Jump to content

Engelsk blod...


helgeaarsvoll

En engelsk spiller til 10 mill £ eller en like god franskmann til 5 mill£?  

94 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

De virker ofte som spillere i fra klubbens hjemland er mer kubblojale,det finnes selvfølgelig unntak. De fleste største spanske,italienske,tyske og engelske sternene spiller i sin nasjonale liga. Tror det er lettere for Viera,Henry....og dra i fra Arsenal,enn det hadde vært for Adams, Seaman......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Jeg savner at noen av de med litt erfaring kaster seg inn på denne thread`en. Rett og slett fordi jeg aner at det finnes noen som kan bidra med litt analyse ifht hva det faktisk betyr for klubben å ha engelske spillere som Cole, Campell... på laget. Da tenker jeg både på en analyse av økonomi og på hva fansen egentlig setter pris på (oppmerksomhet, draktssalg m.m).

 

Er det noen som mener de vet noe om dette? Jeg synes det blir litt mye "jeg tror ditt, og jeg tror datt" her inne nå. Hva vet vi om dette ????!

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner at noen av de med litt erfaring kaster seg inn på denne thread`en. Rett og slett fordi jeg aner at det finnes noen som kan bidra med litt analyse ifht hva det faktisk betyr for klubben å ha engelske spillere som Cole, Campell... på laget. Da tenker jeg både på en analyse av økonomi og på hva fansen egentlig setter pris på (oppmerksomhet, draktssalg m.m).

 

Er det noen som mener de vet noe om dette? Jeg synes det blir litt mye "jeg tror ditt, og jeg tror datt" her inne nå. Hva vet vi om dette ????!

32842[/snapback]

 

Eg VEIT ein ting: At viss me skal begynne å tenke på draktsalg og sånt så må me hente Inamoto tilbake! Det selger som bare pokker nedi Japan, Kina og disse landene... Så eg trur ikkje at Arsenal selger meir draktar og supportarutstyr bare fordet at det er engelske spelerar på eit lag.

 

By the way: Der kom det ennå eit "trur"... :)

Link to comment
Share on other sites

helgeaarsvoll

Forfattet den , 08:04 AM Jeg savner at noen av de med litt erfaring kaster seg inn på denne thread`en. Rett og slett fordi jeg aner at det finnes noen som kan bidra med litt analyse ifht hva det faktisk betyr for klubben å ha engelske spillere som Cole, Campell... på laget. Da tenker jeg både på en analyse av økonomi og på hva fansen egentlig setter pris på (oppmerksomhet, draktssalg m.m).

 

Er det noen som mener de vet noe om dette? Jeg synes det blir litt mye "jeg tror ditt, og jeg tror datt" her inne nå. Hva vet vi om dette ????!

 

Nå det vanskelig å komme med en økonomisk formel på hva en engelskmann vil gi av inntekter og oppmerksomhet, i forhold til en utenfor øyeriket.

Dette vil kun være spekulasjoner, og ingenting annet.

 

Man kan sette opp enkelte trekk ved en fotballklubb og dens inntekter, og da kan man ramse opp:

* suksess

* stjernespillere som trekker sponsorer og publikum/supportere

* en god ledelse som er flinke til å snakke om produktet, som igjen fører til gode avtaler

* massemedia

* fotballen, er den attraktiv for fans og massemedia?

 

Arsenal har blitt en vare verden rundt, og ikke kun i England. Dette fører til at supporterene verden rundt samles for denne klubben. Samles for den fotballen og historien klubben har, og alle ønsker det beste for klubben.

 

Man kan jo ta et ledd:

 

En stjernespiller/godt likt spiller fra et land ankommer Arsenal, vil jo føre til at klubben får flere supportere fra det aktuelle landet.

Hadde den samme effekten vært om vi hentet en spiller fra f.eks Manchester eller Liverpool?? Tror det spørsmålet skal være vanskelig å finne et korrekt svar på, mulig Chaz har noen analyser på dette...?

 

Selve nøkkelen ligger i suksess, og det ser vi bl.a med Arsenal etter Wenger ankom klubben. Vinner man får man omtale i massemedia, og dette fører til at folk får tilgang til informasjon/fotballen som Arsenal spiller.

Mener å ha lest en undersøkelse som viser at Arsenal er englands mestvoksende klubb av supportere, noen som har en link til denne?

 

Denne hadde vi IKKE toppet om laget ikke hadde vunnet pokaler, eller om vi IKKE hadde hatt noen av de største spillerene i verden.

Henry er jo f.eks en som er et ikon når det gjelder reklame/sponsor og en Arsenal ambassadeur, og som jeg tør påstå har en større rolle både når det gjelder økonomisk inntekter ved f.eks supporter-effekter eller ved at klubben blir satt lys på av massemedia enn f.eks noen engelske spillere i PL. (Rooney har også en stor markedsverdi, men ikke i så stor grad som Henry rundt omkring i verden)

 

 

Dette har med hva Henry ikke bare har prestert i PL, men også med landslaget. En spiller som blir sett av andre fotballspillere og trenere til å være topp 5 de siste sesongene, og dette er REKLAME på høyt nivå.

 

Norge er jo et godt eksempel på hva Utd fikk av supporterskare, når Solskjaer fikk 2sider i avisene hver eneste dag i flere år.

 

Så lenge fotballen har blitt så eksponert på flere områder (spillere og info/kamp-tilgang) så tror jeg(mine tanker) at inntektene blir større med suksess og av klassespillere vi virkelig ser opp til, enn av nasjonalitet og "lokasjon".

Men man kan jo stille seg et spørsmål: øker interessen for Arsenal av å ikke ha utenlandske spillere? Vil f.eks vi øke supportemengden i f.eks Frankrike, Asia, Sør-Amerika og Afrika i fremtiden med å ikke hente spillere som de har et forhold til? (eller vil vi kun beholde de vi allerede har fått + en "normal" økning??)

Men man må få lov å tro, for det er ikke alle områder det finnes 1 fasit :)

 

(sorry for rotete innlegg, er bare så spent på om raketten smeller idag :rolleyes: )

Link to comment
Share on other sites

Synes godt vi kunne hentet litt flere engelske spillere,men for øyeblikket så er det vel bare ferdinand jeg kunne ha tenkt meg.Er nok sånn at di gode engelske spillerene blir veldig dyre,mye pågrunn av chelsea.Nå skal det jo sies at di betalte bare 8£ for joe cole da han kom fra west ham,det er jo et røverkjøp i mine øyne :)

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Arsenal gjør det ok spiller det liten rolle

hva nasjonalitet spilleren har lengre.

England har nesten priset sine egne spillere ut av systemet.

Se på hva toppklubbene kjøper idag. Det er ikke engelsk.

Årsaken sier seg selv.

 

De populære spillerne er de som selger drakter uavhengig nasjonalitet.

Eksempler på dette er Beckham i Spania,Henry i England og

et annet godt er Inamoto.

Henry er uhyre populær i London. Det er det liten tvil om og han er fransk.

Cygan er det motsatte tilfelle, også fransk.

 

Økonomisk sett var jo Beckham og Inamoto gullgruver.

 

Var sjøl veldig opptatt av lokale spillere på laget, og er det fortsatt, men idag er det enkelt og greit de beste som 'overlever'.

Når enkelte britiske ungdommer ikke ser ut til å ha de rette holdninger

og tålmodighet som utlendingene har så kommer de i annen rekke.

Link to comment
Share on other sites

For min del kunne Arsenal vært litt mer aktive i forhold til engelske spillere. Se på Parker, J.Cole, A. Ferdinand og Jenas. Alle spillere jeg mener Arsenal kunne vært med i kampen om og som fint kunne kjempet om en plass på laget. Med tanke på femtiden og mulige reglendringer når det gjelder antall spillere fra egen nasjon blir dette en stadig mer aktuell problemstilling.

Link to comment
Share on other sites

For min del kunne Arsenal vært litt mer aktive i forhold til engelske spillere. Se på Parker, J.Cole, A. Ferdinand og Jenas. Alle spillere jeg mener Arsenal kunne vært med i kampen om og som fint kunne kjempet om en plass på laget. Med tanke på femtiden og mulige reglendringer når det gjelder antall spillere fra egen nasjon blir dette en stadig mer aktuell problemstilling.

32863[/snapback]

 

 

Absolutt et viktig poeng i denne diskusjonen.

Er enig i at dette er spillere Wenger burde ha vært mer interessert i.

Men iom at Wenger har så stor tro på midtstopperne våre

som nå begynner å vise gode gamle takter så er Ferdinand uaktuell tror jeg.

Joe Cole....shame.

Link to comment
Share on other sites

Kan jo bare nevne Cole, så det finnes da unntak begge veier når det gjelder lojalitet.... Jens B)

32822[/snapback]

Campbell... Shaun Wright Phillips..Money talks, også blandt britar

32824[/snapback]

 

Selvfølgelig går også britiske spillere i fra de små til de store klubbene,men det er få tyske eller italienske stjerner i PL. Det er først de siste årene det har kommet noen spanjoler og de fleste av dem har kommet i fra forholdsvis små klubber.

 

Det er vel nesten bare Beckham som er britisk stjerne som spiller i et annet land,og det tror jeg neppe han hadde gjort uten konflikten med Alex F.

 

United som har hatt mange britiske spillere har nesten ikke mistet noen av stjernene,mens vi har mistet Viera,Anelka,Overmars, Petit

Link to comment
Share on other sites

United som har hatt mange britiske spillere har nesten ikke mistet noen av stjernene,mens vi har mistet Viera,Anelka,Overmars, Petit

 

Dei tre siste du nemner der vil eg heller kalle geniale salg. Tre spelarar som vart solgt for meir enn dei var verdt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
United som har hatt mange britiske spillere har nesten ikke mistet noen av stjernene,mens vi har mistet Viera,Anelka,Overmars, Petit

 

Dei tre siste du nemner der vil eg heller kalle geniale salg. Tre spelarar som vart solgt for meir enn dei var verdt.

32875[/snapback]

 

B) Enig! Salget av Anelka medførte innkjøp av Henry, mens salget av Overmars åpnet for innkjøp av Pires!

Link to comment
Share on other sites

United som har hatt mange britiske spillere har nesten ikke mistet noen av stjernene,mens vi har mistet Viera,Anelka,Overmars, Petit

 

Dei tre siste du nemner der vil eg heller kalle geniale salg. Tre spelarar som vart solgt for meir enn dei var verdt.

32875[/snapback]

 

Ok,ser at du ikke tok poenget B) Kanskje det blir mer oppklarende dersom du ser litt lengre opp i tråden. Har ikke kritisert disse salgene. Elsker franske spillere jeg og kan i dag bare se for meg kanskje max fem engelske spillere som er gode nok for oss

Link to comment
Share on other sites

United som har hatt mange britiske spillere har nesten ikke mistet noen av stjernene,mens vi har mistet Viera,Anelka,Overmars, Petit

 

Dei tre siste du nemner der vil eg heller kalle geniale salg. Tre spelarar som vart solgt for meir enn dei var verdt.

32875[/snapback]

 

Ok,ser at du ikke tok poenget :D Kanskje det blir mer oppklarende dersom du ser litt lengre opp i tråden. Har ikke kritisert disse salgene. Elsker franske spillere jeg og kan i dag bare se for meg kanskje max fem engelske spillere som er gode nok for oss

32884[/snapback]

 

 

King, Ferdinand, Terry, Lampard, Carragher, J.Cole, Rooney og Gerrard. Her har du 8, og det er sikkert flere og....Hvorfor vil en engelsk klubb ha flere engelskmenn og spesielt homegrown?? Handler om tilhørighet....

Link to comment
Share on other sites

Guest tommmy
United som har hatt mange britiske spillere har nesten ikke mistet noen av stjernene,mens vi har mistet Viera,Anelka,Overmars, Petit

 

Dei tre siste du nemner der vil eg heller kalle geniale salg. Tre spelarar som vart solgt for meir enn dei var verdt.

32875[/snapback]

 

Ok,ser at du ikke tok poenget :P Kanskje det blir mer oppklarende dersom du ser litt lengre opp i tråden. Har ikke kritisert disse salgene. Elsker franske spillere jeg og kan i dag bare se for meg kanskje max fem engelske spillere som er gode nok for oss

32884[/snapback]

 

 

King, Ferdinand, Terry, Lampard, Carragher, J.Cole, Rooney og Gerrard. Her har du 8, og det er sikkert flere og....Hvorfor vil en engelsk klubb ha flere engelskmenn og spesielt homegrown?? Handler om tilhørighet....

33115[/snapback]

 

 

Owen, Given, Robinson.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
United som har hatt mange britiske spillere har nesten ikke mistet noen av stjernene,mens vi har mistet Viera,Anelka,Overmars, Petit

 

Dei tre siste du nemner der vil eg heller kalle geniale salg. Tre spelarar som vart solgt for meir enn dei var verdt.

32875[/snapback]

 

Ok,ser at du ikke tok poenget :P Kanskje det blir mer oppklarende dersom du ser litt lengre opp i tråden. Har ikke kritisert disse salgene. Elsker franske spillere jeg og kan i dag bare se for meg kanskje max fem engelske spillere som er gode nok for oss

32884[/snapback]

 

 

King, Ferdinand, Terry, Lampard, Carragher, J.Cole, Rooney og Gerrard. Her har du 8, og det er sikkert flere og....Hvorfor vil en engelsk klubb ha flere engelskmenn og spesielt homegrown?? Handler om tilhørighet....

33115[/snapback]

 

 

Owen, Given, Robinson.

33159[/snapback]

 

 

given er irsk og de andre som nevnes ville vært meningsløst dyre kjøp...

Link to comment
Share on other sites

De fleste spillere er meningsløst dyre når de har blitt verdens stjerner. Poenget her er at man må tørre å satse på å kjøpe unge engelske talenter også, selv om de er noe dyrere enn utenlandske. Jeg er helt sikker på at det finnes spillere i mindre PL klubber som ved hjelp av bedre medspillere og støtte apparat vil blomstre å kunne bidra positivt i ett "utenlandsk" Arsenal miljø.

Link to comment
Share on other sites

Guest tommmy
given er irsk og de andre som nevnes ville vært meningsløst dyre kjøp...

33183[/snapback]

 

oops. min feil. Saken var vell at dette var engelskmenn som var gode nok for arsenal ikke om de var billige? correct me if i'm wrong :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

given er irsk og de andre som nevnes ville vært meningsløst dyre kjøp...

33183[/snapback]

 

oops. min feil. Saken var vell at dette var engelskmenn som var gode nok for arsenal ikke om de var billige? correct me if i'm wrong :blink:

33210[/snapback]

 

 

Var derfor jeg skreiv de navnene hvertfall. At de ville blitt latterlig dyre er en annen ting.

Link to comment
Share on other sites

United som har hatt mange britiske spillere har nesten ikke mistet noen av stjernene,mens vi har mistet Viera,Anelka,Overmars, Petit

32872[/snapback]

 

De spillerene du nevner her ville vel bort, for få nye utfordringer o.l. Jeg tror det vil være enklere å holde på engelske spillere i en engelsk klubb, enn det er å holde på utenlanske. Untenlanske spillere har lettere for å dra til andre ligaer, ettersom de allerede har klart å tilpasse seg en fremmed spilerstil og land. Selføglig er det masser av untak på dette. Bergkamp f.eks. Men generelt kan man vel si det. Mens vi nermest daglig kan lese om a Henry er på vei bort fra Arsenal var det vel ingen som tvilte på Wrights loialitet til klubben?

Link to comment
Share on other sites

United som har hatt mange britiske spillere har nesten ikke mistet noen av stjernene,mens vi har mistet Viera,Anelka,Overmars, Petit

32872[/snapback]

 

De spillerene du nevner her ville vel bort, for få nye utfordringer o.l. Jeg tror det vil være enklere å holde på engelske spillere i en engelsk klubb, enn det er å holde på utenlanske. Untenlanske spillere har lettere for å dra til andre ligaer, ettersom de allerede har klart å tilpasse seg en fremmed spilerstil og land. Selføglig er det masser av untak på dette. Bergkamp f.eks. Men generelt kan man vel si det. Mens vi nermest daglig kan lese om a Henry er på vei bort fra Arsenal var det vel ingen som tvilte på Wrights loialitet til klubben?

33384[/snapback]

 

Jeg nevnte disse spillerene for å understreke akkurat det som du mener. :lol: Har flere innlegg under denne tråden

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...