. At du prøver å "arrestere" meg med å liste opp eit Bendtner eksempel holder ikkje vatn sidan Bendtner ikkje har samme innflytelse på korleis laget presterer som Fabregas har.

 

Og kor kom legendespørsmålet fra?

EDIT: Eg gjekk tilbake til det opprinnelege innlegget mitt, og ser at det har kommet eit svar mellom mitt svar som skulle vært adressert til Ravenghost, ikkje Stian96.

 

Samtidig plukket vi bra med poeng mens han var skada i vinter - det var da vi jobbet oss inn i gullkampen igjen. Jeg tror at med riktig sammensetning så er vi ikke så avhengige av Fabregas som noen mener. Men at han løfter laget og er vår beste -> uten tvil.

 

Men ikke uerstattelig.

Link to comment
Share on other sites

Samtidig plukket vi bra med poeng mens han var skada i vinter - det var da vi jobbet oss inn i gullkampen igjen. Jeg tror at med riktig sammensetning så er vi ikke så avhengige av Fabregas som noen mener. Men at han løfter laget og er vår beste -> uten tvil.

 

Men ikke uerstattelig.

Fabregas blei skada i 1-1 kampen mot Burnley. Påfølgande kamp vann vi 3-0 mot Hull. Begge laga rykka forøvrig ned.

 

Neste kamp sleit vi mot Villa, Fabregas kom inn i ein halvtime og vi såg eit heilt anna Arsenallag.

 

Neste kamp uten Fabregas møter vi det tredje laget som rykka ned, Portsmouth som vi vann 4-1.

 

Everton stod for tur og vi klarte såvidt å berge uavgjort.

 

Neste kamp mot Bolton var han tilbake og vi vann 2-0 der han bl.a scorte.

 

Konklusjon:

Vi klarte berre 1-1 ein heil omgang utan Fabregas, der han faktisk var målscoraren i første omgang. Vi vann oppskriftsmessig mot nedrykkslaga Hull og Portsmouth, og vi klarte såvidt å berge eit poeng mot Everton utan Fabregas, og det er ikkje meir enn kva man kan forvente meiner eg. At vi tok innpå Chelsea var meir Chelseas downperiode på dette tidspunktet med nokre uavgjortresultat på rad.

 

Uerstatteleg er han ikkje, det er ingen i eit lag beståande av 11 spelarar, men det er kun ein i dagens lag som mogelegens kan ta rollen; Nasri, men for meg blir det gambling, og eg føler vi ikkje med dagens stall har tid til å la ein ny vokse i ein ny såpass viktig rolle. Skal vi nokon gong hevde oss det lille ekstra må vi òg ha ferdigpolerte spelarar, som vet kva som skal gjørast, og har teknikken og ferdigheitene til å gjøre det.

 

Årets sesong såg veldig lik ut som i 2008-sesongen da vi hamna fire poeng bak United. Vi var ikkje gode nok til å slå konkurrentane våre, og når vi i tillegg taper kampane, da vinner vi ikkje ligaen. Uansett kor mykje hvisom dersom man spekulerer kan skje dei siste 6-8 kampane.

 

Nå drar eg debatten litt lenger, men eg meiner altså at dersom Fabregas skal gå, må Barca bla opp i nærmaste framtid så vi får henta inn erstatter pluss ytterligare forsterkninger. Eg meiner Fabregas egenhendig har gjort at vi slipper unna å ha spelarar som Denilson og Diaby som er så varierande som dei er i prestasjonane. Bunn-nivået er veldig veldig lavt for eit lag som Arsenal å være. Men dette har eg skreve meir utdjupande om i "utsiktene mot 2010/11-sesongen"-tråden :P

Link to comment
Share on other sites

Og det er det selvfølgelig ikke. Wenger vil jo at han skal bli. Det er Fabregas som har lyst å dra til Barcelona.

 

Slutten så spurte en om kan bekrefte om han blir eller ikke, og Fabregas ja ikke ed ordentlig svar.

Wenger vil selvfølgelig at han skal bli, men han vet jo at en dag så ender Fabregas i Barcelona, så kanskje han vurderer å selge Cesc for massevis av penger nå, slik at vi tjener på det og kan bruke de penga til 3-4 nye spillere?

 

Uansett, jeg vet at Cesc i hvertfall blir i en sesong til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...