Jump to content

Nå starter sesongen!


helgeaarsvoll

Recommended Posts

1 Chelsea 23 11 1 0 29 7 9 1 1 20 5 37 62

2 Man Utd 23 7 3 1 21 6 7 3 2 21 14 22 48

3 Liverpool 21 9 1 1 17 4 4 4 2 12 8 17 44

4 Tottenham 23 7 4 1 17 7 4 4 3 14 12 12 41

5 Arsenal 22 9 1 1 27 4 2 3 6 7 12 18 37

6 Wigan 23 6 1 5 16 15 6 0 5 12 14 -1 37

 

Vi har 16 kamper igjen, og ligger 4 poeng bak Spurs. Det er utgangspunktet for det jeg velger å kalle "nå starter sesongen".

 

Jeg tror Wenger forsøker å bygge videre på det positive han har sett i de siste kampene: "“Still I feel there are a lot of positives. The young boys showed they have character, spirit and quality. We must continue like that.

 

“We will fight like mad for this [Champions League] place. But at the moment we have to focus on the priorities — coming back in the Premiership for a decent position.

 

“And we must be inspired by the type of spirit we have seen.”

 

Det blir ren cup i hver eneste kamp resten av sesongen. Vi kan selvsagt forvente at hver eneste spiller gir 500% i hver kamp fremover. Det starter mot West Ham på onsdag og slutter mot Wigan 7 mai. Målet er 4 plass og mesterliga, og vi må sloss for å klare det.

 

Til disse 16 kampene må vi ha med spillere som yter det lille ekstra. Vi kan ikke pynte oss frem til seier. Nå er det krig! Vi må kjempe om hver ball, og sette igang et fyrverkeri av pasningsspill og fart så fort vi har vunnet en ball!

 

Jeg er utrolig spent på hvordan spillere som Reyes og Hleb evner å sloss. Kanskje vi må spille med Ljungberg og Pires? Og hva med Fabregas, Flamini, Diaby og Gilberto? Jeg vet jammen ikke hvem som egner seg best til krig på midtbanen?

I forsvar må vi dessverre klare oss uten Toure enda en stund, - og spørsmålet er om Djorou passer bedre til Campell enn Senderos gjør? Fremme sier det seg selv at Van Persie og Henry danner spissparet. Adebayor får komme innpå når vi ikke klarer å bryte ned et lag. Da må vi hans kvaliteter. Theo Walcott tror jeg får vente... Gutten får vel kanskje en sjanse, men vi har ikke tid til flere eksperimenter! Nå er det vinn eller forsvinn resten av sesongen!

 

UP THE GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Beklager det idiotisk korte innlegget jeg nå skriver, og at det ikke følger opp det gode innlegget ditt Helge.

 

Jeg har i hver eneste av de ti siste kampene, med unntak av Bolton sist, sagt til meg selv at NÅ starter det!! Jeg har gått på en smell for mange ganger til at jeg tør håpe på at sesongen "starter" nå. Seier mot West Ham blir det nok, men hva med neste bortekamp?

Link to comment
Share on other sites

Beklager det idiotisk korte innlegget jeg nå skriver, og at det ikke følger opp det gode innlegget ditt Helge.

 

Jeg har i hver eneste av de ti siste kampene, med unntak av Bolton sist, sagt til meg selv at NÅ starter det!! Jeg har gått på en smell for mange ganger til at jeg tør håpe på at sesongen "starter" nå. Seier mot West Ham blir det nok, men hva med neste bortekamp?

38422[/snapback]

Deler tankegangen din,AnaBole.. OFte tenkt det samme.. Selvom Arsenal f.eks dunker West Ham 10-0 så kommer jeg på ingen måte til å føle meg trygg når gutta tråkker inn på St.Andrews!

 

Arsenal går nå inn i en uhyre viktig måned.. Mye står på spill! Champions league i år og forsåvidt neste år,penger og sist ,men på ingen som helst måte minst, vår kaptein Thierry Henry. Han har jo uttalt at Arsenal må vise ambisjoner og matche de med hans. Og hva tror dere skjer hvis vi ender på sjetteplass f.eks? Jo,Titi drar til Nou Camp og danner verdens beste angrepsrekke sammen med Ronaldinho,Messi,Eto'o &co.. Og det verste av alt,jeg skjønner han hvis han gjør dette.. Han nærmer seg 30 og for en spiller av hans kaliber så skjønner jeg at det er viktig med en mesterliga seier! Og hvis han da skal spille for et lag som ikke engang er kvalifisert så blir det hvertfall vanskelig å vinne Champions League!

 

Jeg personlig er optismist! Jeg føler vi har mye potensiale vi bare venter på å få sluppet ut og når vi får tilbake spillere som Cole,Toure,Lauren,v.Persie og flere i form så tror jeg vi greier dette. Skal jeg være helt ærlig så tror jeg vi vinner Champions League og kaprer tredjeplassen(!!!) i Premier League.. Det laget vi har er rett og slett for godt til å måtte kjempe med Totten*** om å få lov til å være med CL-kvalikk!

Link to comment
Share on other sites

Kjenner meg igjen i det du skriver her AnabOle. Har også ventet lenge på at det skal snu.

 

Kampen om den viktige fjerde plassen kommer til å bli knallhard. Etter hvert som vi nærmer oss slutten av sesongen, og det fremdeles skulle være close race angående fjerdeplassen, da kommer vi til å få mange små "cupfinaler". Kamper vi vinne. Hvem skal da stå frem som en matchvinner (Henry leverer ikke når det virkelig gjelder) og hvem skal lede oss i strid?

 

Lite som tyder på at det spillmessig skal løsne for oss nå. At vi plustelig skal spille gladfotball. Da må kamper vinnes med guts flaks og muskler. Hvor er vår hærfører? Hvem skal pushe de andre frem når det butter i mot. Jeg ser ikke hvem denne personen skal være, og det bekymrer meg. Og en slik person ville betydd mye slik situasjonen er i dag.

 

Dessverre har Wenger kjøpt inn et knippe unge lovende talenter som ikke har noenting å bidra med på kort sikt. Klart det virker ekstremt lovende for fremtiden, men det hjelper ikke stort dersom vi ikke klarer fjerdeplassen i år.

 

Dere får unnskylde dersom dette blir for negativt, men jeg er kritisk til hvordan fortsettelsen av denne sesongen kommer til å bli.

 

Men det blir spennende, og jeg gleder og gruer meg.

Det er nå det begynner :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

om vi mangler en hærfører, tja...kanskje.... men nå må alle ned i kjelleren, og gi 110 prosent i hver kamp fremover...

 

om vi ikke vinner med finspill, så skal vi kjempe oss til seier...jeg trodde vi ble vårens lag, men har vel tatt feil... sålangt isåfall..

en jeg vil se på banen fremover er Diaby, og ved hans side vil jeg ha Fabregas(etter neste kamp)

 

van Persie håper jeg vil stå frem

 

jeg gleder meg enormt til å se hvor dette ender... skuffelsen etter cupene må vi riste av oss,,

 

jeg er stor i troen,dette skal vi klare

 

høydepunktet blir for meg kampene mot real....

 

men fundamentet må legges i pl...

up the gunners

 

PROUD TO BE A GOONER!!!

Link to comment
Share on other sites

Kjenner meg også igjen AnaBole. Har liksom ventet lenge nå

på at nå løsner det. Spesielt i desember med solide hjemmekamper.

 

Men krig Helge ja. Da mener jeg følgende spillere bør velges.

 

Forsvaret må snart få Toure og Cole tilbake. Til dess skjer må

Djorou spille med Campbell.

Svikter høyresiden når Toure og Cole er tilbake har vi en rask spiller

ved navn Gilbert jeg ville prøvd.

 

Midtbanen har krigere som Diaby og Flamini. En av disse må spille sammen

med Fab. Venter også på at Gilberto skal komme tilbake i form.

Vingene........

 

På topp vil jeg ikke avskrive Majoren før jeg har fått sett han i Arsenaltrøya.

Men det er nærliggende å forvente VP og Henry.

 

Årets sesong har liksom vært sesongen hvor vi aldri egentlig har kommet skikkelig

i gang. 9-1-1 hjemme er kanon.

2 seire borte sier sitt.

Dette er trenden som må snus. Skjer ikke det er vi avhengig av at Tottenham svikter,

og det håper jeg vi unngår.

Vi har hatt mye skade i år og dette laget forventer jeg skal føre oss til 4 plassen:

 

Lehmann

 

Lauren Djorou(Toure) Campbell Cole (Cygan)

 

Ljungberg(Gilbert) Fab Diaby(Gilberto) Pires

 

VP Henry

Link to comment
Share on other sites

Når er Cole tilbake, tro?

 

Ellers ser jeg at du kutter Senderos, Morten. Ja, Campell og Senderos er vel temmelig like på det at de helst vil spille på venstresiden i forsvaret. Derfor kan jeg forstå et event valg av Djorou fremfor Senderos. Men jeg tviler på det.

 

Ellers måtte jeg flire av hvor forvirret også du, Morten er i forhold til vingene... :P Der har Wenger neimen ingen enkel jobb. Men, som sagt tror jeg vi må velge spillere som har vært borti en krig før. Derfor går jeg for Ljungberg og Pires.

 

Jeg håper følgende lag dominerer vårsesongen i premierleague (med alt 2 i parantes):

 

Lehmann (Almunia)

 

Lauren (Gilbert) - Toure (Djorou) - Campell (Senderos) - Cole

 

Ljungberg (Hleb) - Fabregas (Flamini) - Gilberto/Diaby - Pires (Reyes)

 

Henry (Walcott) - Van Persie (Adebayor)

 

Jeg har god tro på at vi klarer dette.

Link to comment
Share on other sites

Ellers ser jeg at du kutter Senderos, Morten. Ja, Campell og Senderos er vel temmelig like på det at de helst vil spille på venstresiden i forsvaret. Derfor kan jeg forstå et event valg av Djorou fremfor Senderos. Men jeg tviler på det.

 

38473[/snapback]

 

Hvis ikke Wenger har sett at Senderos/Campbell ikke fungerer da er det rart.

Både Senderos og Campbell var mye mer solid med Djorou ved siden av seg.

Derfor Campbell/Djorou.

Vingene har jeg ingen kommentar til, men akkurat det er nok

Wengers verste jobb... :P

Link to comment
Share on other sites

Djorou har imponert også meg i de få kampene han har spilt. Men jeg tviler på at disse få kampene er nok til at han kvalifiserer seg for en plass i førstelagsoppstillingen på bekostning av Senderos. Der har Senderos sannsynligvis opparbeidet seg litt mer ballast og erfaring, som heller ikke skal nedvurderes i disse dager.

 

Men når det gjelder vingene, synes jeg du er vel passiv Morten? :P

Noen tanker må du vel ha, he-he... Men jeg får deg vel ikke ut på!

Link to comment
Share on other sites

Kan jo si såpass Helge at skal vi krige oss til poeng så faller iallefall Hleb og Reyes utenfor.

Nuff said.

38509[/snapback]

 

Ja, de gjør vel det. Reyes får seg jo også en pause pga gule kort. Så klarer vi å kjempe oss til seier mot West Ham med de rutinerte spillerne, kan dette fort bli laget som fortsetter. Hleb og Reyes kan fort bli usikre framover, selvom jeg sliter med å måtte "gi opp" Reyes.

Link to comment
Share on other sites

Kan jo si såpass Helge at skal vi krige oss til poeng så faller iallefall Hleb og Reyes utenfor.

Nuff said.

38509[/snapback]

 

Ja, de gjør vel det. Reyes får seg jo også en pause pga gule kort. Så klarer vi å kjempe oss til seier mot West Ham med de rutinerte spillerne, kan dette fort bli laget som fortsetter. Hleb og Reyes kan fort bli usikre framover, selvom jeg sliter med å måtte "gi opp" Reyes.

38560[/snapback]

 

Ser ingen grunn til å "gi opp" Reyes enda. Han har enormt mye å gå på og vil nok etterhvert bli så god som vi håper. Mannen er jo knapt passert 20-tallet, og allerede godt etablert. Vet ikke om det er en pause eller mer tillit som skal til for å få ham tilbake til toppen. Uansett kan han nå hvile noen dager ekstra uten å bli satt ut av laget- det er hvertfall en fordel med tanke på selvtilliten.

 

Med en mer stabil sentral midtbane tror jeg kantene våre kan finne tilbake til noe av det de kan. Hvis Diaby og Flamini viser noe av det samme som mot Bolton frigjør vi flere spillere til å stå høyere i banen og kan tidligere sette trykk på motstanderene. Her er Pires kanskje den beste per i dag og jeg håper virkelig han kan vise litt av gamle kunster. Nå får han vel lite støtte av venstrebacken hvis dette blir Senderos de neste kampene, og er derfor avhengig av at Henry hjelper ham på venstresiden.

 

Om sesongen starter nå det vet jeg ikke, men sesongen 06-07 har allerede startet. Det vi gjør de neste kampene vil bli helt utslagsgivende for hva vi kan forvente oss til høsten. Det ideelle hadde jo vært å la de unge få mange kamper under beltet, men slik situasjonen er per i dag kan vi ikke tillate oss det. Hvor deilig det hadde vært å la unggutta spille seg varme uten å risikere at man mister CL plass. Håper Wenger satser på dette de siste kampene hvis plassen sikres i rimelig tid før avslutningen av sesongen. Med alle små og store skader vi har hatt i år samt et VM i sikte bør så mange som mulig få hvile og tid til egenpleie.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Ikke misforstå meg her. Jeg har hverken gitt opp Gilberto,Reyes;Ljungen eller Hleb, men

så lenge de ikke presterer på et høyt nok nivå bør de benkes til fordel for spillere som er i bedre form.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Ikke misforstå meg her. Jeg har hverken gitt opp Gilberto,Reyes;Ljungen eller Hleb, men

så lenge de ikke presterer på et høyt nok nivå bør de benkes til fordel for spillere som er i bedre form.

38615[/snapback]

 

Ja, for alt i verden. Reyes er framtidens mann på venstrekanten til Arsenal. Pires er på hell, ikke tvil om det! Men akkurat nå, er kanskje Pires hakket vassere enn Reyes. Han virker tamm om dagen!

 

Ellers spilles det en veldig viktig kamp i kveld. Det er uavgjort i den kampen etter 40 minutt! Hvert minutt betyr mye for meg nå, og denne kampen er nesten like viktig som den som spilles i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Kan jo si såpass Helge at skal vi krige oss til poeng så faller iallefall Hleb og Reyes utenfor.

Nuff said.

38509[/snapback]

 

Ja, de gjør vel det. Reyes får seg jo også en pause pga gule kort. Så klarer vi å kjempe oss til seier mot West Ham med de rutinerte spillerne, kan dette fort bli laget som fortsetter. Hleb og Reyes kan fort bli usikre framover,

 

bedre å være ustabil som hleb og reyes enn stabilt svak som ljungberg og pires...

Link to comment
Share on other sites

Var på Bohemen i kveld og så med egne øyne et så svakt spurs-lag at jeg nesten måtte le. Det morsomste var dog at spurs tilhengerene hylte mer etter svake Rasiak berøringer enn etter målet de slipper inn etter 90 min og 50 sek. Snakk om å støtte eget lag.. De kritiske røster på dette forumet er rene søndagsskolen i forhold til de latterlige naboene våre.

Og som så ofte før- en dårlig dag blir ofte reddet av Tottenham og deres utrolige evne til å tape kamper :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Ola Løvsletten

jo,men samtidig er det viktig å ikke ta av

 

en kamp om gangen maser jeg om, det er der fokus må ligge, å prestere 110 prosent i hver kamp

 

og i cl blir det knalltøft å komme seg videre, knalltøft

 

sier det bare så vi ikke tar av helt :-|

Link to comment
Share on other sites

Guest fabregas

12.03.06 17:00 PL Liverpool H

18.03.06 16:00 PL Charlton H

25.03.06 18:15 PL Portsmouth B

01.04.06 16:00 PL Aston Villa H

4 veldig overkommelige kampar venter i PL. Viss me tek full pott i alle kampane, trur eg me ligg på 4. plass. Charlton H skal vere 3 poeng. Samme med Portsmouth og Villa-kampen, men Liverpool blir vanskelig ,og eg trur dessverre me kun tek 1 poeng i denne kampen. Fasiten er då 10 poeng.

Tottenham har bortekampar mot Chelsea, Birmingham og Newcastle, og dei kjem sannsynlegvis til å tape minst to av dei kampane. Heimekampen mot West Bromwich blir seier. Då står dei igjen med 6 poeng, mens Arsenal står igjen med 10 og ligg 1 poeng bak.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...