Jump to content

Edu til Arsenal?


Tusmo

Recommended Posts

Arsenal eyeing Lyn kid Edu

tribalfootball.com - August 14, 2006

 

Arsenal are eyeing another of Lyn Oslo's exciting Nigerians.

The Times says striker Chinedu Ogbuke, known as Edu, impressed in the World Youth Championship in the Netherlands last year, scoring for Nigeria in the semi-finals and the final.

 

Edu, a former teammate of Chelsea midfielder John Obi Mikel, is being tracked by the Gunners.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

En ung og lovende spiller.

Hvis vi henter han blir han nok å se en del på reserve-laget..

Akkurat nå trenger vi ikkje en lovende spiss... men vi trenger en rutinert forsvarspiller og mitbanespiller...

 

Men når vi selger Reyes og Cole, får vi jo en del penger... så det er jo bare å hente han.

 

Får aldri nok unge talenter, alltid bra å ha..

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder med Lyn i tippeligaen, men liker egentlig ikke norsk fotball, syns Edu r en fantastisk spiller. Bedre enn Mikel etter min mening. Arsenal r vell den eneste klubben jeg vet om som kunne utviklet han til og bli en stjerne, men 50 mill r vell kanskje litt mye får en mål tørr lyn gutt?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

bra at vi føller denne gutten, for han er jævlig god..

 

Gunners keep tabs on striker

12-09-2006 12:47

Arsenal are still keeping tabs on Lyn Oslo striker Chinedu Ogbuke, according to reports.

The 20-year-old shares the same agent as Chelsea's John Obi Mikel and has been tipped to follow his fellow countryman to the Premiership.

 

Lyn have already confirmed Arsenal's interest in the player, and are reportedly weighing up a January move for the African.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Han er god ung og lovende. Men jeg mener han er for lik Walcott. og de kan spilel på de samme posisjoene. Walcott er yngre kanskje ikke fullt så god men ett mye større potensiale.

 

Hadde vi ikke hatt Walcott så hadde jeg sagt ja takk. Men i og med att vi har Walcott så ser jeg ikke vitsen i å hente Edu

Link to comment
Share on other sites

Har sett han i aksjon et par kamper, han er flink til å skaffe rom, flink med ballen, heftige finter! Får jo pluss i margen da han sier han vil spille for Arsenal.

 

Han er vistnok 20år, og blir sammenliknet med Mikel! Det er der jeg blir skeptisk! Han finns ikke god, kansje i tippeligaen, men ellers holder han ikke mål! Man U gjorde et kupp da de fikk så mye penger for den slimmålen.

 

Men det blir spennende å se hvor Edu havner, selv om jeg stiller spørsmålstegn om han er god nok! for Arsenal. Jeg tror ikke han er det!!

Link to comment
Share on other sites

Han er god ung og lovende. Men jeg mener han er for lik Walcott. og de kan spilel på de samme posisjoene. Walcott er yngre kanskje ikke fullt så god men ett mye større potensiale.

 

Hadde vi ikke hatt Walcott så hadde jeg sagt ja takk. Men i og med att vi har Walcott så ser jeg ikke vitsen i å hente Edu

Du sier noe der ja, Walcott er jo bedre , så kanskje ikke allikevel. Men Wenger vet hva han gjør.

Om Arsene henter han er det nok det rette!

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke bare pre-signe ham i januar, så kan Ch€£$ki komme

og tredoble prisen (til oss) som de gjorde for Moan U med Mikel?

Jeg må innrømme at jeg har vondt for å se at denne Edu har noen

fremtid i Arsenal med det første. Vi har alt for mange gode spillere

i hans posisjon(er) allerede. Husk alle våre utlån også... Med Lyns

publikumstekke vil det jo ikke gi noe utslag å snakke om i forhold

til norske Gunners heller :D

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke bare pre-signe ham i januar, så kan Ch€£$ki komme

og tredoble prisen (til oss) som de gjorde for Moan U med Mikel?

 

Nei, Arsenal skal ikke være innblandet i en gate a.la Mikels.. ikke på tale en gang!

 

Bare kjøp Edu snarest er min konklusjon. Virkelig en spennende spiller, som jeg lenge har beundret.

Link to comment
Share on other sites

Har sett han i aksjon et par kamper, han er flink til å skaffe rom, flink med ballen, heftige finter! Får jo pluss i margen da han sier han vil spille for Arsenal.

 

Etter å ha tenkt seg litt om, kom han også med fylgjande: "But i love Chelsea too."

Det gjeld å gardere seg her i livet. Kan han tenkje seg å spele for Chelsea, er eg slett ikkje sikker på om han er rett mann for oss.

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke bare pre-signe ham i januar, så kan Ch€£$ki komme

og tredoble prisen (til oss) som de gjorde for Moan U med Mikel?

 

Nei, Arsenal skal ikke være innblandet i en gate a.la Mikels.. ikke på tale en gang!

 

Bare kjøp Edu snarest er min konklusjon. Virkelig en spennende spiller, som jeg lenge har beundret.

 

Javel, og hvem skal han erstatte i Arsenal de neste tre årene?

Vi trenger ikke lage like mye vas som Moan U - nå vet vi hvordan

russerne opererer, så det er bare vente på tilbudet og si ja takk til

£10 mill eller noe... Det var en spøk. Vil ikke ha ham i Arsenal

av den enkle grunn at jeg tror ikke han er, eller blir god nok.

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke bare pre-signe ham i januar, så kan Ch€£$ki komme

og tredoble prisen (til oss) som de gjorde for Moan U med Mikel?

 

Nei, Arsenal skal ikke være innblandet i en gate a.la Mikels.. ikke på tale en gang!

 

Bare kjøp Edu snarest er min konklusjon. Virkelig en spennende spiller, som jeg lenge har beundret.

 

Javel, og hvem skal han erstatte i Arsenal de neste tre årene?

Vi trenger ikke lage like mye vas som Moan U - nå vet vi hvordan

russerne opererer, så det er bare vente på tilbudet og si ja takk til

£10 mill eller noe... Det var en spøk. Vil ikke ha ham i Arsenal

av den enkle grunn at jeg tror ikke han er, eller blir god nok.

 

Hvem han skulle erstattet er for tidlig å si enda, siden han er så ung, og måtte sett langt etter en plass på 1. laget innen de neste 1-11/2 årene, men det som er sikkert er at han har et vanvittig potensiale, og han burde ikke kasta det bort i Tippeligaen!!!

Link to comment
Share on other sites

..., men det som er sikkert er at han har et vanvittig potensiale, og han burde ikke kasta det bort i Tippeligaen!!!

Det er jeg enig med deg i, men det er et langt sprang fra Tippeligaen til Arsenal :D

(Man kan jo bare tenke tilbake til tiden da Rosenborg cruiset gjennom serien her

hjemm i *kremt* en 13 års tid og så kom til Highbury... Eller Blackburn i 95/96).

Vi får se hva tiden bringer - om Wenger kjøper ham er jeg sikker på at han er verdt det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gunners to bid for African starlet?

2006-10-19 13:11

Arsenal are thought to be pondering a January swoop for Lyn Oslo marksman Chinedu Ogbuke, with the club admitting they expect to receive offers for him.

The Gunners have been tracking the 20-year-old since he shone for Nigeria at last year's Fifa World Youth Championship, and it is thought Arsenal boss Arsene Wenger has been very impressed with the player's form.

 

Ogbuke has netted six goals in ten games in the Norwegian league, and Lyn director of football Torgeir Bjarmann admitted to Nettavisen he expects serious offers in January:

"We haven't received a fax with an offer yet, but we expect to get one soon,."

 

Lyn are believed to value Ogbuke at £4million, but it remains to be seen whether the Gunners would be prepared to pay a fee of that magnitude.

 

 

http://www.clubcall.com/index.jsp?storyID=295444

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke dette virker som et godt kjøp. Det virker lite fornuftig å bruke £4 mill på en slik spiller når vi har Bendtner og Lupoli på lån som gjør sakene sine bra for tiden. Tror det vil skape disharmoni i troppen hvis vi får for mange ungutter som kan blomstre. Og selv om han virker som en bra spiller tror jeg han fort ville bremset utviklinga til Theo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke dette virker som et godt kjøp. Det virker lite fornuftig å bruke £4 mill på en slik spiller når vi har Bendtner og Lupoli på lån som gjør sakene sine bra for tiden. Tror det vil skape disharmoni i troppen hvis vi får for mange ungutter som kan blomstre. Og selv om han virker som en bra spiller tror jeg han fort ville bremset utviklinga til Theo.

 

vi har samla opp litt penger på de to lånene men enig med deg at det kan stoppe utviklingen til theo men vi kan jo kansje låne han

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...