Jump to content

En Berømmelse av Wenger


mmaelan

Recommended Posts

Jeg syns det er en ting som må nevnes nå. Hva Wenger har fått til denne sesongen med

laget vårt som en defensiv unit er ikke mindre enn imponerende!

8 kamper uten å slippe inn mål i CL har ingen lag klart før oss. Vi har spilt mot Juve og

Real Madrid uten å slippe inn mål.

 

Så hva har Wenger og apparatet gjort?

Forsvarsfireren fungerer glimrende sammen som en unit baki der....hvordan linja var snorbeinte

og la frustrerte Juve spillere i offside gang på gang ga minner tilbake til The Fab Four.

 

Først og fremst Eboue...maken til spiller offensivt og defensivt...hvordan løpene hans er framover og ikke minst de perfekte tacklingene bak er en fryd å se på. Eboue er den perfekte høyreback.

 

Flamini...midtbanespilleren som er omskolert til venstreback....for en hardman denne ungutten er blitt og han blir en fryktet spiller som gir alt og hiver seg inn i hver tackling. At han begynner å bli frisk på offensiven er også bra. Han har også gitt forsvaret en ny dimensjon i rå styrke.

 

Toure....er vel en midtstopper som jeg regner som en av verdens beste...hurtigheten og roen han bringer bak i forsvaret er intet mindre enn fantastisk.

 

Senderos...åh hvor mye kjeft denne spilleren har måttet tåle...men hvordan han har lagt usikre Philippe i skapet og kommet tilbake som en ny utgave av Senderos er helt utrolig. Han tapte vel knapt en duell i går.

Ingen tvil om at Toure er en av årsakene til Senderos forandring.

 

Se på midtbanen foran forsvaret og. Maken som Hleb/Ljungberg/Reyes/Fab/Pires/Gilberto er blitt

enormt gode på defensiv hjelp og støtte til forsvaret.

 

Dette laget vårt har forvandlet seg fra et vaklende lag til et storlag i emning. Vi er blant de 4 beste lagene i Europa.

 

Takk Wenger for at du endelig har fått til det jeg har kritisert deg for..å få et lag som er blant Europas beste defensive lag. Det har du endelig klart!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at Wenger skal takkes og som ansvarlig for laget er det han som skal ha de største overskriftene. Samtidig vet vi at vår "gamle" forsvarsklippe, Martin Keown, er hentet inn på trenersiden. Ant for å drille forsvarfireren og organisiere det defensive spillet.

Derfor vil jeg samtidig dele ut en blomster til Keown, siden jeg tror han har mer enn `en finger med i spillet :)

Link to comment
Share on other sites

Eboue er et funn, han er den neste Cafu. For en spiller. Den albuen igår kunne an dog ha spart seg.

 

Kolo toure er en av verdens beste midtstoppere. Etter min mening den beste midtstopperen i Premier league, Terry og Rio kan gå hjem og vogge. Har alt; Enorm far, kraft, taklingsstyrke, leser spillet bra og har forbedret seg enormt i hodeduellene.

 

Senderos: Har den siste tiden vist spill av høy international klasse, han har en gang for alle bevisst at han har potensiale til å en veldig god spiller for oss. Han og Kolo utfyller hverandre perfekt; Kolo med sin hurtighet og Philippe med sittt gode duellspill. Nå gjelder det bare at han klarer å fortsette å levere slik han har gjort den siste tiden.

 

Flamini: har gjort en flott innsats på backen mens Clichy og Cole har vært borte.

 

En rekke som har ført oss til å clean sheets i CL. Når man ser på den totale prislappen er det ganske utrolig, og sier noe om Wengers genialitet..

Link to comment
Share on other sites

La oss ikke glemme Lehmann opp i alt dette! Den tryggheten han nå viser, smitter helt klart over på de unge, både i forsvaret og ellers på banen... Jens har spilt seg rett inn i hjertet mitt, det samme hjertet han nesten har klart å ødelegge flere ganger før.. :)

 

Jens har kultstatus på Highbury nå.Han er uten tvil en av verdens beste keepere for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Mange har snakket om "Wenger Knows".

 

Jeg syntes at modulator skal gå gjennom all kritikk av Wenger som har vært skrevet etter salget av Vieira.

Og få det fjernet. Enhver kritikk skal sensureres bort.

Men fleip til side.

Wenger viser i stadig større grad det vi alle har håpet på. Oppbyggingen av et helt nytt lag. Dette vil bli et lag som garantert vil spille det som ofte er kalt arsenalfotball bedre enn i forrige storhetstid da vi var ubeseirete.

Måten han klarer å etablere en trygghet i alle spillere, får de til å stå frem som et team og et samarbeid mellom svært gode og svært unge spillere er imponerende. Dette kan bli et lag verden ikke har sett maken til.

Henry trenger vi og vi trenger han ikke. Jeg mener vi trenger han, men kan klare oss uten. Vi er i ferd med å bygge et lag som ikke vil være så avhengig av at enkeltindividualister må heve det. Men TH står mer og mer frem som en kaptein, inspirator, veileder og mye mer.

Mitt tips er at han kan videreføre fotballfilosofien til Wenger. At han kan bli manager i klubben. Kanskje det ligger planer for det. Han kan ikke med troverdighet slutte i Arsenal med utgangspunkt i et argument om troverdig satsning. Det faller for sin egen urimelighet.

All respekt for Tony Adams, men de som forfekter han som en fremtidig manager har i beste fall skivebom. En stor mann. Stor spiller. Bruk han, men ikke som manager.

 

Ble litt mer enn en berømmelse til Wenger, men det får være sånn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror rett og slett vi får ett luksusproblem til høsten!

 

Forsvar: Eboue, Lauren, Senderos, Toure, Campbell, Cole, Flamini, Clichy, Gilbert.

 

Midtbane: Diaby, Pires(han blir i gunners!), Ljungberg, Reyes, Hleb, Gilberto, Fabregas.

 

Angrep: Henry, Van Persie, Adebayor, Walcott(Kan vel spille både spiss og midtbane).

 

Og hvem vet hvem som kommer til sommer!

Link to comment
Share on other sites

Så hva har Wenger og apparatet gjort?

Forsvarsfireren fungerer glimrende sammen som en unit baki der....hvordan linja var snorbeinte

og la frustrerte Juve spillere i offside gang på gang ga minner tilbake til The Fab Four.

 

Jeg vurderte i går kveld å starte en tråd om akkurat samme tema. Måten Nedved ble ydmyket av offsidefella til guttene var praktisk talt The Fab Four verdig. La meg sitere en kjær sang som jeg fikk flashbacks til da Nedved for ørtende gang gikk i fella:

 

They've ruined the reputation of many a superstar, just like Alan Shearer and Eric Cantona.

 

Ikke bare er disse gutta fantastiske talenter, men de har jo et sinnsykt godt samspill. Forskjellene på The New Fab Four og The Original Fab four er at den nye har fart og er godt under 25 år i snitt, samt at disse gutta er jevnt over bedre individuelt enn de gode gamle. Tenk når gutta får inn mer rutine! Jeg tipper at vi har tidenes beste forsvar på dørterskelen, og at disse faktisk kan bli mer legendariske enn Dixy, Bouldy, Tone og Nutty.

 

The future is so bright you gotta wear shades :)

Link to comment
Share on other sites

Guest ashleycole

kven var det som sa : wenger må vekk??

 

kva seier du nå??

 

det var det eg altid har sagt. wenger er verdens beste manager!

 

ingen tvil om det. det lage han har nå kommer til å bli bedre en noen andre lag har vert.

 

 

COLE.jpg

Link to comment
Share on other sites

Og hvem vet hvem som kommer til sommer!

 

Og hvilke spillere forsvinner? Henry, Cole og Campbell? Jeg vet ikke, men det ligger vel an til at noen forlater oss. Håper dog at spillerne blir!

 

Vinner vi CL så ser eg ingen grunn til at noken skal forsvinne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Jeg tror rett og slett vi får ett luksusproblem til høsten!

 

Forsvar: Eboue, Lauren, Senderos, Toure, Campbell, Cole, Flamini, Clichy, Gilbert.

 

Midtbane: Diaby, Pires(han blir i gunners!), Ljungberg, Reyes, Hleb, Gilberto, Fabregas.

 

Angrep: Henry, Van Persie, Adebayor, Walcott(Kan vel spille både spiss og midtbane).

 

Og hvem vet hvem som kommer til sommer!

 

pires og campbell bør erstattes, i tillegg er jeg langt fra trygg på senderos. en ny sentral midtbanespiller bør også stå på blokka...

Link to comment
Share on other sites

all mulig ære til Wenger for at han har ledet Arsenal så langt i Champions league, og til og med fått en ny rekord. Dette står det stor respekt over. Hvis fabregas blir bedre enn han har vært i år, trenger vi nesten ikke en ny sentral midtbane. Men Gilberto må erstattes hvis han ikke skjerper seg, han har for dårlige pasninger.

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret vårt i det siste har vært et funn rett og slett. Toure har bare fortsatt å utvikle seg, og har dratt med seg Senderos i den utviklingen. Han har vært en gigant den siste tiden, og var etter min mening banens beste i går. Eboue er jo helt rå, og han har nok tatt plassen til Lauren permanent nå, i alle fall viss jeg får det som jeg vil. Flamini har jeg ikke ord for. Komme fra en ung og uferdig sentral-midtbane, til å bli en erfaren og rutinert venstreback. Han overbeviser igjen og igjen. Han har spilt mot store navn gang på gang nå, og brilijerer hver gang. Så ingen av våre skadede helter Cole, Campbell og Lauren bør føle seg sikker på at plassen er der å venter på de når de kommer tilbake fra skade...

 

Men vi skal ikke glemme Lehmann og hans fantastiske form for tiden. Han har reddet oss gang på gang, og presterer på ypperste nivå!

Link to comment
Share on other sites

Trekker meg på alt jeg har kritisert Wenger for. Denne mannen vet. Det er det ingen tvil om.. Og for en helomvending enkelte spillere har gjort. Senderos som folk kalte ubrukelig og at han bare var en flopp, står nå frem som banens beste mot Juve. Eboue som ble kritisert for å være elendig defensivt har nå full kontroll på Zlatan, Nedved og Robinho. Flamini har spilt bedre enn de fleste venstrebacker i PL på back! Henry som ikke var noen kaptein fremstår nå som den perfekte kaptein. Dette er jo bare nødt til å ende med seier mot Barca i Paris!

Link to comment
Share on other sites

Trekker meg på alt jeg har kritisert Wenger for. Denne mannen vet. Det er det ingen tvil om.. Og for en helomvending enkelte spillere har gjort. Senderos som folk kalte ubrukelig og at han bare var en flopp, står nå frem som banens beste mot Juve. Eboue som ble kritisert for å være elendig defensivt har nå full kontroll på Zlatan, Nedved og Robinho. Flamini har spilt bedre enn de fleste venstrebacker i PL på back! Henry som ikke var noen kaptein fremstår nå som den perfekte kaptein. Dette er jo bare nødt til å ende med seier mot Barca i Paris!

 

Ja må no svelge noen ord sjøl.Nå virker jo sjøl salget av Vieira seg som et

lurt trekk.Ellers hadde aldri Fab vært så bra.

Jeg tror Sol skal få uhyre store problemer med å spille seg inn på laget nå.

Senderos har vokst noe enormt som spiller ved siden av Toure.

Gilbert ligger foran som den usynlige muren igjen..ingen tvil

Wenger knows >:(

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Artig at så mange har sett lyset, nemlig Arsene Wenger himself. -_-

Håper at dere alle sammen samtidig lærer noe av dette, og driter i å slakte de samme spillerne som nå blir hyllet og den samme manageren som nå blir kallt genial den dagen marginene går mot oss igjen.

Hverken spillerne eller manageren er i dag mere geniale enn de var for et halvår siden.

Marginer og flyt har imidlertid tatt oss opp i europatoppen igjen, hvor vi hører hjemme.

Dette handler først og fremst om at vår manager ligger lysår foran oss andre når det gjelder både fotballkunnskaper og selvfølgelig kunnskaper om spillerstallen vår.

Samtidig handler det om å være fast i troen når ballen går stang ut i en periode, og ikke begynne å tvile på sin egen filosofi og tidligere valg, når forstå-seg-påerne, forlanger Lehmanns hode på et fat og sendt hjem til Tyskland med første fly, Gilberto øyeblikkelig fjernet fra jordens overflate, Senderos kjeppjaget tilbake til Sveits, at kapteinsbindet skal rives av overarmen på Henry og ikke minst at Wenger selv fullstendig har mistet teften og evnen til å organisere et lag til suksess i champions league.

Slik kunne man jo ramset opp fullstendig hodeløse innlegg på dette forumet til man blir grønn i trynet, det gidder jeg imidlertid ikke.

I mine øyne er det særlig en vesentlig og omstridt avgjørelse Wenger tok i sommer, som har vært helt avgjørende for at Gunners i disse dager oppnår resultater og dermed oppfattes blant folk flest som Europas mest spennende lag.

Han innså at Patrick Vieira rett og slett ikke var god nok som hjerne og dirigent på vår midtbane.

Samtidig hadde han en uslipt diamant, Cesc Fabregas, i sin stall som med riktig matching ville bli en langt bedre, mer kreativ og mer ballsikker spiller enn Vieira noen gang hadde vært.

Imidlertid skjønte Arsene Wenger at det ville bli ramaskrik blant fansen når nyheten om salget av Vieira ble offentliggjort.

Allikevel, til klubbens beste, valgte han å stole på sine egne vurderinger og kunnskaper om spilleren og kjørte gjennom handelen med juventus mens han enda kunne få en anseelig sum for ham.

Gilberto er urokkelig som anker på vår midtbane, ingen andre kan gjøre en slik oppryddingsjobb som ham.

Jeg trodde Emerson på juventus kunne måle seg med vår Gilberto men opplevde at det faktisk er klasseforskjell mellom disse to brasilianerne i kvartfinalen.

Regner med at landslagssjefen til Brasil så det samme og at Gilberto spiller heretter.

Det er den andre plassen på vår sentrale midtbane dette handler om, Vieira eller Fabregas.

I Wengers hode var det aldri tvil og dette ville betydd at Patrick Vieira ville inntatt plassen på vår reservebenk etterhvert.

Uverdig for en så god spiller som Patrick, som hadde gitt de beste år av sin fotballkarriere til Arsenal og Wenger.

Den godeste Patrick var imidlertid "over the top" og var mer og mer plaget med skader som stadig satte ham tilbake i form og kvalitet.

Avgjørelsen som ble tatt måtte bare komme, uansett hvor ufattelig trist og meningsløs den kunne virke på oss supportere, han måtte selges til en klubb som virket interessant for ham.

Det tok imidlertid noe tid før Cesc slo ut i full blomst, men Wenger var fast i troen hele tiden og mante til tålmodighet blant oss supportere.

Nå ser vi resultatet mine venner, en attenåring som allerede er blant de absolutt beste midtbanespillerne i verden!!!!!

Det er meningsløst å sammenligne Arsene Wenger med fysakker som Ferguson og Mourinho.

Klasseforskjell er et alt for mildt ord i denne sammenheng, hvis vår mann hadde brukt bare halvparten av de pengene som disse to har strødd om seg med, hadde aldri chelski eller manu vært i nærheten av topplassen i premier league.

Hva har spillere som Eboue, Senderos, Fabregas, Flamini, Toure og ikke minst Lehmann kostet oss???

Latterlig lite penger er svaret, og da har man også svaret på hvem som er verdens desidert dyktigste og mest kunnskapsrike manager; ARSENE WENGER >:(

La denne mannen få jobbe i fred mine venner, det finnes ingen som helst grunn til å tvile på ham.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Artig at så mange har sett lyset, nemlig Arsene Wenger himself. -_-

Håper at dere alle sammen samtidig lærer noe av dette, og driter i å slakte de samme spillerne som nå blir hyllet og den samme manageren som nå blir kallt genial den dagen marginene går mot oss igjen.

Hverken spillerne eller manageren er i dag mere geniale enn de var for et halvår siden.

Marginer og flyt har imidlertid tatt oss opp i europatoppen igjen, hvor vi hører hjemme.

Dette handler først og fremst om at vår manager ligger lysår foran oss andre når det gjelder både fotballkunnskaper og selvfølgelig kunnskaper om spillerstallen vår.

Samtidig handler det om å være fast i troen når ballen går stang ut i en periode, og ikke begynne å tvile på sin egen filosofi og tidligere valg, når forstå-seg-påerne, forlanger Lehmanns hode på et fat og sendt hjem til Tyskland med første fly, Gilberto øyeblikkelig fjernet fra jordens overflate, Senderos kjeppjaget tilbake til Sveits, at kapteinsbindet skal rives av overarmen på Henry og ikke minst at Wenger selv fullstendig har mistet teften og evnen til å organisere et lag til suksess i champions league.

Slik kunne man jo ramset opp fullstendig hodeløse innlegg på dette forumet til man blir grønn i trynet, det gidder jeg imidlertid ikke.

I mine øyne er det særlig en vesentlig og omstridt avgjørelse Wenger tok i sommer, som har vært helt avgjørende for at Gunners i disse dager oppnår resultater og dermed oppfattes blant folk flest som Europas mest spennende lag.

Han innså at Patrick Vieira rett og slett ikke var god nok som hjerne og dirigent på vår midtbane.

Samtidig hadde han en uslipt diamant, Cesc Fabregas, i sin stall som med riktig matching ville bli en langt bedre, mer kreativ og mer ballsikker spiller enn Vieira noen gang hadde vært.

Imidlertid skjønte Arsene Wenger at det ville bli ramaskrik blant fansen når nyheten om salget av Vieira ble offentliggjort.

Allikevel, til klubbens beste, valgte han å stole på sine egne vurderinger og kunnskaper om spilleren og kjørte gjennom handelen med juventus mens han enda kunne få en anseelig sum for ham.

Gilberto er urokkelig som anker på vår midtbane, ingen andre kan gjøre en slik oppryddingsjobb som ham.

Jeg trodde Emerson på juventus kunne måle seg med vår Gilberto men opplevde at det faktisk er klasseforskjell mellom disse to brasilianerne i kvartfinalen.

Regner med at landslagssjefen til Brasil så det samme og at Gilberto spiller heretter.

Det er den andre plassen på vår sentrale midtbane dette handler om, Vieira eller Fabregas.

I Wengers hode var det aldri tvil og dette ville betydd at Patrick Vieira ville inntatt plassen på vår reservebenk etterhvert.

Uverdig for en så god spiller som Patrick, som hadde gitt de beste år av sin fotballkarriere til Arsenal og Wenger.

Den godeste Patrick var imidlertid "over the top" og var mer og mer plaget med skader som stadig satte ham tilbake i form og kvalitet.

Avgjørelsen som ble tatt måtte bare komme, uansett hvor ufattelig trist og meningsløs den kunne virke på oss supportere, han måtte selges til en klubb som virket interessant for ham.

Det tok imidlertid noe tid før Cesc slo ut i full blomst, men Wenger var fast i troen hele tiden og mante til tålmodighet blant oss supportere.

Nå ser vi resultatet mine venner, en attenåring som allerede er blant de absolutt beste midtbanespillerne i verden!!!!!

Det er meningsløst å sammenligne Arsene Wenger med fysakker som Ferguson og Mourinho.

Klasseforskjell er et alt for mildt ord i denne sammenheng, hvis vår mann hadde brukt bare halvparten av de pengene som disse to har strødd om seg med, hadde aldri chelski eller manu vært i nærheten av topplassen i premier league.

Hva har spillere som Eboue, Senderos, Fabregas, Flamini, Toure og ikke minst Lehmann kostet oss???

Latterlig lite penger er svaret, og da har man også svaret på hvem som er verdens desidert dyktigste og mest kunnskapsrike manager; ARSENE WENGER >:(

La denne mannen få jobbe i fred mine venner, det finnes ingen som helst grunn til å tvile på ham.

 

Det er lenge siden jeg har lest et så godt innlegg på forumet!

 

Wenger har for øvrig med salget av Vieira etterhvert skapt en helt ny balanse i laget, der potensiale for defensiv trygghet er bedret radikalt.

 

Fabregas kreativitet fra midtbaneposisjonen ser også ut til å åpne for å bruke en annen spisstype ved siden av Henry enn "Bergkamp-typen". Adebayor's har passet mye bedre inn i Arsenals lagoppstilling enn det jeg hadde forestilt meg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

veldig bra skrevet jens!! jeg laget en tråd for å rose Wenger når det stormet som mest, og å bruke uttrykket Wenger knows var visst uhørt

 

gi mannen livstidskontrakt, isåfall er det bare en mann som bestemmer når Wenger skal gå, og det er han selv

 

under Wengers periode har han handlet for 350 millioner, og solgt for 800 millioner hørte jeg på tv3

 

intervjuene han gir, gir meg gåsehud.. når han forteller hvordan fotball skal spilles

 

WENGER KNOWS

 

og gudene skal vite at vi er heldige som har han i klubben

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt noen disputter Jensemann :) men her er jeg helt enig med

deg. Et meget godt innlegg .

 

Wenger har vist at han er en mesterhjerne,og selv om jeg var tvilsom

til salget av Vieira og ambisjonene til Arsenal...så har aldri jeg sett noen som kunne erstatte vår kjære Wenger.

 

Tror faktisk det var verdt å ha en 'mellomsesong' til Arsenal å være for å

fram Fabregas.

At vi i tillegg har spennende spillere som Eboue,Gilbert og Walcott, og utviklingen av Senderos,Flamini,Diaby,og VP ser jeg som ytterst positivt.

Link to comment
Share on other sites

Jo da, Mee and Bertie, det er lov å hylle Wenger når det går bra, og være kritisk i vanskelige perioder. Men, og det er et stort MEN; veldig mange har en tendens til å havne litt for lett og for høyt oppe i skyene i medgang, og de ramler så til de grader ned i kjelleren så fort den minste motgang melder seg! Hva med å ha litt mer is i magen i motgang, og være litt mer avdempet i medgang? Som du skriver, ryker man i semien i CL, taper for ManU, og - aller verst - kommer bak spurs på tabellen, så er vel krisen et faktum? Det er kort vei fra himmel til helvete i fotball! :)

 

Ser man det Wenger har oppnådd i løpet av sine 10 år på Highbury, så savner det nesten sidestykke i klubbens historie; kun Chapman kan måle seg. Likevel har Wenger sine svakheter, og de har mange av oss vært klar over lenge. Likevel veier de positive tingene opp for de negative. Og for å være litt etterpåklok; selv i den verste perioden i vinter, var det ihvertfall noen av oss som manet til tålmodighet, delvis fordi vi stolte på Wengers vurderinger, delvis fordi vi så at han var i ferd med å stable et utrolig talentfullt lag på beina - og at det var bare et tidsspørsmål før ting snudde til det bedre, og delvis fordi noen av oss etter flere tiår som supportere har lært oss at motgangen alltid kommer før eller senere, og at man bør vise litt tålmodighet og la manager og spillere få sjansen til å vise at de kan snu trenden. Det var og er rett og slett et spørsmål om man stolte eller stoler på at manager og spillere er/var i stand til dette.

 

Og med fare for å møte meg selv i døra her; men uansett hvordan det går i resten av sesongen, og uansett om man vinner den store pokalen eller ei; jeg står fast ved at dagens Arsenal-mannskap er et av de mest talentfulle i klubbens historie. Det sa jeg under motgangen i vinter - og jeg er blitt enda sikrere i min sak etter de siste ukenes hendelser! Uten at jeg derved tar av - helt! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

at wenger er en utrolig dyktig manager, er det vel ingen som tviler på. det forandrer likevel ikke det faktum at han har gjort flere feil i forkant av årets sesong; noe wenger selv måtte innrømme. arsenal har bestandig hatt ekstrem spisskompetanse og et høyt toppnivå. problemet var jo bredden. rutinerte spillere forlot klubben før årets sesong og enkelte av de eldre spillerne ser ut til å ha passert middagshøyden, uten at erstattere er hentet inn.

 

akkurat nå er arsenal kanskje englands beste lag, men dersom man ikke forsterker stallen, har jeg ingen forhåpninger om å kunne utfordre chelsea neste sesong. til det er troppen alt for tynn; man er for avhengig av et par enkeltspillere(bl.a. henry, cesc, toure og lehmann).

Link to comment
Share on other sites

Naturligvis ble det gjort feil - de gjøres hele tiden! :) Og naturligvis må man være kritisk - noe også jeg påpekte. Men en ting er å være kritisk, en annen ting er å bedrive en - i etterpåklokskapens navn - overdreven svartmaling. Ser man hele sesongen under ett bekrefter den det noen av oss hevdet tidligere; laget ble ubetydelig svekket rent fotballmessig av å selge Vieira uten å skaffe en rutinert erstatter med en gang. Naturligvis var det en kalkulert risiko Wenger bedrev, som på kort sikt slo uheldig ut, men formsvikten tidligere i sesongen kan mer forklares av mentale forhold og selvtillit, og at de nye unge trengte tid til å utvikle seg til å stå frem på egenhånd, enn av at laget ble dårligere fotballmessig fordi Vieira dro.

 

Og naturligvis må man passe seg vel for ikke å synke hen i sløvhet nå når det plutselig går så meget bedre, og tro at nå er alle sorger slukt, og laget er tilbake på sitt beste. Laget er fortsatt ungt og urutinert, og det er fortsatt en viss risiko for en ustabil formutvikling. Man er ikke i mål denne sesongen, verken når det gjelder CL, eller kvalifisering til neste års turnering, og laget må definitivt utvikles videre mot neste sesong, og årene som kommer. I det hele tatt bør alle klubber kontinuerlig forsøke å forbedre seg og videreutvikle laget, uavhengig av om man er i med- eller motgang. Men når det er sagt, jeg er rimelig sikker på at den biten er i de beste hender hos Wenger. Det største spørsmålet er jo om vi klarer å beholde Henry, og da trengs det kanskje et kjøp av en rutinert stjerne? Men Henry eller ikke - jeg står fast på at dagens Arsenal-lag er blant de mest talentfulle man noen gang har sett i engelsk fotball! :)

Link to comment
Share on other sites

mye deilig lesing her ja!

 

men i stedet for å hylle wenger, cesc, toure, eboue, så velger jeg å gå rett til Senderos.. veit andre har skrevet litt her, men akkurat sånn han spiller nå, så fortjener han mer ros!

 

På lørdag så var jeg å så villa kampen, sto helt nede der de varmet opp.. det var da jeg så dette, Senderos har fått en utrolig selvtillit, å det er morsomt å se en spiller som er 2-3 år eldre enn meg gjøre alt for å få ordentlig glød i laget! Gutten/mannen fører oppvarmingen, roser andre spillere, ler, tuller å viser en utrolig moral! det beste er at han viderefører denne selvtilliten ut på banen og spiller som han hadde spilt sammen med Tony! Han er så sikker i sin sak, å veit hva han gjør.

 

Det virker til tider som han allerede har fått denne rutinen som mange snakker om! Selvfølgelig vet jeg, som alle dere som rister på hodet nå, at han ikke har det, men måten han spiller på nå, virker som han akkurat har det! Gi denne mannen 2 år, så er han blandt de aller aller beste i Europa!

 

IMG_1686.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Men Henry eller ikke - jeg står fast på at dagens Arsenal-lag er blant de mest talentfulle man noen gang har sett i engelsk fotball! :angry:

 

er vel i bunn og grunn enig i det, men mener likevel at stallen ikke er stor nok til å kunne utfordre chelsea over en hel sesong. arsenal har et høyere høyeste nivå enn chelsea, men et langt lavere bunnivå. nå ser det ut til at laget er godt forspent med spisser i og med adebayors imponerende spill så langt, men det er fremdeles et par små hull på midtbanen og i forsvar. dersom ikke campbell kommer tilbake for fullt, må en ny midtstopper av internasjonal klasse hentes inn. i tillegg bør man ha et reellt alternativ til gilberto som defensivt anker på midtbanen og en permanent erstatter for pires bør også hentes inn i sommer. ifølge spanske aviser er pires så og si klar for villareal. en anvendelig kantspiller bør helt klart prioriteres. en spiller a la rosicky ville vært perfekt. andre kandidater er kalou, swp og joaquin...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...