Jump to content

Det er i slike øyeblikk Arsenal skiller.....


Chaz

Recommended Posts

Ser ingen grunn til å ta tap etter tap med et smil.

 

Nå står det virkelig dårlig til. VIRKELIG...

38023[/snapback]

 

Ingn har hverken tatt dette tapet, eller "tapet" mot Wigan med et smil, men hva det det hele koker ned til Alexander; er om du og "dine" er med videre på en positiv og konstruktiv måte?

Hvis du/dere ikke er det, så er veien videre for deg og dine veldig enkel; finn dere en annen klubb.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply
Good Korslundihno! ;) Den jeg synes synd på i dag er yngste poden på snart 14 år. Jeg har dratt ham i inn dette. Har han fortjent å få ørten dritt-SMS`er fra United, Liverpool og Chelse kompiser? Ikke f***! Det er forøvrig fint lite fjortis yids! :-)

 

Men nok om det; jeg har prøvd å lære ham en ting eller to om hvordan det er å være Gooner i gode og onde dager; nyt suksessen når den er der der, men vær ydmyk og stå oppreist når nedturene kommer, for som Arsenal supporter opplever du disse også. Si at det kommer en dag i morgen også. Og sist men ikke minst; greier du å leve etter dette, så kommer du styrket ut, både som fotballsupporter og menneske. Og gutten håndterer det! Denne slekta har holdt med Arsenal siden 1941, og vi stopper f*** ikke nå! ;)

38016[/snapback]

Hehe jeg hadde ikke veddet mot det akkurat ;)

 

Nei, tåler man ikke stå imot "mobbinga" fra de andre fjortis-supporterne, så er du ikke hardbarka supporter. For det handler om det. Du skal alltid gosse deg litt når manu, chelsea, tottenham, osv taper poeng, deter spenninga. Et slik poengtap kan faktisk dempe litt på smerten når Arsenal har tapt/mistet viktige poeng.

 

Skal salig innrømme at når vi slo Boro 7-0 og manu tapte 3-1 for City, gikk jeg rundt på skolen og sang;

 

"We are winning 7-0 and manu lost for City" :(

 

Jeg er første Arsenal-fan i familien, men satser på å verve pappa for fullt og samme med mamma og farfar den første april. Da debuterer jeg på Highbury, og for å si det slik, den billetten avbestilles ikke en gang om Sunderland ligger over oss på tabellen!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

chaz:

 

Får poden sms'er fra United, Liverpool, og evt Chelski, er jo dette bare en styrke.

Det viser at andre respekterer oss, og benytter den minste anleding til å rakke ned på klubben i våre hjerter. Vi er 1 av 2 lag de siste 10årene som har satt fotballen på kartet i England, så man må bare heve seg over de som "prøver seg" om det skulle komme en liten nedgang.

 

Poden er 14år, og i denne perioden er det ikke mange lag som har mere trofeer enn Arsenal eller har spilt finere fotball. (INGEN har spilt finere fotball)

Tror poden din går men hodet høyt hevet :(

38021[/snapback]

 

Tro meg, poden går med høyt hevet hodet. Men SMS`ene tikker inn, de gjør det. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er første Arsenal-fan i familien, men satser på å verve pappa for fullt og samme med mamma og farfar den første april. Da debuterer jeg på Highbury, og for å si det slik, den  billetten avbestilles ikke en gang om Sunderland ligger over oss på tabellen!!! :(

38025[/snapback]

 

Dette fikser du. Det er aldri for sent å bli konvertert! ;)

Link to comment
Share on other sites

Er nok INGEN som tar tap etter tap med et smil, men man ser gjerne et større perspektiv på idretten enn KUN sitt EGENT ønske. (OG der og da;) )

 

Står virkelige dårlig til sier du AlexanderS, kan du gi meg en skikkelig forklaring på det?

For meg synes jeg at klubben er i en skikkelig spennede fremtidsperiode, men mulig jeg har gått glipp av noe stort her.

Link to comment
Share on other sites

Guest wengerslad

 

Arsenal vinner CL, sann mine ord. ;)

37949[/snapback]

 

 

Vel... Eneste måten Henry, Campbell & Co skal kunne være i CL finalen i slutten av mai i år... blir å kjøpe billet som alle oss andre :(

Link to comment
Share on other sites

 

Arsenal vinner CL, sann mine ord. ;)

37949[/snapback]

 

 

Vel... Eneste måten Henry, Campbell & Co skal kunne være i CL finalen i slutten av mai i år... blir å kjøpe billet som alle oss andre :(

38032[/snapback]

 

Fuckin` bullshit!

Link to comment
Share on other sites

 

Arsenal vinner CL, sann mine ord. ;)

37949[/snapback]

 

 

Vel... Eneste måten Henry, Campbell & Co skal kunne være i CL finalen i slutten av mai i år... blir å kjøpe billet som alle oss andre :(

38032[/snapback]

 

Fuckin` bullshit!

38033[/snapback]

 

Bullshit er det riktige ordet! Vi har valset over alle lagene i cl i år, (vet at det var enkel gruppe) men Ajax er et sterkt hjemmelag. Er ikke så mange som vinner der. Vi er ikke den største favoritten, men muligheten er absolutt til stede. Det har jeg en følelse av. Har forøvrig erklert meg synsk nå. Jeg sa før VP skulle ta frisparket mot Wigan at nå scorer han! Så når jeg sier at Arsenal vinner CL, så hør på meg. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Arsenal vinner CL, sann mine ord. ;)

37949[/snapback]

 

 

Vel... Eneste måten Henry, Campbell & Co skal kunne være i CL finalen i slutten av mai i år... blir å kjøpe billet som alle oss andre :angry:

38032[/snapback]

 

Fuckin` bullshit!

38033[/snapback]

 

Bullshit er det riktige ordet! Vi har valset over alle lagene i cl i år, (vet at det var enkel gruppe) men Ajax er et sterkt hjemmelag. Er ikke så mange som vinner der. Vi er ikke den største favoritten, men muligheten er absolutt til stede. Det har jeg en følelse av. Har forøvrig erklert meg synsk nå. Jeg sa før VP skulle ta frisparket mot Wigan at nå scorer han! Så når jeg sier at Arsenal vinner CL, så hør på meg. ;)

38038[/snapback]

Vi stoler fult og helt på at dine spådommer skal føre oss til Paris 17 mai....

 

Hvor ender vi på tabellen a?;)

Link to comment
Share on other sites

 

Arsenal vinner CL, sann mine ord. ;)

37949[/snapback]

 

 

Vel... Eneste måten Henry, Campbell & Co skal kunne være i CL finalen i slutten av mai i år... blir å kjøpe billet som alle oss andre :angry:

38032[/snapback]

 

Fuckin` bullshit!

38033[/snapback]

 

Bullshit er det riktige ordet! Vi har valset over alle lagene i cl i år, (vet at det var enkel gruppe) men Ajax er et sterkt hjemmelag. Er ikke så mange som vinner der. Vi er ikke den største favoritten, men muligheten er absolutt til stede. Det har jeg en følelse av. Har forøvrig erklert meg synsk nå. Jeg sa før VP skulle ta frisparket mot Wigan at nå scorer han! Så når jeg sier at Arsenal vinner CL, så hør på meg. ;)

38038[/snapback]

Vi stoler fult og helt på at dine spådommer skal føre oss til Paris 17 mai....

 

Hvor ender vi på tabellen a?;)

38043[/snapback]

 

Tja, skal vi se. Tipper på 3

Link to comment
Share on other sites

Fint initiativ fra gamlefar selv! Er fullt ut enig i det du skriver Chaz!

 

Vi møter motgang denne sesongen, i alle fall om vi tenker på hva Arsene Wenger har utrettet i sin tid. Men vi skriver bare januar, og mye kan fremdeles skje.

 

Som Chaz nevner litt nedover i tråden, så kan denne sesongen minne litt om 93-94. Den gangen var i usedvanlig dårlige i de hjemlige turneringene, men imponerte stort i Europa.

 

Sånn situasjonen er nå, så er jeg overbevist om at ting snur. Vi er inni i en prosess der nye spillere er på vei inn og gamle helter fades ut. Wenger har klart det før, og kommer garantert til å klare det igjen.

 

Det er det viktig å se fremover. Vi har mange spennende unge spillere som vil heve laget, samtidig som nytt stadion vil stå klart.

 

Jeg er fremdeles stolt av denne klubben, uansett nederlag om Wigan og Bolton. Her går vi med hodet hevet, tross elendigheten. Det koster meg ikke fem flate øre å stille opp med diverse Arsenal-effekter i form av klær, bager og lignende.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo bare CL igjen å stase på da, men for min del gjør det ingenting at vi ikke skulle vinne ett eller annet trofe i år. Er glad bare vi spiller bra fotball slik bare Arsenal kan, og det må jeg si at vi har klart i år. Det har naturligvis vært noen skuffelser, men håper Arsene Wenger får skikk på dette til neste år, slik at vi kan framstilles som ett topplag hele sesongen igjennom.

Link to comment
Share on other sites

Som alle så etterhvert så inderlig vet; jeg misliker Tottenham til det ekstreme. Ikke hat, men jeg misliker klubben sterkt. Det samme med United, om enn ikke like sterkt. Men, og det er et STORT men, jeg respekterer både Spurs og United. Hvorfor? Jo, fordi de tross alt står for mye av det fantastiske med engelsk. Også Arsenal er også en slik klubb. Tradisjoner, ære, kvaliteter som få andre kan vise til. Chelsea? Etter russerens inntog kan jeg ikke annet enn å le. Jeg likte Chelsea før. En klubb med sjel, spesielle spillere, spesielt stadion, og unike supportere. På godt og vondt forøvrig. Nå? Kun rubler, og i en verden for seg selv.

38007[/snapback]

 

Jeg er farlig lik deg når det gjelder holdninger! :angry:

 

Chelseas virksomhet er helt bak mål. Klubben har jo mistet sin sjarm som den faktisk hadde tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg postet dette innlegget under kamptråden i kveld. På mange måter passer vel dette like godt inn i den diskusjonen dere har her?

 

 

 

Selvsagt kunne jeg benyttet anledningen til å hovere i en sådan stund men jeg føler heller at det er behov for å kunne gi noen trøstens ord fra en United-supporter!

 

Dere har hatt skader i år som har slått uheldig ut for dagens startoppstilling. I dag var det kun 2 - to - av de faste fra glansdagene tilbake, Campbell og Ljungberg. Dette bør være til ettertanke for alle og enhver! Det laget som disse to var en del av 2-5 år tilbake i tid spilte en fotball som var noe av det ypperste man kunne prestere, spesielt ett overgangsspill som overgikk alle andre lag i verden. Jeg har forbannet dette laget! Men mer eller mindre i det skjulte har jeg også vært ekstremt imponert over hva Wenger har klart å skape med begrensede ressurser i forhold til mange av konkurrentene.

 

Foruten Vieira som allerede har dratt, Pires og Bergkamp som vel har blitt for gamle, så er det bare Ljungberg igjen offensivt av den gamle generasjonen. Han sliter også med å finne seg selv, kanskje ikke minst på grunn av at Vieira og tryggheten er borte sentralt på midten og de geniale pasningene frem til Ljungbergs "Leo-løp" uteblir.

 

Nå sås det også usikkerhet rundt Henry og fremtiden i klubben. Han er for meg som står utenfor det eneste som nå er igjen av gamle Arsenal. Ikke boring Arsenal som Graham skapte men det utrolige Arsenal som Wenger skapte! Forsinner Henry så er jeg redd at Arsenal i de neste årene vil kjempe med lag som Middlesbrough, Bolton, Newcastle og ........Tottenham! Det er så uendelig viktig for dere at han fortsetter, bare for å holde på noe av det gamle. Dette for supporterne og ikke minst for alle de nye unge spillerne.

 

Som fotballidiot på 40 år vil jeg mye heller at fotballen skal være som Arsenal spilte, enn den som Chelsea og Liverpool spiller. "Ligg i forsvar, vent til motstanderen gjør feil, slå til og vinn 1-0"-filosofien som disse bruker har jeg overhodet ikke sans for. Jeg husker jeg så Chelsea-Wigan her like før nyttår. Chelsea på hjemmebane ledet 1-0 og de siste 10 minuttene så trakk de seg tilbake og forsvarte eget mål. Byttet inn Hooth (den forvokste tyskeren) mot Drogba og drev timewasting! Herregud så kjedelig, det er vel bare Drillo som kan glede seg?vEr det slik vi vil at fotballen skal bli? Liverpool prøver også på det samme, 0-0 er bedre enn 3-3! Dette står i sterk kontrast til den fotballen som Arsenal spilte for litt tilbake i tid. (får vel også si at United på Old Trafford i glansdagene mot Wigan aldri villet funnet på å slappe av med 1-0 ledelse.....)

 

Kanskje er denne "festfotballen" litt naiv? Kanskje er det derfor at Arsenal ikke har lykkes i Europa? I såfall er det synd for fotballen!

 

Så litt om fremtiden slik jeg ser den for Arsenal. Dere er den klubben som har jobbet best med å skaffe unge talenter. Om klubbene i Europa skulle stille U-21, så er vel Arsenal helt i toppen. Wenger har også vist seg å være den aller lureste av alle managere når det gjelder transfers. Med ny stadion i sikte så gjør dette at fremtiden ser lys ut, selv om ingen ting blir som det var...............................?!

 

Med sportslig hilsen

SIR A

Link to comment
Share on other sites

Arsenal vinner CL, sann mine ord. :angry:

37949[/snapback]

 

morsomt. vil tro sannsynligheten for det er tilsvarende null...

38077[/snapback]

 

Denne tråden har sålangt inneholdt mye fornuftig på tvers av klubblinjene, Beelze. Ikke ødelegg det er du snill.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske sikker på at vi må se langt etter noen trofeer denne sesongen, men det er ikke så farlig, for vi har fått demonstrert hvor stort potensiale laget har. Når det er sagt, så tror jeg fortsatt på at vi må ha et par forsterkninger, samt en underskrift av Theirry Henry for å bringe trofeer til Emirates.

 

Når det gjelder sammenligningen med 93/94 sesongen så kan nok denne sesongen ved første øyekast minne en del om den legendariske cupwinnercupsesongen. Dessverre så er det også mange klare forskjeller fra den gangen. Den gangen hadde vi alltid et solid forsvar som kunne holde nullen for oss. Vi kunne hele tiden basere vår sukksess på solid forsvarsspill. Slik som også Liverpool kunne i fjor.

Dagens Arsenal har ikke noen defensiv stabilitet å snakke om. Vi er sårbare på alle områder.

I 93/94 hadde vi i tillegg et lag som var så samspilt at det var skummelt. Hver og en hadde en klar rolle i laget og alle visste hva som måtte gjøres for å vinne tøffe, tette bataljer. Den gangen gikk det ikke an å kjempe Arsenal ut av stilen, det var Arsenal som kjempet andre lag ut av stilen. Den gjengen visste hva som måtte til for å vinne fotballkamper. Det var 100% innsats og ofring av alt. I dag har de ikke kommet til det stadiet ennå. Gi dem et par år så er de der kanskje.

Men kangodt hende jeg tar feil. Kanskje er CL den utfordringen og motivasjonsfatoren gutta trenger for å heve seg opp på toppnivå igjen? Ikke vet jeg.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i innledningen på denne tråden; det er nå klinten skilles fra hveten. Det er ikke "bare - bare" for oss supportere å se intervjuet på BBC med Arsene Wenger. Han innrømmer at dette har vært hans verste uke som Arsenal manager. Men det er nå uttrykket "when the going gets tough, the tough gets gets going" virkelig gjelder. Det er tydelig at Arsene Wenger nå er en stresset manager, men jeg tror at hvis det er noen som kan få klubben ut av uføret og samtidig beholde troen på det spillemessige møsteret, den fantastiske angrepsfotballen som Arsenal på sitt beste er eksponent for, så er det Arsene Wenger. Ikke begynn å tvile nå Arsene, stå for hva du tror på. Jobb beinhardt, både med de skadde, nye spillere, og ikke minst tenkt langsiktig, så går dette veien. Jeg står i hvertfall bak deg! :D

 

Intervju og matchrapport på BBC: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/fa_cup/4634286.stm

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Er nok INGEN som tar tap etter tap med et smil, men man ser gjerne et større perspektiv på idretten enn KUN sitt EGENT ønske. (OG der og da;) )

 

Står virkelige dårlig til sier du AlexanderS, kan du gi meg en skikkelig forklaring på det?

For meg synes jeg at klubben er i en skikkelig spennede fremtidsperiode, men mulig jeg har gått glipp av noe stort her.

38028[/snapback]

 

Hva mener du med kun sitt eget ønske? Jeg har selvfølgelig mine forventninger til klubben, og blir naturligvis skuffet når disse ikke blir innfridd. Slik er det med den saken. Det er perspektivet mitt.

 

Du har tydeligvis gått glipp av noe veldig viktig her, ja - vi taper fotballkamper. Mange kamper - viktige kamper. Hvor mange år tilbake i tid må vi gå før man finner den sesongen Arsenal ikke hadde en realistisk mulighet til å vinne en eneste turnering i England i midten av januar? Og måten vi taper kampene på, rett og slett skammelig...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...