Jump to content

Moderator


Ravenghost

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Jeg vil tro det er flere årsaker til at forumet er fritt for Religion og politikk, kanskje ligger det til bunns erfaringer fra hvordan slike tråder har utartet seg tidligere ? Personlig klarer jeg ikke å sette meg inn i tankegangen til dere som fremmer disse sterke ønskene om at forumet burde innbefatte dette også. Hva har dette med forumets formål å gjøre, jeg ser ikke helt linken mellom det å diskutere Arsenal og religion.

 

Vi har alle her på forumet en felles ting og det er at vi brenner for klubben i vårt hjerte, Arsenal. Selv i diskusjonene rundt Arsenal er det ikke alltid enighet mellom forumistene. Skulle man dra igang diskusjoner rundt politikk og religion, ser jeg for meg et atskillig større spekter av uenigheter og diskusjoner som sporer av i det uendelige. Dette ser jeg ikke helt noe poeng i. Som flere har nevnt her tidligere, det finnes sikkert utallige andre forumer hvor man kan diskutere det nevnte emnet. Hva er det som gjør det så viktig for enkelte og absolutt måtte ønske denne type diskusjoner imellom oss Arsenal supportere ?

 

Det må da finnes viktigere ting å bruke tiden og ressurser på enn å fremme ønske om få diskutere politikk og religion på www.gunners.no

Link to comment
Share on other sites

Er det noen "styrekandidater" som har som sak å fremme politisk diskusjon på forumet?

 

Selvsagt er representativt demokrati i den forstand at vi velger noen styremedlemmer som bestemmer de fleste saker og ting den mest demokratiske måten å styre supporterklubben på. Men "temaer" som skal diskuteres på et forum synes jeg forumistene skal bestemme, ettersom det er de som bruker det til daglig, og det er de som har best kjennskap til det. Enkelt og greit.

 

Direkte demokrati er det beste demokrati når det er mulig og riktig, slik som med forumet.

Link to comment
Share on other sites

Kom med kandidater til årsmøtet. Dog må det sies at det er en vel tynn fanesak å få til religion- og politikk debatt på dette forumet, det må sies. Det blir litt som om man skulle starte et fotballparti. Til fotballens fremme. Litt tynt, liksom.

 

Du får stille som kandidat du, Haraldac.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

min kvalifiserte gjetning er at det er et tynt fåtall som ønsker at det skal kunne diskuteres som ønsker å diskutere politikk og religion

 

synes du har en meget tynn sak haraldc

 

men men lykke til med å bli valgt

 

uansett, chaz hvorfor skriver du på dette temaet kl 6.40. ser du ikke kamp????

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det mest demokratiske i en slik situasjon å stemme om det på et forum?

 

Hvorfor ikke bruke de mest demokratiske metodene når det er mulighet for det?

 

Det kalles direkte demokrati, og praktiseres/har blitt praktisert innad i flere land hvor stemmermassen ikke har vært enorm. Det ville vært det mest rettferdige, ettersom det er en rekke av forumistene som ikke har mulighet til å delta på et årsmøte, og ikke minst at det er en "liten" sak som, som du sier blir litt rart å promotere alene i fobindelse med kanditatur til styret. Om mitt forslag blir nedstemt er helt greit. Poenget er at forumistene bør bestemme direkte hvordan forumet skal styres, og ikke indirekte gjennom ledere som kanskje aldri eller sjelden bruker forumet.

 

en annen ting:

For noen dager siden fikk jeg klarsignal av Dr Phil til å "lufte" stemningen om hvem som ønsket å diskutere politikk på forumet. Jeg opprettet en slik tråd, men etter noen timer var tråden borte.

 

 

 

Hva var grunnen til det?

 

Hvem fjernet den?

 

Bør ikke "moderatorene" kjøre samme linje hele veien?

 

Vennligst hilsen Harald

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

forum og demokrati er vel to forskjellige ting mener jeg, man kan opprette sitt eget forum og skrive kun om det man ønsker

 

forum har etter min mening ikke noe med demokrati å gjøre

Link to comment
Share on other sites

en annen ting:

For noen dager siden fikk jeg klarsignal av Dr Phil til å "lufte" stemningen om hvem som ønsket å diskutere politikk på forumet. Jeg opprettet en slik tråd, men etter noen timer var tråden borte.

 

 

For min del er det helt greit, rent personlig, men jeg var imidlertid ikke klar over at det var styrevedtatt at slike emner er "nei" her inne. Ettersom det er tilfellet, er det greit å forholde seg til det.

 

Forøvrig er jeg ikke helt sikker på om det er selve ønsket om å diskutere religion og politikk som er det mest brennende eller om det først og fremst går på å markere opposisjon til forumets gjeldende regler fordi man ikke er enige i dem.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det mest demokratiske i en slik situasjon å stemme om det på et forum?

 

Hvorfor ikke bruke de mest demokratiske metodene når det er mulighet for det?

 

Det kalles direkte demokrati, og praktiseres/har blitt praktisert innad i flere land hvor stemmermassen ikke har vært enorm. Det ville vært det mest rettferdige, ettersom det er en rekke av forumistene som ikke har mulighet til å delta på et årsmøte, og ikke minst at det er en "liten" sak som, som du sier blir litt rart å promotere alene i fobindelse med kanditatur til styret. Om mitt forslag blir nedstemt er helt greit. Poenget er at forumistene bør bestemme direkte hvordan forumet skal styres, og ikke indirekte gjennom ledere som kanskje aldri eller sjelden bruker forumet.

 

en annen ting:

For noen dager siden fikk jeg klarsignal av Dr Phil til å "lufte" stemningen om hvem som ønsket å diskutere politikk på forumet. Jeg opprettet en slik tråd, men etter noen timer var tråden borte.

 

 

 

Hva var grunnen til det?

 

Hvem fjernet den?

 

Bør ikke "moderatorene" kjøre samme linje hele veien?

 

Vennligst hilsen Harald

 

Dette har blitt svart på av internettansvarlig. Et av supporterklubbens styremedlemmer. Basert på en uttalt styrepolicy. Da har du fått svar fra styret. Supporterklubbens øverste organ.

 

Ta saken opp på kommende årsmøte, det er der vedtakene blir gjort. Inntil da, live with it.

 

Forøvrig; så ser det vitterlig ut for meg at forumets deltakere er mot politisk og religiøs debatt. Det er dog ikke poenget. Hele forumet kunne vært for, men likefullt så kunne styret, av rent konsekvensmessig hensyn sagt nei.

 

Uansett; styret har talt. For å få gjort endringer så får de som brenner for saken ta den opp på årsmøtet. Sånn fungerer en demokratisk organisasjon.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bruke de mest demokratiske metodene når det er mulighet for det?

 

Fordi de som eier og administrerer internettsiden, dvs supporterklubben, gjennom DEMOKRATISKE prosesser har bestemt at kjørereglene på forumet ikke skal bestemmes på denne måten. Så hvis du vil endre på dette, på lik linje med ønsket om å åpne for politiske diskusjoner, så må også dette tas opp som sak på årsmøtet. SÅ enkelt er det! :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bruke de mest demokratiske metodene når det er mulighet for det?

 

Fordi de som eier og administrerer internettsiden, dvs supporterklubben, gjennom DEMOKRATISKE prosesser har bestemt at kjørereglene på forumet ikke skal bestemmes på denne måten. Så hvis du vil endre på dette, på lik linje med ønsket om å åpne for politiske diskusjoner, så må også dette tas opp som sak på årsmøtet. SÅ enkelt er det! :)

byråkrati,byråkrati

 

Gi folket demokrati.

 

en annen ting:

For noen dager siden fikk jeg klarsignal av Dr Phil til å "lufte" stemningen om hvem som ønsket å diskutere politikk på forumet. Jeg opprettet en slik tråd, men etter noen timer var tråden borte.

 

 

For min del er det helt greit, rent personlig, men jeg var imidlertid ikke klar over at det var styrevedtatt at slike emner er "nei" her inne. Ettersom det er tilfellet, er det greit å forholde seg til det.

 

Forøvrig er jeg ikke helt sikker på om det er selve ønsket om å diskutere religion og politikk som er det mest brennende eller om det først og fremst går på å markere opposisjon til forumets gjeldende regler fordi man ikke er enige i dem.

Ønsket om å diskutere Politikk er reel. At jeg vil markere opposisjon til forumets gjeldende regler er ikke helt riktig, men jeg ønsker at vi kan gjøre visse forandringer i forhold til hvordan forumet styres og av hvem.

 

Hvis årsmøte er eneste mulighet for å få til noen forandringer på forumet skal jeg prøve å ta meg en tur dit.

Link to comment
Share on other sites

Det er en veldig enkel årsak til at styret i supporterklubben har bestemt at det ikke skal diskuteres politikk/religion på dette forumet. Årsaken er at supporterklubben ikke skal assosieres med slike diskusjoner. Har sett endel debatter om disse temaene på andre forum, og har full forståelse for det vedtaket som har blitt satt av styret. Slike diskusjoner fører sjelden noe bra med seg for å si det sånn.

 

Som Piscator sier, så er det supporterklubben som "eier" dette forumet, og slik supporterklubben er bygd opp, så synes jeg det er greit at styret bestemmer hva som er til det beste for forumet og supporterklubben generelt.

 

Har man problemer med dette vedtaket, så er det som flere sier bare å ta turen til Oslo og delta på årsmøtet. Har man ikke mulighet til det, så er det bare å sende mail til Ole Kristian Holter å fremme forslaget for han, slik at han kan ta opp dette på årsmøtet.

 

Å påstå at dette er udemokratisk er for meg uforståelig.

Link to comment
Share on other sites

byråkrati,byråkrati

 

Gi folket demokrati.

 

Forumet ER demokratisk! Man må ikke blande dette sammen med byråkrati. Og du er naturligvis i din fulle rett til å mene at forumets beslutningsprosesser er byråkratiske, men det betyr jo ikke uten videre at det er riktig å endre på disse. I noen situasjoner skal man faktisk være glad for litt byråkrati... Og som gjentatt i det kjedsommelige; det er ingen regel eller lov som sier at et internettforum skal eller må være demokratisk. De som oppretter forumet er i sin suverene rett til å bestemme de regler de finner passende; så får eventuelle deltagere enten akseptere reglene, eller holde seg unna, eller som i dette tilfellet, gjennomgå de nødvendige (demokratiske) prosesser dersom man ønsker å forandre reglene. Men jeg tror at de som administrerer dette forumet etterhvert har sett tegninga på veggen, og at det neppe øker dine sjanser dersom du fortsetter å mase om denne saken. Og det du karakteriserer som byråkratiske regler er i virkeligheten helt normale demokratiske styreregler som gjelder for omtrent samtlige av de frivillige organisasjoner jeg kjenner til eller har vært innom...

Link to comment
Share on other sites

Det er en veldig enkel årsak til at styret i supporterklubben har bestemt at det ikke skal diskuteres politikk/religion på dette forumet. Årsaken er at supporterklubben ikke skal assosieres med slike diskusjoner. Har sett endel debatter om disse temaene på andre forum, og har full forståelse for det vedtaket som har blitt satt av styret. Slike diskusjoner fører sjelden noe bra med seg for å si det sånn.

 

Som Piscator sier, så er det supporterklubben som "eier" dette forumet, og slik supporterklubben er bygd opp, så synes jeg det er greit at styret bestemmer hva som er til det beste for forumet og supporterklubben generelt.

 

Har man problemer med dette vedtaket, så er det som flere sier bare å ta turen til Oslo og delta på årsmøtet. Har man ikke mulighet til det, så er det bare å sende mail til Ole Kristian Holter å fremme forslaget for han, slik at han kan ta opp dette på årsmøtet.

 

Å påstå at dette er udemokratisk er for meg uforståelig.

direkte udemokratisk er det ikke, men forumet kunne og etter min mening burde styres på forumistenes premisser, slik at de har en direkte påvirkning på hvordan forumet styres. punktum.

Link to comment
Share on other sites

direkte udemokratisk er det ikke, men forumet kunne og etter min mening burde styres på forumistenes premisser, slik at de har en direkte påvirkning på hvordan forumet styres. punktum.

 

Poenget her er at det ikke er forumistenes forum, men supporterklubbens forum. Og styret i supporterklubben er opptatt av hva som er det beste for supporterklubben som en helhet, og ikke at enkelte individer på død og liv må diskutere et tema som kan diskuteres på andre forum.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere på død og liv må diskutere politikk/religion her inne. Hvis det er det at man ønsker muligheten til å diskutere dette med goonere, så kommer det klart frem fra denne debatten hvem her inne som ønsker å diskutere dette temaet, så da er det bare å sende hverandre PM og avtale å møtes på et forum hvor dette er tillatt

Link to comment
Share on other sites

direkte udemokratisk er det ikke, men forumet kunne og etter min mening burde styres på forumistenes premisser, slik at de har en direkte påvirkning på hvordan forumet styres. punktum.

 

Vi har skjønt at du mener det; du trenger ikke gjenta deg selv mer på dette punktet...! :D

 

 

Helt fint, Haraldac. Da er vi endelig ferdig med denne meningsløse debatten, formoder jeg?

 

Ja, la oss heller le litt av Tottenham! :D :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87

Poenget her er at det ikke er forumistenes forum, men supporterklubbens forum. Og styret i supporterklubben er opptatt av hva som er det beste for supporterklubben som en helhet, og ikke at enkelte individer på død og liv må diskutere et tema som kan diskuteres på andre forum.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere på død og liv må diskutere politikk/religion her inne. Hvis det er det at man ønsker muligheten til å diskutere dette med goonere, så kommer det klart frem fra denne debatten hvem her inne som ønsker å diskutere dette temaet, så da er det bare å sende hverandre PM og avtale å møtes på et forum hvor dette er tillatt

 

Det handler mer om prinsipp, at endringer i forumet kan gjøres på andre måter enn å reise inn på et årsmøte i Oslo hvor det sannsynligvis ikke vil bli vedtatt allikevel. Hvis det stemmes over dette på et forum blant forumistene, vil det bli mye mer rettferdig og demokratisk. Er du ikke enig i dette?

 

Ingen som på død og liv MÅ diskutere religion og politikk her, men jeg synes det er rart at det ikke er tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Poenget her er at det ikke er forumistenes forum, men supporterklubbens forum. Og styret i supporterklubben er opptatt av hva som er det beste for supporterklubben som en helhet, og ikke at enkelte individer på død og liv må diskutere et tema som kan diskuteres på andre forum.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere på død og liv må diskutere politikk/religion her inne. Hvis det er det at man ønsker muligheten til å diskutere dette med goonere, så kommer det klart frem fra denne debatten hvem her inne som ønsker å diskutere dette temaet, så da er det bare å sende hverandre PM og avtale å møtes på et forum hvor dette er tillatt

 

Det handler mer om prinsipp, at endringer i forumet kan gjøres på andre måter enn å reise inn på et årsmøte i Oslo hvor det sannsynligvis ikke vil bli vedtatt allikevel. Hvis det stemmes over dette på et forum blant forumistene, vil det bli mye mer rettferdig og demokratisk. Er du ikke enig i dette?

 

Ingen som på død og liv MÅ diskutere religion og politikk her, men jeg synes det er rart at det ikke er tillatt.

 

Jeg synes helt ærlig at måten ting gjøres i supporterklubben pr. dags dato er veldig demokratisk, og dette gjelder også måten forumet styres på. Det er selvfølgelig lov å mene noe annet. Men jeg mener at så lenge dette er et forum i regi av supporterklubben, så synes jeg det er riktig at styret har tatt den avgjørelsen de har gjort.

 

Jeg synes ikke det er rart at å diskutere politikk/religion ikke er tillatt. Av det jeg har sett av slike debatter på andre forum, er jeg rett og slett glad dette pr. dags dato ikke er tillatt.

 

Hvis jeg får beskjed fra styret om at det skal stemmes over om dette skal være tillatt eller ikke, så skal jeg opprette en poll. Men slik jeg ser det, er det opp til årsmøtet å avgjøre om en slik avstemning skal finne sted.

Link to comment
Share on other sites

Helt fint, Haraldac. Da er vi endelig ferdig med denne meningsløse debatten, formoder jeg?

 

Ja, la oss heller le litt av Tottenham! :D :D

 

Jepp, viktig å ikke miste fokus! :D

 

 

Det er vel egentlig ikke noe poeng i å diskutere mer her? Forumet er det supporterklubben som styrer over, og supporterklubben har vedtatt at man ikke skal diskutere religion/politikk. Case closed spør du meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Helt fint, Haraldac. Da er vi endelig ferdig med denne meningsløse debatten, formoder jeg?

Jeg skjønner ikke hvordan du kan kalle dette en meningsløs debatt. Det er viktig å debatere prinsipper om hvordan ting kan styres.

Link to comment
Share on other sites

Helt sant. Og nå har du gang på gang fått svar på hvordan denne supporterklubben styres. Hvilke demokratiske prinsipper som benyttes. Da blir det meningsløst å gnåle om det samme gang på gang på gang! Du har fått svar. Vær fornøyd med svaret. Eller still på årsmøtet og sørg for endringer, så enkelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...