Jump to content

2006.04.05 Juventus B


Andain

Recommended Posts

Kampdommeren er klar

Ikkje ein av Wengers (eller Lehmanns) favorittar.

 

En gal tysker...

 

Satser på at dommeren klarer seg bedre denne gangen.

 

Ellers begynner nervene å komme snikende allerede. Gud vet hvordan dette skal gå i morgen. Håper at forsvaret blir slik det har vært i det siste. Da er mye gjort. Et bortemål er heller ikke å forakte!

 

Men vi må ikke glemme at de som var utvist var LAUREN og VIEIRA. Lauren er ekstremt hardttaklende og har mange unødvendige taklinger. mens Vieira lager mange frispark og stopper mange overganger på ulvlig hvis, noe som fører til kort. Den eneste spilleren jeg er redd for at kan bli fro hardhendt er Diaby dersom han spiller, han brakk jo tross alt beinet til Ivan Campo <_<

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Bare vi scorer det ene målet i morgen, så er vi videre! Det er jeg helt sikker på!

 

Kunne ikke vært mer enig. Føler nesten alt dreier seg om å score for oss imårra. Greier vi det ser jeg ikke helt hvordan juve skal greie å putte 4 mål. Vi har vel ikke sluppet inn mål i CL på over 10 timer så det blir spennende å se hvor lenge vi greier å holde det gående...

Link to comment
Share on other sites

Under et døgn til den viktige kampen borte mot Juventus.

 

Vi har et meget godt utgangspunkt, men det er ikke en trygg ledelse mot et slikt lag som Juventus er på hjemmebane.

Hvordan skal vi legge opp spillet?

Tror ikke vi skal legge oss for langt tilbake, men det er viktig at vi ikke gir for store rom egen banehalvdel. Vi må prøve å få igang kontringer som viser Juventus at de ikke kan åpne opp i forsvaret, og at de da må spille litt fornuftig fremover i banen.

 

Jeg håper på dette laget i morgen:

 

Lehmann

Eboue-Senderos-Toure-Flamini

 

Fabregas-Gilberto-Diaby

Pires(venstre midtbane, foran de 3 defensive)

Reyes(litt bak Henry)

Henry (helt på topp)

 

Hvorfor i helve** velger du Fabregas på høyre possisjon på midtbanen når han er så sinnsykt god på sentral? Dette er vel et spørsmål mange tenker på nå, og dette skal jeg selvfølgelig begrunne.

I morgen tror jeg det er viktig å tenke og prioritere en litt mere defensiv rolle på midtbaneleddet, og derfor vraker jeg Hleb på kanten.

Fabregas har bevisst tidligere at han spiller bra på høyre, selv om han er best sentralt. Diaby vil gi oss mere muskler og defensiv kraft bakover på banen, enn det Hleb hadde gjort inn i laget. ( i en vanlig 4-4-2)

 

Kjører man en sentral linje på Fabregas, Gilberto og Diaby foran forsvarsrekka, vil dette gi oss styrke(fysikk) løpskapasitet (både defensivt og offensivt) og en god defensiv trygghet.

 

Pires har visst en fin utvikling på formen de siste ukene, og vil tilføre gode overganger og ikke minst RUTINE inn i laget.

Det er viktig at vi ikke blir baktunge fra starten av kampen, derfor vil jeg at Pires skal ligge litt lenger frem på midtbanen på venstre side. Der kan han bruke sine offensive løp og kreative passningsblikk for Henry og Reyes.

 

Reyes skal ligge i en litt dypere rolle enn Henry, og være en som kommer mellom Juventus sin midtbane og forsvarsrekke for å bruke fart og teknikk til å skape bry for Juventus. Noe som antakelig vil gi Juventus respekt, og da nødig vil slippe for mange fremover på banen........

 

Om vi trenger mere styrke bakover på banen de siste 20-minuttene, kan det være aktuelt å sette Sol inn istedenfor enten Pires eller Reyes.

 

Da "kan" det være fornuftig å spille en: 5-3-1-1 formasjon, hvor Pires, Reyes eller Hleb kan være en som ligger bak Henry i det offensive spillet. (Inn med en løpsklar Hleb i tillegg?)

 

Forsvar vil da bli:

Eboue-Toure-Sol-Senderos-Flamini

 

Midtbane:

Fabregas-Gilberto-Diaby

 

Angrep:

Hleb/Pires/Reyes

Henry (helt på topp)

 

Selvfølgelig er det lett å sitte her i Norge å fundere på dette før kampstart, men MYE kan skje underveis i kampen.

Vi spilte en strålende kamp mot Juventus på Highbury, men nå vil det nok med stor sansynlighet bli en helt annen kamp. Juventus vil prøve å sette oss i problemer, men vil nok ikke ofre alt fra første stund. 90minutter er lenge og 2mål er ikke en sikker ledelse, så mye kan skje.

 

Jeg tror at om vi gir null rom for Juventus fremover, og skaper farlige kontringer de første 30minuttene, ja da tror jeg dette vil skape frustrasjon for hjemmelaget.

Holder vi oss uten baklengs til det har gått 65-70minutter, ja da tror jeg på en semifinale.

Er vi bak etter første omgang, ja da skal vi slite som X de siste 45minuttene.......dette vil slite på nervene, så får man håpe resultatet blir i vår fordel.

 

Uansett, dette blir nok en meget tøff kamp, og et helt annet Juventus lag enn de halvslappe som presterte på Highbury. Fungerer vi som vi har gjort de siste ukene, så har vi store muligheter, men husk: Vi møter et av Euopas BESTE lag på bortebane, så dette er en knalltøff oppgave for et ungt OG spennende Arsenal lag.

 

Uansett, dette er KUN mine tanker på det taktiske i morra, så det er lov å være uenig.

 

Tror på en semifinale, men vi skal spille bra for at dette skal bli en realitet. Det er et av de ypperste som vi møter i morgen, og alt "kan" skje.

Lykke til alle sammen i morgen!

 

(En sliten mann, som allerede føler nervene....)

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Eik

Villarreal er i CL semien og kan møte Arsenal og det mest komiske av alt er at Sebastian Viera som står i mål for de var linket til Arsenal i sommer, hahaha

 

Møter ikke Viera nei. Han fikk gult kort på tampen i dag og må stå over første kampen. Kunne se han gråtende da dommerne blåste av. Innså hvor dumt det var av han...Synd for oss, bra for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

the sun påstår at Pires er vraka frå startoppstillinga, og at Freddie tar den plassen pga større defensiv kapasitet. Blir vanvittig skuffa dersom dette viser seg å vere korrekt.

 

Ja, helt enig. Pires er, i likhet med hele laget, i kjempeform. Never change a winning team! Bortsett fra Van Persie fra start, når Adebayor ikke kan spille.

 

Forøvrig håper jeg det kommer endel folk til Wembley pub i Tønsberg. Selv om kampen går på TV3, er det ålreit å komme seg ut, ta noen halvlitere, og høre på engelske kommentatorer i stedet for Roar Stokke!

 

Pulsen min er høy allerede. Gleder meg til i kveld!

Link to comment
Share on other sites

the sun påstår at Pires er vraka frå startoppstillinga, og at Freddie tar den plassen pga større defensiv kapasitet. Blir vanvittig skuffa dersom dette viser seg å vere korrekt.

 

Ja, helt enig. Pires er, i likhet med hele laget, i kjempeform. Never change a winning team! Bortsett fra Van Persie fra start, når Adebayor ikke kan spille.

 

Forøvrig håper jeg det kommer endel folk til Wembley pub i Tønsberg. Selv om kampen går på TV3, er det ålreit å komme seg ut, ta noen halvlitere, og høre på engelske kommentatorer i stedet for Roar Stokke!

 

Pulsen min er høy allerede. Gleder meg til i kveld!

 

Nok en gang The Sun. Når skal de slutte å komme med slike idiotiske rykter? Selvfølgelig er Pires nærmere startoppstillingen enn Freddie nå, etter to gode kamper og i tillegg har han vist en bedre defensiv side av seg, med taklinger og defensive løp for å demme opp for forsvaret. Fredrik har vært skadet, og ikke spilt de seneste kampene. Hvorfor skal han da bli satt innpå istedet for en Pires som har vært god?

I tillegg skriver "sola" slik at det virker som om det er problemer mellom Wenger og Pires. Nei, jeg tror ikke på dette før jeg får se startoppstillinga og evt Pires mangler.

Link to comment
Share on other sites

Det er viktig å huske på hvor sinnsyk god Freddie var i CL kampene mot Real.

Har ingen problemer med denne lagoppstillingen:

 

Lehmann

 

Eboue Toure Senderos Flamini

 

Hleb Gilberto Fabregas Pires/Reyes

 

Ljungberg

 

Henry

 

Og dette fikser vi idag :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er viktig å huske på hvor sinnsyk god Freddie var i CL kampene mot Real.

Har ingen problemer med denne lagoppstillingen:

 

Lehmann

 

Eboue Toure Senderos Flamini

 

Hleb Gilberto Fabregas Pires/Reyes

 

Ljungberg

 

Henry

 

Og dette fikser vi idag :D

 

Tror også at dette er laget vi får se fra start i kveld. Pires var riktig nok god sist, men som dus ier bør vi ikke glemme Freddis innsats mot real. Freddie innehar nok også noen fler defensive fibre i kroppen enn Bob. :lol:

Uansett hvem som spiller blir dette utrolig spennende og forventingene er store! Selv etter de gode kampene mot real og sist mot Juve så vil jeg bli utrolig skuffet om dette ikke holder inn.

Link to comment
Share on other sites

the sun påstår at Pires er vraka frå startoppstillinga, og at Freddie tar den plassen pga større defensiv kapasitet. Blir vanvittig skuffa dersom dette viser seg å vere korrekt.

 

Ja, helt enig. Pires er, i likhet med hele laget, i kjempeform. Never change a winning team! Bortsett fra Van Persie fra start, når Adebayor ikke kan spille.

 

Forøvrig håper jeg det kommer endel folk til Wembley pub i Tønsberg. Selv om kampen går på TV3, er det ålreit å komme seg ut, ta noen halvlitere, og høre på engelske kommentatorer i stedet for Roar Stokke!

 

Pulsen min er høy allerede. Gleder meg til i kveld!

 

Nok en gang The Sun. Når skal de slutte å komme med slike idiotiske rykter? Selvfølgelig er Pires nærmere startoppstillingen enn Freddie nå, etter to gode kamper og i tillegg har han vist en bedre defensiv side av seg, med taklinger og defensive løp for å demme opp for forsvaret. Fredrik har vært skadet, og ikke spilt de seneste kampene. Hvorfor skal han da bli satt innpå istedet for en Pires som har vært god?

I tillegg skriver "sola" slik at det virker som om det er problemer mellom Wenger og Pires. Nei, jeg tror ikke på dette før jeg får se startoppstillinga og evt Pires mangler.

 

http://www.tribalfootball.com/april/englishnews9050406.html

 

er enig med deg der, da syntes jeg heller han burde vrake reyes..

 

reyes var vell eneste som ikke var helt på topp mot villa!!

 

forsvaret sier seg selv

 

gilberto

 

hleb-fabregas-ljungberg-pires

 

henry

Link to comment
Share on other sites

Skandale om ein halvskada Ljungberg får tillit foran ein Robert Pires som har vert i meget god form i det siste. Det Pires synte mot Juve og Villa, står ingenting tilbake for kva Ljungberg presterte mot Real.

 

Ljungberg på benken.

Link to comment
Share on other sites

Ljungberg var på vei tilbake til formen før han ble skada. Han er bedre defensivt enn Pires, jobber bedre og har et bedre vinnerinstinkt enn Pires. Men Ljungen har vært skada, og har mest sannsynlig mistet litt av det han hadde. Videre har Ljungberg hatt en mye dårligere enn Pires, selv om Pires også har underprestert. Pires har vist de siste kampene at han også kan jobbe defensivt, og er som alltid involvert oppover. Han tilføyer laget også mer rutine enn Ljungberg. Hvis dere ser på målene fra Villa-kampen er det Pires som sender gjennom RvP på målet og Pires som sender ballen til Ade når han sentrer til Diaby som putter sitt første av forhåpentligvis mange mål! Hvis Pires gjør en dårlig kamp er det ikke verre enn at Wenger bare kan bytte han ut til pause for Ljungberg eller Hleb avhengig av kampbildet.

 

Under 9 timer til kampstart, og jeg er fortsatt sikker på at vi når semien!

 

Proud to be a Gooner!!

Link to comment
Share on other sites

Guest TorkAFC

Ut fra siste kampers prestasjoner fortjener selvsagt Pires plass fra start idag, men om Freddie er 100% ser jeg også nytten av å foretrekke nettopp ham. Borte mot Real fungerte han alldeles ypperlig, og er en av få som har løpskraft til å henge med begge veier.

 

Tipper dog Pires starter.

 

Ikveld må ALLE Goonere i Trondheim møte opp på Three Lions å skape et hell****** liv!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Vel, det ble 1-0 mellom Villareal - Inter. Det vil si at dersom Arsenal går videre ikveld så møter vi Villareal i Semi'n. Og vinneren av Benfina-Barca møter Milan.

 

Selvom Arsenal rundtspilte Juve på Highbury, så er ingenting avgjort. Laget må rett og slett spille like bra som forrige gang. Jeg er for en tidlig scoring, for da må Juve score fire!!!

 

Nedved er tilbake for Juve, og Ljungberg & Van Perseie er tilbake for Arsenal. Også Theo er med i troppen idag :D

 

Vil ikke si så mye mer nå. Nå skal jeg bare lade opp til kamp, og forhåpenteligvis se Arsenal spille nok en fantastisk kamp.

 

GO GUNNERS!!!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Sir Alex

Kampen i kveld blir et stort press fra Juventus, men jeg tror det blir 0-0 til slutt og dere går videre til semien mot Villarreal. Håper litt at arsenal går videre. Hadde vært morsomt med Arsenal - Barca i finalen :P

Link to comment
Share on other sites

Ut fra siste kampers prestasjoner fortjener selvsagt Pires plass fra start idag, men om Freddie er 100% ser jeg også nytten av å foretrekke nettopp ham. Borte mot Real fungerte han alldeles ypperlig, og er en av få som har løpskraft til å henge med begge veier.

 

Tipper dog Pires starter.

 

Ikveld må ALLE Goonere i Trondheim møte opp på Three Lions å skape et hell****** liv!!

Helt enig med deg i at Pires har gjort seg fortjent til en plass på dette laget, og det er nok ikke mye sannhet i det "the sun" skriver. Men viss freddie er 100 % tror jeg hans løpsstyrke og defansive kvaliteter kan bli valgt foran mer lette og offensive Reyes...

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer til å bli en svæært tøff kamp.

 

Tenk hvor vanskelig dette blir for Juvè, i denne kampen da. Nå tenker jeg ikke på at det blir vanskelig under kampen, men jeg tenker på taktikken deres.. hvilken taktikk de skal kjøre: Hvilken taktikk skal de kjøre her? Spiller de offensivt fra start kan Arsenal utnytte det grovt med å fosse frem på kontringer, og score et par mål på det. Mens hvis de kjører en defensiv spillemåte, så er jo fasiten grei. Kampen blir akkurat lik som på Highbury.. Arsenal kjører hele kampen, og vinner 2-0!

Så her synes jeg synd på Juvè!

 

Mens alle tenker at vi har fordelen, med at vi leder 2-0, så må jeg stoppe det litt: Hvorfor har vi en fordel med det? Vi scorte 2 mål på hjemmebane... hvorfor kan ikke de gjøre det også??

 

Laget sier seg vel selv:

---------------Lehmann---------------

Eboue---Toure--Senderos---Flamini

------Pires--Gilberto--Fabregas------

Freddie--------------------------Reyes

------------------Henry----------------

 

Lehmann er en selvfølge i mål. Han står bra for tiden, og han er stabil..oser ikke ut på samme måte som før lenger.

 

Eboue viser seg å være en svært god høyreback, og han kommer til å gi Lauren kamp. Spiller garantiert i kveld, hvis han bare ikke bærer noe preg av skaden han pådro seg i helga..Djourou spiller i såfall.

Toure begynner å vokse seg til verdenstoppen som midtstopper. Svært god spiller. Spiller garantert i kveld.

Senderos viser at han kommer til å bli en svært god midtstopper med åra. Det virker som om selvtilliten vokser betraktelig for kanmp etter kamp. Selv om det må nærme seg at Sol kommer tilbake så spiller Phillipe i kveld.

Flamini har vel overrasket oss alle med hvordan han har klart å hamle opp med venstrebacken. Han spiller selvfølgelig også i kveld. Men det stod vel på Arsenal.com at Clichy var tilbake i april. Diggbart!

 

Fabregas spiller venstre, defensiv midtbane.. det fordi at Henry har en tendens til å ligge litt ekstra på venstresiden, og Reyes spiller jo venstreving.. og Cesc har et usedvanlig godt samspill med begge de to.

Gilberto har jo komt seg enormt den siste tiden, og han var etter min mening nær ved vraking fra laget for en stund siden, men nå har han jobbet seg inn igjen. Flott! Men Diaby kan vise seg å være en stor utfordring for ham.

Jeg velger å la Pires spille defensivt i dag, som han også gjorde i sist kamp mot Juvè. Han har vært god i det siste, og jeg tror han kan overbevise igjen. Stå på..!

 

Jeg har ikke hørt noe om at Freddie er tilbake.. men på mange av dere så virker det som om han er det. Dermed setter jeg han på høyreving, ettersom han var vanvittig god der mot RealM. Jeg er littegranne usikker på om jeg heller vil velge Hleb på den kanten, men Ljungberg er både god defensivt og offensivt, + at vi trenger mye jobbing i denne kampen.. noe både han og Reyes har.

SIstnevnte setter jeg på vingen, etter å han sett hvor godt han jobba på Highbury mot dem, så er det ikke snakk om at f.eks Hleb heller kan byttes med Josè! Han har vært svært god i det siste, og han skaper mye farlige situasjoner med frispark, med den kronglete spillestilen sin, samt. han skaffer Juventus mye gule kort, som også kan bli til røde etter hvert. Det eneste negative med Reyes er det at han er ikke så effektiv. Det er sjelden han skaper noe.. men det gjør vondt å skrive dette, for jeg vet hvor vanskelig det er, og jeg har skikkelig sansen for Reyes.. så jeg vil heller skryte, enn å kjefte foran denne kampen.

 

Henry på topp. Selvfølgelig! Han er bare helt kanon for tiden, han scorer og scorer og scorer og scorer osv! Verdens beste fotballspiller!

 

 

Som sagt, en svært vanskelig kamp. Vi taper nok i Torino, men vi taper 2-1, eller 1-0.. greit nok, for jeg tror Juventus er veldig skjerpet foran denne kampen, og en av mine personlige favorittspillere, Nedved er tilbake. Kan bli farlig! Jeg tviler på at Zlatan kan finne på noe sprell i denne kampen.. han forblir nok like tam i dag, som han var på Highbury.. det fordi han har en del press på seg fra treneren/klubben, som sa at han ikke hadde fremtid i klubben om han ikke var god i kveld. Jeg vet ikke hvor mye det ligger i dette, men om det er rett så tipper jeg at det kommer til å vise igjen, på en negativ måte, på hvor godt han spiller i dag. Jeg tror vi er heldige som slipper Del Piero i dag. En måltyv som vi burde passe oss for. Godt han er skadet. Vi er også heldige som slipper Camoranesi (vet ikke hvordan det skrives).. han er litt av grunnlaget til angrepene til Juvè, og det har de ikke nå. Positivt for oss. Men så har de, som sagt, Nedved, playmakeren tilbake, så det er kanskje ikke så stort tap for dem allikevel. Vieira er vel heller ikke med i denne kampen.. så det er også bra. Selv om han ikke var god på Highbury så er han tross alt en av de beste seltralen midtbanespillerne i verden.

 

I denne kampen så må nesten ikke Wenger legge opp en taktikk. Det eneste han må gjøre foran kampstart, er å legge opp til en 4-5-1 formasjon, og så må han se hvordan Juventus starter kampen, før han selv forteller spillerne hva de skal gjøre. Dristig, men rett tror jeg. For han kan ikke satse defensivt, hvis også Juvè gjør det, og han kan heller ikke satse offensivt, før han ser om Juvè også gjør det.

Men dette problemet er det egentlig Juvè som lider mest av. Veldig vanskelig valg treneren må gjøre her.. og når du først har startet med en taktikk, er det vanskelig å endre den sånn helt om, iallefall ikke før pause.

 

 

Det eneste jeg vil si mer, er Lykke til alle gooners , fotball er bare en lek............. :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hørt noe om at Freddie er tilbake.. men på mange av dere så virker det som om han er det. Dermed setter jeg han på høyreving, ettersom han var vanvittig god der mot RealM.

 

Enig i at Freddie var vannvittig god mot Real M, men det var ikke som høyreflanke. Der var det Hleb som regjerte. Freddie var vannvittig god som sentral midtbanespiller han.

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb

Det er bra at Juventus har mange spillere ute, men nå har de jo fått tilbake Nedved, som jeg tror har mye og si... Han er mildt sagt god offensivt!

 

Men Arsenal leder sammenlagt 2-0, så vi kan satse på kontringer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Juve satser på Nedved-magi

 

 

'De seneste årene har engelske klubber hatt en lei tendens til å stikke kjepper i hjulene for det italienske storlaget. Den statistikken fnyser Capello av.

 

- Man kan vel egentlig ikke se på Arsenal som et engelsk lag heller - ta en titt på passene til spillerne.'

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...