Jump to content

Yoann Gourcuff


Imerslundinho

Recommended Posts

Nå var Denilson som Playmaker ment som spøk fra min side.. men ironi på nett.. ja det var det da...

 

Denilson er en god spiller å ha. Ingen starting XI spiller - men uten tvil en god backup som ikke er så dyr i drift, men som har vist at han kan. Hvorfor skal folk klage så fælt på han? Han har da virkelig ikke gjort seg bort denne sesongen.

 

Gjort seg bort er kanskje å ta litt hardt i men, han mistet ballen alt for mye og hadde en del feilpasninger som skapte brudd imot. Disse bruddene var noe av grunnen til at vi tapt så det sang i de store kampene, siden de klarte å utnytte seg av dem.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Nå blir det kanskje litt mye om Denilson. Men Denilson har ikke spilt en bra sesong. Masse feilpasninger,generelt dårlig innsatser. Problemet til Denilson er at kun spiller bra så lenge laget spiller bra. Hans lave arbeidsvilje og dårlige duellspill viser seg f.eks i Man utd kampen og andre der han rett og slett ikke gidder. Sånt takler jeg ikke når du tjener mye penger, spiller for Arsenal og mildt sagt har noe å bevise. Han er verken god offensivt eller defensivt. Ja, han scoret noen mål men 90% av de var reflections-goals. Trodde han var et bra talent før 2009/10 sesongen, men tok visst feil. Men det skal sies at det er greit å ha han på benken mot dårlige lag, men mot bra lag blir han avkledd og for veik. Ramsey er f.eks klart bedre.

Link to comment
Share on other sites

Nå blir det kanskje litt mye om Denilson. Men Denilson har ikke spilt en bra sesong. Masse feilpasninger,generelt dårlig innsatser. Problemet til Denilson er at kun spiller bra så lenge laget spiller bra. Hans lave arbeidsvilje og dårlige duellspill viser seg f.eks i Man utd kampen og andre der han rett og slett ikke gidder. Sånt takler jeg ikke når du tjener mye penger, spiller for Arsenal og mildt sagt har noe å bevise. Han er verken god offensivt eller defensivt. Ja, han scoret noen mål men 90% av de var reflections-goals. Trodde han var et bra talent før 2009/10 sesongen, men tok visst feil. Men det skal sies at det er greit å ha han på benken mot dårlige lag, men mot bra lag blir han avkledd og for veik. Ramsey er f.eks klart bedre.

 

Og hvor mange ganger har han faktisk blitt benyttet som playmaker? som faktisk er hans rolle? Han har blitt brukt som DM eller en boks-boks spiller. Det er ikke hans stil.

Link to comment
Share on other sites

Og hvor mange ganger har han faktisk blitt benyttet som playmaker? som faktisk er hans rolle? Han har blitt brukt som DM eller en boks-boks spiller. Det er ikke hans stil.

 

Nei, det er ikke hans stil, men det samme gjelder da Ramsey. Begge har blitt brukt på samme måte. Ramsey har derimot imponert.

Link to comment
Share on other sites

Har fantastisk lst på Gourcuff til Arsenal! Om Fabregas ønsker seg ut av klubben, kan han bare dra! Jeg kommer ikke til å sitte å sutre over det, forjeg vil ikke ha en spiller i klubben som ønsker seg vekk.

 

Får vi £70 mill for Fabregas, og kjøper Gourcuff for £21 mill så har vi gjort det meget bra! Jeg vet ikke om dere så samspillet mellom Chamakh og Gourcuff i fjor, men det var ingenting annet enn fantastisk!

 

Men om Wenger lar Cesc dra, har jeg på følelsen at han lar Nasri ta over den rollen. Jeg håper for Guds skyld at han ikke gjør det, for da kan vi bare si adjø til alle turneringer til neste år.

 

Få inn Gourcuff så fort som mulig, fordi Fabregas sagaen kan nok holde på helt til August. Gourcuff er velkommen uansett.

Link to comment
Share on other sites

Ellers kan jeg tolke det negativt, og at det som skjer med Vieira skjer her óg, og vi henter ikke inn en erstatter i hele tatt.. Håper for guds skyld ikke det, håpte at vi kanskje kunne få inn Gourcuff og selge Arshavin som har en del kommentarer jeg ikke liker(Til tross for mange humoristiske) Dessuten mener jeg Gourcuff er verdt mere enn Arshavin, men Gourcuff har jo denne klausulen så det er mulig å få han billigere

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Ønsker vi å få han til klubben dersom han er en upopulær mann?

http://www.dagbladet.no/2010/06/11/sport/f...enech/12088238/

 

Noen som vet hvorfor han er mislikt på det franske landslaget?

 

Man skal ikke tro på alt som står skrevet. Men at det er tull i den franske leieren er ikke første gangen, og hvis Gourcuff som skal være involvert, så får det bare være med det.

Utenom dette så er Gourcuff en fin fyr skal man dømme han etter hvordan han har blitt omtalt. Problemet med Frankrike er en manager som ikke vet hva han driver med, samt litt for mange erfarne spiller med sterke synspunkter som en manager ikke klarer og holde styr på. Min mening vel og merke.

Link to comment
Share on other sites

Blir jo ikke så enkelt for Gourcuff ikke får pasninger fra Anelka, som Anelka uttalte før kampen. Var hvertfall engang Gourcuff kunne kommet til målsjanse hvis Anelka hadde spilt til han. Det frisparket til Gourcuff i 1. omgang var klasse! Men jeg er heller ikke så imponert av Gourcuff i denne kampen, men alle må vell få spille en dårlig kamp iblant?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Klassespiller som Wenger ikke har hentet pga. at han visstnok ikke er helt "tam" enda. :) Kanskje Wenger er den rette for å få skikk på Gourcuff? Han lyktes ikke med Gallas, meeen.....

 

Er litt redd for at Gourcuff fort kan ødelegge harmonien i troppen, ja. På samme måte som Gallas har en tendens til det. Hva skulle vi gjort uten en Eboue som tar brodden av slikt? (spurte han retorisk).

Link to comment
Share on other sites

Klassespiller som Wenger ikke har hentet pga. at han visstnok ikke er helt "tam" enda. :) Kanskje Wenger er den rette for å få skikk på Gourcuff? Han lyktes ikke med Gallas, meeen.....

 

Er litt redd for at Gourcuff fort kan ødelegge harmonien i troppen, ja. På samme måte som Gallas har en tendens til det. Hva skulle vi gjort uten en Eboue som tar brodden av slikt? (spurte han retorisk).

Grunnen til at det er vanskelig å "omvende" Gallas er nok helst fordi han:

1.) er over 30.

2.) er fransk...

 

Gourcuff er fortsatt "ung"(24 i morgen faktisk), og da er det kanskje lettere å "omvendes"?

 

Uansett har ikke jeg sett så veldig mye til Gourcuff i kamp, men han høres å være et kjempetalent som er på vei til å slå igjennom. Spørsmålet er om han hadde klart å tilpasse seg et liv i England eller om han hadde/kommer til å ende opp som en spiller som kun lager kvalm for medspillere og trener...

 

Tror ikke han kommer til oss i sommer heller, men han har jo allerede et godt samspill med Chamakh, så hvorfor ikke? Tror de kunne gjort det bra sammen i Arsenal også

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dere har misforstått litt. Gourcuff er en veldig rolig og til og med litt nerdete kar som faktisk blir mobbet av noen av spillerne i Frankrike-stallen. Han er veldig sjenert og bruker heller tiden sin på å sitte hjemme å spille i stedet for å være med de andre spillerne. Han ble for eksempel mobbet av klysa Ribery da han ikke ble med da de franske spillerne reiste på strippebar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dere har misforstått litt. Gourcuff er en veldig rolig og til og med litt nerdete kar som faktisk blir mobbet av noen av spillerne i Frankrike-stallen. Han er veldig sjenert og bruker heller tiden sin på å sitte hjemme å spille i stedet for å være med de andre spillerne. Han ble for eksempel mobbet av klysa Ribery da han ikke ble med da de franske spillerne reiste på strippebar.

 

Jepp. Minner meg faktisk litt om hvordan Kaká fremstod før, både i være måte og utseende. En utrolig profesjonell spiller syntes jeg Gourcuff alltid har fremstått som, helt siden jeg først hørte om han.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Klassespiller som Wenger ikke har hentet pga. at han visstnok ikke er helt "tam" enda. ;) Kanskje Wenger er den rette for å få skikk på Gourcuff? Han lyktes ikke med Gallas, meeen.....

 

Er litt redd for at Gourcuff fort kan ødelegge harmonien i troppen, ja. På samme måte som Gallas har en tendens til det. Hva skulle vi gjort uten en Eboue som tar brodden av slikt? (spurte han retorisk).

 

Ingenting å få skikk på, Gourcuff er en eksemplarisk spiller. Tullet i den franske leieren tviler jeg på det sterkeste at det var Gourcuff som startet eller var en del av problemet!

Link to comment
Share on other sites

Tja... jeg tror fortsatt at Wenger hadde hentet ham for lengst dersom han hadde vært en rolig og harmonisk nerd. Hehe. Men jeg er helt enig i at han er gudbenådet god og ville vært glimrende i Arsenal. Håper Wenger henter ham dersom han er en spiller som passer inn i troppen og kan formes dit Wenger vil. Da må selvsagt noen ut, og jeg håper det ikke blir Diaby eller Eboue. Synd å si det, men Rosicky bør slå til tidlig i denne sesongen. *kremt*

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...