Jump to content

Curtis Davies


pacman

Recommended Posts

Leste på Teamtalk at WBA har avslått et tilbud på £8.5 mill. for Davies.

Samtidig sier Wenger at han ikke vil betale £10-12 mill. for han.

Forsåvidt enig i at han ikke er verdt noe særlig over £8 mill., men sånn er det jo med engelske spillere.

 

Jeg bare lurer på hvem Wenger har da tenkt å kjøpe til rundt £5-6 mill....som tydeligvis er maks. det han vil bruke på ny stopper. Vi må jo ha en toppklassestopper hvis det først skal kjøpes.

Det er tynt i forsvaret nå med Senderos ute til oktober.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Det kommer ikke akkurat som noen bombe at Wenger er gnien med pengesekken. Trodde poenget med nytt stadion, var at vi skulle kunne være med å kjempe med United og Chelsea på transfermarkedet?

 

Han har også uttalt at han ikke kommer til å gå for noen Juventus-spillere pga for høye lønninger. Hvis han har tenkt å fortsette å ligge på det lave lønnsnivået som er i Arsenal, så kunne vi like godt holdt oss på Highbury.

 

F*** jeg blir så jævla irritert!!!

Link to comment
Share on other sites

Det kommer ikke akkurat som noen bombe at Wenger er gnien med pengesekken. Trodde poenget med nytt stadion, var at vi skulle kunne være med å kjempe med United og Chelsea på transfermarkedet?

 

Han har også uttalt at han ikke kommer til å gå for noen Juventus-spillere pga for høye lønninger. Hvis han har tenkt å fortsette å ligge på det lave lønnsnivået som er i Arsenal, så kunne vi like godt holdt oss på Highbury.

 

F*** jeg blir så jævla irritert!!!

Ein må rekne med at det tar eit par år før Arsenal får nyte fordelane av å ha ny stadion. Foreløpig vil nok Wenger sikra seg at klubben ikkje går ad undas med å satse altfor mykje. Viss Arsenal held seg i toppen av PL dei neste to åra og dermed får delta i CL kjem Arsenal til å vera meir enn konkurransedyktige på overgangsmarkedet. Det er tålmod som gjelder. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det kommer ikke akkurat som noen bombe at Wenger er gnien med pengesekken. Trodde poenget med nytt stadion, var at vi skulle kunne være med å kjempe med United og Chelsea på transfermarkedet?

 

Han har også uttalt at han ikke kommer til å gå for noen Juventus-spillere pga for høye lønninger. Hvis han har tenkt å fortsette å ligge på det lave lønnsnivået som er i Arsenal, så kunne vi like godt holdt oss på Highbury.

 

F*** jeg blir så jævla irritert!!!

Ein må rekne med at det tar eit par år før Arsenal får nyte fordelane av å ha ny stadion. Foreløpig vil nok Wenger sikra seg at klubben ikkje går ad undas med å satse altfor mykje. Viss Arsenal held seg i toppen av PL dei neste to åra og dermed får delta i CL kjem Arsenal til å vera meir enn konkurransedyktige på overgangsmarkedet. Det er tålmod som gjelder. ;)

 

Å tro at Arsenal brekker ryggen økonomisk av å hente Davies for £10 mill, eller være med å kjempe om signaturene til ett par Juventus-spillere er meget naivt spør du meg.

 

Wenger har spart veldig mye penger de siste sesongene, og kuttet ned kraftig på lønnsutgifter, så det er absolutt rom for ett par klassesigninger, uten at klubben går ad dundas...

Link to comment
Share on other sites

Det kommer ikke akkurat som noen bombe at Wenger er gnien med pengesekken. Trodde poenget med nytt stadion, var at vi skulle kunne være med å kjempe med United og Chelsea på transfermarkedet?

 

Han har også uttalt at han ikke kommer til å gå for noen Juventus-spillere pga for høye lønninger. Hvis han har tenkt å fortsette å ligge på det lave lønnsnivået som er i Arsenal, så kunne vi like godt holdt oss på Highbury.

 

F*** jeg blir så jævla irritert!!!

Ein må rekne med at det tar eit par år før Arsenal får nyte fordelane av å ha ny stadion. Foreløpig vil nok Wenger sikra seg at klubben ikkje går ad undas med å satse altfor mykje. Viss Arsenal held seg i toppen av PL dei neste to åra og dermed får delta i CL kjem Arsenal til å vera meir enn konkurransedyktige på overgangsmarkedet. Det er tålmod som gjelder. ;)

 

Å tro at Arsenal brekker ryggen økonomisk av å hente Davies for £10 mill, eller være med å kjempe om signaturene til ett par Juventus-spillere er meget naivt spør du meg.

 

Wenger har spart veldig mye penger de siste sesongene, og kuttet ned kraftig på lønnsutgifter, så det er absolutt rom for ett par klassesigninger, uten at klubben går ad dundas...

Det kan godt hende klubben hadde hatt råd til å kjøpe Davies, men det handler og om prinsipper for Wengers del. Davies er absolutt ikkje verdt 10 mill. Han har kun 1 god sesong i PL bak seg og er 21 år. Viss Wenger skal bruke 10 mill på ein ung forsvarer er Richards i City eit mykje større talent og dessutan Arsenal-fan.

 

Når det gjeld Juve-saken; Arsenal har ein lønnspolitikk om å ha nokre veldig bra betalte spelerar (Henry, Vieira og Sol) og resten på eit ganske vanlig nivå. Nå skal det seiast at eg heller ikkje forstår kvifor Wenger ikkje kan henta ein Juve-profil med høg lønn mtp at Arsenal har mista to av dei høgast lønna spelerane det sista året.

Link to comment
Share on other sites

Synes prisen begynner å bli farlig høy for en unggutt som akkurat har slått igjennom. Igjen får vi nok et bevis på at engelskmenn er priset høyere enn mange andre land. Det er synd, for en engelskmann vil jeg gjerne ha.

 

Ingen tvil om at Arsenal trenger forsterkninger bakover, spesielt nå som Senderos blir lenge borte. Tror Wenger hoster opp noe annet. Alt annet vil være galskap.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer ikke akkurat som noen bombe at Wenger er gnien med pengesekken. Trodde poenget med nytt stadion, var at vi skulle kunne være med å kjempe med United og Chelsea på transfermarkedet?

 

Han har også uttalt at han ikke kommer til å gå for noen Juventus-spillere pga for høye lønninger. Hvis han har tenkt å fortsette å ligge på det lave lønnsnivået som er i Arsenal, så kunne vi like godt holdt oss på Highbury.

 

F*** jeg blir så jævla irritert!!!

Ein må rekne med at det tar eit par år før Arsenal får nyte fordelane av å ha ny stadion. Foreløpig vil nok Wenger sikra seg at klubben ikkje går ad undas med å satse altfor mykje. Viss Arsenal held seg i toppen av PL dei neste to åra og dermed får delta i CL kjem Arsenal til å vera meir enn konkurransedyktige på overgangsmarkedet. Det er tålmod som gjelder. ;)

 

Å tro at Arsenal brekker ryggen økonomisk av å hente Davies for £10 mill, eller være med å kjempe om signaturene til ett par Juventus-spillere er meget naivt spør du meg.

 

Wenger har spart veldig mye penger de siste sesongene, og kuttet ned kraftig på lønnsutgifter, så det er absolutt rom for ett par klassesigninger, uten at klubben går ad dundas...

Det kan godt hende klubben hadde hatt råd til å kjøpe Davies, men det handler og om prinsipper for Wengers del. Davies er absolutt ikkje verdt 10 mill. Han har kun 1 god sesong i PL bak seg og er 21 år. Viss Wenger skal bruke 10 mill på ein ung forsvarer er Richards i City eit mykje større talent og dessutan Arsenal-fan.

 

Når det gjeld Juve-saken; Arsenal har ein lønnspolitikk om å ha nokre veldig bra betalte spelerar (Henry, Vieira og Sol) og resten på eit ganske vanlig nivå. Nå skal det seiast at eg heller ikkje forstår kvifor Wenger ikkje kan henta ein Juve-profil med høg lønn mtp at Arsenal har mista to av dei høgast lønna spelerane det sista året.

 

Skal Wengers prinsipper gjelde for engelske spillere må vi bare innse at vi aldri får gode

engelske spillere til Arsenal.

Curtis Davies har vært en habil spiller sesongen her og kunne vært en bra spiller for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer ikke akkurat som noen bombe at Wenger er gnien med pengesekken. Trodde poenget med nytt stadion, var at vi skulle kunne være med å kjempe med United og Chelsea på transfermarkedet?

 

Han har også uttalt at han ikke kommer til å gå for noen Juventus-spillere pga for høye lønninger. Hvis han har tenkt å fortsette å ligge på det lave lønnsnivået som er i Arsenal, så kunne vi like godt holdt oss på Highbury.

 

F*** jeg blir så jævla irritert!!!

Ein må rekne med at det tar eit par år før Arsenal får nyte fordelane av å ha ny stadion. Foreløpig vil nok Wenger sikra seg at klubben ikkje går ad undas med å satse altfor mykje. Viss Arsenal held seg i toppen av PL dei neste to åra og dermed får delta i CL kjem Arsenal til å vera meir enn konkurransedyktige på overgangsmarkedet. Det er tålmod som gjelder. ;)

 

Å tro at Arsenal brekker ryggen økonomisk av å hente Davies for £10 mill, eller være med å kjempe om signaturene til ett par Juventus-spillere er meget naivt spør du meg.

 

Wenger har spart veldig mye penger de siste sesongene, og kuttet ned kraftig på lønnsutgifter, så det er absolutt rom for ett par klassesigninger, uten at klubben går ad dundas...

Det kan godt hende klubben hadde hatt råd til å kjøpe Davies, men det handler og om prinsipper for Wengers del. Davies er absolutt ikkje verdt 10 mill. Han har kun 1 god sesong i PL bak seg og er 21 år. Viss Wenger skal bruke 10 mill på ein ung forsvarer er Richards i City eit mykje større talent og dessutan Arsenal-fan.

 

Når det gjeld Juve-saken; Arsenal har ein lønnspolitikk om å ha nokre veldig bra betalte spelerar (Henry, Vieira og Sol) og resten på eit ganske vanlig nivå. Nå skal det seiast at eg heller ikkje forstår kvifor Wenger ikkje kan henta ein Juve-profil med høg lønn mtp at Arsenal har mista to av dei høgast lønna spelerane det sista året.

 

Nå tenker jeg ikke spesiellt bare på Davies, men generellt hele tranfer- og lønnspolitikken til Wenger. Greit nok at vi kvittet oss med høyt lønnede spillere, og hentet inn billige talenter, for å få på plass finansieringen av stadionet. Men denne finansieringen har vært på plass lenge. Og utifra hva jeg har forstått, så er det faktisk brukbart med transfermidler tilgjengelig.

 

En ting er sikkert, og det er at troppen er for tynn, og vi kommer ikke til å klare å kjempe med Chelsea, hvis resultatet av sommerens shopping er en klassespiller og 2 17-åringer...

Link to comment
Share on other sites

Etter at Senderos er ute i opptil 3 mnd, så begynner det å bli tynt i forsvarsrekken. Wenger er nødt til å forsterke dette området. Forsvaret er egentlig den eneste plassen som ofte har vært tynt besatt og jeg håper han henter inn en eller to der og jeg håper han velger å hente noen andre enn Davies. Davies hadde sikkert vært en god forsterkning, men ikke til den prisen som det snakkes om. Leste på nettet at Pompey hadde lagt inn bud på £8,5 mill som ble avvist direkte. Da må vi nok opp i £10 mill før vi får han og det er altfor mye. Da kan det være lurt å se andre steder i verden og heller hente to like gode spillere for den samme prisen!

Link to comment
Share on other sites

Hva med å kjøpe en stopper til 10 mill, og som så skal slite benken et par år før han selges videre til 2,5 mill? Det er vel et scenario vi kan regne med når det gjelder Davies! Tviler på at Wenger kjøper dyrt! Nei, det blir nok en Grimandi eller Garde - signering! En spiller som er god nok for noen kamper i høst!

Link to comment
Share on other sites

Hva med å kjøpe en stopper til 10 mill, og som så skal slite benken et par år før han selges videre til 2,5 mill? Det er vel et scenario vi kan regne med når det gjelder Davies! Tviler på at Wenger kjøper dyrt! Nei, det blir nok en Grimandi eller Garde - signering! En spiller som er god nok for noen kamper i høst!

 

Nei, å forvente at Wenger skal hente en spiller som er passert 17 år, eller som koster noen millioner, er nok å tro på julenissen ja

Link to comment
Share on other sites

mener vi skulle kjøpt Davis for 10 mill jeg, for dumt og starte sesongen uten en eneste engelskmann i troppen..

 

cole stikker, campell er vekke, da sitter vi igjen med theo, som mest sannsynlig bare får spille en håndfull med kamper denne sesongen...

 

den engelske pressen blir ikke snill med oss i år nei...

 

få SWP når vi selger cole til chelski, og hent davis, da sitter vi hvert fall igjen med noen..

 

og ka faen hent barton og så er vi ferdig med hele sommerhandlingen og har brukt lite peng alikavell...

Link to comment
Share on other sites

Barton til Arsenal er ein tanke eg har tenkt sjølv eit par gongar. Han er engelsk, billig og spelar i ein posisjon me manglar kunkurranse (DM). Det som talar imot er disiplin historia hans. Han har hatt ein rekk 'uheldige' episodar som nok stansar Wenger frå å gå for Barton.

 

Ein annan City-spelar som er meir aktuell er kanskje Richards. Han kan spele både DM, Midtstoppar og H. back, har kun 2 år igjen av kontrakten og er Arsenal-fan slik at han sannsynlegvis vil til klubben.

Link to comment
Share on other sites

mener vi skulle kjøpt Davis for 10 mill jeg, for dumt og starte sesongen uten en eneste engelskmann i troppen..

 

cole stikker, campell er vekke, da sitter vi igjen med theo, som mest sannsynlig bare får spille en håndfull med kamper denne sesongen...

 

den engelske pressen blir ikke snill med oss i år nei...

 

få SWP når vi selger cole til chelski, og hent davis, da sitter vi hvert fall igjen med noen..

 

og ka faen hent barton og så er vi ferdig med hele sommerhandlingen og har brukt lite peng alikavell...

 

Skal vi da liksom ha flere engelskmenn for at pressen skal være "snille" med oss? Hvor mange trofeer vinner man med dette? De spillerne Wenger mener er gode nok og de han får billigst mulig er de vi MÅ satse på. Ikke kjøpe engelskmenn som er vanvittig overpriset kun for å få noen engelskmenn i stallen.

 

Jeg mener også at det ikke blir så mye mer "hjemlige spillere" selv om vi kjøper engelskmenn fra Chelsea, WBA eller Man City. Det blir på en måte å handle fra utlandet allikevel, fordi det er vårt eget kjøtt og blod som man virkelig kan forvente stolthet og ære fra, hvis man skal få det av en engelskmann.

 

Se bare på hva SWP, Rio Ferdinand & Walcott kostet når de ble hentet til sine respektive klubber og se hvor mye spillere som Davies, Anton Ferdninand, etc er verdsatt til av sine klubber. Prisene er helt på trynet og langt over det de bør være. Greit nok at man gjerne vil ha mange engelskmenn i klubben, men jeg foretrekker uansett et suksessrikt Arsenal med 0 engelskmenn på laget, enn 6 engelskmenn og håpløse plasseringen i serien. Vi må også tenke på økonomien. Hvorfor skal vi betale ca £10 mill for Davies, når Wenger kanskje kan få 2-3 spillere som holder like høyt nivå fra et annet land til samme prisen, eller få en fransk midtstopper som holder like høyt nivå som Davies om ikke enda høyere til kanskje halve prisen eller mindre enn det?

Link to comment
Share on other sites

Bare vi får inn en stopper som holder tilnærmet Toure-klasse så er jeg fornøyd.

Jeg kan ikke uttale meg så mye om Davies for jeg la ikke spesielt merke til han sist sesong faktisk.

 

En spiller ala egenskapene til Lucio hadde vært noe.

Stor hurtighet, god teknikk, gode framspill og kanskje vi kunne funnet en med litt målteft på offensive dødballer også?

 

Jeg tror Wenger har bra med transferpenger, men er sær og naiv som vanlig.

Er det virkelig så tragisk å betale £10 mill. for en midtstopper i dagens marked?

Spillerne er kanskje ikke verdt det, men man må bare godta det.

 

Og lønnspolitikken i Arsenal har vel ikke vært så streng siste årene? Mener å huske Campbell fikk £120.000 i uka når han signernte, mye pga. free transfer naturligvis, men likevel. Og fikk ikke Henry £130.000 i ukelønn nettopp?

Pires lå vel også på £50-70.000. Cole og Freddie tipper jeg har noe lignende også.

 

Så det å hente spillere fra Juve skulle vel egentlig ikke være noe problem. Ihverfall ikke pga. lønningene. Må vel mer være pga. at de blir priset til 10-15 mill. +++ når de selges.

Ja, de har høyere lønninger, men jeg tror Arsenal har råd til dem hvis de virkelig ønsker å kjøpe noen av spillerne deres.

 

Vi trenger et par spillere til og blir Toure og Senderos skadet samtidig er vi uten stoppere med nok erfaring og forsvarskrisen er i gang igjen.

Link to comment
Share on other sites

mener vi skulle kjøpt Davis for 10 mill jeg, for dumt og starte sesongen uten en eneste engelskmann i troppen..

 

cole stikker, campell er vekke, da sitter vi igjen med theo, som mest sannsynlig bare får spille en håndfull med kamper denne sesongen...

 

den engelske pressen blir ikke snill med oss i år nei...

 

få SWP når vi selger cole til chelski, og hent davis, da sitter vi hvert fall igjen med noen..

 

og ka faen hent barton og så er vi ferdig med hele sommerhandlingen og har brukt lite peng alikavell...

 

Skal vi da liksom ha flere engelskmenn for at pressen skal være "snille" med oss? Hvor mange trofeer vinner man med dette? De spillerne Wenger mener er gode nok og de han får billigst mulig er de vi MÅ satse på. Ikke kjøpe engelskmenn som er vanvittig overpriset kun for å få noen engelskmenn i stallen.

 

Jeg mener også at det ikke blir så mye mer "hjemlige spillere" selv om vi kjøper engelskmenn fra Chelsea, WBA eller Man City. Det blir på en måte å handle fra utlandet allikevel, fordi det er vårt eget kjøtt og blod som man virkelig kan forvente stolthet og ære fra, hvis man skal få det av en engelskmann.

 

Se bare på hva SWP, Rio Ferdinand & Walcott kostet når de ble hentet til sine respektive klubber og se hvor mye spillere som Davies, Anton Ferdninand, etc er verdsatt til av sine klubber. Prisene er helt på trynet og langt over det de bør være. Greit nok at man gjerne vil ha mange engelskmenn i klubben, men jeg foretrekker uansett et suksessrikt Arsenal med 0 engelskmenn på laget, enn 6 engelskmenn og håpløse plasseringen i serien. Vi må også tenke på økonomien. Hvorfor skal vi betale ca £10 mill for Davies, når Wenger kanskje kan få 2-3 spillere som holder like høyt nivå fra et annet land til samme prisen, eller få en fransk midtstopper som holder like høyt nivå som Davies om ikke enda høyere til kanskje halve prisen eller mindre enn det?

 

synes ikke at vi skal hente spiller for at pressen skal være snill med oss, men husk at alle tre spillerne som er nevnt her har wenger offentlig gått ut og sagt at han liker meget godt..

 

er ikke så mange spillere wenger har gjort det med, det må jo være sånn at han da synes de er go nok..

 

noe jeg også tror når det gjelder disse spillerne, desuten har wenger kjøpt urokråker før han, RVP for eksempel..

 

la oss si at vi får SWP pluss 8 mill for cole, kjøper barton for 5mill og davis for 10 mill..

 

da har vi bare brukt 7 millioner pund, noe som ikke er mye og bruke for en klubb som arsenal..

 

i tillegg beholder hoyte, i stedet for og selge han sånn som det spekuleres i nå..

 

så tror jeg ikke vi hadde hvert så gale stilt til denne sesongen her...

Link to comment
Share on other sites

SHITTU TO CLEAR WAY FOR DAVIES EXIT

 

West Brom could be set to let Curtis Davies join Arsenal following the news they are targeting QPR defender Danny Shittu.

 

Speculation is growing that Arsenal are moving behind the scenes to try and prise Davies away from the Hawthorns and their hopes look to have been given a boost with the news Shittu is a target.

Arsenal are in great need of a new central defender and have been the favourites to land Davies all summer despite the fact that Portsmouth had an £8.5m offer turned down for the player last week.

 

The thought that something may be going on behind the scenes comes after Davies spoke about a possible move to Arsenal over the weekend, when he hinted it could happen.

 

Albion are now being strongly linked with Shittu and that has kicked off rumours he will be drafted in as a replacement for Davies.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...