Jump to content

2006.04.12 Portsmouth B - NY DATO


Andain

Recommended Posts

  • Replies 229
  • Created
  • Last Reply

Toure har veldig bra utholdenhet, så jeg tror han takler kampprogrammet greit framover, men han får sikkert hvile i en av kampene han også.

 

Tipper Portsmouth kommer til å være aggresive og skape litt problemer, men tror det blir en knepen Arsenal-seier.

 

Er Sol tilbake i bra slag skal Pompeys få problemer med å score.

 

Tips: 2-1 til Gunners.

Mål: Henry og Adebayor

Link to comment
Share on other sites

En viktig kamp for begge lag, og det kan gi en severdig fotballkamp for nøytrale supportere.

Ryktene sier at Sol er tilbake i laget, og at det antakelig vil bli Senderos som må vike plassen

 

Ja, tror det er en grei kamp å la Sol få bevise at han er tilbake 100% skadefri, og at han gir 100% for Arsenal. Han har hatt en tøff sesong, men vi veit alle hvor god og viktig han er for Arsenal når ting fungerer. Senderos har spilt stort de siste ukene, og er greit å la han få hvile en kamp når det er så mange tøffe oppgjør fremover.

 

Lehmann

Eboue-Toure-Sol-Flamini

 

Hvilken midtbane vil Arsenal stille med under denne kampen?

Jeg leste at Fabregas fortsatt føler noe til skaden i beinet, og om dette stemmer kan det være lurt å spare han til andre typer fotballkamper. Ser ikke for meg idag at han vil få mye rom og tid til å slå sine geniale passninger, men at sentral midtbane blir et rent krigsområde.

Diaby og Gilberto er mitt tips og ønske foran kveldens kamp.

 

På kantene håper jeg Ljungberg og Reyes vil innta plassene. Løpsterke spillere som kan få litt mere frie tøyler med krigerene sentralt på midtbanen.

 

Denne kampen håper jeg Persie får sjansen istedenfor Adebayor, selv om sistnevnte har overrasket meg så langt i Arsenal drakta.

Persie føler jeg blir en joker utover sesongavsluttningen, og spesielt CL kan han bli plassert på topp sammen med Henry. Kan være greit å la gutten få spilletid etter skaden, slik at han er "varm" om dette skulle skje.

 

Så kampen Pompey og Blackburn på lørdag, og i den kampen synes jeg Pompey gav mye rom både på kantene OG mellomleddet mellom midtbane og forsvar.

Dette er noe vi kan utnytte, men det spørs vel om ikke Pompey vil ligge litt annet på sine formasjoner idag mot Arsenal enn helgens kamp...

 

Uansett, dette er en kamp vi MÅ ta poeng. Om det ikke blir 3poeng så er det et MUST med iallefall 1poeng.....

Link to comment
Share on other sites

Kolo har hatt ein meget lang sesong, med fullt kjør i PL, har han også deltatt i ACN. Han har bortimot ikkje hatt ein einaste pause. Kanskje det hadde vore på tide? Med tanke på at det er VM til sommaren. Så trur eg me kan få ein meget sliten Kolo tilbake til neste sesong.

 

Enig.

 

Men.... dette er bare et spørsmål.. trenger ikke skyte meg om jeg tenker feil, bare svar:

Jeg forstår ikke hvorfor spillere trenger så mye hvile. De er da søkkrike, og kan finne opp en hvilemaskin om de vil.. De spiller da bare èn eneste kamp i uka.. er det så mye?! De 6 dagene de ikke spiller kamp er da vel nok pause?

Dette er ikke en ting jeg har spesielt mye greie på, når jeg ikke er spesielt gammel, men jeg mener at det ikke skal være alt for stor påkjenning å spille en fotballkamp 2 timer av en 7 dager lang uke!

 

Det eneste som kan være påkjenning er det mentale. Det må ikke være lett for spillerne å holde seg oppe på toppnivå med 60.000 gaulende supportere som slenger dritt om du gjør en liten feil. Nå tenker jeg spesielt på de unge spillerne.

 

Vet det er off topic, men jeg ville ikke lage ny tråd.. og nå var det snakk om det her, så...

Link to comment
Share on other sites

Guest ReYeS

Går for dette laget_

Lehman

Eboue Toure Campbell Flamini

 

Ljungberg Gilberto Diaby Reyes

 

Adebayor Henry

 

Poom, djourou, Walcott??(pires), Hleb, van persie

 

E har sett troppen mot portsmouth, men det hadde vært litt morro om Walcott hadde vært på benke.

Å kansje komme innpå de siste 10, viss vi leder da.

Men e har nok egentlig liten tro på at vi kommer til å se walcott i år....må bare smøre me me tålmodighet!

 

Ellers skal det bli morro å se Campbell tilbake sammen med Torue...ei stund siden sist.

Eller syns e Gilberto va ganske god mot Man u så e satser på at han æ god i dag også.

Ljungberg å Reyes på kantene igjen, hadde vært morro om Ljungberg hadde scora sitt FØRSTE mål i PL denne sesonge... det hadde også vært morro om Reyes scora, sist han scora var nettopp mot pomoy i jula!!

Så tror e at ade spiller i stede for van persie, men satser på et innhopp fra van persie de siste 25 minuttene.

 

Det bli ein vanskelig kamp, men e satser på at vi klarer det...vi MÅ vinne denne kampen!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Kolo har hatt ein meget lang sesong, med fullt kjør i PL, har han også deltatt i ACN. Han har bortimot ikkje hatt ein einaste pause. Kanskje det hadde vore på tide? Med tanke på at det er VM til sommaren. Så trur eg me kan få ein meget sliten Kolo tilbake til neste sesong.

 

Enig.

 

Men.... dette er bare et spørsmål.. trenger ikke skyte meg om jeg tenker feil, bare svar:

Jeg forstår ikke hvorfor spillere trenger så mye hvile. De er da søkkrike, og kan finne opp en hvilemaskin om de vil.. De spiller da bare èn eneste kamp i uka.. er det så mye?! De 6 dagene de ikke spiller kamp er da vel nok pause?

Dette er ikke en ting jeg har spesielt mye greie på, når jeg ikke er spesielt gammel, men jeg mener at det ikke skal være alt for stor påkjenning å spille en fotballkamp 2 timer av en 7 dager lang uke!

 

Det eneste som kan være påkjenning er det mentale. Det må ikke være lett for spillerne å holde seg oppe på toppnivå med 60.000 gaulende supportere som slenger dritt om du gjør en liten feil. Nå tenker jeg spesielt på de unge spillerne.

 

Vet det er off topic, men jeg ville ikke lage ny tråd.. og nå var det snakk om det her, så...

 

Arsenal skal spille 8 kamper på 26 dager, dette er en stor påkjenning etter en lang og slitsom sesong.

 

Hva har den fysiske biten med penger å gjøre? Hadde Kolo vært dårligere fysisk rystet om han hadde tjent

halparten av det han gjør i dag ;) ?

 

Kolo har hatt ein meget lang sesong, med fullt kjør i PL, har han også deltatt i ACN. Han har bortimot ikkje hatt ein einaste pause. Kanskje det hadde vore på tide? Med tanke på at det er VM til sommaren. Så trur eg me kan få ein meget sliten Kolo tilbake til neste sesong.

 

Tror ikke Wenger ofrer neste sesong en tanke for øyeblikket.

 

Alt som teller nå er 4.plassen og Champions league....

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

en utrolig viktig kamp som vi må vinne, og jeg frykter vi taper poeng i

 

Portsmouth er gode om dagen, og jeg frykter vår elendige borteform fortsetter

 

for all del håper jeg at jeg tar feil

 

frykter det verste, og håper det beste

 

come on gunners

Link to comment
Share on other sites

Kolo har hatt ein meget lang sesong, med fullt kjør i PL, har han også deltatt i ACN. Han har bortimot ikkje hatt ein einaste pause. Kanskje det hadde vore på tide? Med tanke på at det er VM til sommaren. Så trur eg me kan få ein meget sliten Kolo tilbake til neste sesong.

 

Enig.

 

Men.... dette er bare et spørsmål.. trenger ikke skyte meg om jeg tenker feil, bare svar:

Jeg forstår ikke hvorfor spillere trenger så mye hvile. De er da søkkrike, og kan finne opp en hvilemaskin om de vil.. De spiller da bare èn eneste kamp i uka.. er det så mye?! De 6 dagene de ikke spiller kamp er da vel nok pause?

Dette er ikke en ting jeg har spesielt mye greie på, når jeg ikke er spesielt gammel, men jeg mener at det ikke skal være alt for stor påkjenning å spille en fotballkamp 2 timer av en 7 dager lang uke!

 

Det eneste som kan være påkjenning er det mentale. Det må ikke være lett for spillerne å holde seg oppe på toppnivå med 60.000 gaulende supportere som slenger dritt om du gjør en liten feil. Nå tenker jeg spesielt på de unge spillerne.

 

Vet det er off topic, men jeg ville ikke lage ny tråd.. og nå var det snakk om det her, så...

Så er det noe som heter trening også. Tviler sterkt på at det er restutisjonstrening hele uka fra kamp til kamp i klubber på høyere nivå. Bare i KIL, hadde de hatt 54 treningsøkter i løpet av Januar, pluss at alle spillerene jobber. Det betyr 1 økt grytidlig på morran, jobb fra 9-14 og dermed trening igjen 16.

 

Arsenal kjører nok hardere en KIL, selv om spillerene der kanskje ikke jobber så mye(?).

Og en kamp på så høyt nivå er ikke som å spille småguttefotball heller. Du er nok ikke bare litt sliten kvelden etter kamp. Slike kamper sitter igjen i beina.

Link to comment
Share on other sites

Jobber gjør de nok ikke.. Mulig noe fritids syssel, men ikke fast jobb.. Såpass lønn har nok alle i A-stallen. Arsenal trener nok mye, men treningsmengden og intensiteten er ikke like stor som i Norge tror jeg. Tror de trener "kloklere" foran kampene. Myhre har jo vært ute i VG å kritisert norsk trening og rost den engelske.

Link to comment
Share on other sites

Lagoppstilling:

 

Portsmouth: Kiely, Priske, Primus, Stefanovic, Taylor, O'Neil, Davis, Mendes, D'Alessandro, Lua Lua, Mwaruwari. Innbyttere: Todorov, Routledge, Huges, O'Brien, Ashdown.

 

Arsenal: Lehmann, Djourou, Campbell, Toure, Flamini, Ljungberg, Song, Diaby, Reyes, Henry, Adebayor. Innbyttere: van Persie, Bergkamp, Hleb, Eboue, Poom

Link to comment
Share on other sites

Lagoppstilling:

 

Arsenal: Lehmann, Djourou, Campbell, Toure, Flamini, Ljungberg, Song, Diaby, Reyes, Henry, Adebayor. Innbyttere: van Persie, Bergkamp, Hleb, Eboue, Poom

 

 

Tydleg at her skal det sparast.. Blir spennandes å sjå korleis Song og Diaby spelar ilag. Song har eg berre sett eit par gongar og da som inbyttar, imponerte ikkje da.

Link to comment
Share on other sites

Lagoppstilling:

 

Portsmouth: Kiely, Priske, Primus, Stefanovic, Taylor, O'Neil, Davis, Mendes, D'Alessandro, Lua Lua, Mwaruwari. Innbyttere: Todorov, Routledge, Huges, O'Brien, Ashdown.

 

Arsenal: Lehmann, Djourou, Campbell, Toure, Flamini, Ljungberg, Song, Diaby, Reyes, Henry, Adebayor. Innbyttere: van Persie, Bergkamp, Hleb, Eboue, Poom

Spennende, veldig spennende. ENDELIG SKAL SONG SPILLE!! Har hatt lyst til å se han i aksjon lenge nå...

Gleder meg til kampen.

 

UP THE ARSE!!

Link to comment
Share on other sites

Lagoppstilling:

 

Portsmouth: Kiely, Priske, Primus, Stefanovic, Taylor, O'Neil, Davis, Mendes, D'Alessandro, Lua Lua, Mwaruwari. Innbyttere: Todorov, Routledge, Huges, O'Brien, Ashdown.

 

Arsenal: Lehmann, Djourou, Campbell, Toure, Flamini, Ljungberg, Song, Diaby, Reyes, Henry, Adebayor. Innbyttere: van Persie, Bergkamp, Hleb, Eboue, Poom

Spennende, veldig spennende. ENDELIG SKAL SONG SPILLE!! Har hatt lyst til å se han i aksjon lenge nå...

Gleder meg til kampen.

 

UP THE ARSE!!

Personlig har jeg alt annet enn latt meg imponere over Song i de innhoppene han har fått denne sesongen, men jeg håper han gjør mine ord til skamme og imponerer idag. Personlig hadde jeg heller foretrukket å fått debuten til Walcott i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

" KAMPEN ER UTSATT GRUNNET VANN PÅ BANEN. " Står det på vg-live.

 

Vetyr det at kampen spilles i dag pga det var på vann på banen sist gang, eller mener de at kampen nok en gang må utsettes grunnet vann på banen????!!!! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende. Blir plutselig litt usikker når fire "ferske" spillere spiller fra start. Tenker på Djourou, Campbell, Song og Diaby. Kanskje ikke så mye å bli skremt av, da jeg vet at disse har levert tidligere. Dessuten er benken meget solid!

 

2-0 til Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Dette blir veldig nervepirrende. Ikke store forventninger til Song da han ikke har overbevist så langt og heller ikke Sol da jeg mener han var svak før han fikk seg en knekk også. Artig å se hva Ade og Henry får til sammen i dag. Tvi-tvi....

Link to comment
Share on other sites

Guest Eggen

Vinner vi denne så tror jeg virkelig vi har fjerdeplassen i lomma.

Sammen med bortekampen mot City er nok denne matchen den verste.

 

Vi setter en til når RvP kommer inn

 

:angry:

Link to comment
Share on other sites

Brukbar første omgang. Blir nok tøffere i andre omgang. Fantastisk mål av Henry, og samspillet til Henry og Ade blir bedre og bedre. Synd at Ade ikke klarte å sette den sjansen fra 5-meteren.

 

Campbell har klart seg bra! Syns også at Song har klart seg nogenlunde greit, selv om han har rota litt til tider. Kanskje ikke så rart når han ikke har spilt så mye på førstelaget.

 

Djourou klarer seg også bra, gledelig å se at vi har enda en spiller som kan spille godt på forskjellige posisjoner :angry:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...