Jump to content

Gilberto Silva


Jensegutt

Recommended Posts

Arsenal har i år slitt en del, mye grunnet skader.. Særlig Edu, Sol Campbell, og gilberto har vært utsatt, men også spillere som Reyes og Vieira har pådratt seg skader på uheldige tidspunkter.

Fraværet av Sol på stopper har vel hemmet oss mer enn noe annet. Men hva med Gilberto? Alt snakket om hvor dårlig midtbanen vår er.. I begynnelsen av sesongen spilte vi glitrende med Cesc og Gilberto sentralt. Så ble Gilberto skadet og vi begynnte å avgi poeng.. :( ok, kansje litt unyansert å si det, men ;)

Uansett, å få Silva tilbake som stabilisator på midtbanen tror jeg kan hjelpe laget vårt tilbake på rett spor, han bidrar også veldig bra til den defensive delen av spillet vårt.

 

Rediger tittelen på denne tråden til Gilberto. En viktig mann er han ikke lengre..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply
Guest Andrew

Gilberto er en viktig spiller for Arsenal, skadene til Edu og Gilberto har kostet oss mye.

 

Det er grunnen til at vi ikke har gjort det bra i år.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kolo28

Gilberto er nok undervurdert ja, også av meg selv. Ser nå at han er langt viktigere for vår defensiv en tidligere anntatt. I tilegg til at han "intercepter" mye på midten er han også sterk i feltet til å rydde opp på dødballer. Blir godt å få han tilbake :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Rart med det, når Gilberto mangler og det går dårlig, hyller vi han som en redningsmann.

 

Når Gilberto spiller, og det går dårlig, da er Gilberto den store syndebukken.

 

Men jeg slenger meg på jeg, for sånn er vel fotballsupportere. Blir godt å få Gilberto tilbake <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Blir kjempe deilig å få Gilberto tilbake :P Jeg visste seriøst ikke at han var så viktig for laget. Men jeg har aldri undervurdert han. Jeg har sett hvordan han jobber. :huh: Og det er helt heeerlig.

 

Han er en veldig viktig brikke defensivt,og som jeg husker har han bidratt til mange herlige passninger. Spesielt passninger som satte igang Henry's løp <_<

 

Å...bare gleder meg til å se en spiller som jobber og jobber og jobber. Kjærligheten for laget og alle spillerne er jo der. Men når man ser dem jobbe sånn, nei, det finnes ingen herligere følelse :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor

Er selv stor Gilberto-fan men blir feil å si han er undervurdert nå. Alle sier jo at Gilbertos skade er årsaken til vår middelmådige sesong. Han er blitt forklaringen på alle problemene våre i år og det er han ikke. Alt vil ikke ordne seg bare Gilbs kommer tilbake. Han var undervurdert i fjor, og er overvurdert i år.

 

Det sagt håper han kommer tilbake like god som før, og tilbake som viktig spiller i første 11'ern.

Link to comment
Share on other sites

Personlig har jeg alltid sett på han som en god spiller. Han bidrar særlig bra defensivt, med taklinger, blkkeringer og brytninger. dessuten er han god å ha på defensive døballer.. B)

Det jeg mener å si, er at de goonere som tidiligere ikke har verdsatt Gilberto skikkelig, kansje nå ser at han faktisk er en viktig brikke i laget vårt! B)

Link to comment
Share on other sites

Gilberto har jeg alltid sett på som en viktig spiller for oss, selv om

han har vært et yndet emne å kritisere på det gamle forumet.

Gilberto,Ljungberg og Lauren er 3 hardtarbeidende spillere som gjør et grovarbeid

for oss som gjerne ikke er like vakkert å se på, men desto

viktigere er det når de gjør denne jobben.

Flamini er også en spiller som har imponert på dette.

I et lag er det viktig å ha en blandinng av teknikk og grovarbeidere.

Det savner vi på midtbanen når både Gilberto er skadet og Ray gikk til M'bro.

Derfor er også en spiller som Gattuso i MIlan en spiller jeg kunne ønsket meg på midten.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette med hodespill er et viktig poeng.

Jeg husker når Gilberto spilte undret jeg meg over hvor mange hode

klareringer han hadde med cornere og frispark mot oss.

Der har vi vært spesielt sårbare når 2 av de beste hodespillerne er vekke(Sol og Silva).

Link to comment
Share on other sites

Må si at jeg aldri har undervurdert Berto. En spillertype som han er viktig i ethvert lag, og spesielt i et lag som Arsenal som satser såvidt mye fremover på banen. Godt å se at han nærmer seg comeback etter skaden, og kanskje han kan bidra til at laget løfter seg enda et par hakk i serieinnspurten.

 

At han er tilbake vil uansett gi Wenger flere alternativer på midten, noe vi har savnet denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Den var dryg. Gilberto er ikke akkurat verdens beste midtbanespiller.

Sant å si så fungerte han godt sammen med Fabregas....men da vil jo Vieira måtte vrakes.

Gilberto er en grå spiller!

 

Nei hadde vi hatt Cech, Terry og Lampard....da hadde vi nok vunnet ligaen.

3564[/snapback]

 

Legg til Makelele så har du hele forklaringen på Chelseas stabilitet denne sesongen. Ingen viktige sentralaksespillere skadet hele sesongen. I form og uten skader ligger ikke våre spillere noe tilbake for nevnte spillere i blå skjorte (lite forbehold om Lehmann.. :huh:) . Skuddstyrken til Lampard er det eneste jeg skulle ønske vi hadde.

Link to comment
Share on other sites

Om spillere er grå..eller blir karakterisert som jordfresere så

ikke undervurder rollen slike spillere har i et lag.

 

Når det er sagt har jeg liten tro på at vi hadde vunnet PL

med Gilberto på laget. Det er mer enn det som har manglet

i år.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Blunter

Hakke sett han i Arsenal drakta i hele år...

 

Hvor lenge er han egentlig ute med skade? Tror dere vi noengang får se han spille denne sesongen? Er han frisk igjen til neste år?

 

Et stort tap for laget defensivt at vi ikke har hatt sjansen til å benytte denne brasilianske krigeren på midten.

Link to comment
Share on other sites

Guest GuanXi

Ser frem til å få brasilianeren tilbake på banen. Fabregas/ Gilberto utgjorde sentral midtbane da klubben var på sitt beste innledningsvis denne sesongen. Tror det er positivt for klubben at det blir mer konkurranse om midtbaneplassene.

Har ikke noe negativt å si om Vieira, men det virker på meg som at han til tider virker noe ukonsentrert. Kanskje han føler plassen på laget er sikker, uansett hvordan han presterer.

 

La oss håpe at klubben kan avslutte sesongen på samme måte som man begynte. Da er jeg forholdsvis sikker på at vi havner på plassen bak Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Arsenal to offer Gilberto new deal

 

Til tross for at han knapt har spilt i år, ligger det altså an til at Gilberto tilbys en tre års forlengelse av kontrakten sin [frem til 2009. Edit.] og en økning på £15.000 i uka, noe som øker lønnen til £55.000.

 

""We will try to extend his contract," said Wenger ahead of tomorrow's Premiership game at Middlesbrough.

 

"He has a great presence in midfield and you could see that last week. He certainly knows the job.

 

"We want him to stay and we want him to be part of our future. We will sort that out in the summer."

 

Forhåpenligvis betyr dette i allefall at én av stjernespillerne våre signerer ny kontrakt denne sommeren uten for mye frem og tilbake..

Link to comment
Share on other sites

Det er tydelig at du ikke helt har forstått Gilbertos rolle i laget, Mee. Eventuelt setter du ikke pris på den.

 

Gilberto er en spiller som gir andre frihet til å utfolde seg, spesielt offensivt. I tillegg er han en spiller som faller dypt ned og dekker for Cygan, Toure og co. når de er ute på bærtur og totalt ute av posisjon i midtforsvaret.

 

Slik Arsenal spiller i dag, med offensive vinger og som regel én sentral midtbanespiller som er tilbøyelig til å være med fremover på banen, er vi veldig avhengige av å ha en motvekt, en spiller som tar den defensive jobben. Her er Gilberto den beste i bransjen.

 

Kanskje ikke noen spektakulær spiller, men uhyre viktig for Arsenal gitt dagens spillestil.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Gilberto er overvurdert. En "litt grå" mus i en sprudlende Arsenal-tropp.

Å tilby Gilberto-for-trange-sko ny kontrakt er ikke akkurat særlig oppløftende lesing.

Fabregas går langt utenpå brasilianeren.

Arsenal bør kvitte seg med syd-amerikanerne. Landslagsamlinger i Brasil er helt håløst!!!!

 

Skaff heller tilveie en mer kreativ midtbanespiller, en midtbanespiller som i tillegg til hard jobbing også er konstruktiv i det oppbyggende spillet.

Heller Davids, Seedorf, Nedved...Joe Cole....og slike typer enn en treg småskadet brasiliansk skygge.

Overvurdert dessverre....

5397[/snapback]

 

Jeg er enig med Dr. Phil, men vil gå enda lengre: Dersom Fabregas skal få spilletid uten at det går ut over den defensive tryggheten, er vi avhengig av en type som Gilberto som makker på sentral midtbane.

 

Frem til Fabregas evt. utvikler bedre defensive kvaliteter (dersom det i det hele tatt er ønskelig) frykter jeg at selv Vieira ikke balanserer midtbanen godt nok til å spille sammen med Fabregas når vi møter andre topplag.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto Silva håpløs? Det er noe av det håpløste jeg har hørt. Vi har jo sett hvordan har vært defensivt uten Gilberto. Vi trenger han, og i dette tidspunktet passer det perfekt.

 

Man vet aldri verdien av en spiller før han er ute av spill. Det gjelder Gilberto Silva og Jens Lehmann for eksempel.

 

Lehmann er i grunn i ikke den beste keeperen vi har hatt gjennom tidene, men det var jo han vi gikk 49 kamper uten tap med da. Vi har jo slitt defensivt og der savner vi Gilberto's defensive ferdigheter sammtidig som hans offensive evner også er savnet.

 

Så jeg sier; Gilberto håpløs? Absolutt ikke!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...