Jump to content

2006.08.04 AZ Alkmaar B


Andain

Recommended Posts

Eg synes Hoyte bør få spela 2. omgang. Flamini har ikkje vist solid backspel. Midtforsvaret ser bra ut, det samme med midtbanen. v. Persie og Adebayor glimtar til av og til med gode kombinasjonar, men ellers er det for svakt. Spesielt Adebayor har vore svak etter mi meining.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk en enormt imponerende 2.omgang. AZ har en sjanse på hjemmebane. Veldig bra. Ade, van Persie, Toure, Eboué og Ali veldig gode. Fabregas, Hleb, Gilberto og Song viser meget gode tendenser, men alle har en forferdelig passningsfeil hver som mot et bedre lag kunne ført til mål imot.

 

Dagens største positive overraskelse var Ali som tross et meget vanskelig år viser at han har talent så det holder når medspillerene vet hvordan han skal brukes. Mistenker sterkt av hverken Celtic, West Ham eller The W spilte den fotballen som passer Ali best. Han trenger fart, hurtige pass og bevegele rundt seg. Det fikk han da han kom inn og det fører umiddelbart til et straffespark. Han viste her hvorfor Wenger beholder ham. Rykket og toppfarten kombinert med blikk og nøyaktighet førte til denne sjansen. Veldig morsomt å se.

 

Det mest imponerende var likefullt publikum som sang og klappet like mye på 0-3 som på 0-0. Eksempel til etterfølgelse..

Link to comment
Share on other sites

frå arsenal.com:

 

Wenger had said this game would be a dress rehearsal for the European qualifying round first leg in Zagreb on Tuesday and there is every possibility his starting line-up tonight is the one he’ll use in Croatia.

 

går kampen mot zagreb på tv3 (eller ein av dei andre viasat-kanalane)?

Link to comment
Share on other sites

Eg håper me stiller med det samme laget mot Zagreb med eit unntak; Hoyte inn for Flamini. Syns ikkje Flamini såg komfortabel ut som venstreback idag. Hoyte derimot var veldig frisk i 2. omgang.

 

100% enig. Flamini virket veldig rusten på bakcen. Han har vel også spilt på midtbanen i de andre pre-season kampene. Ellers er jeg godt fornøyd med laget. Mye bra spill også godt å se at Djorou startet i midtforsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Imponert over RvP og Adebayor. De skaper mye farligheter sammen.

Enig med det om at Hoyte burde starte neste kamp mot Zagreb istedet for Flamini. Ellers var nok en gang pasningsspillet veldig bra. Det "klikket" flere ganger mellom enkeltspillere (Eksempel Ade og RvP).

 

Tror ikke Zagreb blir noe vanskelig motstand mer etter å ha sett denne kampen her. Ellers var det dumt at Randall ikke fikk spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Bokken pub på Ålgård leverer varene. Flott visning for Morten og meg denne kvelden ;)

 

Van Persie viste at han har det lille ekstra vi mister med Bergkamp og Pires. Banens beste!

Ellers hadde Gilberto både mål og "målgivende"!

 

Pasningsspillet var bra, og dagens førsteellever kan umulig være langt borte fra startelleveren i mesterkvalikken!

 

Det store spørsmålet blir hvem som spiller venstre back! Flamini har rutinen, og det avgjør vel kanskje den saken :)

Link to comment
Share on other sites

Vi dominerar kampen fullstendig, mot eit godt hollandsk lag. Personleg tykkjer eg dette var beroligande. Mykje vakre detaljar, uten at laget går på høygir i det heile tatt.

 

Hoyte var bra på venstresida, og ut i frå denne kampen framsgtår han som eit bedre alternativ enn Flamini. Dog har jo Flamini fjorårets CL å slå i bordet med.

 

Elles einig med dei fleste. Dog trur eg dei fleste må opp eit gir for å vinne seriøse kampar.

Link to comment
Share on other sites

AZ er et veldig bra lag så at vi vinner 3-0 i den siste pre-season kampen er veldig bra. Nå står Zagreb for tur og jeg tror at det skal gå bra. Allikevel så er det litt forskjell på å spille en pre-season kamp og en kvalikk kamp til CL. Vi kommer nok uansett til å heve oss enda noen flere hakk i denne kampen, så jeg tror nok vi skal klare å hamle opp med Zagreb. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...