Jump to content

Let's all laugh at Chelsea


Guest Kroken:D

Recommended Posts

"Ok" alternativer har vi i søkk og kav, vi skal ha forsterkninger - det vil si spillere som er bedre enn de beste vi har i forskjellige posisjoner. Det og kun det. Hverken Kalou eller Boswinga kvalifiserer for det.

 

Bosingwa er en klar forsterkning ovenfor Jenkinson da. Er også brukbar på venstrebacken.

 

Kalou er ikke en spiller jeg har lyst på, men er en spiller som er litt som Walcott. Best som innbytter og kunne muligens tatt den rollen hvis Walcott f.eks. forsvant i løpet av sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Mens Thierry Henry scoret 0 på 7! (EM 2000, FA cup 2001/2002/2003, CL & VM 2006, CL 2009)

 

Ja, dette har undret meg mange ganger. Han bøttet inn mål for klubb og landslag, men han var aldri mannen som slo til ved de virkelig store begivenhetene.

 

Husker ennå med gru de to megasjansene han brente mot Barca i CL-finalen. Sjanser han vanligvis scorte på 10 av 10 ganger i hvilke som helst andre kamper

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke akkurat byttet tiden med Henry ut med en tid med Drogba.

 

Nei, det ville ikke jeg ha gjort heller. Og det var heller ikke poenget mitt. Poenget mitt er at det er overraskende at en spiller som bøttet inn så mange mål aldri klarte å sette større preg på de finalene han spilte i

Link to comment
Share on other sites

At Henry aldri markerte seg mest i de "store" kampene er kanskje LITT tilfeldig, men neppe bare tilfeldig. Det kan jo være mentale sperrer. Heller ikke i ligaen gjorde han mest ut av seg i de direkte avgjørende kampene, selv om det fins noen unntak. Den som dumpet først ned i minnet her og nå var kampen mot Liverpool i påsken 2004. Arsenal hadde nettopp blitt slått ut av både FA cupen og CL, og sesongen hang plutselig i en tynn tråd. Skulle man rakne fullstendig, og ikke klare å stå løpet ut i en sesong man enda ikke hadde tapt en ligakamp? Og man lå under 1-2 ved pause på tross av spillemessig overtak. Anført av Henry ble andreomgangen en ren oppvisning. Henry scoret to mål til og fullførte sitt hat-trick. The rest is history.

Link to comment
Share on other sites

Helt latterlig hvordan Chelsea/Abramovich holder på nok et overgangsvindu, spesielt siden de ikke har fått ansatt noen trener enda, i alle fall ikke offisielt. Nå har de allerede kjøpt Marin og Hazard for 50 £ mill (?) og nå skal Hulk stå klar til en overgangsum nært 40 £ mill! Og alt dette er før de har begynt å forsterke de bakre rekkene hvor defensiv midtbane og høyrebacken er svak, samt at Terry blir eldre og Luiz er Luiz.

 

http://www1.skysports.com/football/news/11661/7787073/Blues-eye-Hulk-deal

Link to comment
Share on other sites

For å ikke snakke om at de må hente inn en ny spiss etter at Drogba har forsvunnet. Høyrebacken trenger som du sier en forsterkning og den defensive midtbanen trenger også en forsterkning. Er også høyst trolig at Meireles forsvinner sammen med Lampard og da må det også komme erstattere.

Link to comment
Share on other sites

Kan vel tenke meg at Hulk er erstatteren til Drogba - så det problemet har de løst.

 

Det tror jeg ikke mtp. at Abramovich visstnok fortalte Torres at han skulle være "the main man" for kun et par dager siden. Tenker meg at Hulk er tiltenkt en plass på høyrekanten hvor han spiller for Porto mens Mata og Hazard tar de to andre plassene.

Link to comment
Share on other sites

 

Det tror jeg ikke mtp. at Abramovich visstnok fortalte Torres at han skulle være "the main man" for kun et par dager siden. Tenker meg at Hulk er tiltenkt en plass på høyrekanten hvor han spiller for Porto mens Mata og Hazard tar de to andre plassene.

 

Tipper like fullt at Hulk er Drogba's erstatter - og at han blir brukt "up-front" hvis Torres er skadet. Men godt mulig de henter inn en spiss til...

Link to comment
Share on other sites

 

Tipper like fullt at Hulk er Drogba's erstatter - og at han blir brukt "up-front" hvis Torres er skadet. Men godt mulig de henter inn en spiss til...

 

Tror Roman er på krigsstien for å si det sånn. Tror han vil være den første som vinner CL to år på rad og er redd for at Chelsea kommer til å ta helt av denne sommeren..

Link to comment
Share on other sites

Tror Roman er på krigsstien for å si det sånn. Tror han vil være den første som vinner CL to år på rad og er redd for at Chelsea kommer til å ta helt av denne sommeren..

Milan teller ikke?

 

Edit: Eller Nottingham, Benfica, Inter, Ajax, Bayern eller Liverpool? Og sist, men størst i CL-historien: Real Madrid

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Milan teller ikke?

 

Edit: Eller Nottingham, Benfica, Inter, Ajax, Bayern eller Liverpool? Og sist, men størst i CL-historien: Real Madrid

... Som vant flere ganger den gangen det var serievinnercupen og ikke CL. Formatet var den gang helt annerledes og det er etter min mening naturlig å se på CL som en helt annen turnering, selv om den er en direkte etterfølger

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skammelig, men føltes som om John Terry eide retten til tider. Hans svar og forklaringer virket mye bedre enn Anton Ferdinands. Men videobevis er videobevis, og å kalle en svart spiller for "black cunt" bør ikke aksepteres, spesielt når FA tidligere har vært så klar på å slå hardt ned på rasisme. Nå tror jeg ikke FA kommer til å foreta seg noe pga rettens utfall, og jeg klarer virkelig ikke helt å se at "black cunt" er 'bedre' å si enn negrito, negrito, negrito.

Link to comment
Share on other sites

Det som er drøyt med dette er jo at mellom Evra og Suarez så var det ikke videobevis, men en manns ord mot en annens. I dette tilfellet var det videobevis og Terry innrømte visstnok at han hadde sagt "fucking black cunt" til Ferdinand. Allikevel så blir han ikke dømt?

 

Er jo helt håpløst.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke FA, men en offentlig domstol. Når det er sagt misliker jeg John Terry like mye som alle andre, men hvis man ikke kan stole på at en uavhengig domstol kan komme med en rettferdig dom så er det bare å gi opp.

 

FA skal ha sin egen høring etterhvert, regner ikke med han går ustraffet fra den.

Link to comment
Share on other sites

Mon tro hvor ofte en hvit spiller blir kalt for "white trash" eller liknende - og er det da rasisme på lik linje med hva Terry har sagt?

 

Jeg synes rasismekortet blir spilt alt for ofte og alt for lett.

 

Jeg har jobba som dørvakt i en del år og har blitt kalt rasist når en asiat eller afrikaner ikke slipper inn, hvor jeg deretter blir kalt alle slags kombinasjoner som starter eller inneholder "bleik","albino" og "hvite .."

 

Jeg skriker ikke ut om rasisme av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...