Optimus Prime Posted February 2, 2006 Report Share Posted February 2, 2006 Av og til kan det være fornuftig å forandre på tingenes tilstand, om ikke annet enn for forandringens skyld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
helgeaarsvoll Posted February 2, 2006 Report Share Posted February 2, 2006 . Og kanskje spesielt den fasen viser i hvertfall meg hvor viktig det er med kontinuitet på ledersiden. Kast og spark gavner ingen. 39328[/snapback] Selv om Wenger skulle bli skiftet ut så vil jeg vel ikke akkurat karakterisere det som kast og spark i og med at han faktisk har vært snart 10 år i klubben. Jeg sier ikke herved at jeg er for å sparke Wenger, for det er jeg alldeles ikke. Men, og det er et stort men, 10 år i samme klubb er lenge for en manager, og det er slettes ikke sikkert at vi ville tapt på å fornye oss. Mange trodde at toppnivået var nådd under GG`s periode, men vi ble ikke akkurat svekket av at han gikk, og Wenger omsider kom inn. Jeg er rimelig sikker på at vi ikke ville nådd dette nivået med GG. Men å si det i perioden 1986-1994 ville vært som å banne i kjerka. Derfor vil jeg heller ikke avfeie muligheten for at Arsenal ville tjent på å få en ny manager like kategorisk som "Wengher knows" klanen gjør. 39365[/snapback] Det er selvsagt ingen som vet hva Arsenal ville oppnådd om vi hadde kvittet oss med Wenger. Men slike spørsmål holder jeg meg for god til å gå inn på. Det er rett og slett lavmål å i det hele tatt drøfte Wengers posisjon i forhold til det vi nå ser av sportslige og div resultater i klubben. Og Wenger skrives ikke Wengher! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ansvarlig redaktør Posted February 2, 2006 Report Share Posted February 2, 2006 Må beklage så mye skrivefeilen. Det var selvsagt ikke gjort med viten og vilje, og jeg håper inderlig at ingen ble støtt i den forbindelse. At du syns det er lavmål å stille spørsmålstegn ved Wengers jobb er ditt syn, og det skal du få lov til å ha i fred uten at noen kaller det hverken lavmål,idioti eller andre betegnelser. På samme måte som de som er mest skeptiske skal få lov til det uten at man blir kjeppjages over til Chelsea av den grunn. Som sagt jeg er ikke for å sparke Wenger, men ingen av oss sitter med fasiten. Og 10 år i samme klubb er lenge for en manager, så jeg avviser ikke tanken om at det kunne gjort oss bedre. Og skal man forkorte ord så skal man bruke punktum. Som når man foreksempel forkorter ordet diverse til div. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daddy Cool Posted February 2, 2006 Report Share Posted February 2, 2006 . Og kanskje spesielt den fasen viser i hvertfall meg hvor viktig det er med kontinuitet på ledersiden. Kast og spark gavner ingen. 39328[/snapback] Selv om Wenger skulle bli skiftet ut så vil jeg vel ikke akkurat karakterisere det som kast og spark i og med at han faktisk har vært snart 10 år i klubben. Jeg sier ikke herved at jeg er for å sparke Wenger, for det er jeg alldeles ikke. Men, og det er et stort men, 10 år i samme klubb er lenge for en manager, og det er slettes ikke sikkert at vi ville tapt på å fornye oss. Mange trodde at toppnivået var nådd under GG`s periode, men vi ble ikke akkurat svekket av at han gikk, og Wenger omsider kom inn. Jeg er rimelig sikker på at vi ikke ville nådd dette nivået med GG. Men å si det i perioden 1986-1994 ville vært som å banne i kjerka. Derfor vil jeg heller ikke avfeie muligheten for at Arsenal ville tjent på å få en ny manager like kategorisk som "Wengher knows" klanen gjør. 39365[/snapback] Det er selvsagt ingen som vet hva Arsenal ville oppnådd om vi hadde kvittet oss med Wenger. Men slike spørsmål holder jeg meg for god til å gå inn på. Det er rett og slett lavmål å i det hele tatt drøfte Wengers posisjon i forhold til det vi nå ser av sportslige og div resultater i klubben. Og Wenger skrives ikke Wengher! 39371[/snapback] Mener du virkelig at Wenger ikke skal evalueres? Hvis en manager ikke skal vurderes på resultater, hva skal han da måles på? Hvor lenge synes du at Wenger skal "fredes"? Jeg synes heller ikke at Wenger må gå, i alle fall ikke nå, men det må selvfølgelig være legitimt å diskutere managersituasjonen løpende. Denne sesongen har vist med tydelighet at Wenger IKKE always knows... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korslundinho Posted March 18, 2007 Report Share Posted March 18, 2007 På tide å dra opp denne igjen. I dag tapte Arsenal sin første ligakamp i 2007, noe som ikke kom før langt ute i Mars. Vi har blitt slått ut av cup etter cup. Skal man se bort fra CL i fjor hvor vi hadde marginene på vår side, så er vi dobbelt så gode nå som vi var i fjor. Laget har vist god fremgang. Liverpool og 3dje plassen var over 10 poeng unna og vi var 30 poeng unna ligagull. Ja vi lå tillegg bak tottenham i store deler av sesongen. Det sier litt. Nå ligger vi på tredje plass, med 2 kamper til gode på Pool, og det er et stykke ned til 5te-plassen. Ikke det at Arsenal samler på 2,3 og 4de plasser men vi må nok smøre oss med tålmodighet. Bare se på laget vi har. Evju skrevi kamptråden at dette laget er dårlig sammensatt. Jeg vil si at det er en sovende kjempe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
taugooneren Posted March 19, 2007 Report Share Posted March 19, 2007 Veldig fint innlegg av deg, Korslund. Det er jo helt sant! Men er det vi som er bedre enn i fjor, eller andre som får mindre poeng, at de ikke tar oss igjen, med tanke på alle tapa vi har hatt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted March 19, 2007 Report Share Posted March 19, 2007 http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=57522 vil ikke si at jeg er direkte enig i alt som står der altså, men han har noen poenger... når det gjelder at vi er bedre i år enn i fjor, så synes jeg ikke det i det hele tatt.. på nøyaktig samme nivå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wurku Posted March 19, 2007 Report Share Posted March 19, 2007 Kan ikke si den linken forandrer synet mitt på mye. Fakta er ganske enkel, vi har ikke spilt med vårt antatt beste forsvar hele sesongen Eboue-Kolo-Gallas-Clichy (correct me if i'm wrong). Den eneste av disse 4 som ikke har hatt skadeproblemer denne sesongen er Kolo. Robin har kun spilt 18 kamper og scoret 11 mål, Henry har vært ute av form og vært skadet store deler av sesongen. Hvis man sammenligner ligaposisjonen vår med ifjor er vi langt foran det vi var ifjor. Vi har ekstremt gode resultater mot topplagene i år. Til sommeren får alle godt med ferie og en fin oppkjøring. Og mange av de unge har vist at de på sitt beste holder eksremt høyt nivå. Neste sesong er vi enda nærmere ligagullet. Å sparke Wenger ville vært det dummeste vi kunne gjort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kellex Posted March 19, 2007 Report Share Posted March 19, 2007 Kan ikke si den linken forandrer synet mitt på mye. Fakta er ganske enkel, vi har ikke spilt med vårt antatt beste forsvar hele sesongen Eboue-Kolo-Gallas-Clichy (correct me if i'm wrong). Den eneste av disse 4 som ikke har hatt skadeproblemer denne sesongen er Kolo. Robin har kun spilt 18 kamper og scoret 11 mål, Henry har vært ute av form og vært skadet store deler av sesongen. Hvis man sammenligner ligaposisjonen vår med ifjor er vi langt foran det vi var ifjor. Vi har ekstremt gode resultater mot topplagene i år. Til sommeren får alle godt med ferie og en fin oppkjøring. Og mange av de unge har vist at de på sitt beste holder eksremt høyt nivå. Neste sesong er vi enda nærmere ligagullet. Å sparke Wenger ville vært det dummeste vi kunne gjort. Ganske så enig Wurku. Alle gunners fans får krysse fingrene at vi ikke kommer i samme skadeform som de siste 2 årene. Personlig krysser jeg det som er at Wenger skaffer et par nye sterke "super spillere" Får det mener jeg vi vil trenge skal vi ha en sjans til å konkure om gull. Noen spiss blir det ikke, ser for meg at Abidal og kanskje en keeper vi ikke kjenner så godt til som skal erstatte Lehman. Ribery er på ønskelisten til de fleste som har sett en del til han de siste årene og kan fort bli den som tipper arsenal over kanten når de trenger det som mest. Keeper situasjonen blir spenende å følge, håper Lehman drar da jeg ikke orker fyren lenger. Den egenskapen arsenal trenger mest i en keeper, må være en som virkelig kan ta tak i dødball og generelt luftrommet(oppførsel skader heller ikke) Kommer vi igjen i en situasjon hvor skader plager oss på viktige possisjoner vil vi få en helt lik sesong som de 2 siste årene tror jeg. Også håper jeg inderlig at Fabregas og Rosicky kan putte et par mål i kommende sesong! Karakteren på laget blir satt på prøve i august og jeg gleder meg allerede. Blir også spenende å se hvordan den nye borte drakten blir Link to comment Share on other sites More sharing options...
vieira04 Posted July 19, 2010 Report Share Posted July 19, 2010 Mulig feil tråd, men men. En utrolig herlig video, som gir man en klump i halsen. Hjertet dunker ekstra høyt av stolthet, til denne klubben som i snart 125år har gledet generasjoner etter generasjoner. http://www.youtube.com/watch?v=4bRylghzdvI...layer_embedded#! Sett deg i godstolen med litt god drikke, skru opp lyden, og pust inn inntrykkene. Dette er bare noe av mye, men gud å stolt man er av å være "gooner" Overskriften passer til videoen, men tråden omhandler nok CL. Jaja, "det er slike øyeblikk Arsenal skiller......." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.