Jump to content

Hvilken spillere tror dere kommer til sommeren


Guest Andrew

Recommended Posts

Guest Viggo Viking

I følge soccernet så klarer ikke har ikke Wenger klart for seg hvilke(n) spiller(e) som han vil signe i sommer:

 

"As for new signings, Wenger admitted that although he has money to spend, he has not yet identified his ideal targets.

 

'I don't need a left-back, I don't need a midfielder and I don't need a striker,' he said in the wake of Jose Mourinho's declaration that he needed one of each.

 

'And I don't need a goalkeeper either. I will only sign someone who can bring us a plus in the team. At the moment, I have not identified him but you will know once I have signed them.

 

Wenger is still concerned not to restrict the chances for the younger players brought into the first team this season, such as Robin van Persie, Philippe Senderos and Cesc Fabregas.

 

'The decision I have to make is - can I now put someone in front of these players who have shown qualities in recent games? That is very difficult,' he said."

 

Hele artikkelen finner du på:

Soccernet

 

Dersom artikkelen gjenspeiler Wengers tanker antar jeg at det ikke veldig mange nye fjes i Arsenal-stallen denne sommeren. Uttalelsen er dog mer tvetydig enn den kan virke med første øyekast. Slik jeg ser det kan uttalelsen både tolke som uttrykk for:

1. at han ikke vil anskaffe nye spillere til nevnte posisjoner og

2. at han bare vil anskaffe nye spillere dersom han er overbevist at de er bedre enn de vi har fra før.

 

Uansett hva nå Wenger har uttalt eller ikke, er mitt tips at Wenger sørger for at vi både får (minst) en etablert spiller i alderen 23-26 år og minst ett såkalt "talent" rundt 20 år.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Tror nok ikke Beckham ankommer Arsenal til sommeren, siden en slik spiller ikke kommer til en klubb for å "slite" seg til plass på laget.

Vieira og Gilberto passer ypperlig sammen på sentral midtbane, samt at Fabregas og Flamini har bevisst hvilken spillere de er i denne posisjonen om de får sjansen.

 

Høyre midtbane har vi Ljungberg, men også Fabregas har bevisst at han kan kle denne posisjonen også....og alle veit at David Beckham ikke er en venstre midtbanespiller.

Så at Wenger kjøper Beckham for å sette ut enten Gilberto eller Ljungberg har jeg mine tvil om.

 

Owen er mitt tips på en spiller som vil bære Arsenal drakt neste sesong, siden Dennis går i sin siste periode i klubben (er jo ikke sikkert han får kontrakt neste sesong..) og da har vi kun Henry, Persie, Aliadiere og evt Reyes (+Quincy og Lupoli som sikkert trenger 1-2år til før de er klare for nivået)

 

Henry som er i sin beste alder, mens resten av alternativene er GODE men UNGE spillere. Hva skulle skje om Henry må stå over 2-3mnd neste sesong, er de da klare for å tre inn i rollen som goalgettere....? Personlig tror jeg ikke dette, og da tror jeg Wenger henter inn en spiller som har kvaliteter, som har erfaring fra nivået (selv i sin unge alder) ,og som kan "hjelpe" til når Henry ikke finner nettmaskene eller evt er skadet.

 

Jeg tror Reyes er tiltenkt rollen som Pires har på laget for fremtiden, og tror det kan være genialt om han klarer å takle livet både på og utenfor banen. Gutten har enorme kvaliteter, og det er bare å håpe at han får dette ut i Arsenal.

 

Nei, Arsenal spiller mange kamper i løpet av en sesong, og de trenger en god stall. Derfor mener jeg vi trenger en spiller som Owen i spissrekka uten at vi evt stopper utviklingen til hverken til Persie, Aliadiere og resten av talentene.

 

Hva med resten av laget??

Keeperplassen har vel vært evig diskutert siden Seaman begynte å få noen kg ekstra på kroppen, selv om Lehmann absolutt har vært en oki sisteskanse.

Jeg tror Wenger vil hente en keeper, og da tror jeg Frey fra Parma kan være et alterenativ. En god keeper til en oki pris, og Frey er vel også midten av 20årene??

 

Ellers tror jeg Wenger vil hente et par talenter som kan utvikle seg til noe magisk, og ser ikke bort ifra at dette både kan skje på stopperplassen og evt en kantspiller.

Wenger er en som liker stabilitet i laget, og da tror jeg 2-3spillere med høyt nivå vil være maks av det som ankommer klubben til sommeren....og vi trenger ikke så mange flere om vi kun mister Edu og evt Dennis?????

 

Kevin som stoler på Wenger ;)

Link to comment
Share on other sites

Wenger not planning big money moves

 

"It will be minor changes and small money. I don't know what is big money for you but for me small money is £5million and big money is £25million," he revealed.

 

"I'm not necessarily a small money man, I've nothing against money. But you spend what you have - or you die.

 

"We want someone who will bring us something extra. And I can tell you a few players who have brought something extra for below £5million."

 

 

Disse uttalelsene burde dempe spekulasjonene om store transfere denne sommeren - foreløpig.

 

Dette høres ut som den Wenger vi kjenner, basert på tidligere sesongers innkjøp. Et par kjøp i £5m-klassen. Stemmer dette, er det nok bare å glemme SWP'er, Beckham'er og i det hele tatt. Det skal bli spennende å se hva Wenger trekker opp av hatten.

 

En sentral midtbanespiller for å erstatte Edu blir det neppe.

 

"I regret that as I feel we are losing a great player but we already have four central midfielders in Patrick Vieira, Gilberto, Cesc Fabregas and Mathieu Flamini."

 

Mer sannsynlig en spiss.

 

"Sometimes with five minutes to go, if you need to score a goal, it would be nice to have a player on a corner who heads it in," admitted Wenger.

 

"I want a young talent, maybe, if I find one. Not necessarily a big name."

Link to comment
Share on other sites

Guest ReYeS

ser wenger sier dette til arsenal.com. bra vet DU:

 

Wenger - We can afford top players

 

Wenger wants to add to his squad

 

 

By Richard Clarke

 

Arsène Wenger says he is prepared to bid for star names this summer.

 

As usual, the Arsenal manager has already indicated that he wants to keep the vast majority of his squad together in the close season. But he does want to add ?one or two? players. Of course only the Frenchman knows who they might be but, he confirmed, he is not afraid to go for the top names.

 

?Yes, if world class players are available then we are candidates,? he said. ?We have money available.?

 

 

[ 10 May 2005]

BACK

NEWS ARCHIVES

Link to comment
Share on other sites

Her er rykter om en unggut:

 

Arsenal skal visstnok ha forhørt seg om unge Joleon Lescott ogvurderer å legge inn et bud. Lescott er en ung stopper som har hatt stor suksess i 1.divisjon i år, og vert en av Wolves beste, om ikkje den beste. Har tidligere vert rekna som ei av dei aller største talenta i England.

 

Det virker på meg lite sannsynlig, spesielt etter framsteget til Senderos. Ka skal vi med en ny 22årig stopper? Likevel er det noko som frister:

 

Då er i tilfelle Cygan på vei vekk. Noko som ikkje hadde vert meg i mot. Bytter vi Cygan mot Lescott er vi styrka. Rykta om Lescott har gått tidligare sesonger også, som kan bygge opp om påstanden. Han passer derimot lite inn i 24-27 kategorien :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Viggo Viking

I følge Teamtalk sier Wenger at Arsenal ikke trenger noen nye spillere og kun vil kjøpe hvis en "eksepsjonell" spiller blir tilgjengelig:

 

Teamtalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
han må kjøpe en stopper som Adams, en spiss av Henry's kaliber og selvfølgelig en keeper i absolutte verdensklasse.

3490[/snapback]

 

Sorry, ingen spissa i verden er av Henrys kaliber

Link to comment
Share on other sites

I følge Teamtalk sier Wenger at  Arsenal ikke trenger noen  nye spillere og kun vil kjøpe hvis en "eksepsjonell" spiller blir tilgjengelig.

10545[/snapback]

 

Føler meg sikker på at Wenger finner en "eksepsjonell" spiller i løpet av sommeren. Høres rart ut om han forholder seg passiv. Sesongen fortalte vel litt om hvor sårbare vi er ved f.eks. skader og karantener.

Link to comment
Share on other sites

I følge Teamtalk sier Wenger at Arsenal ikke trenger noen nye spillere og kun vil kjøpe hvis en "eksepsjonell" spiller blir tilgjengelig:

 

Teamtalk

10545[/snapback]

 

Det vil i såfall være veldig svakt, og taktisk dårlig av Wenger.

 

Hvis han ikke i løpet av denne sesongen har sett behovet for en bredere stall, så begynner jeg å lure kraftig.

 

Det er penger tilgjengelig, så nå får han f*** meg se til å hente inn noen forsterkninger. Han brukte overprisning av spillere når transfervinduet var åpent i januar. Den unnskyldningen holder ikke nå. Hvis han ikke tror vi behøver å styrke stallen, så er han i beste fall ufattelig naiv

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror han kjøper noe stort. Det er typisk Wenger å si at dysse ned sannsynligheten for et kjøp, og så plutselig slå til med en storkanon. Tror det kommer noe. Hva aner jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror han kjøper noe stort. Det er typisk Wenger å si at dysse ned sannsynligheten for et kjøp, og så plutselig slå til med en storkanon. Tror det kommer noe. Hva aner jeg ikke.

10560[/snapback]

 

 

Wenger sier mye rart. Frem og tilbake. Han holder kortene tett til brystet. Det ene øyeblikket kan vi forvente toppspillere i alderen 24-27 år. I det neste sier han at han ikke vil signere spillere dyrere enn £5m. Nå sier han..

 

"When you watch our team play we don't really need anyone, we have to keep faith with the young players we already have.

 

"But if we can find someone exceptional who can bring an addition to our quality we will do it of course."

 

In the end of the day er alt et spill for å få de(n) spilleren(e) han vil ha til riktig pris. Men 'someone exceptional?' Ja takk.

Link to comment
Share on other sites

Guest knut88

E håper at AW forsterker laget med minst en mann på hvert ledd.

 

Mål: Given/Robinson

 

Forsvar: King/Riise

 

Midtbane: Hargreaves/Wright Phillips/Jenas

 

Spiss: Robinho

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne sett Carew i Arsenal. Tror han kan bidra sportslig, og at vi får enda mer blest om klubben i Norge!

11193[/snapback]

 

Enig i at vi trenger en spiss, men John Carew er jeg helt sikker på at vil bli en flopp dersom han kommer til Arsenal. Dessuten er han, etter min mening, en uspiselig type.

Bildebevis:

1109748314.81865.jpg

 

 

Jeg mener dessuten at vi ikke trenger så all verden mye mer blest rundt Arsenal i Norge, rett og slett fordi vi vil få altfor mange supportere av den typen United har altfor mange av i dag. Jeg liker meg bedre som litt "underdog" jeg, og jeg ønsker ikke at Arsenal skal ta opp kampen med United om antall medgangssupportere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville hatt peter crouch og ledley king

11598[/snapback]

 

Peter Crouch? Hvorfor det da? Han mener jeg ikke holder mer enn i beste fall middelmådig PL-nivå. Han hører ikke hjemme på et lag som skal hevde seg i Europa.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...