Jump to content

Det er i slike øyeblikk Arsenal skiller.....


Chaz

Recommended Posts

Ikke vet jeg, men poenget er at skulle vi sparket/solgt spillere

som en del her på forumet går ut med etter såkalte 'drittkamper'.

Ja da hadde vi knapt hatt et lag.

Helt greit å være kritisk, hvem er ikke det i disse tider, men jeg har

tiltro til at det Wenger holder på med nå vil bli stort i fremtiden.

Arsenal har vel aldri hatt så mange unge juveler i klubben som idag.

Mange har allerede slått ut i full blomst.

 

Forbanna på Arsenal og spesielt den defensive organiseringen er jeg til tider.

Men slikt er fotball er du i medgang går det stang inn. Nå sliter vi og

akkurat nå går det stang ut.

 

Nå må Wenger plukke spillere som er i form og sette ut spillere

som ikke presterer akkurat nå.

Blant annet Reyes som virker totalt ute av form for tiden.

Men om jeg vil selge spillere pga at de har en downperiode?

No way.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Nå er dessverre denne tråden og resten av forumet tilbake til et skremmende dårlig nivå, og det blir en stund til jeg kommer tilbake. Den drittkastingen frem og tilbake er tåpelig og har ingenting her å gjøre. Da kan man like gjerne utveksle e-post adresser og fortsette tullet der.

Link to comment
Share on other sites

Nå er dessverre denne tråden og resten av forumet tilbake til et skremmende dårlig nivå, og det blir en stund til jeg kommer tilbake. Den drittkastingen frem og tilbake er tåpelig og har ingenting her å gjøre. Da kan man like gjerne utveksle e-post adresser og fortsette tullet der.

38303[/snapback]

 

Det må du egentlig begrunne, Ian. Personlig synes jeg denne tråden inneholder mange bra og velformulerte innlegg. Hvor mange får luftet sine innerst frustrasjoner. Og hvor andre, trådstarter inklusive, prøver å sette fokus på det å se fremover, "stå oppreist" og ikke minst vise stolthet over at man er Gooner. At det muligens er et og annet innlegg som går på hvordan debatanter ter seg, det er vel i realiteten bare en bekreftelse på hvordan et debattforum i praksis fungerer.

 

Morten: Jeg kan ikke si annet enn at jeg er er helt på linje med den utflyttede SIF`a gutten! ;)

Link to comment
Share on other sites

Forbanna på Arsenal og spesielt den defensive organiseringen er jeg til tider.

38302[/snapback]

 

Festet meg ved akkurat dette utsagnet.

 

Er det noe som faktisk har fungert i år, så er det defensiven, til tross for Senderos' vanskelige andresesong, Campbell sviktende form og skader på backene. Ikke én kamp har man sluppet inn mer enn to mål og man har bare sluppet inn noen få mål mer enn Chelsea og Liverpool etter noen-og-tjue spilte kamper. Spillere som Djourou og Gilbert har sklidd inn i laget uten at forsvaret har blitt nevneverdig svekket. Touré har sin beste sesong siden han slo igjennom. Lehmann har luket ut tabbene og fremstår som en av de mest stabile keeperne i England.

 

Problemet i år er heller mangelen på trykk fremover på banen, spesielt i midten. Både i midtbaneleddet og fraværet av en rendyrket midtspiss. I fraværet av muskler og en ordentlig motor sentralt, har det offensive kun hvilt på kantene våre. Og når da kantspillerne har sviktet formmessig gjennom hele sesongen har det blitt som det har blitt. Det arsenallaget som scoret mål i hver eneste kamp synes ikke å finnes lenger. I altfor mange kamper har man blitt stående med en smultring i målprotokollen.

 

Der ligger problemet.

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel den beste tråden på forumet for tiden. At det blir noen innlegg som ikke er av topp klasse må man vel tåle Ian ;)

 

Er enig med mange her og syns både Chaz, IanW, Daddy og mm har gode innlegg. Selv befinner jeg meg i den situsjonen at jeg altfor godt husker mange magre år. Jeg har ledd, grått, bannet og skreket mang en gang under og etter kampene. Jeg har tapsopplevelser som har tatovert seg inn i hjernen min og kan gjøre at jeg ligger søvnløs selv nå etter maaange år. Ville jeg vært det foruten, nei og atter nei. Gleden over de siste årenes pokalras over Highbury og den fantastiske fotballen vi har spilt ville ikke vært like stor uten disse magre sesongene tidligere. Jeg skal på ingen måte hevde at de yngre som ikke har opplevd dette ikke viser sann interresse eller glede. Jeg kan kun snakke for meg selv og for meg har det gitt meg like mange minner som seierene har gjort (dog med et annet fortegn..). Sesongen 03-04 var helt uvirkelig akkurat som tapet for Zaragoza var det. Ligaseierene på Anfield, OT og WHL gir meg frysninger og gleder som kun kan toppes av min lille datter. 6-1 tapet på OT og finaletapet mot Liverpool i 01 gjør meg stadig så sint og fortvilet at jeg blir liggende våken om natten. For meg er det dette Arsenal handler om. Det er høyeste glede og den dypeste fortvilelse. Det er kjærlighet, det er elskov og krangel, det er et livsvarig samliv på godt og vondt. Jeg klarer ikke å la være selv om jeg prøver. Min samboer har en gang bedt meg om å velge mellom henne og Arsenal- hun trakk det tilbake før jeg rakk å svare.. hun gjør det nok ikke igjen.

 

Dagens situsjon er frustrerende. Kamper som bør vinnes tapes eller ender uavgjort. Spillere har forlatt oss, noen har kommet. Den beste og viktigste har erklært sin kjærlighet til klubben, men vil enda ikke signere. Jeg har per i dag aldri tenkt tanken på at Wenger må gå. Jeg har aldri tvilt på at Arsenal vil forbli blandt de store i mange år fremover, men kort tid etter kampslutt har jeg forbannet både manager og spillere i sinne. For meg er det greit, uten følelser heller ingen supporter. Det som for meg ikke er like grei er supportere som ikke klarer å se fremover, som ikke vil se at Arsenal har talenter så det holder og en struktur som sikrer fornuftig drift i mange år. -Skift spillere, skift taktikk, skift manager, skift styre.. det er så lett, det er i mine øyne så uklokt og lite gjennomtenkt. En dag må Wenger forlate stolen. Mannen stiller skyhøye krav til spillere og seg selv. Han vil være den første til å stille sin plass til disposisjon når resultatene uteblir over tid. Vi har nå spilt under pari i 6 mnd, det er altfor kort til å kreve at en av de mest respekterte og meriterte managerene skal forlate klubben. Han har i januar lokket til seg to spillere som var ønsket av Liverpool, Tottenham, ManU og Chelsea. Gi mannen den ros han fortjener. Vær gjerne kritiske, men vær da konstruktive og kom med forslag til endringer.

 

Jeg vil avslutte med å ønske alle et like langt og godt Arsenalliv som jeg selv har hatt. Det har inneholdt mye så langt. Blir det mest sorger i tiden fremover så skal jeg overleve det også. Min kjærlighet til klubben er sterkere enn de fleste av dagens ekteskap ;)

Link to comment
Share on other sites

Forbanna på Arsenal og spesielt den defensive organiseringen er jeg til tider.

38302[/snapback]

 

Festet meg ved akkurat dette utsagnet.

 

Er det noe som faktisk har fungert i år, så er det defensiven, til tross for Senderos' vanskelige andresesong, Campbell sviktende form og skader på backene. Ikke én kamp har man sluppet inn mer enn to mål og man har bare sluppet inn noen få mål mer enn Chelsea og Liverpool etter noen-og-tjue spilte kamper. Spillere som Djourou og Gilbert har sklidd inn i laget uten at forsvaret har blitt nevneverdig svekket. Touré har sin beste sesong siden han slo igjennom. Lehmann har luket ut tabbene og fremstår som en av de mest stabile keeperne i England.

 

Problemet i år er heller mangelen på trykk fremover på banen, spesielt i midten. Både i midtbaneleddet og fraværet av en rendyrket midtspiss. I fraværet av muskler og en ordentlig motor sentralt, har det offensive kun hvilt på kantene våre. Og når da kantspillerne har sviktet formmessig gjennom hele sesongen har det blitt som det har blitt. Det arsenallaget som scoret mål i hver eneste kamp synes ikke å finnes lenger. I altfor mange kamper har man blitt stående med en smultring i målprotokollen.

 

Der ligger problemet.

38308[/snapback]

 

Det er helt riktig. Vi har sluppet inn færre mål, men mange av de

målene vi har sluppet inn har vært av tvilsom karakter. Merk også uttrykket mitt 'til tider'. ;)

Det har gått på manglende markering eller rett og slett ukonsentrert forsvarsspill.

Når det er sagt syns jeg også forsvaret ikke har vært vårt verste område,

men de forsvarstabbene som gjør at vi slipper inn mål er mange ganger så

svake at det ergrer meg sinnsykt.

Når det er sagt er også årsaken til at vi har sluppet inn så få mål mye også takket vært keeperen e

våre. De har hatt en kjempesesong.

 

Men jeg er enig. Det største problemet vårt er trykket og flyten

framover. Det har til tider vært totalt fraværende.

 

Men sånn er det i fotball Dr. Phil. En kan brenne 2-3 opplagte og gjøre kun

en feil defensivt og bli straffet for det. Som mot Bolton hvor forsvaret faktisk var bra.

Men taper vi kampen er det mange ganger det som sitter igjen....dessverre. ;)

Link to comment
Share on other sites

Forbanna på Arsenal og spesielt den defensive organiseringen er jeg til tider.

38302[/snapback]

 

Festet meg ved akkurat dette utsagnet.

 

Er det noe som faktisk har fungert i år, så er det defensiven, til tross for Senderos' vanskelige andresesong, Campbell sviktende form og skader på backene. Ikke én kamp har man sluppet inn mer enn to mål og man har bare sluppet inn noen få mål mer enn Chelsea og Liverpool etter noen-og-tjue spilte kamper. Spillere som Djourou og Gilbert har sklidd inn i laget uten at forsvaret har blitt nevneverdig svekket. Touré har sin beste sesong siden han slo igjennom. Lehmann har luket ut tabbene og fremstår som en av de mest stabile keeperne i England.

 

Problemet i år er heller mangelen på trykk fremover på banen, spesielt i midten. Både i midtbaneleddet og fraværet av en rendyrket midtspiss. I fraværet av muskler og en ordentlig motor sentralt, har det offensive kun hvilt på kantene våre. Og når da kantspillerne har sviktet formmessig gjennom hele sesongen har det blitt som det har blitt. Det arsenallaget som scoret mål i hver eneste kamp synes ikke å finnes lenger. I altfor mange kamper har man blitt stående med en smultring i målprotokollen.

 

Der ligger problemet.

38308[/snapback]

 

Det er helt riktig. Vi har sluppet inn færre mål, men mange av de

målene vi har sluppet inn har vært av tvilsom karakter. Merk også uttrykket mitt 'til tider'. ;)

Det har gått på manglende markering eller rett og slett ukonsentrert forsvarsspill.

Når det er sagt syns jeg også forsvaret ikke har vært vårt verste område,

men de forsvarstabbene som gjør at vi slipper inn mål er mange ganger så

svake at det ergrer meg sinnsykt.

Når det er sagt er også årsaken til at vi har sluppet inn så få mål mye også takket vært keeperen e

våre. De har hatt en kjempesesong.

 

Men jeg er enig. Det største problemet vårt er trykket og flyten

framover. Det har til tider vært totalt fraværende.

 

Men sånn er det i fotball Dr. Phil. En kan brenne 2-3 opplagte og gjøre kun

en feil defensivt og bli straffet for det. Som mot Bolton hvor forsvaret faktisk var bra.

Men taper vi kampen er det mange ganger det som sitter igjen....dessverre. ;)

38311[/snapback]

 

... og mye av svaret til alt dette finner vi i mangelen på en skikkelig venstreback. Dette gjelder både i det offensive og det defensive spillet vårt!

Link to comment
Share on other sites

Å skifte klubb er ikke akktuelt. desseverre for noen av dere da  ;)

 

Men et managerskifte.... JA, d er jeg 100% for...

38137[/snapback]

 

I følge Pondus er vel det å skifte klubb enda verre enn å skifte kjønn...! ;)

Noen ting gjør man bare ikke... Og det skal ihvertfall mer en enn dårlig sesong til..? Det skal vel også mer enn en dårlig sesong til for at man bør sende manageren på dør, særlig når han har gjort så mye bra for klubben som Wenger. Og er det noen som oppriktig tror at dette løser Arsenals porblemer på kort eller lang sikt? Og selv om det er noen av oss som maner til litt mer tålmodighet, og til å roe ned, selv i en anstrengt periode som nå, så betyr jo ikke det at man ikke er kritisk. Snarere tvert i mot, selv de mest Wenger-vennlige her inne er nok relativt bekymret og kritisk til det som nå skjer. Samtidig har man evnen til å ha litt is i magen. Det er jo de som klarer nettopp det, og takle motgangen på den mest konstruktive måten, som også pleier å komme raskest til hektene. Å få panikk og miste hodet fullstendig, og handle helt impulsivt, samt å sparke folk i hytt og pine, er jo det siste Arsenal bør begi seg inn på nå. Det vil være den sikreste veien til kaos og uforutsigbarhet. Det man mest av alt trenger er ro og støtte. At man er villig til å gi laget denne roen betyr ikke at man ikke er kritisk. Wenger bør i hvert fall få sjansen til å vise at han evner å løfte laget opp igjen, så vil jo tiden vise om han har mistet plottet eller ikke....

Link to comment
Share on other sites

Forbanna på Arsenal og spesielt den defensive organiseringen er jeg til tider.

38302[/snapback]

 

Festet meg ved akkurat dette utsagnet.

 

Er det noe som faktisk har fungert i år, så er det defensiven, til tross for Senderos' vanskelige andresesong, Campbell sviktende form og skader på backene. Ikke én kamp har man sluppet inn mer enn to mål og man har bare sluppet inn noen få mål mer enn Chelsea og Liverpool etter noen-og-tjue spilte kamper. Spillere som Djourou og Gilbert har sklidd inn i laget uten at forsvaret har blitt nevneverdig svekket. Touré har sin beste sesong siden han slo igjennom. Lehmann har luket ut tabbene og fremstår som en av de mest stabile keeperne i England.

 

Problemet i år er heller mangelen på trykk fremover på banen, spesielt i midten. Både i midtbaneleddet og fraværet av en rendyrket midtspiss. I fraværet av muskler og en ordentlig motor sentralt, har det offensive kun hvilt på kantene våre. Og når da kantspillerne har sviktet formmessig gjennom hele sesongen har det blitt som det har blitt. Det arsenallaget som scoret mål i hver eneste kamp synes ikke å finnes lenger. I altfor mange kamper har man blitt stående med en smultring i målprotokollen.

 

Der ligger problemet.

38308[/snapback]

 

Det er helt riktig. Vi har sluppet inn færre mål, men mange av de

målene vi har sluppet inn har vært av tvilsom karakter. Merk også uttrykket mitt 'til tider'. ;)

Det har gått på manglende markering eller rett og slett ukonsentrert forsvarsspill.

Når det er sagt syns jeg også forsvaret ikke har vært vårt verste område,

men de forsvarstabbene som gjør at vi slipper inn mål er mange ganger så

svake at det ergrer meg sinnsykt.

Når det er sagt er også årsaken til at vi har sluppet inn så få mål mye også takket vært keeperen e

våre. De har hatt en kjempesesong.

 

Men jeg er enig. Det største problemet vårt er trykket og flyten

framover. Det har til tider vært totalt fraværende.

 

Men sånn er det i fotball Dr. Phil. En kan brenne 2-3 opplagte og gjøre kun

en feil defensivt og bli straffet for det. Som mot Bolton hvor forsvaret faktisk var bra.

Men taper vi kampen er det mange ganger det som sitter igjen....dessverre. ;)

38311[/snapback]

 

... og mye av svaret til alt dette finner vi i mangelen på en skikkelig venstreback. Dette gjelder både i det offensive og det defensive spillet vårt!

38314[/snapback]

 

 

I det offensive ja, men nå er det vel midtstopperne våre som har gjort en del elemtære feil, ikke

venstrebacken. 3 siste mål vi har sluppet inn har midtstopperne rotet.

Nå sist var det vel Campbell som lå for langt inne og opphevet offsiden.

Slike elemtære feil må lukes vekk når CL mot RM starter.

Da blir vi straffet kjapt.

Link to comment
Share on other sites

.....klinten fra hveten. Både på og utenfor banen. De som virkelig har hjertet i London N5, de biter dette i seg, og ser fremover. Og jobber enda hardere for å oppnå den suksessen klubben fortjener. Resten? You can get lost!

 

Arsenal vinner CL, sann mine ord. ;)

37949[/snapback]

lol , at vi vinner trur jeg og men det blir ikke denne sesongen . Skjønner ikke helt hvorfor du tror dette , når du ser på hvor svak vi har vært . Nå møter vi europeiske stor lag som er langt bedre enn Bolton , Wigan , Borough , Everton o.s.v

Link to comment
Share on other sites

Statistikken viser at flere og flere ekteskap ryker! Det virker for meg som om en del av årsaken til dette er en manglende evne til å takle motgang ("gode og onde dager"). Gresset virker tydeligvis grønnere på andre siden for mange. Bruk og kast.

 

Kan man trekke paralleller her? Er vi for opptatt av at alt hele tiden skal være rosenrødt? Legger vi oss ned og dør med en gang det butter i mot? Eller innser vi at av og til må man bite tennene sammen og jobbe med kjærligheten? Finnes det noen skikkelig gamle Arsenalsupportere her som kan fortelle oss om hvordan man skal få kjærligheten til å vare livet ut, selv om partneren i perioder av livet skuffer oss voldsomt og vi har mest lyst å sparke hele gjengen?

 

;)

 

 

Det er litt forfriskende med motgang i fotballens verden. Det er lenge siden sist jeg snudde meg i graven over Arsenals manglende evne til å vinne, vinne, vinne og vinne, for så å vinne igjen! Man må smake på motgangen for å bedre sette pris på medgangen spør du meg..

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Den bedreviter-holdningen din interesserer meg nada. Jeg er meg selv, og hvordan jeg fremstår for deg og andre på dette forumet - stiller jeg meg rett og slett likegyldig til! Jeg har alltid respektert andre mennesker, du burde prøve det samme selv, Chaz.

 

Jeg har IKKE noen bedreviterholdning, MEN jeg har en meget klar formening om hvordan en Arsenal supporter bør fremstå. Både i medgang og i motgang.

 

 

De to siste setningene i ovenstående sitat er vel de to mest selvmotsigende setningene dette forumet noensinne har sett. Nuff said...

 

Faktum er at innsatsen blant flere av spillerne er under all kritikk for tiden. Prestasjonene er enda dårligere. Det er bare piss, piss, piss. Skjerper ikke Ljungberg seg, så er det rett tilbake til Halmstad!

 

Er det ikke greit at du faktisk talt ikke er manager for Arsenal? Det er nok at du ødelegger for enkelte av oss debaterende Arsenal supportere på dette og andre fora, om du ikke også skulle ødelegge klubben vi elsker med inkompetent manager/fotball-leder evner. Inkompetansenivået ditt skremmer meg virkelig, Alexander.

 

Jeg gjentar meg selv nok en gang; i min verden så er du en skam som Arsenal supporter. Ordet ydmykhet finnes ikke i ditt vokabular. Beklager, men sånn er det bare. Og det er ikke basert på "bedreviterholdninger"......

38270[/snapback]

 

Du trenger ikke å beklage deg i det hele tatt. Som sagt, jeg bryr meg ikke om hva du mener. Du virker mer og mer som en ustabil og bitter person. Herregud, mann, les innlegget du nå skrev - og for den saks skyld de truende PM-meldingene du har sendt til meg! Bruk heller tiden din på noen som virkelig bryr seg. For hvor morsomt det enn høres ut, det er faktisk en hel som gjør det...

 

Jeg vil forresten gjerne ha en forklaring på hvor jeg har skrevet innlegg i denne tråden, og for den saks skyld andre tråder, hvor jeg ikke fremstår som en Arsenal-supporter verdig. Men da fra noen andre enn Chaz-figuren, da...

Link to comment
Share on other sites

.....klinten fra hveten. Både på og utenfor banen. De som virkelig har hjertet i London N5, de biter dette i seg, og ser fremover. Og jobber enda hardere for å oppnå den suksessen klubben fortjener. Resten? You can get lost!

 

Arsenal vinner CL, sann mine ord. ;)

37949[/snapback]

lol , at vi vinner trur jeg og men det blir ikke denne sesongen . Skjønner ikke helt hvorfor du tror dette , når du ser på hvor svak vi har vært . Nå møter vi europeiske stor lag som er langt bedre enn Bolton , Wigan , Borough , Everton o.s.v

38358[/snapback]

 

Som sagt; og bruk det gjerne mot meg hvis vi ryker ut, men jeg stoler på "magafølelsen" og tenker tilbake til 93/94. :D

Link to comment
Share on other sites

Statistikken viser at flere og flere ekteskap ryker! Det virker for meg som om en del av årsaken til dette er en manglende evne til å takle motgang ("gode og onde dager"). Gresset virker tydeligvis grønnere på andre siden for mange. Bruk og kast.

 

Kan man trekke paralleller her? Er vi for opptatt av at alt hele tiden skal være rosenrødt? Legger vi oss ned og dør med en gang det butter i mot? Eller innser vi at av og til må man bite tennene sammen og jobbe med kjærligheten? Finnes det noen skikkelig gamle Arsenalsupportere her som kan fortelle oss om hvordan man skal få kjærligheten til å vare livet ut, selv om partneren i perioder av livet skuffer oss voldsomt og vi har mest lyst å sparke hele gjengen?

 

;)

 

 

Det er litt forfriskende med motgang i fotballens verden. Det er lenge siden sist jeg snudde meg i graven over Arsenals manglende evne til å vinne, vinne, vinne og vinne, for så å vinne igjen! Man må smake på motgangen for å bedre sette pris på medgangen spør du meg..

38360[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre selv, Runcie. Derfor har jeg også passert sølvbryllupsdagen både med fruen og med Arsenal. :D

 

Og til det siste du skriver; min gamle erverdige fader sa mer enn gang; "man må kjede seg, for å kunne glede seg". Det er ordtak med mye fornuft i.

Link to comment
Share on other sites

.....klinten fra hveten. Både på og utenfor banen. De som virkelig har hjertet i London N5, de biter dette i seg, og ser fremover. Og jobber enda hardere for å oppnå den suksessen klubben fortjener. Resten? You can get lost!

 

Arsenal vinner CL, sann mine ord. ;)

37949[/snapback]

lol , at vi vinner trur jeg og men det blir ikke denne sesongen . Skjønner ikke helt hvorfor du tror dette , når du ser på hvor svak vi har vært . Nå møter vi europeiske stor lag som er langt bedre enn Bolton , Wigan , Borough , Everton o.s.v

38358[/snapback]

Det er ikke ulovlig å tro, og om noen tror skal du ikke nekte dem det.

Link to comment
Share on other sites

.....klinten fra hveten. Både på og utenfor banen. De som virkelig har hjertet i London N5, de biter dette i seg, og ser fremover. Og jobber enda hardere for å oppnå den suksessen klubben fortjener. Resten? You can get lost!

 

Arsenal vinner CL, sann mine ord. ;)

37949[/snapback]

lol , at vi vinner trur jeg og men det blir ikke denne sesongen . Skjønner ikke helt hvorfor du tror dette , når du ser på hvor svak vi har vært . Nå møter vi europeiske stor lag som er langt bedre enn Bolton , Wigan , Borough , Everton o.s.v

38358[/snapback]

 

Som sagt; og bruk det gjerne mot meg hvis vi ryker ut, men jeg stoler på "magafølelsen" og tenker tilbake til 93/94. :D

38374[/snapback]

93/94 vant vi i finalen mot Parma , vell , jeg vet lite om hvordan alt var på det tidspunktet .

 

Hvis vi slår ut Real M er jeg godt fornøyd , men magefølelsen min sier at vi blir slått kraftig borte og hjemme blir det heller ikke lett . Men vi får vente å se , jeg skal ikke male alt svart .på forhånd .

Link to comment
Share on other sites

Statistikken viser at flere og flere ekteskap ryker! Det virker for meg som om en del av årsaken til dette er en manglende evne til å takle motgang ("gode og onde dager"). Gresset virker tydeligvis grønnere på andre siden for mange. Bruk og kast.

 

Kan man trekke paralleller her? Er vi for opptatt av at alt hele tiden skal være rosenrødt? Legger vi oss ned og dør med en gang det butter i mot? Eller innser vi at av og til må man bite tennene sammen og jobbe med kjærligheten? Finnes det noen skikkelig gamle Arsenalsupportere her som kan fortelle oss om hvordan man skal få kjærligheten til å vare livet ut, selv om partneren i perioder av livet skuffer oss voldsomt og vi har mest lyst å sparke hele gjengen?

 

;)

 

 

Det er litt forfriskende med motgang i fotballens verden. Det er lenge siden sist jeg snudde meg i graven over Arsenals manglende evne til å vinne, vinne, vinne og vinne, for så å vinne igjen! Man må smake på motgangen for å bedre sette pris på medgangen spør du meg..

38360[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre selv, Runcie. Derfor har jeg også passert sølvbryllupsdagen både med fruen og med Arsenal. :D

 

Og til det siste du skriver; min gamle erverdige fader sa mer enn gang; "man må kjede seg, for å kunne glede seg". Det er ordtak med mye fornuft i.

38375[/snapback]

 

Så sant så sant. Trenger vel ikke å gå lenge enn når vi hadde de 49 uten tap.

Da var seier en selvfølge..

Link to comment
Share on other sites

.....klinten fra hveten. Både på og utenfor banen. De som virkelig har hjertet i London N5, de biter dette i seg, og ser fremover. Og jobber enda hardere for å oppnå den suksessen klubben fortjener. Resten? You can get lost!

 

Arsenal vinner CL, sann mine ord. ;)

37949[/snapback]

lol , at vi vinner trur jeg og men det blir ikke denne sesongen . Skjønner ikke helt hvorfor du tror dette , når du ser på hvor svak vi har vært . Nå møter vi europeiske stor lag som er langt bedre enn Bolton , Wigan , Borough , Everton o.s.v

38358[/snapback]

Det er ikke ulovlig å tro, og om noen tror skal du ikke nekte dem det.

38378[/snapback]

Nekter jeg Chaz i tro ? Jeg setter spm tegn til endel som blir skrevet men jeg nekter da ingen i å tro . Vi får se etter hvert hvem som har rett .

Link to comment
Share on other sites

Mest rart, men også en del fornuftig i denne tråden.

 

Uavhengig av hvor lenge man har fulgt laget så er det ikke så kjekt å følge Arsenal om dagen, og det bør være lov å ytre frustrasjon uten at man får slengt "Wenger har mer peiling på fotball enn deg" i trynet.

 

Ingen tvil om at Arsenal var i ingenmannsland da Wenger kom, og vi kan takke Wenger for mye. Det er det liten tvil om. Men det er mulig å sette pris på det Wenger har gjort for Arsenal, og samtidig ønske hans avgang. Det ene utelukker ikke det andre. At man ikke er fornøyd med innsatsen til enkeltspillere, eller stiller spørsmålstegn ved noen av Wengers disposisjoner, gjør man ikke til en dårlig supporter.

 

Og noe CL-triumf blir det ikke. Men kampen om 4.plassen blir veldig spennende. Forskjellen på fjerde og femte plassen er enorm.

 

Lykke til videre i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel den beste tråden på forumet for tiden. At det blir noen innlegg som ikke er av topp klasse må man vel tåle Ian :)

 

Er enig med mange her og syns både Chaz, IanW, Daddy og mm har gode innlegg. Selv befinner jeg meg i den situsjonen at jeg altfor godt husker mange magre år. Jeg har ledd, grått, bannet og skreket mang en gang under og etter kampene. Jeg har tapsopplevelser som har tatovert seg inn i hjernen min og kan gjøre at jeg ligger søvnløs selv nå etter maaange år. Ville jeg vært det foruten, nei og atter nei. Gleden over de siste årenes pokalras over Highbury og den fantastiske fotballen vi har spilt ville ikke vært like stor uten disse magre sesongene tidligere. Jeg skal på ingen måte hevde at de yngre som ikke har opplevd dette ikke viser sann interresse eller glede. Jeg kan kun snakke for meg selv og for meg har det gitt meg like mange minner som seierene har gjort (dog med et annet fortegn..). Sesongen 03-04 var helt uvirkelig akkurat som tapet for Zaragoza var det. Ligaseierene på Anfield, OT og WHL gir meg frysninger og gleder som kun kan toppes av min lille datter. 6-1 tapet på OT og finaletapet mot Liverpool i 01 gjør meg stadig så sint og fortvilet at jeg blir liggende våken om natten. For meg er det dette Arsenal handler om. Det er høyeste glede og den dypeste fortvilelse. Det er kjærlighet, det er elskov og krangel, det er et livsvarig samliv på godt og vondt. Jeg klarer ikke å la være selv om jeg prøver. Min samboer har en gang bedt meg om å velge mellom henne og Arsenal- hun trakk det tilbake før jeg rakk å svare.. hun gjør det nok ikke igjen.

 

Dagens situsjon er frustrerende. Kamper som bør vinnes tapes eller ender uavgjort. Spillere har forlatt oss, noen har kommet. Den beste og viktigste har erklært sin kjærlighet til klubben, men vil enda ikke signere. Jeg har per i dag aldri tenkt tanken på at Wenger må gå. Jeg har aldri tvilt på at Arsenal vil forbli blandt de store i mange år fremover, men kort tid etter kampslutt har jeg forbannet både manager og spillere i sinne. For meg er det greit, uten følelser heller ingen supporter. Det som for meg ikke er like grei er supportere som ikke klarer å se fremover, som ikke vil se at Arsenal har talenter så det holder og en struktur som sikrer fornuftig drift i mange år. -Skift spillere, skift taktikk, skift manager, skift styre.. det er så lett, det er i mine øyne så uklokt og lite gjennomtenkt. En dag må Wenger forlate stolen. Mannen stiller skyhøye krav til spillere og seg selv. Han vil være den første til å stille sin plass til disposisjon når resultatene uteblir over tid. Vi har nå spilt under pari i 6 mnd, det er altfor kort til å kreve at en av de mest respekterte og meriterte managerene skal forlate klubben. Han har i januar lokket til seg to spillere som var ønsket av Liverpool, Tottenham, ManU og Chelsea. Gi mannen den ros han fortjener. Vær gjerne kritiske, men vær da konstruktive og kom med forslag til endringer.

 

Jeg vil avslutte med å ønske alle et like langt og godt Arsenalliv som jeg selv har hatt. Det har inneholdt mye så langt. Blir det mest sorger i tiden fremover så skal jeg overleve det også. Min kjærlighet til klubben er sterkere enn de fleste av dagens ekteskap :)

38310[/snapback]

 

Beste innlegget på lenge! Har det ganske likt som deg. Har selv en del år på beltet som arsenal fan, og tiden har ikke alltid vært lett å være en Gooner i et land der United og Liverpool har vært de mest populære. Men jeg tror av den grunn at jeg endte opp med å elske klubben så høyt også. Jeg er av Adams/wright/Bergkamp og Overmars generasjonen og har alltid likt det som er akkurat arsenal. Ang denne sesongen så har det vært et stort fall med hensyn til tidligere sesonger. Det er mye som ikke har stemt, mest av alt er kjemien og viljen til å vinne kamper på banen etter min mening. Men jeg har full tru på at fremtiden er lys, nettopp pga av at klubben er i hendene til Wenger og co.

I kampene etter nyttår har jeg sett masse å bygge videre på. Jeg prøver å vise litt tålmodighet for det Wenger prøver å gjøre nå, men ikke alltid så lett den dagen de har tapt nok en gang for et lag de hadde banket i forrige sesong. Jeg prøver å tenke på hvordan laget blir når spillere som Hleb, Diaby, Fabregas osv har fått rikelig med god erfaring og spillt seg varm i arsenal trøya og begynnt å vinne, så tror jeg fremtiden er veldig lys.

Diaby er den spilleren jeg ønsker at kan fortsette det han har startet, han kan virkelig gjøre jobben Gilberto egentlig aldri har helt klart etter min mening og det gleder meg. Også har vi Walcott da, englands stor håp for fremtiden og jeg må si at jeg er veldig spent på å se han debutere snart! Jeg tror fortsatt arsenal tar 4 plassen, men jeg trur de går ut i CL på små marginer(håper jeg tar feil her da) Jeg vil egentlig bare bli ferdig med sesongen, så får vi vite om Henry og Cole blir, den nye stadioen, blir det Fabregas og Diaby som briljerer på midtbanen i Emirates stadium? Vil Reyes bli en stabil verdenstjerne? Vil Walcott slå vingene sine ut? Vil Daby og Walcott bli de "nye" Henry og Vieira osv. Godt å vite at de har folk som Keown og co som er der for å sørge for at arsenal fortsatt er "The Arsenal" De(arsenal) har virkelig et tradisjon og en ære som "ingen" andre har etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Mest rart, men også en del fornuftig i denne tråden.

 

Uavhengig av hvor lenge man har fulgt laget så er det ikke så kjekt å følge Arsenal om dagen, og det bør være lov å ytre frustrasjon uten at man får slengt "Wenger har mer peiling på fotball enn deg" i trynet.

 

Ingen tvil om at Arsenal var i ingenmannsland da Wenger kom, og vi kan takke Wenger for mye. Det er det liten tvil om. Men det er mulig å sette pris på det Wenger har gjort for Arsenal, og samtidig ønske hans avgang. Det ene utelukker ikke det andre. At man ikke er fornøyd med innsatsen til enkeltspillere, eller stiller spørsmålstegn ved noen av Wengers disposisjoner, gjør man ikke til en dårlig supporter.

 

Og noe CL-triumf blir det ikke. Men kampen om 4.plassen blir veldig spennende. Forskjellen på fjerde og femte plassen er enorm.

 

Lykke til videre i sesongen.

38434[/snapback]

 

Det er selvfølgelig lov til å være kritisk og stille spørsmål. Men det er stor forskjell på det, og det å vende Wenger og spillerne ryggen! For når man går ut og hyler om Wengers avgang og sier at de skjemmes av å være Arsenal-fan, er det nettopp det man gjør! Og da syns jeg grensen er nådd!

 

Men meg om det...

Link to comment
Share on other sites

Er ikke av de mest skriveføre her inne på forumet, men er titt og ofte innom for å se hva som diskuteres og synes dette er en god tråd med mange gode innlegg. Drister meg derfor til å skrive noen ord.

 

Vi har vel alle forskjellig ståsted som supportere? Og hvordan vi uttrykker oss vil kanskje avhenge av når vi begynte å holde med laget.

 

Selv ble jeg Arsenal supporter midt på 70 tallet. Husker fortsatt mine bitre tårer da jeg som 9 åring så Arsenal tape for Ipswich, det gikk bare ett år og alt var "glemt" og jeg kunne jublende (i hjemmets lune rede vel og merke) se Arsenal vinne på Wembley i en uforglemmelig finale.

Siden gikk årene med nedturer og noen få oppturer frem til George Graham inntok sjefsstolen og begynte å hente hjem trofeer.

 

Tiden siden Wenger inntrådte som manager på THOF er for meg en periode som jeg knapt nok turde drømme om på begynnelsen av 80 tallet. Ikke bare sanker vi trofeer jevnt og trutt, vi har gjort det på en måte som de fleste fotballentusiaster i verden berømmer og jubler over.

Ikke det at det gjorde meg så veldig mye over at vi ble kalt boring-Arsenal, lucky-Arsenal og hadde stempel på oss for å spille kynisk og kjedelig, men det som har skjedd de siste årene gleder mitt hjerte. Vi har fått sett fotball som har beruset de fleste. Det snakkes om angrepsfotball som kun Arsenal kan prestere osv osv.

 

Ingen ting varer evig, og etter oppturer kommer det nedturer, på samme måte som etter nedturer kommer det oppturer. Selvsagt er jeg skuffet over å se klubben bli slått ut i 4. runde. Selvsagt er jeg skuffet over at vi allerede er hektet av i kampen om ligatrofeet, og selvsagt svir slike ting ekstra hardt når vi nå har levd i bort i mot en eneste opptur i mange år.

 

Uten at jeg vet alderen eller hvor lenge de enkelte her inne har vært supportere av klubben, så er det nok naturlig at de som har blitt supportere de 10 siste årene med mer eller mindre kontinuerlige oppturer har en annen uttrykksform for sin frustrasjon enn de som har holdt med klubben i mange år og opplevde og levd med oppturer og nedturer. Sier ikke med dette at noen er bedre supportere enn andre, men at man på et forum må leve med at det er supportere med ulike erfaringer.

 

Når det gjelder det om Wenger er rett mann videre så mener jeg - ja så absolutt det. Husker det var flere i min omgangskrets som snakket om at han hadde gjort sitt da vi startet sesongen 2001-02. Da hadde det gått tre sesonger uten trofeer (utenom Charity Shield i 99) og to tapt finaler. Var det bare ett blaff den fantastiske 97/98 sesongen? Hvilket svar på tiltale man fikk allerede sesongen etter. Ser ingen som helst grunn til at han nok en gang skal klare å "gjenreise" Arsenal og hente hjem trofeer i fremtiden, og har selvsagt ingen ting imot at fremtiden begynner allerde i vår med CL

Link to comment
Share on other sites

Ut i fra innlegget ditt tolker jeg den siste setningen din som; "....ingen som helst grunn til at han ikke skal kunne......."

 

Joda, husker selv tiden før Wenger, men ikke lenger tilbake enn til 89. Er vel på den måte en medgangssupporter fra gullsesongen. Den helst store nedturen har jeg vel ikke opplevd, men midten av 90-tallet var ikke det helt store.

 

Jeg er helt klart fornøyd med at Arsenal er der de er per i dag, hvilket er i toppen av engelsk fotball. Men slik utviklingen under Wenger har vært, er jo årets sesong en gedigen skuffelse. De færreste ville vel trodd at dette laget skulle prestere så pass svakt som i år. Og det er jo stikk i strid med ledelsen, spillernes og Wengers egne ambisjoner og forventninger. I stedet for å ta et steg opp, har man tatt flere steg tilbake. Skaden kan være irreversibel, eller veldig vanskelig å lege. Når man i tillegg kan argumentere med at skaden er selvpåført skaper dette ekstra skuffelse og frustrasjon.

 

Det er klubben selv som har skapt forventninger til dagens lag. Og da må vi supportere ha lov til å være skuffet. Også du som har fulgt laget i en mannsalder.

 

Poenget mitt er at det hjelper ikke hvor dårlig stilt Arsenal var på 60/70/80-tallet. Histotrien er relativ uinteressant. Vi må se fremover, og akkurat der ser det relativt mørkt ut. Spesielt med tanke på at Arsenal skal etablere seg som en europeisk toppklubb, hvilket vitterlig er klubbens uttalte ambisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig lov til å være kritisk og stille spørsmål. Men det er stor forskjell på det, og det å vende Wenger og spillerne ryggen! For når man går ut og hyler om Wengers avgang og sier at de skjemmes av å være Arsenal-fan, er det nettopp det man gjør! Og da syns jeg grensen er nådd!

 

Men meg om det...

38440[/snapback]

 

Det er nok ikke bare du som tenker slik, Highbury Hero.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...