Jump to content

Engelsk blod...


helgeaarsvoll

En engelsk spiller til 10 mill £ eller en like god franskmann til 5 mill£?  

94 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply
Guest Viggo Viking

Alle vet ;) jo at en engelskmann til 10 mill vanligvis bare holder middels PL-nivå, så det alternativet er ikke aktuelt for min del.

 

Skal vi først ha en franskmann så foretrekker jeg en som er verdt minst 7 mill :P.

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank
Og akkurat dette diskuteres vel i denne tråden:

 

http://www.gunners.no/forum/index.php?showtopic=1406

33617[/snapback]

 

 

ja, men da er det jo kjekt p ta en poll på det også..

 

 

Og der var pollen din limt inn i den eksisterende tråden..

Mod

33621[/snapback]

 

Takk skal du ha Chaz, kan ikke si meg annet enn enig i at den hører til i denne tråden :P

Link to comment
Share on other sites

Guest fabregas

Eg såg nettopp troppen til kampen mot Wigan i Carling Cup. 1 engelskmann var alt. Og det i ein tropp som består av unge talenter for det meste. Så det ser ikkje akkurat ut som det blir så mange engelske stjerner i framtiden heller då. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest fabregas
Med mindre vi kjøper theo walcott...

Og ikke glem Ryan Smith eller Justin Hoyte.

34418[/snapback]

Tviler på at Wenger kommer til å bruka så mykje penger på ein unggutt, men Ryan Smith er riktignok eit stort talent. Eg såg han i FA-cupen mot Tottenham og han gjorde mykje bra, men Hoyte har eg ikkje sett mykje.

Link to comment
Share on other sites

Ja... jeg gadd ikke å lage ny tråd bare for å spørre om dette.

Men siden dette er en tråd om engelskmenn så kan jeg jo ta dette med her, siden Martin er engelsk:

 

Er det noen som vet hva Keown gjorde sammen med Wenger på Highbury i går?

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på det samme.. Skal han hjelpe til med motivasjon eller med forsvarsorganisering? Eller var han bare på besøk :P

35650[/snapback]

 

Er veldig nysjerrig på det jeg også :unsure:

 

Hadde det vært ett vanlig besøk, tror jeg ikke han hadde sittet på trenerbenken. :unsure:

35682[/snapback]

 

 

Det forrige jeg leste om Keown var at han hadde startet trener utdannelse i ett eller annet amatørlag. Kan det ha noe med dette å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på det samme.. Skal han hjelpe til med motivasjon eller med forsvarsorganisering? Eller var han bare på besøk :P

35650[/snapback]

 

Er veldig nysjerrig på det jeg også :unsure:

 

Hadde det vært ett vanlig besøk, tror jeg ikke han hadde sittet på trenerbenken. :unsure:

35682[/snapback]

 

 

Det forrige jeg leste om Keown var at han hadde startet trener utdannelse i ett eller annet amatørlag. Kan det ha noe med dette å gjøre?

35686[/snapback]

 

Keown har startet trenerutdannelse i et amatørlag, og sitter på benken i Arsenal....Sammenheng?

Nei! Lite sannsynlig!

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på det samme.. Skal han hjelpe til med motivasjon eller med forsvarsorganisering? Eller var han bare på besøk :D

35650[/snapback]

 

Er veldig nysjerrig på det jeg også :unsure:

 

Hadde det vært ett vanlig besøk, tror jeg ikke han hadde sittet på trenerbenken. ;)

35682[/snapback]

 

 

Det forrige jeg leste om Keown var at han hadde startet trener utdannelse i ett eller annet amatørlag. Kan det ha noe med dette å gjøre?

35686[/snapback]

 

Keown har startet trenerutdannelse i et amatørlag, og sitter på benken i Arsenal....Sammenheng?

Nei! Lite sannsynlig!

35687[/snapback]

 

Han satt ikkje på benken. Sikkert berre på besøk. Uansett godt å sjå han tilbake på highbury. Savner typer som keown, a gooner through and through.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Faen for en idiot.

Pardew: Wenger ødelegger fotballens sjel.

 

Greit at vi ikke hadde noen engelske spillere osv, men tross alt å fikk "utlendingene" oss videre i CL. Og når han sier at dette kan styrkes om England ikke lykkes i VM, så bør han ta en titt på skadelista til Arsenal. Cole og Campbell, sannsynligvis de eneste engelskmennene til Arsenal som har sjanse til å komme med i VM, er skadet.

Link to comment
Share on other sites

Faen for en idiot.

Pardew: Wenger ødelegger fotballens sjel.

 

Greit at vi ikke hadde noen engelske spillere osv, men tross alt å fikk "utlendingene" oss videre i CL. Og når han sier at dette kan styrkes om England ikke lykkes i VM, så bør han ta en titt på skadelista til Arsenal. Cole og Campbell, sannsynligvis de eneste engelskmennene til Arsenal som har sjanse til å komme med i VM, er skadet.

 

Er helt enig. er irriterende å se at de er lei av wenger.

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Faen for en idiot.

Pardew: Wenger ødelegger fotballens sjel.

 

Greit at vi ikke hadde noen engelske spillere osv, men tross alt å fikk "utlendingene" oss videre i CL. Og når han sier at dette kan styrkes om England ikke lykkes i VM, så bør han ta en titt på skadelista til Arsenal. Cole og Campbell, sannsynligvis de eneste engelskmennene til Arsenal som har sjanse til å komme med i VM, er skadet.

 

Han har selvfølgelig et poeng, men jeg vil heller si det på den måten at fotballen som Chelski og Liverpool spiller ødelegger mer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Det er så få engelske spillere som kan spille seg inn i lagoppstillingen til Arsenal uansett, og de få som er gode nok koster overdrevent mye. Forstår Wenger kjempegodt jeg, det er ikke han som ødelegger, men heller den forferdelige overprisingen av engelske spillere.

Link to comment
Share on other sites

Faen for en idiot.

Pardew: Wenger ødelegger fotballens sjel.

 

Greit at vi ikke hadde noen engelske spillere osv, men tross alt å fikk "utlendingene" oss videre i CL. Og når han sier at dette kan styrkes om England ikke lykkes i VM, så bør han ta en titt på skadelista til Arsenal. Cole og Campbell, sannsynligvis de eneste engelskmennene til Arsenal som har sjanse til å komme med i VM, er skadet.

 

Jeg skjønner Alan Pardew godt jeg. Riktignok har nettavisen vridd litt på overskriften, det skal vel egentlig være at "Wenger ødelegger Engelsk fotballs sjel", ikke "Wenger ødelegger fotballens sjel". Dårlig journalistikk igjen, ikke uvant fra den kanten.

 

Pardew tar opp et problem som vi også kan kjenne igjen i Norge. Her i Norge har vi også en debatt om hvorvidt klubbene bør prioritere norske spillere framfor billigere utlendinger. Vi har massevis av utlendinger i norsk fotball, likeså i engelsk fotball, og både her og i England er det en fare for at det kan gå ut over landslagets prestasjoner på sikt.

 

Så jeg forstår Alan Pardews sak, men i og med at det bryr meg midt der bak hvordan England gjør det i VM og andre mesterskap, tar jeg ikke kritikken så veldig tungt!

Link to comment
Share on other sites

ser at mange mener at engelskmen er alt for dyr..

er bare delvis enig i det, virker litt som om wenger ikke prioriterer engelske og..

 

carrick, lennon, defoe, lampard, jenas, reo-coker, ashton, robinson, bent, cole, dawson,

parker er alle spillere som gikk for mer eller mindre en akseptabel sum..

 

og mange av de har også wenger hvert interesert i, i tileg kommer vel barton som kunne blitt hentet for ganske lite peng..

 

de skikkelig dyre har vel egentlig hvert rio, swp, rooney

 

engelske spillere har et bedre utgangpungt for og lyktes i england enn utenlandske spillere..

 

og for eksempel si at carrick eller jenas eller parker, ikke er god nok for oss er vanskelig og si..

 

jeg tror at hvis for eks carrick hadde gått til oss så mener jeg at han hadde blitt en bedre spiller, samme gjelder parker og jenas..

 

virker for meg som at når først ett engelsk talent slår an blir de blant de beste spillerne i england, lampard, cole, robinson..

 

for pengene vi kjøpte gilberto kunne vi hentet carrick eller parker, i stedet for adebayor ashton

 

klager ikke på noe av valgene men hvis det dukker opp en engelsk man som er jevne god med en utlending syntes jeg du bør bla opp en mill ekstra...

 

det du får då er engelsk vinner vilje, som svært få utlendinger kan stille opp med(viera kunne)(a.cole gjør)

 

er noe av det arsenal har manglet i år, noen som virkelig blør for drakten..

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret som holdt nullen i 180 minutter mot Real har kostet £2 millioner. Hvilke engelske spillere kunne gjort samme jobben for samme pris? Jeg bare spør. I stedet for å syte og klage over mangelen på engelske spillere bør de kanskje kikke seg selv i kortene og fundere på hva som kan gjøres for å endre dette. En konstruktiv debatt vel å merke. Forbud er den enkle veien så lenge det kun er en headcount som teller. Med tanke på kvalitet og kostnadsnivå gir det ingen positiv effekt, heller tvert imot. Listen for å få innpass i en toppklubb blir (mye) lavere og kampen om spillerene (som Chelsea ikke vil ha) blir større. Alle taper!!

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret som holdt nullen i 180 minutter mot Real har kostet £2 millioner. Hvilke engelske spillere kunne gjort samme jobben for samme pris? Jeg bare spør.

 

Dixon - Bould - Adams - Winterburn. Enkelt og greit.

 

Ellers er spørsmålet ditt selvsagt 100% umulig å svare på fordi det ikke er mulig å si verdi på spillere ogl. Men at en Terry, Sol osv fått på free transfer kunne helt sikkert gjort det.

 

Hvis man skal gå ut fra at man må kjøpe dem så er det vel ingen av supportserskaren på forumet som kan svare på det? Da må man ha kjennskap til talenter og spillere i utallige klubber. Man må kjenne til talenter nede i divisjonene, slik Wenger kjente til Senderos, Eboue, Flamini i andre ligaer.

Link to comment
Share on other sites

Vi er nå i år 2006 og "the fab four" hadde ikke klart jobben. Enten vil en se saken i lys av verdens virkelighet og forholde seg til det, eller så vil en det ikke og truer seg tilbake i en romantisk fortid. Blir omtrent som med arbeiderene i Årdal det.

 

Eboue-Toure-Senderos-Flamini. Her er i tlllegg til Flamini to finalister fra Afrikamesterskapet og en sveitser som skal spille VM. Lista ligger altså ganske høyt. Jeg klarer altså ikke å komme opp med et forsvar til £2 mill bestående av engelskmenn som holder denne standarden.

 

Ung lovende høyreback på et internasjonalt nivå: Glen Johnson? Pris? Er ikke han og Eboue noenlunde sammenlignbare med tanke på kvalitet?

To unge midtstoppere på et internasjonalt nivå: Ledley King, såpass må det være skal en sammenligning med Toure i det hele tatt være aktuell. Begge er også helt på høyde om ikke over £30 mill mannen Rio. Så en midtstopper til. Eller forresten Sol!! Han er jo "gratis".

En venstreback på Flamini's nivå hadde vel vært mulig å skaffe, men hvorfor skulle vi det. Vi har jo Ashley Cole.

 

...., men dette var ikke ment å bli en konkurranse i lagoppstillinger. Det bare illustrerer problemstillingen så godt. Arseblog har etter min mening et og annet fornuftig synspunkt i sakens anledning også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...