Jump to content

Usportslighet satt i system


Guest Leeds er best!

Recommended Posts

Makan til tøvete innlegg har man vel knapt sett siden tidenes morgen. At Arsenal skal være noe værre enn andre lag faller på sin egen urimelighet, og kan vel også dokumenteres ved at Arsenal har fått tildelt Fair Play award senest i 2004-sesongen. Og det kan vel ikke bety annet enn at Arsenal ikke er noe værre enn andre?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply
Guest Leeds er best!

Det er en ærlig mening. Hva er så problemet?

 

Ok la oss drite i Cantona; hva så med The Don og han utgave av Leeds United på 60 og 70 tallet? Har du noen formeninger?

 

Trenger vel ærlig talt ikke gå så lang ttilbake for å finne en Leeds-versjon som går Arsenal en HØY gang hva gjelder usportslighet. Tror ikke man kan forvente noen særlig velbegrunnede argumenter fra trådstarter her uansett.

 

 

Jeg husker kampen mellom Arsenal og Leeds i 2002 da det ble delt 11 gule og 3 røde kort. Ingen fin kamp, men Leeds er jo selve definisjonen på den engelske fotballen. enkel fotball, som ble satt i system av 1-3 playmakere og resten var spillere med 2-3 arbeidsoppgaver: vinne dueller, sentre til kant eller midten og skyte om man så krittstripa.

 

Men Leeds utgaven anno 1970 hadde kjennetegnet at de hadde noen spillere som jobbet dobbelt så mye som Gattuso og Deco til sammen! samtidig hadde du en rekke spillere som Bremner, Charles og Gray som er legender i england

Link to comment
Share on other sites

Poenget var at det Kanu(ja jeg veit at han ikke gjorde det med vilje) gjorde var like lovlig som cornerflaggtullet vi stadig vekk driver med. Skal vi akseptere begge ting siden det er lovlig? Selvom Kanu hadde gjort det med vilje? Han jeg svarte mente at cornerflaggreiene måtte vi bare akseptere siden det ikke var ulovlig.

 

Kanu saken tok klubben prompte tak i, og tilbød Stoke omkamp. Det viser en klubb med etiske normer som overgår de fleste.

 

Den saken, altså dette med ikke å kaste ballen tilbake til mostanderlaget, og det å gå ned til cornerflagget, og "stå" på ballen, mener du at disse situasjonene er like? At det er "lik grad" av usportslighet? Er det du mener?

Link to comment
Share on other sites

Guest Lensmann

Kanu saken tok klubben prompte tak i, og tilbød Stoke omkamp. Det viser en klubb med etiske normer som overgår de fleste.

 

Enig, men skjønner ikke hvorfor du forteller meg dette.

 

Den saken, altså dette med ikke å kaste ballen tilbake til mostanderlaget, og det å gå ned til cornerflagget, og "stå" på ballen, mener du at disse situasjonene er like? At det er "lik grad" av usportslighet? Er det du mener?

 

Det er det jeg mener ja.

Men ifølge argumentasjonen her inne skal begge ting godtas siden det ikke er i strid med regelverket.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg husker kampen mellom Arsenal og Leeds i 2002 da det ble delt 11 gule og 3 røde kort. Ingen fin kamp, men Leeds er jo selve definisjonen på den engelske fotballen. enkel fotball, som ble satt i system av 1-3 playmakere og resten var spillere med 2-3 arbeidsoppgaver: vinne dueller, sentre til kant eller midten og skyte om man så krittstripa.

 

Men Leeds utgaven anno 1970 hadde kjennetegnet at de hadde noen spillere som jobbet dobbelt så mye som Gattuso og Deco til sammen! samtidig hadde du en rekke spillere som Bremner, Charles og Gray som er legender i england

 

Kan du være så snill å forklare oss hvordan Don Revie innførte begrepet "gamemanship" i engelsk fotball? Legender kan vi prate om i en annen tråd.

Link to comment
Share on other sites

Poenget var at det Kanu(ja jeg veit at han ikke gjorde det med vilje) gjorde var like lovlig som cornerflaggtullet vi stadig vekk driver med. Skal vi akseptere begge ting siden det er lovlig? Selvom Kanu hadde gjort det med vilje? Han jeg svarte mente at cornerflaggreiene måtte vi bare akseptere siden det ikke var ulovlig.

 

Kanu saken tok klubben prompte tak i, og tilbød Stoke omkamp. Det viser en klubb med etiske normer som overgår de fleste.

 

 

Var ikke det mot Sheffield United? Mulig jeg tuller her, men en bjelle gav lyd fra seg.

Whatever, å tilby seg omkamp i dette tilfellet var stort fra klubbens side og spesielt Wenger da dette var på hans forspørsel.

Link to comment
Share on other sites

Guest Leeds er best!

 

Jeg husker kampen mellom Arsenal og Leeds i 2002 da det ble delt 11 gule og 3 røde kort. Ingen fin kamp, men Leeds er jo selve definisjonen på den engelske fotballen. enkel fotball, som ble satt i system av 1-3 playmakere og resten var spillere med 2-3 arbeidsoppgaver: vinne dueller, sentre til kant eller midten og skyte om man så krittstripa.

 

Men Leeds utgaven anno 1970 hadde kjennetegnet at de hadde noen spillere som jobbet dobbelt så mye som Gattuso og Deco til sammen! samtidig hadde du en rekke spillere som Bremner, Charles og Gray som er legender i england

 

Kan du være så snill å forklare oss hvordan Don Revie innførte begrepet "gamemanship" i engelsk fotball? Legender kan vi prate om i en annen tråd.

 

Joda, jeg skjønner hva du sikter til. Kan vel bare parere med å si at på den tiden var den ingen kriterier for hva som var akseptabelt. "It's Only Cheating If You Get Caught" var ordlyden den gang. Men mye har skjedd på 36 år, og fotballen fornyer seg både på og utenfor banen.

Link to comment
Share on other sites

Den saken, altså dette med ikke å kaste ballen tilbake til mostanderlaget, og det å gå ned til cornerflagget, og "stå" på ballen, mener du at disse situasjonene er like? At det er "lik grad" av usportslighet? Er det du mener?

 

Det er det jeg mener ja. Men ifølge argumentasjonen her inne skal begge ting godtas siden det ikke er i strid med regelverket.

 

Det at det ikke er i strid med regelverket er ikke nødvendigvis et AVGJØRENDE argument I SEG SELV, det kommer på toppen av andre argumenter. Du må gjerne mene at de to typene situasjoner har lik grad av sportslighet, men mens det er stort sett FULL enighet om at man spiller ballen tilbake til lag som har sendt ballen ut av spill i forbindelse med skader så er det faktisk STOR uenighet om hvorvidt five-a-side ved cornerflagget er usportslig. Så her er det bare å konstatere at du er på kollisjonskurs med mange - ja trolig de fleste. Og til dere som mener at five-a-side ved cornerflagget er usportslig; kan dere vennligst komme opp med et godt argument for hvorfor dette skulle være så usportslig?

Link to comment
Share on other sites

Poenget var at det Kanu(ja jeg veit at han ikke gjorde det med vilje) gjorde var like lovlig som cornerflaggtullet vi stadig vekk driver med. Skal vi akseptere begge ting siden det er lovlig? Selvom Kanu hadde gjort det med vilje? Han jeg svarte mente at cornerflaggreiene måtte vi bare akseptere siden det ikke var ulovlig.

 

Kanu saken tok klubben prompte tak i, og tilbød Stoke omkamp. Det viser en klubb med etiske normer som overgår de fleste.

 

 

Var ikke det mot Sheffield United? Mulig jeg tuller her, men en bjelle gav lyd fra seg.

Whatever, å tilby seg omkamp i dette tilfellet var stort fra klubbens side og spesielt Wenger da dette var på hans forspørsel.

 

Selvsagt har du helt rett. Det var mot The Blades, med Steve Bruce i managerstolen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lensmann

Det at det ikke er i strid med regelverket er ikke nødvendigvis et AVGJØRENDE argument I SEG SELV, det kommer på toppen av andre argumenter.

 

Nei, helt enig, men mange bruker kun dette argumentet. Det holder ikke.

 

Og til dere som mener at five-a-side ved cornerflagget er usportslig; kan dere vennligst komme opp med et godt argument for hvorfor dette skulle være så usportslig?

 

Det sier vel egentlig seg selv.

Det er en bevisst form for sabotasje av spillet for å sikre et godt resultat. Man hindrer motstanderen i å spille fotball fordi det som oftest blir frispark hvis motstanderen forsøker å ta fra ballen. Å se dette på en fotballbane oppfatter jeg som en rein provokasjon og mangel på respekt for spillet og motstanderlag.

 

Heldigvis er det ikke så ofte vi får se det lenger. De fleste lagene har sluttet med det, inkludert oss. De har vel innsett at det er lite fair.

Link to comment
Share on other sites

Det var Sheffield Utd ja. Ikke lett å huske så bra for gamle menn.

 

Tror nok husken min er rimelig oppgående, Sheriff. Det er lov å skrive feil en gang i blant, ikke sant?

 

Forøvrig; og uten å dra saken i langdrag, men vi er nok ikke helt på bølgelengde når du sammenligner det at Thierry Henry står på ballen i 20 sekunder ved cornerflagget er en parallell sak med Chris Sutton`s innkast til en medspiller, hvorpå Blackburn scorer på et heller forfjamset Arsenal forsvar.Ballen skulle selvsagt ha blitt kastet til en Arsenal spiller da det var vi som spilte ballen over sidelinjen, og spilleren som var skadet var i tillegg en Blackburn spiller. Hvis de to sakene er like i "usportslighetsligaen", ja da tror jeg at jeg går over til Curling full-time!

Link to comment
Share on other sites

Guest Lensmann

Det var Sheffield Utd ja. Ikke lett å huske så bra for gamle menn.

 

Tror nok husken min er rimelig oppgående, Sheriff. Det er lov å skrive feil en gang i blant, ikke sant?

 

Forøvrig; og uten å dra saken i langdrag, men vi er nok ikke helt på bølgelengde når du sammenligner det at Thierry Henry står på ballen i 20 sekunder ved cornerflagget er en parallell sak med Chris Sutton`s innkast til en medspiller, hvorpå Blackburn scorer på et heller forfjamset Arsenal forsvar.Ballen skulle selvsagt ha blitt kastet til en Arsenal spiller da det var vi som spilte ballen over sidelinjen, og spilleren som var skadet var i tillegg en Blackburn spiller. Hvis de to sakene er like i "usportslighetsligaen", ja da tror jeg at jeg går over til Curling full-time!

 

Kos deg med curlingen du

Link to comment
Share on other sites

 

Joda, jeg skjønner hva du sikter til. Kan vel bare parere med å si at på den tiden var den ingen kriterier for hva som var akseptabelt. "It's Only Cheating If You Get Caught" var ordlyden den gang. Men mye har skjedd på 36 år, og fotballen fornyer seg både på og utenfor banen.

 

Den ordlyden var defintivt ikke spesielt velkjent blant andre klubber, nei! Kriteriene var greie nok, de. Og det var også derfor at den generasjonens Leeds spillere var "hatet" som pesten.

 

 

Kos deg med curlingen du

 

You are a joke. Er du i det hele tatt Arsenal supporter?

Link to comment
Share on other sites

Guest Lensmann

Klart jeg er.

Men det vil ikke bety at jeg støtter alt klubben gjør. Usportsligheter som filming, cornerflaggtull og spytting er noe alle supportere håper sitt lag ikke skal være bekjent med. Det handler om prinsipper. Kjærlighet gjør ikke så blind.

Link to comment
Share on other sites

Guest Leeds er best!

 

Joda, jeg skjønner hva du sikter til. Kan vel bare parere med å si at på den tiden var den ingen kriterier for hva som var akseptabelt. "It's Only Cheating If You Get Caught" var ordlyden den gang. Men mye har skjedd på 36 år, og fotballen fornyer seg både på og utenfor banen.

 

Den ordlyden var defintivt ikke spesielt velkjent blant andre klubber, nei! Kriteriene var greie nok, de. Og det var også derfor at den generasjonens Leeds spillere var "hatet" som pesten.

 

Jeg var ikke født i 1970, men hat er så mangt. kameravinklingen på Highbury er hat, kunnskap er misunnelse

 

Klart jeg er.

Men det vil ikke bety at jeg støtter alt klubben gjør. Usportsligheter som filming, cornerflaggtull og spytting er noe alle supportere håper sitt lag ikke skal være bekjent med. Det handler om prinsipper. Kjærlighet gjør ikke så blind.

 

 

Ja, bare se på Diof! han er en av de mest forhatte spilleren i PL! For ikke å nevne Totti.. han er en ufordragelig spiller

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke født i 1970, men hat er så mangt. kameravinklingen på Highbury er hat, kunnskap er misunnelse

 

 

Unskyld meg, men nå virker det som om du har tiltet fullstendig. Skal man kunne anbefale en passe respektabel "shrink"?

 

Klart jeg er.

Men det vil ikke bety at jeg støtter alt klubben gjør. Usportsligheter som filming, cornerflaggtull og spytting er noe alle supportere håper sitt lag ikke skal være bekjent med. Det handler om prinsipper. Kjærlighet gjør ikke så blind.

 

He,he,he. Hvis "cornerflagg tull" og spytting likestilles, da er du på ville veier, min gode mann. Skal jeg ringe Pål Trulsen eller Dordi Nordby for deg? :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Lensmann

He,he,he. Hvis "cornerflagg tull" og spytting likestilles, da er du på ville veier, min gode mann. Skal jeg ringe Pål Trulsen eller Dordi Nordby for deg? :P

 

Likestilt og likestilt fru blom.

Poenget er at begge deler er usportslig og hører mer hjemme i jungelen enn på en fotballbane.

Link to comment
Share on other sites

 

Likestilt og likestilt fru blom.

Poenget er at begge deler er usportslig og hører mer hjemme i jungelen enn på en fotballbane.

 

Case closed, for mitt vedkommende. En Thierry Henry med foten på en ball, omringet rundt cornerflagget av tre motstandere, eller en Totti med grønne spyttklyser. Jo takk sheriff, jeg vet hva JEG ville ha valgt.

 

Jeg kan ikke for det, men det henger liksom i luften; "yid in disguise"? :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Leeds er best!

Unskyld meg, men nå virker det som om du har tiltet fullstendig. Skal man kunne anbefale en passe respektabel "shrink"?

 

 

Hvorfor ble Leeds kalt "the gentle giants"? Det Leeds gjorde i 1970 tallet var å spille fantastisk fotball, noe som resulterte i spekulasjoner rundt brudd på regler.

 

Men jeg spør ikke dere hvorfor Leeds er ødelagt av en nisse. (som dere kaller en "arsenal-legende") Jeg stiller spørsmål rundt arsenal, noe som du har store problemer med å argumentere imot. Kanskje du bør lytte, og ikke prate?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ble Leeds kalt "the gentle giants"? Det Leeds gjorde i 1970 tallet var å spille fantastisk fotball, noe som resulterte i spekulasjoner rundt brudd på regler.

 

Men jeg spør ikke dere hvorfor Leeds er ødelagt av en nisse. (som dere kaller en "arsenal-legende") Jeg stiller spørsmål rundt arsenal, noe som du har store problemer med å argumentere imot. Kanskje du bør lytte, og ikke prate?

 

Leeds som klubb ble ALDRI kalt "The Gentle Giants". Leeds legenden John Charles derimot, han ble kalt The Gentle Giant. Lær deg historien om klubben din, gutten min! :P

 

Som jeg har sagt innledningsvis i denne tråden, jeg gidder jeg faktisk talt ikke innvolvere meg for mye. Til det var åpningsinnlegget ditt for dumt. At du nå, gang på gang, viser at du ei heller kan din egen klubb`s historie, gjør meg overbevist om at jeg gjorde et klokt valg. Stikk tilbake til LUSCOS forumet og sutre der. I tillegg finner du flere i den supporterklubben som kan lære deg et og annet om Leeds United`s historie. Du trenger DET!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...