Jump to content

Alexander Hleb


Guest Andrew

Recommended Posts

  • Replies 901
  • Created
  • Last Reply

Denne tråden inneholder utelukkende lovord og positive reaksjoner etter at vi har sikret A. Hleb. Jeg velger å se det litt an. Det er tross alt ikke sikkert at Wenger har handlet riktig her.

 

Wenger's interesse for Hleb ble kjent for et år siden. Det var snakk om at Hleb ville bort fra klubben fordi Felix Magath dro til Bayern M. Hleb var da tiltenkt som en erstatter for Viera som plutselig kunne dra til Madrid. Viera ble i Arsenal, Hleb ble i Stuttgart hvor han også signerte ny kontrakt til 2008.

 

Da ble han beskrevet som en play maker, god passningsfot og flotte dødballer. For all del, cornerene våre er utrolig dårlige, og med en scorings sulten Senderos fremme på hver corner, trenger vi noen som kan legge en god corner to ganger på rad. Men er det verdt £10? Tvilsomt. På frispark har vi nok av alternativer, så lenge Henry holder seg skadefri, og RvP slutter å oppføre seg som en idiot.

 

Plutselig skal han visstnok være erstatter på kantene. Der er det jo helt andre kvaliteter som trengs for å lykkes. Ljungberg har sagt at han drar fra Arsenal dersom klubben ikke kjøper seg til suksess, så han kan bare dra etter min mening. Pires var Arsenal topscorer #2 og englands #3, han begynner riktignok å bli gammel, men hadde jeg bestemt hadde han fått sin to års kontrakt. Vi trenger nok en ving eller to, men er Hleb riktig mann? Tvilsomt. Han spilte seg til fast plass sentralt på midten hos Stuttgart ved å gradvis ta over rollen til Balakov.

 

Jeg føler at vi har kjøpt en god spiller som garantert passer bedre i England enn noe fra sør amerika, Italia eller Spania for den saks skyld. Men £10 er mye penger, og dersom dette er en av to verdensstjerner som Wenger skulle kjøpe, er vi ikke på bølgelengde, Wenger og meg selv.

 

Når jeg nå ser at vi kjøper Hleb tenker jeg på Schwarz og Malz.

 

En ting er i alle fall sikkert, han ble ikke kjøpt for å selge drakter blandt små jentene:

 

hleb_front.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Vel,tiden vil vise! Er uansett glad for at arsenal endelig har fått seg et kjøp! Også er Taylor gått til villa, så da har vi vel 1 dårlig keeper og en ustabil keeper.. Kanskje det andre storkjøpet er en keeper? Eller er det sagt at han skal ha 2 utespillere?

 

Welcome Alexander Hleb! Min navnebror B)

 

B)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex
Har vel vært mest høyrekant i Stuttgart....men Wenger er jo kjent for å "omskolere" spillere med hell. Hleb som høyre back?  B)

12733[/snapback]

 

 

Man skal ikke se bort ifra at han kan ende opp som spiss heller! Med tanke på at Bergkamp legger opp etter i år, Reyes passer bedre på vingen, Van Persie (usikkert) Også har vi hentet kantspillere før som slår ann på topp ;)

 

B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsene

Når jeg nå ser at vi kjøper Hleb tenker jeg på Schwarz og Malz.

 

hleb_front.jpg

12753[/snapback]

 

 

Schwarz var da vitterlig en kvalitetsspiller, noe Malz definitivt ikke var. B)

 

Personlig har jeg store forventninger til dette kjøpet. Håper han er tiltenkt en rolle på høyre flanke, hvor det ikke alltid går på skinner.

 

Når det gjelder vårt andre kjøp, tyder alt på at det må være en angrepsspiller, ihvertfall dersom det er riktig at Wenger har lagt inn ett but på Robinho.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg nå ser at vi kjøper Hleb tenker jeg på Schwarz og Malz.

 

hleb_front.jpg

12753[/snapback]

 

 

Schwarz var da vitterlig en kvalitetsspiller, noe Malz definitivt ikke var. B)

 

Personlig har jeg store forventninger til dette kjøpet. Håper han er tiltenkt en rolle på høyre flanke, hvor det ikke alltid går på skinner.

 

Når det gjelder vårt andre kjøp, tyder alt på at det må være en angrepsspiller, ihvertfall dersom det er riktig at Wenger har lagt inn ett but på Robinho.

12758[/snapback]

 

Forstår heller ikke helt sammenligningen med Schwarz og Malz. Scwarz var en

kvalitetsspiller og en landslagsspiller. Malz rakk ikke Stefan til knærne.

 

Wenger har vært ute etter Hleb i 2 år. Det betyr for meg at Wenger vetgodt

hva trenger i laget. Hleb fyller tydeligvis denne rollen.

Jeg er positiv til kjøpet av Hleb, men håper vi gjør et klassekjøp til....Robinho.... B)

Link to comment
Share on other sites

hmmm frykter dette er katta i sekken, men håper for all del jeg tar feil. Som nevnt tidligere i tråden er dette en av to "verdenssjerner" Wenger skulle signere, ja da lurer jeg enda mer ....

 

Truls, ikke overbegeistret

Link to comment
Share on other sites

Guest Emiren

Hleb er relativt ung (24 år), har mesterligaerfaring og har dominert i en liga preget av stram organisering, gode forsvar og hard disiplin. Han har vært hjernen i Stuttgarts offensive spill, slår fabelaktige stikkere, cornere og innlegg fra kant. Han glir forbi spillere og har et utrolig driv ala Ronaldinho/Nedved (dette er ingen overdrivelse.) Det kan være på sin plass å presisere at prisen på 10 millioner pund er prestasjonsavhengig, som med Reyes. Etter mitt syn kan han spille overalt på midtbanen, også som hengende spiss i Bergkamp-rollen. Wenger har gjort et kupp. Det at Hleb er fra Hviterussland gjør handelen kanskje enda bedre. Tviler på at han vil være særlig utslitt om sommeren...

Link to comment
Share on other sites

Forstår heller ikke helt sammenligningen med Schwarz og Malz. Scwarz var en

kvalitetsspiller og en landslagsspiller. Malz rakk ikke Stefan til knærne.

 

spoon.jpg

 

Stefan Schwarz ble kjøpt for, på den tiden, svimlende £1.8 mill. Han spilte riktignok nesten alle kampene, og scorte to. Han levde ikke opp til forventnigene, og forsvant etter den ene sesongen.

 

Malz fikk spille seks kamper før han forsvant. Malz var også tiltenkt en rolle på midten, men litt hard konkurranse gjorde at han dro tilbake til....tyskland.

 

Så når jeg sammenligner med disse to spillerene, er det fordi at jeg frykter at Hleb ikke blir en suksess i £10 mill- klassen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
hmmm frykter dette er katta i sekken, men håper for all del jeg tar feil. Som nevnt tidligere i tråden er dette en av to "verdenssjerner" Wenger skulle signere, ja da lurer jeg enda mer ....

 

Truls, ikke overbegeistret

12769[/snapback]

 

da har du enten ikke sett han spille eller så eier du ikke fotballforståelse. hleb ER verdensklasse; langt bedre enn f.eks. wright-phillips. han minner litt om aimar(av og til også zidane) i spillestilen. utrolig dyktig med ballen i beina og kan drible både 2 og 3 motstandere i slengen. god med høyre og venstre ben, godt overblikk, slår presise pasninger og er enormt løpssterk. i tillegg er han veldig anvendelig og kan spille både sentralt på midtbanen og på kantene(kanskje også som hengende spiss).

Link to comment
Share on other sites

hmmm frykter dette er katta i sekken, men håper for all del jeg tar feil. Som nevnt tidligere i tråden er dette en av to "verdenssjerner" Wenger skulle signere, ja da lurer jeg enda mer ....

 

Truls, ikke overbegeistret

12769[/snapback]

 

da har du enten ikke sett han spille eller så eier du ikke fotballforståelse. hleb ER verdensklasse; langt bedre enn f.eks. wright-phillips. han minner litt om aimar(av og til også zidane) i spillestilen. utrolig dyktig med ballen i beina og kan drible både 2 og 3 motstandere i slengen. god med høyre og venstre ben, godt overblikk, slår presise pasninger og er enormt løpssterk. i tillegg er han veldig anvendelig og kan spille både sentralt på midtbanen og på kantene(kanskje også som hengende spiss).

12809[/snapback]

 

.... det var da voldsomt :blink: Jeg håper du har rett, bare jeg som er pessimistisk anngående denne Hleb, må jeg ha feil

 

Truls

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
hmmm frykter dette er katta i sekken, men håper for all del jeg tar feil. Som nevnt tidligere i tråden er dette en av to "verdenssjerner" Wenger skulle signere, ja da lurer jeg enda mer ....

 

Truls, ikke overbegeistret

12769[/snapback]

 

da har du enten ikke sett han spille eller så eier du ikke fotballforståelse. hleb ER verdensklasse; langt bedre enn f.eks. wright-phillips. han minner litt om aimar(av og til også zidane) i spillestilen. utrolig dyktig med ballen i beina og kan drible både 2 og 3 motstandere i slengen. god med høyre og venstre ben, godt overblikk, slår presise pasninger og er enormt løpssterk. i tillegg er han veldig anvendelig og kan spille både sentralt på midtbanen og på kantene(kanskje også som hengende spiss).

12809[/snapback]

 

.... det var da voldsomt :blink: Jeg håper du har rett, bare jeg som er pessimistisk anngående denne Hleb, må jeg ha feil

 

Truls

12811[/snapback]

 

var ikke meningen å være så krass.

:blink:

 

er bare lei anglofile goonere, på andre fora, som knapt nok vet hvem hleb er og stiller seg svært så kritisk til han. "alle" vil ha swp, til tross for at hleb har et langt bredere og større ferdighetsregister.

 

hleb "var" stuttgart. han var hjernen bak det meste de foretok seg offensivt. tenk pires 01/02 og du forstår hva jeg mener. brilliant spiller og jeg kan ikke tenke meg et bedre kjøp. han vil erstatte edu OG konkurrere med ljungberg om høyrekanten. £10 mill er et kupp i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Har vel vært mest høyrekant i Stuttgart....men Wenger er jo kjent for å "omskolere" spillere med hell. Hleb som høyre back? :blink:

12733[/snapback]

 

 

Man skal ikke se bort ifra at han kan ende opp som spiss heller! Med tanke på at Bergkamp legger opp etter i år, Reyes passer bedre på vingen, Van Persie (usikkert) Også har vi hentet kantspillere før som slår ann på topp :blink:

 

:blink:

12755[/snapback]

 

Ifølge arsenal.com så trives Hleb best bak spissene! dvs at vi fortsatt har Ljungberg på høyre kant, og Pires som venstre og Vieira midt!! :huh: !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...