Jump to content

Sol Campbell


taugooneren

Recommended Posts

Skjerp deg. De pengefikserte klysene der fortjener ikke å nevnes i samme åndedrag som Sol.

Grett nok at han var veldig god for oss. Men det var jammen dem to andre også. Og at Sol bytter klubber uten å ta hensyn til klubben han var i har vi da sett, han stakk jo fra Tottenham til oss på free transfer!!! Samtidig som han vistnok skulle til Tyrkia eller et anna land når han forlot oss, men plutselig var han i en klubb i samme liga som oss. Noe Wenger kommenterte som veldig overraskende på den tiden!

Så for meg er ikke Sol så mye mer edel enn Ade og Flamoney!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

jeg velger å huske han for de gangene han ga alt for oss på banen, men om noen vil huske han for noe annet tenker ikke jeg på det, vil for alltid være en legende i mitt hode!

 

Enig her! Sol er en av mine favoritter, at han sviktet Spurs for Arsenal for å vinne pokaler er jo en god nok søknad til legendestatus bare det. Han var en typisk engelsk stopper, stor og sterk, en bulldoser få kom seg forbi! Fantastisk stopper på sitt beste! :)

Link to comment
Share on other sites

Sol Campbell reisete vel utenlands etter Arsenal? Mener klart å huske det. Dette med Portsmouth og Notts County er nok bare ondsinnet løgn.

Var det som ble sagt, men han skrev aldri under for noen klubb. Så han gjekk fra Arsenal til Portsmouth.

Eg er enig i at Sol var en klasse stopper, det har eg aldri sagt noe imot. Men eg mener han mangler klubbfølelse. Det viser seg jo tydlig når han går fra Tottenham som har forstret han opp og gjort han til en av dem beste stopperne, til deres verste rival, uten at klubben får en penny! Hadde vi mistet en spiller på samme måte så er det liten tvil om at 99,9% av folkene innpå forumet her hadde misslikt personen, og sagt at han var en spiller uten klubb følelse.

Og i mine øyne er Sol en slik spiller! Fantastisk god, men eiger ikke klubbfølelse!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk god, men eiger ikke klubbfølelse!

 

Det er ikke mange spillere i engelsk fotball i dag som har denne klubbfølelsen du refererer til. Det er mer eller mindre slutt på de tidene der spillerne ble i samme klubb hele karrieren. Penger og trofeer har fått alt for stor betydning i fotballen i dag

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mange spillere i engelsk fotball i dag som har denne klubbfølelsen du refererer til. Det er mer eller mindre slutt på de tidene der spillerne ble i samme klubb hele karrieren. Penger og trofeer har fått alt for stor betydning i fotballen i dag

At en spiller er i samme klubb fra første til siste spark begynner å bli ganske uvanlig. Men vi har enda spillere som Terry og Gerrard som ser ut til å fullføre karrieren i en og samme klubb.

Men det er ikke så uvanlig at spillere skifter klubber i forskjellige land. Ser på Henry, Vieira, Torres osv. For disse villle det vert utenkelig å gått til den ergaste konkurenten. Så slike spillere er det heldigvis flere igjen av enda.

Sammenlignet med disse så har ikke Sol et snev av klubbfølelse! Og at han er en av dem spillerne som kun tenker på sitt eget beste og driter i klubben viser igjen på den karrieren han har hatt.

Link to comment
Share on other sites

Så, "konklusjonen" er at han ikke kan ha vært en legende i Arsenal fordi han kom i fra Tottenham..

 

Vil gjerne ha navnet på en Arsenal spiller som har den klubbfølelsen dere snakker om at de vil bli hele karrieren.

Adams, Dixonog Bergkamp for å nemne noen.

Og Sol kan gjerne bli kalt en legende, samme om han kommer fra tottenham eller hvor han kom fra. For han var en fantastisk spiller.

Men klubbfølelsen til denne storvokste mannen er det jeg kritisere, og sier at jeg ikke var overrasket når han forsvant fra Notts C. etter bare enkamp. Nettopp fordi han er en som kun tenker på seg selv og ikke bryr seg det grann om klubben!

Link to comment
Share on other sites

Han gikk til en god klubb fra en dårligere klubb når han var god nok (Tottenham-Arsenal overgangen) Og gikk videre til en middelmådig klubb når han ikke var god nok for den gode klubben, og når han ikke var god nok for en middelmådig gikk han til en dårlig klubb som skulle satse, da klubben ikke gir det den lover så har han rett til å bryte kontrakten

Link to comment
Share on other sites

Sol Campbell fortjener mer skryt av enkelte her inne, han er uten tvil en av de største vinnertypene Arsenal noen gang har hatt. Dette skrev jeg for nesten et år siden, og har nå oppdatert listen:

 

 

Campbell i Spurs:

 

98/99: Arsenal vant ingenting. Sol vant ligacupen med Scum, som kaptein!

 

99/00: Arsenal vant ingenting.

 

00/01: Arsenal vant ingenting, for tredje året på rad.

 

Campbell i Arsenal:

 

01/02: Arsenal vant The Double!

 

02/03: Arsenal vant FA Cupen.

 

03/04: Arsenal gikk en hel PL-sesong ubeseiret.

 

04/05: Arsenal vant FA Cupen.

 

05/06: Arsenal vant ingenting, men Sol Campbell scoret Arsenals eneste mål i en CL-finale noensinne.

 

Campbell i Pompey:

 

06/07: Arsenal vant ingenting.

 

07/08: Arsenal vant ingenting. Sol Campbell ledet Portsmouth til deres andre FA Cup-triumf i hele historien!

 

08/09: Arsenal vant ingenting. Campbell holder Portsmouth oppe i PL.

 

Campbell ute av Pompey:

 

09/10: Portsmouth rykker ned.

 

 

Selvfølgelig litt satt på spissen, men syns Sol fortjener å bli sett på som en stor legende. Husker Arsenal på Fratton Park i fjor, bortefansen sang sanger om Campbell non-stop i 20-30 minutter. Noen var kritiske til det, men jeg synes han fortjener såpass.

Link to comment
Share on other sites

Sol Campbell fortjener mer skryt av enkelte her inne, han er uten tvil en av de største vinnertypene Arsenal noen gang har hatt. Dette skrev jeg for nesten et år siden, og har nå oppdatert listen:

Campbell i Spurs:

 

98/99: Arsenal vant ingenting. Sol vant ligacupen med Scum, som kaptein!

 

99/00: Arsenal vant ingenting.

 

00/01: Arsenal vant ingenting, for tredje året på rad.

 

Campbell i Arsenal:

 

01/02: Arsenal vant The Double!

 

02/03: Arsenal vant FA Cupen.

 

03/04: Arsenal gikk en hel PL-sesong ubeseiret.

 

04/05: Arsenal vant FA Cupen.

 

05/06: Arsenal vant ingenting, men Sol Campbell scoret Arsenals eneste mål i en CL-finale noensinne.

 

Campbell i Pompey:

 

06/07: Arsenal vant ingenting.

 

07/08: Arsenal vant ingenting. Sol Campbell ledet Portsmouth til deres andre FA Cup-triumf i hele historien!

 

08/09: Arsenal vant ingenting. Campbell holder Portsmouth oppe i PL.

 

Campbell ute av Pompey:

 

09/10: Portsmouth rykker ned.

Selvfølgelig litt satt på spissen, men syns Sol fortjener å bli sett på som en stor legende. Husker Arsenal på Fratton Park i fjor, bortefansen sang sanger om Campbell non-stop i 20-30 minutter. Noen var kritiske til det, men jeg synes han fortjener såpass.

Ifare for å gjenta meg selv her så sier eg det enda engag. Det er ikke fotballspillern Sol jeg kritisere, han var en fatastisk midtstopper. Sikker noe av det beste som har vert noen sinne noen plass.

Men personen har ikke LAGÅND, han går fra klubber til klubber bare etter eget beste.

Link to comment
Share on other sites

Ifare for å gjenta meg selv her så sier eg det enda engag. Det er ikke fotballspillern Sol jeg kritisere, han var en fatastisk midtstopper. Sikker noe av det beste som har vert noen sinne noen plass.

Men personen har ikke LAGÅND, han går fra klubber til klubber bare etter eget beste.

 

 

Såvidt meg bekjent, så er det noe Campbell mangler, så er det så vist IKKE lagånd. Og tror Campbell har spilt for 3 klubber (4 om man regner med Notts Co).

Tottenham, Arsenal og Portsmouth karrieren til Campbell vitner ikke akkurat om mangel på lagånd, men jeg vet ikke helt hva du legger i lagånd? Men regner du klubbskifter som mangel på lagånd, så er det usedvanlig få spillere med lagånd i dag!

Link to comment
Share on other sites

Frank McLintock, David O'Leary og Tony Adams er legender. Steve Bould, Martin Keown og Sol Campbell var usedvanlig gode spillere. Kolo Toure var en vandrende Red Bull og ble elsket for det.

 

Personlig synes jeg legendestatusen deles ut litt for enkelt. Lista bør ligge høyere for slike titler.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt meg bekjent, så er det noe Campbell mangler, så er det så vist IKKE lagånd. Og tror Campbell har spilt for 3 klubber (4 om man regner med Notts Co).

Tottenham, Arsenal og Portsmouth karrieren til Campbell vitner ikke akkurat om mangel på lagånd, men jeg vet ikke helt hva du legger i lagånd? Men regner du klubbskifter som mangel på lagånd, så er det usedvanlig få spillere med lagånd i dag!

Ja, Sol var fantastisk og ga alltid alt. Det er ikke det jeg kritserer. Men når Sol skulle gjøre gjøre overganger så var det så var det bare å gå når kontrakten var gått ut, han ga blanke i om klubben som hadde hjelpet han til å bli den spillern han var fikk noe igjen eller ikke. Til nå er det vel enda ikke noen klubber som har fått penger fordi dem har solgt Sol Campbell.

Også enig med deg Sir John, legender er ikke spillere som har vert god i 4-5 sesonger for klubben. Men spillere som virkelig har skrevet seg inn i historiebøkene til klubben med gullskrift.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Sol var fantastisk og ga alltid alt. Det er ikke det jeg kritserer. Men når Sol skulle gjøre gjøre overganger så var det så var det bare å gå når kontrakten var gått ut, han ga blanke i om klubben som hadde hjelpet han til å bli den spillern han var fikk noe igjen eller ikke. Til nå er det vel enda ikke noen klubber som har fått penger fordi dem har solgt Sol Campbell.

Også enig med deg Sir John, legender er ikke spillere som har vert god i 4-5 sesonger for klubben. Men spillere som virkelig har skrevet seg inn i historiebøkene til klubben med gullskrift.

Det at han venter til kontrakten går ut viser også at han er villig til å overholde kontraktene han har skriver under på, uten å kreve å få brutt kontraktene (bli solgt) før de går ut... (Dette er selvsagt med unntak av Notts Co der han avbrøt kontrakten tidlig...)

Link to comment
Share on other sites

Det at han venter til kontrakten går ut viser også at han er villig til å overholde kontraktene han har skriver under på, uten å kreve å få brutt kontraktene (bli solgt) før de går ut... (Dette er selvsagt med unntak av Notts Co der han avbrøt kontrakten tidlig...)

Viss en spiller vil gi noe tilbake til laget som har forstret han opp, så går du ikke gratis til deres verste fiende!

Ok, at han sikkert ville ha nye utfordringer, men det går ann og gjøre det som mange andre gjør, skriv ny kontrakt med legg i en max overgangs kalusul.

Spillere som jeg virkelig har respekt for er spillere som vil gi igjen til klubben som har gjort dem gode. Slike spillere finnest det heldigvis mange av enda. Vi kan bare se på Vieira, Henry, Torres eller Reyes for den del. Dem ville ha nye utfordringer, men ville bli solgt slik at klubben skulle få penger for dem. Det er mer lagånd enn hva Sol har.

Link to comment
Share on other sites

Frank McLintock, David O'Leary og Tony Adams er legender. Steve Bould, Martin Keown og Sol Campbell var usedvanlig gode spillere. Kolo Toure var en vandrende Red Bull og ble elsket for det.

 

Personlig synes jeg legendestatusen deles ut litt for enkelt. Lista bør ligge høyere for slike titler.

100 % enig. Siden jeg starte å holde med Arsenal (for over 20 år siden), kan jeg nesten nevne alle legendene våre på 1 hånd: Bergkamp, Seaman, Henry, Adams, Wright og Vieira.

Overmars, Merson, Pires, Cesc, Lehmann, Keown osv var utrolig gode, men ikke legender...

Link to comment
Share on other sites

Viss en spiller vil gi noe tilbake til laget som har forstret han opp, så går du ikke gratis til deres verste fiende!

Ok, at han sikkert ville ha nye utfordringer, men det går ann og gjøre det som mange andre gjør, skriv ny kontrakt med legg i en max overgangs kalusul.

Spillere som jeg virkelig har respekt for er spillere som vil gi igjen til klubben som har gjort dem gode. Slike spillere finnest det heldigvis mange av enda. Vi kan bare se på Vieira, Henry, Torres eller Reyes for den del. Dem ville ha nye utfordringer, men ville bli solgt slik at klubben skulle få penger for dem. Det er mer lagånd enn hva Sol har.

Wenger er også en drittsekk, det kan tenkes at Sol faktisk ikke ville forsvinne fra en klubb som han har kontrakt med, Wenger har heller aldri brutt en kontrakt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...