Jump to content

Kampen om 4. plassen


chojin

Recommended Posts

Etter Boltons tre tap på rad har Arsenal gått fra å være potensielt sett fire poeng bak til å være fem poeng foran. Blackburn avga uventet poeng i går og vil garantert avgi poeng i enda et par-tre kamper de "på papiret" skal vinne.

 

Slik det ser ut nå, tror jeg det mer og mer blir et two horse race mellom Arsenal og Tottenham om den gjeve fjerdeplassen. Tottenham har en rekke kinkige kamper igjen. Borte mot formlaget Everton, hjemme mot United og hjemme mot Bolton i en klassisk sekspoengskamp. Uansett hvordan det går i ukene fremover, Arsenal bør ha en potensiell matchball i nest siste hjemmekamp når tottene kommer på besøk. Vinnes den bør fjerdeplassen være sikret.

 

Alt ser med andre ord mye lysere ut enn det gjorde for bare et par uker siden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Etter Boltons tre tap på rad har Arsenal gått fra å være potensielt sett fire poeng bak til å være fem poeng foran. Blackburn avga uventet poeng i går og vil garantert avgi poeng i enda et par-tre kamper de "på papiret" skal vinne.

 

Slik det ser ut nå, tror jeg det mer og mer blir et two horse race mellom Arsenal og Tottenham om den gjeve fjerdeplassen. Tottenham har en rekke kinkige kamper igjen. Borte mot formlaget Everton, hjemme mot United og hjemme mot Bolton i en klassisk sekspoengskamp. Uansett hvordan det går i ukene fremover, Arsenal bør ha en potensiell matchball i nest siste hjemmekamp når tottene kommer på besøk. Vinnes den bør fjerdeplassen være sikret.

 

Alt ser med andre ord mye lysere ut enn det gjorde for bare et par uker siden.

 

Og her er grunnen til at fotball er idretten vi elsker! Ballen er som sagt rund <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest IronMaiden

Det eneste jeg bekymrer meg for med tanke på fjerdeplassen, er det utrolig tette kampprogrammet vi får i midten av april. Her skulle jeg ønske at vi i hvert fall kunne flyttet city-kampen til etter sunderland-kampen. Tviler uansett sterkt på at FA gidder å bry med dette B)

 

Vi har følgende kamper i PL og CL fremover:

 

PL:

 

Søndag 09.04.06 Man Utd borte

Onsdag 12.04.06 Portsmouth borte

Lørdag 15.04.06 WBA hjemme

Mandag 17.04.06 Man city borte

Lørdag 22.04.06 Tottenham hjemme

Lørdag 29.04.06 Sunderland borte

(Søndag 07.05.06 Wigan hjemme)

 

CL:

 

Onsdag 19.04.06 Villareal hjemme

Tirsdag 25.04.06 Villareal borte

 

Ser også at den utrolig viktige kampen mot Tottenham er "klemt inne" blant to uhyre viktige CL kamper. Kan bli nødt til å spare/hvile spillere i enkelte kamper. Dette blir tøft for gutta, men også veldig spennende.

 

Har ikke sett etter men regner med at det blir en del Arsenal på tv'en framover, tett mellom godbitene med andre ord ;)

 

 

 

 

Ser at jeg var litt raskt ute etter å dømme FA her når det gjelder city-kampen. Den skal antagligvis flyttes til mai, men er ikke sikker på datoen. Passer uansett Arsenal meget bra :)

Link to comment
Share on other sites

Mandag 17.04.06 Man city borte

 

Ser at jeg var litt raskt ute etter å dømme FA her når det gjelder city-kampen. Den skal antagligvis flyttes til mai, men er ikke sikker på datoen. Passer uansett Arsenal meget bra :)

 

Arsenal-Man city kampen er flyttet til 4 Mai

Link to comment
Share on other sites

Viktigste blir å holde fokus på ligaen, selv om vi må være 100% tente på å ta Villareal i semien.. Det er her rutinen kommer inn. CL semi må ikke gå totalt til hodet på våre unge spillere. Det er godt vi har ledertyper som Henry i stallen, som kan hjelpe ungguttene å holde bakkekontakte. Fabregas har jo klart "lappen" også nå, så han må jo være i skyene! :)

Link to comment
Share on other sites

Helgen ser bra ut :

 

Tot'ham v Man City Tipper det blir poeng tap for spurves (håper)

 

Charlton v Everton

 

Portsm'h v Blackb'n Pompey er gode på H bane , tror de tar poeng denne kampen .

 

Sun'land v Fulham

 

Wigan v Birm'ham

 

 

 

A Villa v W.B.A.

 

Chelsea v West Ham

 

Liv'pool v Bolton Her taper nok Bolton B)

 

M'brough v N'castle

 

Man Utd v Arsenal. Uavgjort eller seier til Arsenal .

 

 

Det blir en spennende helg . Pilsing på søndag og kamp på stor skjerm . God påske alle sammen :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Selv etter et surt tap, men muligens fortjent (?) 2-0 tap for United, er Arsenal fortsatt med for fullt i kampen om den viktige 4. plassen.

 

Arsenal, Tottenham, Blackburn og Bolton har følgende kampprogram mot sesongslutt:

 

Runde 34:

15. april : Arsenal-West Bromwich Albion

15. april : Blackburn Rovers-Liverpool

15. april : Bolton Wanderers-Chelsea

15. april : Everton-Tottenham Hotspur

 

Runde 35:

17. april : Tottenham Hotspur-Manchester United

17. april : West Bromwich Albion-Bolton Wanderers

17. april : Manchester City-Arsenal

19. april : Birmingham City-Blackburn Rovers

 

Runde 36:

22. april : Arsenal-Tottenham Hotspur

22. april : Blackburn Rovers-Chelsea

22. april : Bolton Wanderers-Charlton Athletic

 

Runde 37:

29. april : Tottenham Hotspur-Bolton Wanderers

29. april : Charlton Athletic-Blackburn Rovers

29. april : Sunderland-Arsenal

 

Runde 38:

7. mai : Arsenal-Wigan Athletic

7. mai : Blackburn Rovers-Manchester City

7. mai : Bolton Wanderers-Birmingham City

7. mai : West Ham United-Tottenham Hotspur

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

alt er i våre hender enda

håper kampen i dag var en solid vekker, og at vi slår tilbake.(Arsenal slår alltid tilbake)

 

det som bekymret meg med kampen i dag var at spillerne virket slitne

 

Portsmouth blir ingen lett kamp, de skulle vunnet med 2 mot blackburn!!

 

men vi er nødt til å vinne

Link to comment
Share on other sites

Det er Tottenham som har overtaket nå. Vinner de resten av matchene så tar de 4. plassen. Men føler at vi har kontroll. Vi slår Tottenham på Highbury og spurvene har flere vanskelige kamper igjen men vi har et forholdsvis enkelt program.

Nå er det ingen PL-kamper som er enkle lenger. Den tiden er forbi, men hva gjør vel det når vi vinner hele skitten 17. mai. Da kan bare Tottenham sitte igjen med en ubrukelig 4. plass.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal kan ikke basere seg på at de vinner CL. Men selv om det er Tottenham som har overtaket nå, er jeg relativt optimistisk med tanke på muligheten til fjerdeplass. Arsenal har jo et mye enklere program enn spurs og blackburn - vi skal jo møte Tottenham ( :angry: ) - selv om ingen kamper er enkle lenger. Det spørs hvor mye gårsdagens tap gikk inn på gutta...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har personlig et drømmescenario i kampen om 4 plassen. Arsenal og Spurs er neck-and-neck i kampen om den forgjette plasseringen. Og med et vinnermål på overtid mot Wigan, i den siste hjemmekampen noensinne på Highbury så sniker vi oss AKKURAT foran naboen. Har jeg ikke gått bananas på VGD før Piscator, så skal jeg jaggu gjøre det da! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har personlig et drømmescenario i kampen om 4 plassen. Arsenal og Spurs er neck-and-neck i kampen om den forgjette plasseringen. Og med et vinnermål på overtid mot Wigan, i den siste hjemmekampen noensinne på Highbury så sniker vi oss AKKURAT foran naboen. Har jeg ikke gått bananas på VGD før Piscator, så skal jeg jaggu gjøre det da! :angry:

 

Det hadde vore priceless. Men frykter nervene hadde tatt knekken på meg før vinnermålet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har personlig et drømmescenario i kampen om 4 plassen. Arsenal og Spurs er neck-and-neck i kampen om den forgjette plasseringen. Og med et vinnermål på overtid mot Wigan, i den siste hjemmekampen noensinne på Highbury så sniker vi oss AKKURAT foran naboen. Har jeg ikke gått bananas på VGD før Piscator, så skal jeg jaggu gjøre det da! :angry:

 

he he, ja da spørs det om ikke også jeg risikerer å bli utestengt på VGD! ;) Kanskje best at jeg er bortreist den aktuelle uka (ja, jeg misser dessverre Wigan-kampen :angry: , akk o ve hvilke kvaler man må igjennom) ...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke verre enn at vinner vi alle kampene vi har igjen er 4 plassen vårs :angry:

 

Vi har: Portsmouth B 3 p(1 i verste fall),WBA H 3 p,City B 1 p, Spudz H 3 p,Sunderland B, 3 p, Wigan H 3 p

 

Tottenham: Everton B 1 p,Manu H 0 p, Arsenal B 0 p, Bolton H 3 p, West H B 1 p

 

Og da tar vi 16 poeng og Tottenham 5 poeng og havner langt foran Tottenham som havner til slutt på en 6 plass :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har personlig et drømmescenario i kampen om 4 plassen. Arsenal og Spurs er neck-and-neck i kampen om den forgjette plasseringen. Og med et vinnermål på overtid mot Wigan, i den siste hjemmekampen noensinne på Highbury så sniker vi oss AKKURAT foran naboen. Har jeg ikke gått bananas på VGD før Piscator, så skal jeg jaggu gjøre det da! :angry:

 

 

Skulle det samme skje med Tottenham når jeg er på Upton Park 7 mai, så er VGD det siste jeg kommer til å tenke på.

 

Faen så nervepirrende det er om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cesc90

Hva vil skje med Arsenal hvis det ikke blir CL spill neste sesong???? Hvem vil dra? For noen vil garantert dra. Jeg tror hvertfall vi vil miste Henry(til Barca.han vil aldri dra til en annen engelsk klubb), Ashley Cole vil også garantert dra til en storklubb. Dette er to spillere helt i verdenstoppen. Arsenal er jo avhengig av en Thierry Henry i form for å prestere, det må dere være enige i?..Jeg har også en stygg følelse om at det er 2 spanjoler som også kan bli vanskelige å beholde om CL ryker. både Reyes og Fabregas har virkelig denne sesongen fått smake på europas gjeveste turnering og det spørs om de ikke vil forlate skuta viss det ikke blir spill der neste år, etter årets suksess der spessielt Fabregas har slått gjennom så det holder.. De er begge ønsket av toppklubber og begge har sagt at de en gang i fremtiden drømmer om å spille for Real Madrid, Jeg frykter at dette kan skje tidliger enn man kunne håpe. Jeg trot ihverfall 2 av disse 4 vil ryke om vi ikke vinner CL eller tar denne fordømte 4plassen. Og hvem skal erstatte disse?? Det vil enten bli unggutter eller middelmådige spillere (Luque,Boumsong, etc). Ingen europeiske toppspillere med respekt for seg selv vil gå til en klubb som ikke har kvalifisert seg for Champions League!!! :-|

 

Er det en mulighet for at vi blir hektet av?? Det kan ta mange år før vi klarer å hente oss inn igjen..

 

;) Jeg vil si at sannsynligheten for at vi kvaller oss er 60/40 i vår favør,men hva viss ikke???

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har disse kampene igjen og jeg tipper denne poengfordelingen:

 

Portsmouth - ARSENAL (1 poeng)

ARSENAL - West Bromwich (3 poeng)

Manchester City - ARSENAL (3 poeng)

ARSENAL - Tottenham (1 poeng)

Sunderland - ARSENAL (3 poeng)

ARSENAL - Wigan (3 poeng)

 

 

Tottenham sine kamper:

 

Everton - TOTTENHAM (1 poeng)

TOTTENHAM - Manchester U. (0 poeng)

Arsenal - TOTTENHAM (1 poeng)

TOTTENHAM - Bolton (3 poeng)

West Ham - TOTTENHAM (3 poeng)

 

Dette gir Arsenal 67 poeng og Tottenham 66 poeng. Hadde vært deilig om jeg har rett i denne spådommen. Da skal Totteham-fansen få gjennomgå ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Hva vil skje med Arsenal hvis det ikke blir CL spill neste sesong???? Hvem vil dra? For noen vil garantert dra. Jeg tror hvertfall vi vil miste Henry(til Barca.han vil aldri dra til en annen engelsk klubb), Ashley Cole vil også garantert dra til en storklubb. Dette er to spillere helt i verdenstoppen. Arsenal er jo avhengig av en Thierry Henry i form for å prestere, det må dere være enige i?..Jeg har også en stygg følelse om at det er 2 spanjoler som også kan bli vanskelige å beholde om CL ryker. både Reyes og Fabregas har virkelig denne sesongen fått smake på europas gjeveste turnering og det spørs om de ikke vil forlate skuta viss det ikke blir spill der neste år, etter årets suksess der spessielt Fabregas har slått gjennom så det holder.. De er begge ønsket av toppklubber og begge har sagt at de en gang i fremtiden drømmer om å spille for Real Madrid, Jeg frykter at dette kan skje tidliger enn man kunne håpe. Jeg trot ihverfall 2 av disse 4 vil ryke om vi ikke vinner CL eller tar denne fordømte 4plassen. Og hvem skal erstatte disse?? Det vil enten bli unggutter eller middelmådige spillere (Luque,Boumsong, etc). Ingen europeiske toppspillere med respekt for seg selv vil gå til en klubb som ikke har kvalifisert seg for Champions League!!! :-|

 

Er det en mulighet for at vi blir hektet av?? Det kan ta mange år før vi klarer å hente oss inn igjen..

 

;) Jeg vil si at sannsynligheten for at vi kvaller oss er 60/40 i vår favør,men hva viss ikke???

 

Det blir ingen krise i Arsenal selv om vi ikke klarer å kvalifisere oss for CL neste sesong. Jeg tror ikke Henrys beslutning går kunn på CL neste år, han ser nok like mye på potensialet og ambisjonene i laget. Men for all del, sjangsene for at Henry blir er nok størst om vi klarer å kvalifisere oss.

 

Hva som skjer med Cole er vanskelig å si, dere kan lese ryktene i thesun på linken under, denne avisen er vell ikke den vi skal tro mest på, men you never know.

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...6160782,00.html

 

Når det gjelder Reyes og Fabregas så er jeg overbevist om at de blir i Arsenal i mange sesonger til.

 

Konklusjonen min blir som følger: Arsenal fortsetter å bygge et nytt storlag med eller uten CL plass neste sesong, økonomisk er det ingen krise om vi ikke kvalifiserer oss, men det vill nok gå ut over wengers kjøpemuligheter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...