Trønderbart Posted June 15, 2006 Report Share Posted June 15, 2006 Ellers kunne VM med fordel vore kutta ned til 3 veker. Eit tettare kamp-program, men kva så? Det vert likt for alle. Slik som det er nå skapar det problem for klubbar som skal ut i kvalifisering til Champion's League. Med så mange lag som deltar i VM er det vanskelig å kutte ned på tidsbruken og hevde at det blir likt for alle. I går spilte Tyskland sin kamp nr to, mens Spania spilte sin første kamp. Hvis begge lag skulle gå hele veien betyr det at Tyskland faktisk får fem ekstra hviledager. Krymper du tidsbruken vil du måtte ha mange flere kamper pr dag, noe som vil minske inntektene betraktelig. Og dermed er det fullstendig uaktuelt for de høye herrer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie George Posted June 15, 2006 Report Share Posted June 15, 2006 Slik som det er nå skapar det problem for klubbar som skal ut i kvalifisering til Champion's League. I ytterste konsekvens kan det koste Arsenal ein plass i gruppespelet. Hvis så skulle skje, vær snill å sende rekninga til Sepp Blatter. Da gjør vi som Spudz. Truer med x antall søksmål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veginho Posted June 15, 2006 Report Share Posted June 15, 2006 Det er feigt at arsenal skal lide på grunn av H*l*etes VM Hvorfor lider Arsenal av VM? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veginho Posted June 15, 2006 Report Share Posted June 15, 2006 Her er mitt vesle bidrag i denne debatten. Prioriteringsliste: 1. Arsenal 2. Arsenal 3. Arsenal 4. Arsenal Ladies 5. Arsenal tea-lady 6. FIFA World Cup Ellers kunne VM med fordel vore kutta ned til 3 veker. Eit tettare kamp-program, men kva så? Det vert likt for alle. Slik som det er nå skapar det problem for klubbar som skal ut i kvalifisering til Champion's League. I ytterste konsekvens kan det koste Arsenal ein plass i gruppespelet. Hvis så skulle skje, vær snill å sende rekninga til Sepp Blatter. Hitil har VM-sjåinga vore svært begrensa for min del, men dei neste kampane med Mozart tenkjer eg å få med meg. Fortset det i same stilen vert han VM's beste. Kutte VM ned til tre uker? Helt alvorlig, VM er bare hvert fjerde år og det er over en fin tidsperiode nå med passe mange kamper per dag. Du er vel også en av dem som er redd for skader på Arsenal sine spillere, hadde det vært kortere tid mellom kampene økes risikoen for skader kraftig. Det er tragisk når det er VM hvert fjerdeår pg da skal dere klage over det: Det er en fotballhøytid på høyde med jule og nyttårskampene i Premier League, det er utrolig mye fin offensiv fotball å se i VM. + Unge lovende Arsenal spillere får verdifull rutine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
helgeaarsvoll Posted June 15, 2006 Report Share Posted June 15, 2006 Hvorfor lider Arsenal av VM? Fordi ikke noe lag er representert med flere spillere i VM enn Arsenal. ... og vi vet alle at hvile er en av de viktigste faktorene for å lykkes som spiller og lag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonymontana Posted June 15, 2006 Report Share Posted June 15, 2006 Eg er utruleg glad for at Norge IKKJE er med. Norge er altfor dårleg til å ha noko i Tyskland å gjere. Vi hadde berre gjort skam på flagget. Det er heller å gjøre skam på Norge å skrive noe slikt som det der! Maken til lavmål. Angola taper sannsynligvis alle kampene sine dette VM, men jeg regner med de er jævli stolte bare av å ha vært der. Hadde Norge vært deltaker i VM så hadde jeg også vært meget stolt. Norge har jo faktisk potensiale til å slå mange av landene i VM også. Skam deg tonymontana. Eg tek ikkje meininga di so tungt, for dette var mi meining og den står eg for. Soklart hadde eg vore stolt viss Norge hadde kommt seg til Tyskland, men det eg siktar til er prestasjonane på bana som eg er ganske sikker på ikkje hadde holdt VM-standard. Slik som den norske stallen er pr dags dato, så ville dei ha bli kjørt over av dei fleste. Vi har mange gode enkeltindivid, men ikkje eit godt lag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsenal90 Posted June 15, 2006 Report Share Posted June 15, 2006 Chelsea: 16 spillere Arsenal 16 spillere (hvertfall det jeg kom frem til) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Good old Arsenal Posted June 15, 2006 Report Share Posted June 15, 2006 Krymper du tidsbruken vil du måtte ha mange flere kamper pr dag, noe som vil minske inntektene betraktelig. Og dermed er det fullstendig uaktuelt for de høye herrer! Her er du ved sakas kjerne. Pengane rår. Så får me sjå kor lenge det går før VM vert utvida til 64 lag. Elles kunne tidsbruken lett krympast ved å droppe gruppespelet, og satse på cup frå fyrste kamp. Ein kjem ikkje vekk frå at cupspel har meir spaning og nerve, samanlikna med til tider drepande kjedelege gruppespel-kampar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Good old Arsenal Posted June 15, 2006 Report Share Posted June 15, 2006 Det er tragisk når det er VM hvert fjerdeår pg da skal dere klage over det: Det er en fotballhøytid på høyde med jule og nyttårskampene i Premier League, det er utrolig mye fin offensiv fotball å se i VM. + Unge lovende Arsenal spillere får verdifull rutine. For min del må det gjerne være VM kvart år (berre ein ikkje breier seg utover halve sommaren), men eg likar dårleg at det går ut over Arsenal's sesongførebuingar, i tillegg til at enkelte nøkkelspelarar knapt får den ferien og restitusjonen dei har behov for. Kva blir resultatet av det? At Wenger må kvile desse spelarane utover i sesongen i kampar der sikkert ville vore trong for dei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmaelan Posted June 16, 2006 Report Share Posted June 16, 2006 [Kutte VM ned til tre uker? Helt alvorlig, VM er bare hvert fjerde år og det er over en fin tidsperiode nå med passe mange kamper per dag. Du er vel også en av dem som er redd for skader på Arsenal sine spillere, hadde det vært kortere tid mellom kampene økes risikoen for skader kraftig. Det er tragisk når det er VM hvert fjerdeår pg da skal dere klage over det: Det er en fotballhøytid på høyde med jule og nyttårskampene i Premier League, det er utrolig mye fin offensiv fotball å se i VM. + Unge lovende Arsenal spillere får verdifull rutine. Helt korrekt og idag blir det spennende å se Kolo/Eboue mot Van Persie. Herlig å se Ljungen stanget inn seiersmålet igår. For et løft det må gi og det er absolutt positivt for Freddy......så et positivt VM kan slå positivt ut for spillerne også....deriblant Arsenal sine Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonymontana Posted June 16, 2006 Report Share Posted June 16, 2006 Krymper du tidsbruken vil du måtte ha mange flere kamper pr dag, noe som vil minske inntektene betraktelig. Og dermed er det fullstendig uaktuelt for de høye herrer! Her er du ved sakas kjerne. Pengane rår. Så får me sjå kor lenge det går før VM vert utvida til 64 lag. Elles kunne tidsbruken lett krympast ved å droppe gruppespelet, og satse på cup frå fyrste kamp. Ein kjem ikkje vekk frå at cupspel har meir spaning og nerve, samanlikna med til tider drepande kjedelege gruppespel-kampar. Det hadde ikkje vore ulikt fuckings Blatter&Co det. Minimere Premier League med eine handa og utvide VM med andre handa. Det enda vel til slutt med at nasjonale leaguer blir lagt ned og Champions League blir utvida til ein slags europeisk superliga, og like eins i alle andre verdensdelar. Og so utvidar han VM til alle nasjonar i heile verda; For er det VM så må vel alle få vere med å kjempe. her tok eg kanskje litt av, men det er eit worst case scenario om Blatters kamp etter mest mogleg kronasjar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arsenal_1886 Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Så sverigekampen på liseberg..... For en stemning.... Over 1000 mennesker så kampen der på storskjerm.... Nesten alle holdt med sverige (ikke jeg)... Nesten alle reiste seg og sang sveriges nasjonalsang (ikke jeg).................... Det kaller jeg stemning jeg... tenk om Norge kunne vert i vm og vi kune hatt like stor stemning på våre kamper... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonymontana Posted June 17, 2006 Report Share Posted June 17, 2006 Så sverigekampen på liseberg..... For en stemning.... Over 1000 mennesker så kampen der på storskjerm.... Nesten alle holdt med sverige (ikke jeg)... Nesten alle reiste seg og sang sveriges nasjonalsang (ikke jeg).................... Det kaller jeg stemning jeg... tenk om Norge kunne vert i vm og vi kune hatt like stor stemning på våre kamper... Husa eg krysse Rådhusplassen(?) i København for 2 år sida når Danmark spelte EM-kamp. Er ganske sikker på at der var nærmare 30000 personar som såg kampen på storskjerm. Der var stemninga stor. Berre synd at eg måtte haste vidare til Roskilde i et håp om å finne en nokenlunde bra teltplass. ( noko som vi egentleg ikkje gjorde) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.