Jump to content

Billetter til Emirates Stadium


Imerslundinho

Recommended Posts

Hei,

 

Slenger meg på KRHenry sitt spørsmål. Er det noen som helst muligheter for å skaffe seg billetter til en kamp (ønsker hjemmekampen mot utd den 22. nov) uten å måtte gamble på å sitte klar som red member når billettene legges ut?

 

Er det noen som vet om sikre nettsider som selger billetter?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Slik er det blitt i samtlige klubber Stan har investert i...

 

Det er nå en gang slik at spillere i verdensklasse, som det konstant skrikes etter, ikke kommer for knapper og glansbilder. Skal man bruke masse penger, så må man tjene masse penger. Puma og Emirates kan ikke betale for alt.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

 

Det er nå en gang slik at spillere i verdensklasse, som det konstant skrikes etter, ikke kommer for knapper og glansbilder. Skal man bruke masse penger, så må man tjene masse penger. Puma og Emirates kan ikke betale for alt.

 

Det er klart, men jeg poengterte bare det at klubbene Silent Stan invisterer i har opplevd det samme.

Man merker også at bilettprisen har sin bakside ved at det er fler og fler turister på kampene, mens den engelske kjernen daler. Jeg har ennå ikke vært på Emirates desverre, må få tatt meg en tur snart. Men jeg var på Highbury noen ganger og trøkket der var enormt, etter hva jeg har lest/hørt har ikke Emirates det samme til tross for mye større kapasitet (ca 24.000 fler plasser).

Link to comment
Share on other sites

 

Det er klart, men jeg poengterte bare det at klubbene Silent Stan invisterer i har opplevd det samme.

Man merker også at bilettprisen har sin bakside ved at det er fler og fler turister på kampene, mens den engelske kjernen daler. Jeg har ennå ikke vært på Emirates desverre, må få tatt meg en tur snart. Men jeg var på Highbury noen ganger og trøkket der var enormt, etter hva jeg har lest/hørt har ikke Emirates det samme til tross for mye større kapasitet (ca 24.000 fler plasser).

At det blir flere og flere turister (som f.eks. meg og (snart) deg) på kampene er det ikke tvil om. Men jeg har vel et inntrykk av at dette er et "generelt" fenomen blant toppklubbene, og selv om Arsenal ligger på pristoppen så tviler jeg på (har ikke sjekket de andre toppklubbene) at prisforskjellen mellom Arsenal og de andre store er SÅ stor at "turistfenomenet" er noe spesielt på Emirates.

 

Jeg fikk dessverre bare med meg en kamp på Highbury og at det var stemning da er det ikke tvil om. Men at vi i den kampen (siste sesong på HIghbury) "grisebanka" Villa gjorde vel sitt til at stemningen var høy.

 

(Ellers så må jeg si at jeg (på Emirates) til tider blir ganske irritert over "innfødte" supportere med sesongbillett som ikke klarer å sitte i ro og "nyte" kampene, men som til stadighet må ha seg en tur ned om "kiosken" eller "potta" O_O .)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei folkens. Har noen kollegaer på jobb som skal over til London i januar, og kunne tenkt seg og dra på Arsenalkamp. Er det noen som har forslag til sider på nettet hvor man kan skaffe billetter til kamp? Gjerne sider som selger kun billetter og sider som tilbyr pakketurer. Viktig at de som foreslår sider faktisk har benyttet sidene selv, så jeg kan være sikker på at sidene er seriøse. Vet det har vært informert om slike nettsider tidligere, men klarte ikke å finne noe når jeg gikk litt tilbake i tid.

Link to comment
Share on other sites

Vi bestilte igjennom indre østfold reisebyrå. De tilbyr vel bare pakketurer, men hotell kan velges fritt ved siden av billett og fly må bestilles separat så man kan skreddersy turen slik man vil ha den. Alt gikk som smurt og kan ikke annet enn anbefale dem, bortsett fra litt stiv pris :proud:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 9 months later...

Billetter til Emirates kan nås gjennom våres supporter Club Arsenal Norway. Altså her.

 

Eller og bli medlem i The Arsenal :

 

Uansett ta turen til London med Norwgian til Gatwick . SAS til Heathrow. RyanAir til Stansted. Bare dere ender opp på stadion Emirates.

 

Ta Tube (undergrunnen) og helst kjøp Oyster Card, Kan fylles på med de kroner du ønsker så reiser du enklere.

 

Til Emirates Stadion kommer du lettest med Piccadilly tube line. Arsenal er stopp ved stadion. Når du kommer ut så gå til høyre og der ser du herligheten.

Hvis du kommer god tid før kampstart så opplev trøkket i gaten, her selger de alt, mat av alle slags , Arsenal produkter, og ikke minst program for kampen, og andre Arsenal fansiner. Bare herlig og gå rolig gjennom gaten og oppleve dette før man når trappene opp til stadion.

 

Lykke til alle Gunners Fans.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Blei dratt med på en spontantur til London søndag til torsdag i neste uke. Fly og hotell er allerede bestilt, trenger 3 billetter til Arsenal - PSG. Er det noen som har noen sider som er gode på dette ? Eventuelt om det går an å kjøpe direkte fra Arsenal? Har kun benyttet meg av "pakkeløsninger" tidligere . På forhold takk.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder billetter fra klubben så er de utsolgt til denne kampen. Det er forsåvidt mulig å få billetter via klubbens ticket exchange, men dette gjelder kun medlemmer (red/silver). Når det gjelder nettsider som «selger» bare billetter så ville jeg vært forsiktig siden dette i all sannsynlighet enten er svartebørs eller ren svindel. «Seriøse» nettsider selger vel bare billetter sammen med reise og eller opphold.

 

Beklageligvis så tror jeg at du vil slite med å få billetter, så da er nest beste løsning en «Arsenal-pub» med TV-visning, eller til nød en vanlig pub med samme visning ?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Tickket2.com er vell greit pålitelige? Dyrt var det gjerne , men er får sjukt å være i London når Arsenal spiller kamp å ikke få den med seg

Kanskje er ticket2.com som du sier "pålitelig", men dette er ren svartebørs. Noe annet kan det ikke kalles.

 

Som ticket2.com skriver "Ticket2 er norges trygge markedsplass for handel med event billetter i annenhånds markedet. Ticket2 formidler kontakt mellom kjøpere og selgere."

 

Det er ingen fotballklubber i England som aksepterer "annenhåndssalg" av billetter til sine kamper. Selv om det er godt mulig at dette er ekte billetter de formidler så kan du risikere å bli bortvist fra stadion når du kommer med billetter som i utgangspunktet er solgt til en annen kjøper. Hvor nøye Arsenal er på å sjekke slikt vet jeg ikke, men det innebærer i alle fall en viss risiko å handle slike billetter. Og når det i tillegg gjelder 3 stk billetter til "blodpris" så er tapsrisikoen enda høyere.

 

Jeg er fullstendig enig med deg i at det er for jævlig å være i London når Arsenal spiller uten å kunne gå på kamp :D . jeg har vært der selv, men jeg er for "feig" til å satse på svartebørs :shy: .

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hei!

 

Jeg reiser på utveksling til London i september, og blir frem til jul. Planen er da å få med seg så mange kamper på Emirates som mulig. Lurer derfor på om det er noen som har erfaringer/tips om hvordan skaffe seg billigst mulig billetter på en enkel og sikker måte. Erfaringer med red membership f.eks.?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg reiser på utveksling til London i september, og blir frem til jul. Planen er da å få med seg så mange kamper på Emirates som mulig. Lurer derfor på om det er noen som har erfaringer/tips om hvordan skaffe seg billigst mulig billetter på en enkel og sikker måte. Erfaringer med red membership f.eks.?

Når det gjelder Red Membership så har jeg bare gode erfaringer med å ordne meg billetter den veien. Jeg har hatt et slikt medlemskap i mange år og er over til London en til tre ganger om året og har alltid klart å få meg billetter på den måten.

 

Men det er viktig å sitte klar når salget starter siden billettene ofte er utsolgt i løpet av en time.

Logg deg på Medlemssiden litt før salget av billetter starter, normalt kl 10 (engelsk tid) nøyaktig en måned før kampdag, når du får opp en melding om at du ikke må forlate "køen" så skal du ta den alvorlig, hvis du sitter med en følelse av at hele greia har låst seg og du da "refresher" nettsiden så havner du bakerst i køen (prinsippet er det samme som når man skal kjøpe konsertbilletter). Jeg har opplevd å sitte både tyve og tretti minutter foran skjermen og vært sikkert på at nå har siden låst seg, før jeg plutselig er gjennom.

Men jeg har alltid kommet igjennom før billettene har vært utsolgt.

 

Hvis billettene er utsolgt når du kommer igjennom eller hvis du glemmer å være klar når salget starter så har du en liten mulighet til som startet for et par sesonger siden. Denne ordningen heter "Ticket Exchange", der (i hovedsak) innehavere av sesongbilletter kan selge sin billett til en konkret kamp gjennom klubbens salgssapparat.

Det er ikke mulighet til å handle billetter på "ticket exchange" før de ordinære billettene er utsolg, men man kan kjøpe slike billetter fra da og omtrent helt fram til kampstart. Hvis du ikke har fått billett så kan det lønne seg å sjekke "exchangen" jevnlig, siden man ikke vet når innehavere av sesongbilletter legger billettene ut for salg.

Fordelen med å kjøpe "andrehåndsbilletter" på denne måten er at det er lovlig (slik at du ikke risikerer å bli avvist) og at billetten automatisk blir registrert på din "red membership"-kort (kortet fungerer som adgangsbillett og skannes i "turnstilen").

Jeg har selv brukt denne måten å kjøpe billett på en gang, da jeg først fem-seks timer etter salgstart kom på at at dette var den dagen jeg skulle ha sittet klar (noen timer tidligere).

 

Når det gjelder pris så er det slik at fotballbilletter koster, og Arsenal er vel i pristoppen. Men ved å velge plasser i sving, bak mål og andre "ukurante" steder så er billettene noe billigere. Når jeg skriver "ukurante steder" så vil jeg samtidig si at du ser godt omtrent uansett hvor du sitter på tribunen. Jeg har sittet midt på, i sving, langt oppe bak mål og har fått med meg alt!

 

Med unntak av billetter gjennom supporterklubben (noe jeg har fått en gang i Highbury-tiden) så har jeg ingen erfaring med andre "salgskanaler". Jeg vil ikke anbefale "svartebørs-billetter" o.l. siden slik sikkerhetsnivået nå er rundt kamper så antar jeg at sjansen for å bli avvist selv med "ekte" billetter er for stor (men som sagt jeg har ingen erfaring).

 

Forresten, lykke til med turen. London er en fantastisk by, med eller uten kampbillett ;D

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Red Membership så har jeg bare gode erfaringer med å ordne meg billetter den veien. Jeg har hatt et slikt medlemskap i mange år og er over til London en til tre ganger om året og har alltid klart å få meg billetter på den måten.

 

Men det er viktig å sitte klar når salget starter siden billettene ofte er utsolgt i løpet av en time.

Logg deg på Medlemssiden litt før salget av billetter starter, normalt kl 10 (engelsk tid) nøyaktig en måned før kampdag, når du får opp en melding om at du ikke må forlate "køen" så skal du ta den alvorlig, hvis du sitter med en følelse av at hele greia har låst seg og du da "refresher" nettsiden så havner du bakerst i køen (prinsippet er det samme som når man skal kjøpe konsertbilletter). Jeg har opplevd å sitte både tyve og tretti minutter foran skjermen og vært sikkert på at nå har siden låst seg, før jeg plutselig er gjennom.

Men jeg har alltid kommet igjennom før billettene har vært utsolgt.

 

Hvis billettene er utsolgt når du kommer igjennom eller hvis du glemmer å være klar når salget starter så har du en liten mulighet til som startet for et par sesonger siden. Denne ordningen heter "Ticket Exchange", der (i hovedsak) innehavere av sesongbilletter kan selge sin billett til en konkret kamp gjennom klubbens salgssapparat.

Det er ikke mulighet til å handle billetter på "ticket exchange" før de ordinære billettene er utsolg, men man kan kjøpe slike billetter fra da og omtrent helt fram til kampstart. Hvis du ikke har fått billett så kan det lønne seg å sjekke "exchangen" jevnlig, siden man ikke vet når innehavere av sesongbilletter legger billettene ut for salg.

Fordelen med å kjøpe "andrehåndsbilletter" på denne måten er at det er lovlig (slik at du ikke risikerer å bli avvist) og at billetten automatisk blir registrert på din "red membership"-kort (kortet fungerer som adgangsbillett og skannes i "turnstilen").

Jeg har selv brukt denne måten å kjøpe billett på en gang, da jeg først fem-seks timer etter salgstart kom på at at dette var den dagen jeg skulle ha sittet klar (noen timer tidligere).

 

Når det gjelder pris så er det slik at fotballbilletter koster, og Arsenal er vel i pristoppen. Men ved å velge plasser i sving, bak mål og andre "ukurante" steder så er billettene noe billigere. Når jeg skriver "ukurante steder" så vil jeg samtidig si at du ser godt omtrent uansett hvor du sitter på tribunen. Jeg har sittet midt på, i sving, langt oppe bak mål og har fått med meg alt!

 

Med unntak av billetter gjennom supporterklubben (noe jeg har fått en gang i Highbury-tiden) så har jeg ingen erfaring med andre "salgskanaler". Jeg vil ikke anbefale "svartebørs-billetter" o.l. siden slik sikkerhetsnivået nå er rundt kamper så antar jeg at sjansen for å bli avvist selv med "ekte" billetter er for stor (men som sagt jeg har ingen erfaring).

 

Forresten, lykke til med turen. London er en fantastisk by, med eller uten kampbillett ;D

Tusen takk for svar :) Da tror jeg går for Red membership-varainten.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Har i dag fått en mail fra Arsenal.com hvor jeg har fått tilbud om gold membership , hvor de ønsker kontakt med meg innen torsdag kl 1700. Ringer jeg før det tidspunktet har jeg fått garanti om dette medlemskapet. Er dette noe halve verden har fått 🙂 eller er det fordi jeg har stått på venteliste for sesong billett en god stund. Noen som vet noe om dette medlemskapet så setter jeg pris på litt info.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Gunners68 said:

Da har jeg funnet ut av det medlemskapet 🙂 

Jeg er på en måte misunnelig, på en annen måte så er jeg det ikke.

For meg så har rødt medlemskap fungert greit, selv om jeg kommer et stykke bak i køen.

Jeg hadde planer om tur over både en og to ganger kommende halvår, men nå har helsa slått seg vrang så alt sånt er utsatt  (i alle fall til langt ut på andre del av sesongen.

Håper også å komme "sterkt" tilbake rundt det meste som har med Arsenal å gjøre (også her på forumet) når bare formen kommer så langt at jeg har skikkelig ork til det.

Jeg har ikke fulgt med Arsenal så mye de siste ukene, men jeg tvang meg til å lide meg gjennom kampen mot Brentford. Det er ikke så mye positivt  å si om den kampen, annet at jeg tror dette kanskje var den værste motstanderen vi kunne få i en åpningskamp. Et nyopprukket lag med en fantastisk entusiasme er en farlig motstander. Hadde vi møtt de en måned senere så er jeg relativt sikker på at vi ville sett en annen sype kamp.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Polljen said:

Det er ikke så mye positivt  å si om den kampen, annet at jeg tror dette kanskje var den værste motstanderen vi kunne få i en åpningskamp. Et nyopprukket lag med en fantastisk entusiasme er en farlig motstander. Hadde vi møtt de en måned senere så er jeg relativt sikker på at vi ville sett en annen sype kamp.

Enig i dette @Polljen

 

Riktig god bedring. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...