Jump to content

Usportslighet satt i system


Guest Leeds er best!

Recommended Posts

Det sier vel egentlig seg selv.

Det er en bevisst form for sabotasje av spillet for å sikre et godt resultat. Man hindrer motstanderen i å spille fotball fordi det som oftest blir frispark hvis motstanderen forsøker å ta fra ballen. Å se dette på en fotballbane oppfatter jeg som en rein provokasjon og mangel på respekt for spillet og motstanderlag.

 

Heldigvis er det ikke så ofte vi får se det lenger. De fleste lagene har sluttet med det, inkludert oss. De har vel innsett at det er lite fair.

 

Det er jo nettopp det som er saken, det er ikke så "opplagt" at dette er sabotasje av spillet, det er faktisk sterkt delte oppfatninger om dette. At du MENER at det er usportslig er nå greit nok, men som ARGUMENT er dette noe tynt. For å være litt streng havner du i en slags sirkelargumentasjon her; five-a-side er usportslig fordi det er usportslig (sabotasje av spillet). Du har fortsatt ikke svart på HVA ved dette som er sabotasje, eller mangel på respekt for motstanderen for den saks skyld. Mulig det er en anelse arrogant, men er det det samme som usportslighet? Ethvert lag som vinner ballen i fotball står fritt til å ta med seg ballen dit de måtte ønske på banen. Det er opp til motstanderen å hindre dem i dette. Derfor virker det på meg mildt sagt oppsiktsvekkende at man trekker paralleller mellom dette og OPPLAGT usportslige aktiviteter som draing i trøyer, ikke gi ballen tilbake til lag som har spilt den ut over sidelinjen i forbindelse med skader osv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply
Guest Lensmann
ikke gi ballen tilbake til lag som har spilt den ut over sidelinjen i forbindelse med skader osv.

 

For å snu litt på flisa og "leke" deg her. Kan du forklare meg hva som er så usportslig med dette i forhold til uthaling av tid ved cornerflagget? Begge deler går ut på å skaffe seg gode resultater ved å ta kyniske og enkle snarveier.

 

For å være litt streng havner du i en slags sirkelargumentasjon her; five-a-side er usportslig fordi det er usportslig (sabotasje av spillet). Du har fortsatt ikke svart på HVA ved dette som er sabotasje, eller mangel på respekt for motstanderen for den saks skyld.

 

Det er ikke five-a-side når det er en person som står og stenger for de andre helt inne ved cornerflagget.

Hvorfor dette er sabotasje? Fordi det ikke er en naturlig del av spillet i det hele tatt. Det er sabotasje fordi eneste hensikt med å stå der er og få tida til å gå, samtidig som at det er rimelig håpløst for motstanderen å forsøke ta ballen uten å lage frispark. Fatter ikke at dette kan være lovlig engang.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten
ikke gi ballen tilbake til lag som har spilt den ut over sidelinjen i forbindelse med skader osv.

 

For å snu litt på flisa og "leke" deg her. Kan du forklare meg hva som er så usportslig med dette i forhold til uthaling av tid ved cornerflagget? Begge deler går ut på å skaffe seg gode resultater ved å ta kyniske og enkle snarveier.

 

For å være litt streng havner du i en slags sirkelargumentasjon her; five-a-side er usportslig fordi det er usportslig (sabotasje av spillet). Du har fortsatt ikke svart på HVA ved dette som er sabotasje, eller mangel på respekt for motstanderen for den saks skyld.

 

Det er ikke five-a-side når det er en person som står og stenger for de andre helt inne ved cornerflagget.

Hvorfor dette er sabotasje? Fordi det ikke er en naturlig del av spillet i det hele tatt. Det er sabotasje fordi eneste hensikt med å stå der er og få tida til å gå, samtidig som at det er rimelig håpløst for motstanderen å forsøke ta ballen uten å lage frispark. Fatter ikke at dette kan være lovlig engang.

 

jeg skjønner ikke at dette er en diskusjon engang, følger man regelboka på en fotballbane + fair-play med å spille ut ball ved skade og kaste tilbake til laget som spilte ut ballen

 

så å være taktisk smart er ulovlig, skal det forbys å prøve å holde ballen unna motstanderslag?

 

alle lag gjør jo dette, enten det er å gå til cornerstanga eller å holde ballen i laget, lage innkast/frispark

 

oppsummering av denne diskusjonen: LATTERLIG

Link to comment
Share on other sites

Guest Lensmann

jeg skjønner ikke at dette er en diskusjon engang, følger man regelboka på en fotballbane + fair-play med å spille ut ball ved skade og kaste tilbake til laget som spilte ut ballen

 

så å være taktisk smart er ulovlig, skal det forbys å prøve å holde ballen unna motstanderslag?

 

alle lag gjør jo dette, enten det er å gå til cornerstanga eller å holde ballen i laget, lage innkast/frispark

 

oppsummering av denne diskusjonen: LATTERLIG

 

Dette er et diskusjonsforum hvor ulike debattanter kan få lov til å ytre sine meninger. Hvis du har problemer med det får du finne deg et annet sted å være.

 

Er sikkert taktisk smart å spille ball ut ved skade også.

Men sportslig er det ikke. Samme gjelder cornerflaggreiene våre som vi heldigvis ikke drev med i dag!

 

Og nei alle lag gjør ikke dette. Langt ifra. Vi var en av de få som gjorde det.

Link to comment
Share on other sites

 

Likestilt og likestilt fru blom.

Poenget er at begge deler er usportslig og hører mer hjemme i jungelen enn på en fotballbane.

 

Case closed, for mitt vedkommende. En Thierry Henry med foten på en ball, omringet rundt cornerflagget av tre motstandere, eller en Totti med grønne spyttklyser. Jo takk sheriff, jeg vet hva JEG ville ha valgt.

 

Jeg kan ikke for det, men det henger liksom i luften; "yid in disguise"? ;)

 

Enig med Chaz. For en tåpelig diskusjon, og for noen tåpelige poenger enkelte drar frem. Når man i tillegg presterer å likestille spytting og det å forsøke å beholde en ledelse ved å holde ballen unna motstanderlaget, da er jo toppen nådd..

Link to comment
Share on other sites

Dette er et diskusjonsforum hvor ulike debattanter kan få lov til å ytre sine meninger. Hvis du har problemer med det får du finne deg et annet sted å være.

 

Er sikkert taktisk smart å spille ball ut ved skade også.

Men sportslig er det ikke. Samme gjelder cornerflaggreiene våre som vi heldigvis ikke drev med i dag!

 

Og nei alle lag gjør ikke dette. Langt ifra. Vi var en av de få som gjorde det.

 

Mens grønne spyttklyser og cornerflagg-ståing det er likestilt. Kul kar du, sheriff!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...