Jump to content

Usportslighet satt i system


Guest Leeds er best!

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Eg har plenty imot Arsenal, men at det skal vere meir usportsleg å halde på ballen ved cornerflagget enn å spele pasningar mellom backrekka for å halde på eit resultat kjøper eg ikkje. Ballen er i spel, om det andre laget vil spele fotball ein annan stad på banen får dei takle spelaren og erobre ballen. Verre er det ikkje.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at trådstarter har tatt skade av et lengre opphold i den nest høyeste divisjonen. Makan til sure oppstøtt skal man lete lenge etter.

 

Arsenal har nok sine svin på skogen. Trolig er Arsenal i godt selskap med klubber som Leeds m.fl.

 

Ganske imponerende at Arsenal kommer dårligst ut i omtrent samtlige kategorier når navn som Don Revie, Jose Mourinho, Lee Bowyer, Ruud Van Nistelrooy m.fl. kan nevnes.

 

Måtte dere fremdeles forbli i samme divisjon!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan være enig i en ting, og det er at Reyes detter lett. Dette har faktisk irritert meg litt til tider. Men til hans forsvar; Motstanderen elsker jo å regelrett klippe han ned. Beina hans går som trommestikker, og da skal det mye til for å ta ballen, ikke mannen!

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke argumentere med at drøying av tid ved cornerflagget ikke er noe publikum vil se.

Poenget er å ha skåret flest mål i løpet av 90 minutter - og vil man unngå å la motstanderlaget få flere sjanser - kan dette være en effektiv måte å gjøre det på.

Selv storkoser jeg meg nå Henry & Co leker seg i hjørnet mens svette motstandere febrilsk prøver å få tak i ballen.

 

Og så lenge det ikke er ulovlig er det heller ingen grunn til å furte over at det skjer.

 

De andre påstandene om å legge seg og være usportslige finner jeg ingen grunn til å kaste bort tiden min med å argumentere mot.

Dine påstander faller på sin egen urimlighet.

 

MEN det er heller ikke ulovlig å være uenig - og det er derfor heller ingen grunn til å henge seg opp i at du skriver påstander som ( jeg mener ) er feil og bortinatta....

 

Ønsker deg lykke til med Leeds - og ser gjerne at dere finner veien opp i premiere league.

(Men det er ikke så fryktelig farlig om dere ikke gjør det heller.. )

 

Ha en god dag - og kos deg med stor fotballkunst på canal + og TV3 ut sesongen!

 

Tvet1.

Link to comment
Share on other sites

Surt oppstøt eller ren og skjær misunnelse.

Timingen på dette er jo det merkeligste. Dette emnet er diskutert for lenge siden

og trådstarter er ganske seint ute for å si det mildt.

At en Leeds supporter skulle komme med dette er å kaste stein i det berømte glasshuset.

 

Arsenal er et av få engelske lag som nå virkelig fenger folk pga sin offensive vakre måte å

spille dette spillet på.

 

At Henry en sjelden gang går til hjørneflagget etter 88 minutters vakker oppvisning i hvordan

fotball skal spilles kaller jeg rett og slett misunnelse.

 

At Reyes faller lett har irritert meg men legg også merke til hvor mange ganger han blir tatt i løpet av en kamp.

 

Konklusjonen blir; Dette har ingenting med usportslighet å gjøre ,men et surt oppgulp fra en forvirra fotballsupporter som ikke vet hva underholdning er.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lensmann

Man kan ikke argumentere med at drøying av tid ved cornerflagget ikke er noe publikum vil se.

Poenget er å ha skåret flest mål i løpet av 90 minutter - og vil man unngå å la motstanderlaget få flere sjanser - kan dette være en effektiv måte å gjøre det på.

Selv storkoser jeg meg nå Henry & Co leker seg i hjørnet mens svette motstandere febrilsk prøver å få tak i ballen.

 

Og så lenge det ikke er ulovlig er det heller ingen grunn til å furte over at det skjer.

 

 

Derfor mener du det er greit at man ikke kaster ballen tilbake til motstanderen etter at motstanderen har spilt ballen over linja etter skade på vår spiller? Det er heller ikke ulovlig, men er en av fotballens uskrevne regler. Cornerflaggtullet burde også være det.

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke argumentere med at drøying av tid ved cornerflagget ikke er noe publikum vil se.

Poenget er å ha skåret flest mål i løpet av 90 minutter - og vil man unngå å la motstanderlaget få flere sjanser - kan dette være en effektiv måte å gjøre det på.

Selv storkoser jeg meg nå Henry & Co leker seg i hjørnet mens svette motstandere febrilsk prøver å få tak i ballen.

 

Og så lenge det ikke er ulovlig er det heller ingen grunn til å furte over at det skjer.

 

 

Derfor mener du det er greit at man ikke kaster ballen tilbake til motstanderen etter at motstanderen har spilt ballen over linja etter skade på vår spiller? Det er heller ikke ulovlig, men er en av fotballens uskrevne regler. Cornerflaggtullet burde også være det.

 

Ahh nå snakker du rett og slett skiiiiit. Tenker du på Kanu som ikke visste dette og var EN episode hvor kampen ble spilt om igjen pga at Arsenal ville det. Det viser riktig sportsånd.Ikke alle klubber som tilbyr omkamp pga det.

Give me a break!

Link to comment
Share on other sites

Guest Leeds er best!

Hvordan har du tenkt å håndheve dette med cornerflagget da? Ønsker du å nærme deg håndballen med passivt spill?

 

 

Ja, la oss heller styre samtalen mot dette utsagnet: Hvordan redusere "usportsligheten i Arsenal"

 

Dere kan sammenligne Leeds vs. Arsenal som mye dere vil, men dette er ikke poenget i mitt innlegg. Når arsenal fosser fremover på banen, skal det mye til å stoppe dem. MEN! når de spiller viktige kamper, og bruker "triksene" sine for å sikre seieren, da blir det for dumt..

 

har noen sett Cantona`s reklame, hvor han nettopp tar et oppgjør med dette?

Link to comment
Share on other sites

Kom nå "vennen", la oss nå få dine ærlige meninger om The Don, og HANS Leeds United, så pass til kar må du være?

 

Hvem f*** bryr seg om Cantona forøvrig? Har du sett noen Arsenal spillere som tar kung-fu spark på tilskuere?

Link to comment
Share on other sites

Guest Leeds er best!

Kom nå "vennen", la oss nå få dine ærlige meninger om The Don, og HANS Leeds United, så pass til kar må du være?

 

Hvem f*** bryr seg om Cantona forøvrig? Har du sett noen Arsenal spillere som tar kung-fu spark på tilskuere?

 

 

 

Ditt argument "Hvem f*** bryr seg om Cantona forøvrig?" blir under en så lav sko at jeg klarer ikke å svare deg.

 

beklager

Link to comment
Share on other sites

Det er en ærlig mening. Hva er så problemet?

 

Ok la oss drite i Cantona; hva så med The Don og han utgave av Leeds United på 60 og 70 tallet? Har du noen formeninger?

 

Trenger vel ærlig talt ikke gå så lang ttilbake for å finne en Leeds-versjon som går Arsenal en HØY gang hva gjelder usportslighet. Tror ikke man kan forvente noen særlig velbegrunnede argumenter fra trådstarter her uansett.

Link to comment
Share on other sites

Henry gjør dette kanskje en gang per femte kamp. Tviler på det er så utslagsgivende for resultatet. Han mister ballen nesten like ofte som han klarer å holde på den.

 

Kan være enig i at Reyes ofte gjør mye ut av frisparkene, men så får han jammen meg nok slengere etter seg også.

 

På deg virker det nesten som om at dette er utslagsgivende for at Arsenal vinner eller taper kamper.

Link to comment
Share on other sites

Ja, la oss heller styre samtalen mot dette utsagnet: Hvordan redusere "usportsligheten i Arsenal"

når de spiller viktige kamper, og bruker "triksene" sine for å sikre seieren, da blir det for dumt..

 

Ja, man må gjerne unngå å sammenlikne med Leeds, selv om du tydeligvis fullstendig er ukjent med begrepet å feie for egen dør først! :P Men selv om man kun ser på Arsenal isolert, så har du fortsatt ingen "sak". Grumset du forsøker å virvle opp er en storm i et vannglass. Arsenal er da langt fra de verste til å bruke tricks for å sikre seire. Hvis du faktisk hadde giddet å gått tallene etter i sømmene her, så ville du oppdaget at Arsenal under Wenger er dårligere til å holde på ledelser enn de lagene det er naturlig å sammenlikne seg med. Dette står i kontrast til dine påstander om at laget er fæle til å bruke skitne tricks for å oppnå nettopp dette. Og ser man på de store linjene her, dvs ikke bare det som skjer i kampenes sluttfase, så er jo Arsenal det laget som spiller den suverent mest åpne og positive fotballen; faktisk så spiller de så åpent at de har fremstått som bent frem naive i mange sammenhenger, noe som også er i sterk kontrast til påstanden om at laget benytter seg av kyniske, taktiske og skitne tricks for å vinne. Som jeg skrev, litt five-a-side ved cornerflagget betyr ingenting i den store sammenhengen, når man har spilt mer positiv fotball de foregående 90 minuttene enn konkurrentene evner på en hel sesong (for å sette det LITT på spissen) - særlig når det faktisk er lov! Det er jo heller konkurrentene som heller har vært nødt til å ty til denne typen virkemidler, da de ikke har den samme offensive styrken som Arsenal, og derfor har vært nødt til å finne på noe annet for å kompensere for sine "mangler". Nå er ikke poenget mitt er å sverte Arsenals rivaler, men å argumentere for at denne tråden er meningsløs, i alle henseende!

Link to comment
Share on other sites

Guest Lensmann

Ahh nå snakker du rett og slett skiiiiit. Tenker du på Kanu som ikke visste dette og var EN episode hvor kampen ble spilt om igjen pga at Arsenal ville det. Det viser riktig sportsånd.Ikke alle klubber som tilbyr omkamp pga det.

Give me a break!

 

Ikke trekk inn Kanu i dette. Var langt ifra rettet mot han. Du forstod tydeligvis ikke poenget mitt. Poenget var at det Kanu(ja jeg veit at han ikke gjorde det med vilje) gjorde var like lovlig som cornerflaggtullet vi stadig vekk driver med. Skal vi akseptere begge ting siden det var lovlig? Selvom Kanu hadde gjort det med vilje? Han jeg svarte mente at cornerflaggreiene måtte vi bare akseptere siden det ikke var ulovlig. Forstår du nå hva jeg mener?

Link to comment
Share on other sites

Ahh nå snakker du rett og slett skiiiiit. Tenker du på Kanu som ikke visste dette og var EN episode hvor kampen ble spilt om igjen pga at Arsenal ville det. Det viser riktig sportsånd.Ikke alle klubber som tilbyr omkamp pga det.

Give me a break!

 

Ikke trekk inn Kanu i dette. Var langt ifra rettet mot han. Du forstod tydeligvis ikke poenget mitt.

 

Hva siktet du til da, Sheriff?

Link to comment
Share on other sites

Guest Lensmann

Ahh nå snakker du rett og slett skiiiiit. Tenker du på Kanu som ikke visste dette og var EN episode hvor kampen ble spilt om igjen pga at Arsenal ville det. Det viser riktig sportsånd.Ikke alle klubber som tilbyr omkamp pga det.

Give me a break!

 

Ikke trekk inn Kanu i dette. Var langt ifra rettet mot han. Du forstod tydeligvis ikke poenget mitt.

 

Hva siktet du til da, Sheriff?

 

Poenget var at det Kanu(ja jeg veit at han ikke gjorde det med vilje) gjorde var like lovlig som cornerflaggtullet vi stadig vekk driver med. Skal vi akseptere begge ting siden det er lovlig? Selvom Kanu hadde gjort det med vilje? Han jeg svarte mente at cornerflaggreiene måtte vi bare akseptere siden det ikke var ulovlig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...