Jump to content

Den største skuffelsen.


MikL

Recommended Posts

Nå bør Hill`en være forsiktig! Har han sagt dette vil jeg si at han går langt i forhold til å blande seg inn i Wengers anliggende. Normalt vil en manager styre disse sakene selv. Ljungberg, Pires og Campell er noen av de mest rutinerte spillerene vi har, og en skal være forsiktig med å terge dem. Vi trenger litt etablerte spillere for å få frem potensialet i de unge.

 

Nei, jeg håper virkelig ikke Hill`en har sagt dette. Men, det skulle ikke forundre meg om han har gjort det!

37677[/snapback]

 

 

Wenger har nok snakka med de om det. Og det er jo som du sier ikke Hill Wood sin jobb. Tror nok disse proffene veit bedre enn noen andre at de ikke presterer og.

Link to comment
Share on other sites

Guest wengerslad

Vi trenger noen som kan se d fra annen side... Nye synspunkter.... Nye ideer inn... Wenger trenger hjelp.. eller rett og slett må byttes ut... For dette går ikke i lengden :P

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger noen som kan se d fra annen side... Nye synspunkter.... Nye ideer inn... Wenger trenger hjelp.. eller rett og slett må byttes ut... For dette går ikke i lengden  :P

37691[/snapback]

 

Ja, sånn som Carlos Queiros i Manu....Gikk jo ikke så bra så Fergie skifta tilbake til sin vante taktikk :P

Link to comment
Share on other sites

campbell har skuffa litt

igår var jeg i 100, for så og å bli sykt skuffa!

 

hleb spilte/spiller forresten mye bedre nå i mine øyne!! bra ball kontroll.

37565[/snapback]

 

Jeg er enig at Hleb ha blitt mye bedre i det siste!

 

Også enig i at Campbell ikke har vert noe god i år!

 

Men en annen ting(gjelder ikke deg jonasXyouth) er at jeg synes ljungberg egentlig har vert god i år. En av de som setti litt fart mot mål :P

Link to comment
Share on other sites

Bentley anser ikke engang seg selv som Arsenalspiller lengre...gammel SkySports-link

 

Han har forøvrig kontrakt til 2008

37771[/snapback]

 

Han la vel inn et ønske om å bli satt på transferlista også. Men så er det vel slik i fotball, at dersom man får beskjeden om at man er ønsket så kan ting endre seg?

 

Ja, ja - jeg har vel ikke noe stor tro på dette. Men, skal han selges, så blir det ikke for ingenting. Gutten har to år igjen, og skal prises deretter!

Link to comment
Share on other sites

Årets største skuffelse har vel vært midtbanen.

 

Sånn jeg ser det så har salget av Vieira pluss Wengers ønske om å gjøre det bedre i Europa gjort de midtbane spillerene vi har ikke passer like godt inn i spillestilen lenger.

 

Dette har jo hele tiden vært en av Arsenal's styrker at spillerne har passet 100% inn i de rollene de har. Vi har sluppet innmye mindre mål iår enn ifjor, men dette har uten tvil svekket oss offensivt også. Mye av flyten og de kjappe overgangene med 4-5 helhjertete løp er borte.

En noe mer defensiv tankegang har nok rammet en del midtbane spillere relativt hardt. Pires og spesielt Ljungberg har hatt roller som har passet de 100%, men den dagen Vieira som ryddet opp bak forsvannt har de måttet jobbe mye hardere bakover. Itilegg til en del kriseløsninger på backen så har også dette krevd mer defensiv jobbing.

 

Min konklusjon er derfor at det ikke er noen direkte skuffelser, men mer en omstilingsperiode. Vet ikke om det er riktig å kritisere Wenger heller da dette muligens er det som kreves for å ta igjen ett Chelsea med 1.6 milliarder i minus i 2005 ;)

Link to comment
Share on other sites

Den store skuffelsen dette året, er alle skadene og at vi mangler den/det som skal til for å få resultater på dårlige dager. Vi har hatt marginer i mot oss i hele år, og disse marginene må vi få til å helle i vår retning resten av sesongen. Jeg tror mye har med selvtillit å gjøre.

 

Det aller værste er at vi har måttet klare oss uten en skikkelig venstreback i store deler av sesongen. Jeg tror ikke alle skjønner hvor mye dette har hatt å si for det defensive spillet, men også ikke minst i forhold til det offensive. Når ikke oppspillene og løpene kommer som de skal fra backene, kommer vi ut av rytme i angrepet. Vi får ikke til det trykket som skal til for å angripe slik vi kan. Og når det over tid ikke blir slik vi ønsker, mister vi troen.

 

Å se Cole mot Boro (og faktisk Gilbert mot Wigan) var fantastisk. Jeg tror mangelen av en skikkelig venstreback har kostet oss dyrt denne sesongen. Jeg hadde ikke blitt overrasket dersom Wenger hadde lånt en venstreback ut sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Den store skuffelsen dette året, er alle skadene og at vi mangler den/det som skal til for å få resultater på dårlige dager. Vi har hatt marginer i mot oss i hele år, og disse marginene må vi få til å helle i vår retning resten av sesongen. Jeg tror mye har med selvtillit å gjøre.

 

Det aller værste er at vi har måttet klare oss uten en skikkelig venstreback i store deler av sesongen. Jeg tror ikke alle skjønner hvor mye dette har hatt å si for det defensive spillet, men også ikke minst i forhold til det offensive. Når ikke oppspillene og løpene kommer som de skal fra backene, kommer vi ut av rytme i angrepet. Vi får ikke til det trykket som skal til for å angripe slik vi kan. Og når det over tid ikke blir slik vi ønsker, mister vi troen.

 

Å se Cole mot Boro (og faktisk Gilbert mot Wigan) var fantastisk. Jeg tror mangelen av en skikkelig venstreback har kostet oss dyrt denne sesongen. Jeg hadde ikke blitt overrasket dersom Wenger hadde lånt en venstreback ut sesongen.

37783[/snapback]

 

Helt korrekt Helge. Skadene spesielt på venstresiden har uten tvil vært en

negativ faktor spesielt med tanke på det offensive spillet og der har Cole en viktig rolle.

Uansett når vi ser hvor mye vingene våre har scort normalt er det et godt stykke der

ogswå å hente.

Ljungberg med 0 mål denne sesongen sier sitt..

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Den store skuffelsen dette året, er alle skadene og at vi mangler den/det som skal til for å få resultater på dårlige dager. Vi har hatt marginer i mot oss i hele år, og disse marginene må vi få til å helle i vår retning resten av sesongen. Jeg tror mye har med selvtillit å gjøre.

 

Det aller værste er at vi har måttet klare oss uten en skikkelig venstreback i store deler av sesongen. Jeg tror ikke alle skjønner hvor mye dette har hatt å si for det defensive spillet, men også ikke minst i forhold til det offensive. Når ikke oppspillene og løpene kommer som de skal fra backene, kommer vi ut av rytme i angrepet. Vi får ikke til det trykket som skal til for å angripe slik vi kan. Og når det over tid ikke blir slik vi ønsker, mister vi troen.

 

Å se Cole mot Boro (og faktisk Gilbert mot Wigan) var fantastisk. Jeg tror mangelen av en skikkelig venstreback har kostet oss dyrt denne sesongen. Jeg hadde ikke blitt overrasket dersom Wenger hadde lånt en venstreback ut sesongen.

37783[/snapback]

 

Helt korrekt Helge. Skadene spesielt på venstresiden har uten tvil vært en

negativ faktor spesielt med tanke på det offensive spillet og der har Cole en viktig rolle.

Uansett når vi ser hvor mye vingene våre har scort normalt er det et godt stykke der

ogswå å hente.

Ljungberg med 0 mål denne sesongen sier sitt..

37786[/snapback]

 

nå slet arsenal offensivt lenge før cole og clichy ble skadet, så til tross for at arsenal er svekket uten de to, er problemene langt større og mer kompliserte enn som så.

Link to comment
Share on other sites

JEg synes helt klart at det er Wenger som har skuffet mest.. Erstattet aldri Vieira og Edu,"spesiell" på transfermarkedet og gjør mange rare bytter! Selvfølgelig spillerne sin skyld også men Wenger har ikke gjort jobben noe enklere for dem.. <_<

Link to comment
Share on other sites

Senderos fikk som ventet den vanskelige andre sesongen. Ljungberg er ikke bedre. Det har man jo sett tegn til i flere år, selv om det har vært vanskelig for enkelte å innse det. Hleb må få tid til å tilpasse seg. Sol var skadet i hele sesong oppkjøringen, og har slitt med ettervirkningen av det.

Dårligst: Svensken og Senderos

Skuffet mest: Gilberto

Link to comment
Share on other sites

Tja, dette er ikke lett. Det kan være mye som gjør at en spiller kan forandre i kvalitet i forhold til tidligere år, og det er noen sammensatte påvirkningsgrunner for at dette skal gi noe argumentasjon.

 

f.eks:

En spiller som er avhengig av baller, er som sagt avhengig av noen gir han ballene.

En spiller som er avhengig av innleggene kommer i riktig høyde og posssisjon, er også avhengig av forholdet med innleggspasseren.

En spiller som er avhengig av at spissmakkeren drar med seg en forsvarspiller å skaper rom, er også avhengig av sin spissmakker for å skape disse rommene.

 

Fotball er et komplisert spill, og det finnes som sagt UTALLIGE grunner for at ting kan skape forandringer og da gi mindre spilleforståelse mellom spillere.

 

Når da sesongen i tillegg kan ha faktorer som skader, ny gruppe som skal inn i lagpossisjoner, og marginer er det ikke lett å legge skylda på en denne sesongen.

 

Forstår at det ikke denne posten ikke er for å henge ut noen, men det er jo slik det blir.

Gilberto og Ljungberg er nevnt, og det kan jo forsvares. Begge er rutinert og begge har vært med på kanskje historiens BESTE periode, så det er grunn til å legge lista ut ifra historien.

 

Jeg vil likevel si at salget av Vieira, det unge laget, alle skadene, og marginene er MYE med å sette opp hva vi skal dømme ifra.

 

KAN Gilberto bli hemmet av salget av Vieira og at han må spille på en annen måte enn det han gjorde tidliger? Kan dette føre med seg usikkerhet?

 

Kan Ljungberg også bli hemmet av dette?

 

Nei, jeg vil ikke nevne noen navn, og det har ikke noe med at jg er feig. Jeg mener at ting kan forandre MYE på at spillere forsvinner (salg eller skader) og det KAN påvirke MYE på at spillet flyter.

 

Det jeg vil klage på er: Supportere som KANSKJE har opplevd FOR MYE glede de siste sesongene, og krever KUN derfra.

Er helt enig at vi skal kreve, men denne sesongen har vært spesiell på FLERE områder. Vi har mistet en nøkkelspiller(e), vi har hatt MYE skader, vi har hatt marginer MOT oss på bortebane, og ikke minst: vi har et ungt lag som skal ta over for de herlige årene vi har vært igjennom. En periode som ER sjelden i fotball-historien om du ser oss de siste 8-9årene.

 

Jeg vil legge inn klage på de som har fått suksessen inn i hodet, og ikke ser virkeligheten.. Det er de som har skuffet MEG mest denne sesongen :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

man kunne sagt at wenger var den største skuffelsen, men mtp hans totale handlingslammelse i sommer var dette egentlig som ventet. wenger har fullstendig mistet grepet. 'wenger knows'.... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...