Jump to content

Færre lag i Premier League??


vieira04

Recommended Posts

Mener å ha hørt noe av det samme tidligere. At det er Sepp Blatter som kommer dette forslaget er ingen bombe.

 

Dette er litt av sjarmen med engelsk fotball. Kanskje det heller hadde vært bedre å kuttet ned på betydningsløse landskamper?

 

Synes for øvrig at Dr. Phil har noen gode poeng i sitt innelgg.

 

Sjarmen med engelsk fotball har da ødelagt englands sjangser i VM. De er for dårlige i mesterskap i forhold til den stallen de har.

 

Man skal spille mye, men ikke FOR mye, iallefall ikke hvis det går utover verdens største fotball arrangement. Det at Sepp Blatter har kommet med det betyr ingenting, for det er faktisk sant. Det har iallefall jeg også lagt merke til.

 

Premier League skal være eksklusiv!

Link to comment
Share on other sites

 

Premier League skal være eksklusiv!

 

Det du då seier er at fotballen skal vere eksklusiv. Sidan billettprisane må opp for å få same inntjening på færre kampar, blir det endå færre av dei verkelege fotballtilhengarane som får råd til å gå på kamp. Fotballen skal altså vere for ein eksklusiv elite, både når det gjeld lag og tilhengarar. Spar meg.

 

Minner om at England både vann og kom til semifinale i VM då det var 42 kampar i sesongen i ligaen, samt kom til semifinale i 96 utan at det var færre kampar då. Argumenta dine held rett og slett ikkje.

Link to comment
Share on other sites

 

Premier League skal være eksklusiv!

 

Det du då seier er at fotballen skal vere eksklusiv. Sidan billettprisane må opp for å få same inntjening på færre kampar, blir det endå færre av dei verkelege fotballtilhengarane som får råd til å gå på kamp. Fotballen skal altså vere for ein eksklusiv elite, både når det gjeld lag og tilhengarar. Spar meg.

 

Minner om at England både vann og kom til semifinale i VM då det var 42 kampar i sesongen i ligaen, samt kom til semifinale i 96 utan at det var færre kampar då. Argumenta dine held rett og slett ikkje.

 

Helt enig, bjholmen_yiddo. PL er "eksklusiv" så det holder for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Ugjennomtenkt og dårlig forslag fra Blatters side. Ligafotballen er "The Bread and Butter" som Bill Shankly så treffende sa. Glem de andre turneringene, Fa cup, CL, ligacup, landskamper sov. Det er hverdagen - dvs ligaen - som virkelig betyr noe. Alt det andre er bare "pynt på kaka". Og det blir ihvertfall HELT feil å erstatte ligakamper med enda flere MENINGSLØSE og UINTERESSANTE privatlandskamper uten engasjement. Går man inn på den galeien kommer fotballen til slutt til å grave sin egen grav! De bør jo heller prioritere og styrke det som skaper engasjement, nemlig ligafotballen spesielt og klubbfotballen i sin allminnelighet. Landskamper bør begrenses til kvalifiseringskamper og sluttspill. Disse spillerne er så godt trent likevel at de ikke trenger noen lange samlinger eller treningsleire på landslaget. Og forslaget er ikke bare dumt og ugjennomtenkt, det er frekt, fordi dette betyr i utgangspunktet reduserte inntekter for klubbene, med større risiko for tap (skader), og det samtidig som det kan bidra til å styrke FIFA sentralt - både økonomisk og posisjonelt. Klubbene skal altså brukes som melkeku - i indirekte forstand - for FIFA. Uhørt! Og hvis klubbene skal kompensere for færre kamper må de ha høyere inntekter per kamp, dvs økte billettpriser. Så når det kommer til stykket er det vi som må betale mer for et dårligere produkt, for som sagt, det vi får som kompensasjon er et produkt ytterst få er interessert i; enda flere intetsigende landskamper! :huh: :P ;)

Link to comment
Share on other sites

Sjarmen med engelsk fotball har da ødelagt englands sjangser i VM. De er for dårlige i mesterskap i forhold til den stallen de har.

 

 

Premier League skal være eksklusiv!

 

Det er vel ikke nødvendigvis antall lag i ligaen som har ødelagt tenker jeg. Hvis vi ser på Spansk, Fransk og Italiensk liga så har de alle 20 lag. Tyske Bundesliga har 18 lag, og flere av disse landene har da vitterlig hevdet seg bra i flere mesterskap.

 

Er enig med Piscator at det er ligaen som virkelig betyr noe, alt annet blir bare å regne for desserten (Men du verden så godt det er med dessert også).

 

Noe av det som har vært diskutert har vært om antallet utenlandske fotballspillere i engelsk PL ødelegger for det engelske landslaget mhbl på at de engelske talentene har vanskeligere for å slippe til. Reduserer man ligaen med fire lag så blir ikke akkurat nåløyet for å spille på det øverste nivået enklere.

Link to comment
Share on other sites

 

Premier League skal være eksklusiv!

 

Det du då seier er at fotballen skal vere eksklusiv. Sidan billettprisane må opp for å få same inntjening på færre kampar, blir det endå færre av dei verkelege fotballtilhengarane som får råd til å gå på kamp. Fotballen skal altså vere for ein eksklusiv elite, både når det gjeld lag og tilhengarar. Spar meg.

 

Minner om at England både vann og kom til semifinale i VM då det var 42 kampar i sesongen i ligaen, samt kom til semifinale i 96 utan at det var færre kampar då. Argumenta dine held rett og slett ikkje.

 

Helt enig, bjholmen_yiddo. PL er "eksklusiv" så det holder for øyeblikket.

 

Jeg sier hvis og bare hvis det fremkommer at spillere viser tegn til tretthet og dårlig spill PÅ GRUNN AV AT de har sletet seg ut i PL; da er denne diskusjonen udiskutabel. Færre lag må selfølgelig til. Selv om dette vil resultere i at noen klubber vil gå nærmest konkurs (kanskje de kan bli tildelt støtte, selv om jeg er litt skeptisk til det). PL vil da være en serie der det ikke er lett å komme inn på, til gjengjeld vil det være "store" kamper og bedre spill, ikke bare i PL, men også i VM og EM.

 

Vi, jeg iallefall vil se perfekt fotball der spillere ikke skal være trøtte av noe annet...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...