Jump to content

The Scotsman Bergen


7CHP

Recommended Posts

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply
  • 4 weeks later...

Gutter, gutter, gutter......

 

Fullsatt Scotsman i går kveld. Men hvilken stemning er det som "produseres"? Undertegnede var ikke imponert. Er det slik hver gang?

Har ikkje sett dette før no, men kan nok vere einig i at stemninga ikkje alltid er den beste. Når det er sagt, så er det liksom ikkje kultur for dette i Bergen. Eg veit ikkje, men har ikkje opplevd noko særleg bedre stemning av nokon andre lag sine supporterar uansett kor eg har vore i Bergen. Applaus og enkelt tilrop er det einaste. Og for å vere ærleg: eg treng ikkje spesielt mykje meir.

 

Kan derimot love deg at under CL-kampane mot innspurten i fjor, og etter ManU i år var det høg stemning og synging. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mange som skal på Scotsman neste helg, når Tottnumb skal slaktast på Ashburton Grove? Eg lurar på å ta turen fra Sommarøya.

Normalt sett ville eg sagt eit rungande ja. Er usikker no dog. Kvar gong eg har troppa opp på Scotsman i det siste har det blitt tap eller U. Når eg har sett kampen i andre byar eller per stream har vi vunne.

 

Så spørsmålet er: kor mykje kan mi posisjonering ha å sei for Arsenal sine resultat?

Link to comment
Share on other sites

Mange som skal på Scotsman neste helg, når Tottnumb skal slaktast på Ashburton Grove? Eg lurar på å ta turen fra Sommarøya.

Normalt sett ville eg sagt eit rungande ja. Er usikker no dog. Kvar gong eg har troppa opp på Scotsman i det siste har det blitt tap eller U. Når eg har sett kampen i andre byar eller per stream har vi vunne.

 

Så spørsmålet er: kor mykje kan mi posisjonering ha å sei for Arsenal sine resultat?

 

Hold deg heime :angry: !

 

Eg har 3 av 3 mulige poeng på Scotsman, så dette må berre gå veien.

Link to comment
Share on other sites

Kveldens kamp mot Fulham vises på British Lion som ligger i samme bygg som Ricks.

 

Er du sikker på dette?

Kampen går på ART Sport 6 og Liverpool går også¨på en av ART Sport kanalene og sånn som jeg forsto British Lion når vi snakket med de i dag så måtte de komme mer Arsenal Supportere en Liverpool skulle de vurdere å vise Arsenal. De kan kun vise en kamp fra ART Sport om gangen.

Link to comment
Share on other sites

Kunne også godt tenke meg en debatt om Hvorfor dere har valgt Scotsman til å samarbeide med? I forhold til andre steder i Bergen så er det dårligere kamp tilbud, dårligere øl(vi er fra Bergen og drikker Hansa), dyrere øl en flere andre steder er det også. Så på hvilket grunnlag har dere valgt Scotsman?

Link to comment
Share on other sites

British Lion og Fotballpuben har alle kanaler som viser Arsenal. Synes utgangspunktet for å gjøre en avtale med en pub er at de kan vise alle kamper. Da som en del av avtalen bør puben forplikte seg til å vise Arsenal, selv om det er mer ”interessante” lag samtidig.

 

Jeg er enig med THOF2 at det er puber med bedre tilbud enn Scotsman. Når de nylig satte opp prisen på Carlsberg til 30 for en flaske med 0,3l øl, er det ikke noen stor fordel for oss med tanke på medlemskap i ASCN. Støtter også tanken om Hansa i kranene. Såpass patriotisk må man kunne være og samtidig støtte opp om lokale bedrifter 

 

Innebærer avtalen med Scotsman noen forpliktelser ovenfor ASCN?

 

Hadde også vært fint om vi (jeg er selv medlem) av og til kunne arrangert noe i forbindelse med kamp. Quiz er jo artig (synes jeg), og jeg kan være med på å lage noe sånt. Dette kunne vært gjort før noen kamper nå og da. Kanskje en gang i måneden? Bare en idé, men det er mange som kommer ut for å se Arsenal i Bergen, og det hadde vært artig å få til noe.

 

Har selv gått på Fotballpuben i mange år for å se Arsenal og vi var en stund veldig mange der. Tror en del har falt fra pga manglende resultater de siste årene, men ’Puben’ lot oss få kjelleren og vi hadde/har mange flotte kvelder og ettermiddager der.

 

Andre som har tanker om det THOF2 og delvis jeg har i nevnt?

 

Up the Arse!

 

PS. Forresten var det veldig flott gjort av British Lion å sende kampen i kveld (Fulham). De gjorde det fordi ingen av de andre pubene i Bergen prioriterte Arsenal. Bra gjort!

Link to comment
Share on other sites

British Lion viste Arsenal på grunn av at vi var i soleklart overtall i forhold til Liverpoolfansen.

 

Når det gjelder Scotsman, så har vi den avtalen der fordi det var de som ville gi oss rabatter for medlemmer. Hvor har du det fra at Carlsbergen koster kr 30,-? Sist jeg var der, som var på lørdag, kostet det 25,- og jeg har ikke fått beskjed om noen endring på dette.

 

På Scotsman får vi 25% på maten, og billigere brus (20,-) noe som er en meget god avtale.

 

De prioriterer også Arsenal så langt det lar seg gjøre. D.v.s. de kan ikke prioritere Arsenal når de ikke har kanalen. De jobber med å få tak i ART5 og 6, og det er vel de eneste kanalene de mangler i forhold til resten.

Link to comment
Share on other sites

Ok, vet de hadde problemer med kassaapparatet en dag det skulle være julebord på kvelden. Mulig dette var denne dagen. Prisen skal vertfall være 25,-

 

Det var ingen som ble spurt, dette var ikke noe "tilbud" ute på høring. Det var Scotsman som spurte oss m.t.p. at de hadde lignende avtale med Tottenham og Liverpool, og spurte om vi også ville være med. Om andre puber ønsker å gi oss fordeler ved fremvisning av medlemskortet, så er de velkommen til å ta kontakt.

 

Vi har ingen forpliktelser ovenfor Scotsman.

Link to comment
Share on other sites

For min del må eg også sei at eg likar mykje betre å sjå kampar på Scotsman enn Fotballpuben. Trivast ikkje på Fotballpuben, anten pga Brann-patriotismen eller så kan det vere den gamle fyllestanken som lokalet omgjev seg med. Litt betre i kjellaren er det, men tykkjer likevel ikkje det blir like "koseleg" og hyggeleg som å sitje på Scotsman.

 

Veit ikkje korleis British Lion er, men Champions med fleire er ikkje noko å skryte av - heller.

Link to comment
Share on other sites

For min del må eg også sei at eg likar mykje betre å sjå kampar på Scotsman enn Fotballpuben. Trivast ikkje på Fotballpuben, anten pga Brann-patriotismen eller så kan det vere den gamle fyllestanken som lokalet omgjev seg med. Litt betre i kjellaren er det, men tykkjer likevel ikkje det blir like "koseleg" og hyggeleg som å sitje på Scotsman.

 

Veit ikkje korleis British Lion er, men Champions med fleire er ikkje noko å skryte av - heller.

 

 

Er ganske mange som holder med Arsenal og er Bergensere da og ja mange av oss holder med Brann. Vi er Bergenspatrioter og drikker ikke produkter fra Ringnes, så da er alle som har litt loyalitet til bergen også utestengt fra Scotsman som kun serverer produkter Ringnes leverer. Så derfor syntes jeg det er merkelig at Arsenal Supporterclub Norway velger i Bergen å samarbeide med en Ringnes pub. Har selv fulgt Arsenal på mange forskjellige puber i Bergen, men jeg har et krav og det er Hansa.

 

Om medlemmer får rabatt eller ikke syntes ikke jeg er så viktig, det du betaler totalt sett må være viktigst.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...